Valakik folyton kettős mércét alkalmaznak. A strasbourgi bíróság szerint szabad vörös csillagot viselni, de a horogkereszt felszabadításáról nincs szó. Nyugati lapok magyar szélsőjobboldali veszéllyel riogatnak, ám egy szavuk sincs a kommunisták túlélőtechnikái ellen. Néhány tisztázatlan bűnügy kapcsán rasszizmust kiáltanak, míg bizonyítottan cigány elkövetők által meggyilkolt nem-cigányok esetén ez fel sem merül, sőt már a cigánybűnözés szót sem szabad használni. Betiltanák a holokauszt tagadását, miközben akár országgyűlési képviselő is éltetheti a múlt rendszert, és pocskondiázhatja az 1956-os forradalmat. Állandóan a meggyilkolt hatmillió (?) zsidóról van szó, de a többi népirtásról alig. Hát nem kettős mérce ez? De. És? Tényleg nem értem, mi is a baj. Próbáljuk megközelíteni máshonnan. Mi a rosszabb: egy érzelemmentes bérgyilkos, vagy egy szenvedélyes kéjgyilkos? Értelmetlen kérdés? Naná. Miért akarnánk összehasonlítani az összehasonlíthatatlant? De miért ne lehetne összehasonlítani, mondjuk, a két gyilkos módszereit, eszközeit, áldozatait? Azt persze, hogy lehet, no de mi köze ennek az erkölcsi ítélethez? Az is lehet, hogy feltárjuk a gyilkosok motivációit. De ettől még nem azonosulunk velük, ugye? Nem gondoljuk azt, hogy ha valaki elítéli a bérgyilkost, azzal máris felmentette a kéjgyilkost? Akkor kezdjük elölről.
Mit is jelent az, hogy kettős mérce? Ha két személyt azonos cselekedetért különböző módon ítélek meg. Ez természetesen igazságtalan, és megengedhetetlen. De vegyük észre, hogy a fenti felsorolásban nem ilyen jelenségek szerepelnek. Az nem kettős mérce, ha két különböző jelenséget külön-külön vizsgálunk és ítélünk meg. Éppenséggel ez a dolgok természetes rendje. A természetellenes az a fajta vita, ami napjainkban nálunk ilyen kérdésekről ki szokott bontakozni. Miért jön elő rögtön az egyrészt-másrészt, az a kényszer, hogy ha az egyik oldalt elítéljük, akkor rögtön a másikat is el kell, illetve ha a másiknál ez mégsem történt meg, akkor, ezen az oldalon sem kell? Miért ivódott bele oly sokakba, hogy kényszeresen védelmükbe vegyék a szalonképtelen gondolatokat, csak azért, mert azok az ő oldalukról származnak? Hiperérzékenység az egyensúlyra és kórós identifikáció a diagnózis. Mert beteg a magyar közgondolkodás.
Könnyű belátni ugyanis, hogy a kezdő példák egy részénél egészen más a személyes érintettség. Nyugat-Európában nem volt kommunista diktatúra, így az ottani szélsőbalos mozgalmak megítélése más. A holokauszt Európában történt a szüleink-nagyszüleink életében (azaz elszenvedő, végrehajtó vagy csak szemlélő részvételével), ezért ennek a relevanciája nagyobb. Más esetekben egyszerűen összemérhetetlen dolgokról van szó. Igaz, hogy Magyarországon van kirekesztő, antiszemita, rasszista szubkultúra? Igaz. Igaz, hogy Magyarországon a volt állampárti elit részben átmentette politikai és gazdasági hatalmát? Igaz. Csak semmi közük egymáshoz. A cigányokkal szembeni, illetve a cigány bűnözők által elkövetett gyilkosságok között pedig pont az indíték a különbség, és ezt szokás szóvá tenni. Ha valaki rasszista gyilkosságokról beszél, az nem jelenti azt, hogy ne lenne tisztában azzal, hogy a cigány közösségen belül nagyobb a bűnelkövetők aránya. De a kettőnek megint nincs köze egymáshoz. Mármint nem kellene, hogy legyen.
Ezeknek a kérdéseknek pont azért lett közük egymáshoz, mert szokássá vált nálunk, hogy minden „egyrészről”-höz hozzáfűzünk egy „másrészről”-t, sőt újabban sokan csak a „másrészről”-t ismerik el, az „egyrészről”-t egyszerűen tagadják. Ezt nevezem beteges azonosulásnak. Ha valaki a nácik áldozatairól beszél, miért szükséges hozzátenni, hogy a kommunistáknak még több áldozatuk volt? Kisebbíti ez a nácik bűnét? Vagy ha valaki a kommunisták áldozatairól beszél, miért kell hozzátenni, hogy de a kommunista elvek legalább humanisták, míg a nácik eleve embertelenek? Menti ez a kommunistákat? Valamiért Magyarországon az ún. jobboldaliak jelentős része úgy érzi, akkor is bizonygatnia kell az árpádsávos zászló történelmi mivoltát, amikor nem ez a kérdés, hanem az, hogy erről lehet jelenleg felismerni a fasizálódó szélsőjobbot. Valamiért az ún. baloldaliak jelentős része úgy érzi, akkor is dicsérni kell a Kádár-kor anyagi biztonságát, amikor nem ez a kérdés, hanem az, hogy az egy elnyomó diktatúra volt. Minden megnyilatkozást fel kell címkézni, melyik oldalról is jött. Ha a túloldalról, akkor jöhet az egyrészt-másrészt, és pont ezzel a kettős mérce. Ha ideátról, akkor csak egy újabb árulót találtunk. Gratulálok.
Kettős mérce egyrészt-másrészt
2009.05.20. 07:00 kolbenheyer
22 komment
Címkék: politika közélet mérce kettős
A bejegyzés trackback címe:
https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr621127014
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.05.20. 10:17:51
"A cigányokkal szembeni, illetve a cigány bűnözők által elkövetett gyilkosságok között pedig pont az indíték a különbség, és ezt szokás szóvá tenni"
Honnan tudsz te az indítékokról?Semmi nem derült még ki,bocsánat mégis, ahol kiderült ott cigány volt az elkövető.Indítékokról elméleiteid lehetnek de te tényként kezeled.Na ez a beteges.Szállj már magadba mielőtt osztod az észt.Köszönöm.
Honnan tudsz te az indítékokról?Semmi nem derült még ki,bocsánat mégis, ahol kiderült ott cigány volt az elkövető.Indítékokról elméleiteid lehetnek de te tényként kezeled.Na ez a beteges.Szállj már magadba mielőtt osztod az észt.Köszönöm.
ralf 2009.05.20. 11:25:02
A magyarországi jobboldal alapvetően egy divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyományon nyugszik, alig van nyoma a nyugati típusú modern liberális individualista konzervativizmusnak. Annyira így van, hogy az sem biztos, hogy ma egy ilyen szemléletű embert a jobboldalhoz sorolnának.
A jobboldal tehát nemzetben, nemzeti közösségben gondolkodik, így a történelmi sekerekkel kiönnyen azonosul, a kudarcok esetében elhárítással él.
Történelmi tény, hogy az I. világháború után Magyarországon nagy volt a revánsvágy Trianon miatt (ami természetesen nemzetközi összeesküvés eredménye, a magyar politikának semmi sara nincs benne), és a történelmi jóvátételt leginkább az erősödő Németországtól lehetett várni. Miközben különböző zsidóellenes törvényeket vezettek be, a opolitikának egyre több szereplője távolodott el a németektől, de egyre jobban előtérbe kerültek a németpártiak.
A megszállás éppen ennek a távolodásnak volt az eredménye, aminthogy az is, hogy az egyetlen "megbízható" werő a nyilasok maradtak.
Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk anácikkal, de mégis úgy érezzük, ránk is vonatkozik a vád. Mivel pedig mindezt a szélsőjobboldal hajtotta végre, tehát a vádat "nmi, jobboldaliak" magunkra vesszük és ellenünk felhozottnak tekintünk. Szerintem csak annak van szégyellnivalója, aki ma hasonló eszméket követ, mint a Horthy-korszakbeli szélsőjobb vagy nyilasok. Ahogy (figyelem, jobboldali barátaim!) nem jogos a kommunizmus bűneit a teljes baloldalnak és a baloldaliságnak felróni. Aki egyébként gyakran ugyanilyen indíttatásból igyekeznek védeni és mentegetni a kommunizmus bűneit.
A jobboldal tehát nemzetben, nemzeti közösségben gondolkodik, így a történelmi sekerekkel kiönnyen azonosul, a kudarcok esetében elhárítással él.
Történelmi tény, hogy az I. világháború után Magyarországon nagy volt a revánsvágy Trianon miatt (ami természetesen nemzetközi összeesküvés eredménye, a magyar politikának semmi sara nincs benne), és a történelmi jóvátételt leginkább az erősödő Németországtól lehetett várni. Miközben különböző zsidóellenes törvényeket vezettek be, a opolitikának egyre több szereplője távolodott el a németektől, de egyre jobban előtérbe kerültek a németpártiak.
A megszállás éppen ennek a távolodásnak volt az eredménye, aminthogy az is, hogy az egyetlen "megbízható" werő a nyilasok maradtak.
Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk anácikkal, de mégis úgy érezzük, ránk is vonatkozik a vád. Mivel pedig mindezt a szélsőjobboldal hajtotta végre, tehát a vádat "nmi, jobboldaliak" magunkra vesszük és ellenünk felhozottnak tekintünk. Szerintem csak annak van szégyellnivalója, aki ma hasonló eszméket követ, mint a Horthy-korszakbeli szélsőjobb vagy nyilasok. Ahogy (figyelem, jobboldali barátaim!) nem jogos a kommunizmus bűneit a teljes baloldalnak és a baloldaliságnak felróni. Aki egyébként gyakran ugyanilyen indíttatásból igyekeznek védeni és mentegetni a kommunizmus bűneit.
2009.05.20. 11:26:04
@blas: megelőztél :)
Olaszliszkánál volt rasszista indíték: "öljétek meg a magyart".
A többi esetben viszont csak az álliberális megélhetésiek szeretnének találni valami icike-picike rasszizmusra utaló bizonyítékot.
Olaszliszkánál volt rasszista indíték: "öljétek meg a magyart".
A többi esetben viszont csak az álliberális megélhetésiek szeretnének találni valami icike-picike rasszizmusra utaló bizonyítékot.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.20. 11:28:42
Jó akkor kérlek magyarázd el, hogy hogy lehet, hogy a 90 éves trottyos kisnácikat még mindig nagy erőkkel vadásszák, még akkor is ha elég homályos, hogy egyáltalán elkövettek-e valamit.
Ellenben Horn Gyula miniszterelnök lehetett, Biszku Béla aki egyértelműen felelős a megtorlásokért, még egy 3000 forintos csekket sem kapott több száz ember kivégzéséért, ezrek megkínzásáért stb? Esetleg Körmös Bauer?
Egyébként én csak a totalitarizmus áldozatairól szoktam beszélni. Így nem kell semmit sem magyarázni.
(Még annyit hogy, hogy van az, hogy Farkasházy vasárnap este 1millió néző előtt magyarázhatja meg, hogy a kommunizmus nem is volt olyan rossz, sőt az ő népirtásuk sem volt olyan rossz mint a náciké?)
"Valamiért Magyarországon az ún. jobboldaliak jelentős része úgy érzi, akkor is bizonygatnia kell az árpádsávos zászló történelmi mivoltát,"
Az a baj, hogy nem csak az Árpád-sávos zászlót kezdték ki haladóink, hanem a Turul is náczi, a Szent Korona diktatatórikus elnyomó irredentasoviniszta, Magyarország kontúrjával együtt, a Himnusz meg ugye szomorú ezért szar, Istenünk nem a miénk különben is avítt, és minden vallásos és/vagy nemzeti érzelmű képmutató, különben sincs olyan, hogy magyar. Mindezt 40 év hasonló szellemben lezajlott komcsi elnyomás után. Szerintem érthető, hogy a jobboldal frusztrált, és ez a téma vörös posztó.
ui: Itt is megkérdezem, mert még sehol sem kaptam választ: mi a baj a fasisztákkal, fasizmussal?
Ettől függetlenül nem rossz poszt, a lényegi mondanivalójával egyet értek.
Ellenben Horn Gyula miniszterelnök lehetett, Biszku Béla aki egyértelműen felelős a megtorlásokért, még egy 3000 forintos csekket sem kapott több száz ember kivégzéséért, ezrek megkínzásáért stb? Esetleg Körmös Bauer?
Egyébként én csak a totalitarizmus áldozatairól szoktam beszélni. Így nem kell semmit sem magyarázni.
(Még annyit hogy, hogy van az, hogy Farkasházy vasárnap este 1millió néző előtt magyarázhatja meg, hogy a kommunizmus nem is volt olyan rossz, sőt az ő népirtásuk sem volt olyan rossz mint a náciké?)
"Valamiért Magyarországon az ún. jobboldaliak jelentős része úgy érzi, akkor is bizonygatnia kell az árpádsávos zászló történelmi mivoltát,"
Az a baj, hogy nem csak az Árpád-sávos zászlót kezdték ki haladóink, hanem a Turul is náczi, a Szent Korona diktatatórikus elnyomó irredentasoviniszta, Magyarország kontúrjával együtt, a Himnusz meg ugye szomorú ezért szar, Istenünk nem a miénk különben is avítt, és minden vallásos és/vagy nemzeti érzelmű képmutató, különben sincs olyan, hogy magyar. Mindezt 40 év hasonló szellemben lezajlott komcsi elnyomás után. Szerintem érthető, hogy a jobboldal frusztrált, és ez a téma vörös posztó.
ui: Itt is megkérdezem, mert még sehol sem kaptam választ: mi a baj a fasisztákkal, fasizmussal?
Ettől függetlenül nem rossz poszt, a lényegi mondanivalójával egyet értek.
mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 11:48:23
@ralf: Tök jó, hogy ilyen elegáns ívben összefoglaltad, hogy mit kell gondolni a jobboldalról.
Köze nincs a valósághoz, de azért gratulálok!
Köze nincs a valósághoz, de azért gratulálok!
ralf 2009.05.20. 12:48:13
@mefisto: Tévedsz, barátom! Én azt foglaltam össze, én miben látom annak a jelenségnek az okát, amiről kolbenheyer írt. Nem hasból írtam, hanem tapasztalatból. Ezzel egyetérthetsz vagy sem. Az is lehet, hogy tévedek, de arra nem pazaroltál egy szót sem, hopgy szerinted miben.
Ha arra vagy kíváncsi, bármiről is mit KELL gondolni, ne hozzám fordulj.
Ha arra vagy kíváncsi, bármiről is mit KELL gondolni, ne hozzám fordulj.
Bell & Sebastian 2009.05.20. 15:09:35
@ralf:
Ha jól értem a neokon gondolatokat hiányolod.
El sem érte Európa partjait, megbukott.
Egy néppártot (amely szivárványszínű) nehéz Horthy Miklós és/vagy a nemzetmentőink politikai örököseinek kikiáltani úgy, hogy a legalapvetőbb kritika az: nem elég jobboldali.
Ott a Jobbik, az már szinte baloldali. Lenin örülhet!
Amúgy találóan megfogalmazta egy teológus-tanár: a jobb- vagy baloldal a két lator Jézus Krisztus mellett.
Ezt elfogadom, de sosem az a kérdés, mit is kellene (jobban) tenni, hanem az, ki hibázik rá jobban a közép (egérszürkék) igényeire.
Ha jól értem a neokon gondolatokat hiányolod.
El sem érte Európa partjait, megbukott.
Egy néppártot (amely szivárványszínű) nehéz Horthy Miklós és/vagy a nemzetmentőink politikai örököseinek kikiáltani úgy, hogy a legalapvetőbb kritika az: nem elég jobboldali.
Ott a Jobbik, az már szinte baloldali. Lenin örülhet!
Amúgy találóan megfogalmazta egy teológus-tanár: a jobb- vagy baloldal a két lator Jézus Krisztus mellett.
Ezt elfogadom, de sosem az a kérdés, mit is kellene (jobban) tenni, hanem az, ki hibázik rá jobban a közép (egérszürkék) igényeire.
mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 15:29:22
@ralf: A problémák a divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyománynál kezdődnek és a komment végéig tartanak.
Az általad felvázolt paradigmából erősen érződik, hogy bármit is mondok erre, azt szépen beilleszted az előítéletektől túlterhelt világképed valamenyik kockájába, és megállapítod, hogy mennyire igazad van.
Ezért nem mondtam semmit.
És, nyugi, nem fogok hozzád fordulni!
Az általad felvázolt paradigmából erősen érződik, hogy bármit is mondok erre, azt szépen beilleszted az előítéletektől túlterhelt világképed valamenyik kockájába, és megállapítod, hogy mennyire igazad van.
Ezért nem mondtam semmit.
És, nyugi, nem fogok hozzád fordulni!
kolbenheyer 2009.05.20. 16:44:17
@ralf:
Én a problémát másban látom. Egyre inkább kételkedem abban, hogy van-e magyar konzervatív hagyomány. Miért is lenne? A szélsőjobb fordulat, a háború elvesztése, majd a kommunista évtizedek megszakítottak minden folytonosságot. Aki számított, emigrált, az itt maradók és újonnan születettek meg nem is hallottak róla. A rendszerváltáskor újjászülető jobboldal inkább a kisgazda és a keresztényszociális hagyomány folytatója (az is problémásan, de ott maradt némi intézményesség), és egyik sem konzervatív hagyomány.
Az antiliberalizmus pedig leginkább a Kádár-kor öröksége. A lakosság jelentős része irtózik az egyéni felelősségtől, épp ezért nem kér a szabad akaratból sem. De ez nem jobboldaliság kérdése, ebben mindkét oldali többség megegyezik. Csak a ballib tábor vezetőinek a hívek elnézik az úri huncutkodást, mert a vezetői pozíciók régiek, kultúrájuk bejáratódott. A jobboldalon minden új, ott a vezérnek jobban oda kell figyelnie, hogy érzelmeiben meg ne sértse a tábort. Ezért legfeljebb hallgat, de nem szól hangosan liberális témákban.
Én a problémát másban látom. Egyre inkább kételkedem abban, hogy van-e magyar konzervatív hagyomány. Miért is lenne? A szélsőjobb fordulat, a háború elvesztése, majd a kommunista évtizedek megszakítottak minden folytonosságot. Aki számított, emigrált, az itt maradók és újonnan születettek meg nem is hallottak róla. A rendszerváltáskor újjászülető jobboldal inkább a kisgazda és a keresztényszociális hagyomány folytatója (az is problémásan, de ott maradt némi intézményesség), és egyik sem konzervatív hagyomány.
Az antiliberalizmus pedig leginkább a Kádár-kor öröksége. A lakosság jelentős része irtózik az egyéni felelősségtől, épp ezért nem kér a szabad akaratból sem. De ez nem jobboldaliság kérdése, ebben mindkét oldali többség megegyezik. Csak a ballib tábor vezetőinek a hívek elnézik az úri huncutkodást, mert a vezetői pozíciók régiek, kultúrájuk bejáratódott. A jobboldalon minden új, ott a vezérnek jobban oda kell figyelnie, hogy érzelmeiben meg ne sértse a tábort. Ezért legfeljebb hallgat, de nem szól hangosan liberális témákban.
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.05.20. 18:20:12
Látom a tények felett sikerült valahogy,-egészen véletlenül -elsiklanod.Nem minősíteném, mert nem kell,minősíted magad,ne aggódj nem csak rád és erre a blogra jellemző ez.Kár,hogy ezzel tovább tapossátok a liberalizmust mint eszmét,ami szerény véleményem szerint minden élhető demokrácia egyik alapja.Nagy kár, nagyon nagy kár.
Bell & Sebastian 2009.05.20. 18:58:01
@blas:
Amit eddig a liberalizmusból megtapasztaltunk az olyan, mint fék nélküli autót vezetni.
(Persze a példa nem bizonyít, csak illusztál.)
Száguldani jó, neki a falnak, nem?
(A szabadrablást szóba se hoztam...)
Amit eddig a liberalizmusból megtapasztaltunk az olyan, mint fék nélküli autót vezetni.
(Persze a példa nem bizonyít, csak illusztál.)
Száguldani jó, neki a falnak, nem?
(A szabadrablást szóba se hoztam...)
Corry 2009.05.20. 21:31:37
Pár dolgot nem szabad elfeledni az elmúlt évek magyar történéseiből. Egyrészt végletekig megosztott a társadalom, ezt még ki kell majd valamikor hevernünk. Ezért azok az embereke, akik valamelyik oldal mellet elkötelezték magukat, óhatatlanul a posztban ismertetetteknek megfelelően fognak minden mondanivalót tálalni, úgy hogy a "saját" oldalt tűnjön fel jobb színben.
Aztán itt van a mi zógenannte politikai "elitünk". Ezek az emberek már a legtöbb politikai eszmét lejáratták az önzésükkel. Olyan eszméket is amelyek jobbra lennének érdemesek, pl. a liberalizmus. Az utóbbi idők cinikus hatalom gyakorlása (pl. a főv. közgyűlés legutolsó ülése) megbosszulni látszik magát.
Aztán itt van a mi zógenannte politikai "elitünk". Ezek az emberek már a legtöbb politikai eszmét lejáratták az önzésükkel. Olyan eszméket is amelyek jobbra lennének érdemesek, pl. a liberalizmus. Az utóbbi idők cinikus hatalom gyakorlása (pl. a főv. közgyűlés legutolsó ülése) megbosszulni látszik magát.
kolbenheyer 2009.05.20. 22:08:10
@blas:
Te kihez beszélsz és miről?
Ki kért, hogy bárkit is minősíts? És mégis mi alapján, mert tartalma azért a hozzászólásaidnak nincs.
:-)))))))))))))))))))
Te kihez beszélsz és miről?
Ki kért, hogy bárkit is minősíts? És mégis mi alapján, mert tartalma azért a hozzászólásaidnak nincs.
:-)))))))))))))))))))
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.05.20. 23:00:44
@kolbenheyer: Tényeket közöltem,látom fáj :) .
Nincs tartalma?:)Melyik résznek?
Érvek,tények,látom ezzel nem tudsz mit kezdeni.Akkor minek írsz blogot?
Nincs tartalma?:)Melyik résznek?
Érvek,tények,látom ezzel nem tudsz mit kezdeni.Akkor minek írsz blogot?
kolbenheyer 2009.05.20. 23:16:21
@blas:
Ezt írtad:
"Honnan tudsz te az indítékokról?Semmi nem derült még ki,bocsánat mégis, ahol kiderült ott cigány volt az elkövető.Indítékokról elméleiteid lehetnek de te tényként kezeled.Na ez a beteges.Szállj már magadba mielőtt osztod az észt.Köszönöm."
Na most, ha elolvasod a posztot, rájössz, hogy semmilyen tényt nem közöltem, csupán megállapítottam, hogy ha egy gyilkosság indítéka rasszizmus, az más megítélés alá esik.
És ezt írtad:
"Látom a tények felett sikerült valahogy,-egészen véletlenül -elsiklanod.Nem minősíteném, mert nem kell,minősíted magad,ne aggódj nem csak rád és erre a blogra jellemző ez.Kár,hogy ezzel tovább tapossátok a liberalizmust mint eszmét,ami szerény véleményem szerint minden élhető demokrácia egyik alapja.Nagy kár, nagyon nagy kár."
Ebben meg nincs tény.
Ami van: nagyképű arrogancia. Lufi. Szánalom.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ezt írtad:
"Honnan tudsz te az indítékokról?Semmi nem derült még ki,bocsánat mégis, ahol kiderült ott cigány volt az elkövető.Indítékokról elméleiteid lehetnek de te tényként kezeled.Na ez a beteges.Szállj már magadba mielőtt osztod az észt.Köszönöm."
Na most, ha elolvasod a posztot, rájössz, hogy semmilyen tényt nem közöltem, csupán megállapítottam, hogy ha egy gyilkosság indítéka rasszizmus, az más megítélés alá esik.
És ezt írtad:
"Látom a tények felett sikerült valahogy,-egészen véletlenül -elsiklanod.Nem minősíteném, mert nem kell,minősíted magad,ne aggódj nem csak rád és erre a blogra jellemző ez.Kár,hogy ezzel tovább tapossátok a liberalizmust mint eszmét,ami szerény véleményem szerint minden élhető demokrácia egyik alapja.Nagy kár, nagyon nagy kár."
Ebben meg nincs tény.
Ami van: nagyképű arrogancia. Lufi. Szánalom.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
molaris 2009.05.21. 04:39:25
@kolbenheyer:
Mega respect!!
Mega respect!!
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.05.21. 11:07:05
Saját mondataidat sem tudod értelmezni:).
"Ami van: nagyképű arrogancia. Lufi. Szánalom."
Szép kis önjellemzés,na főjj a levedben :)))).
"Ami van: nagyképű arrogancia. Lufi. Szánalom."
Szép kis önjellemzés,na főjj a levedben :)))).
molaris 2009.05.22. 14:00:45
@blas:
Tudod, Bástya et. is azt mondta: "Szerénység."
Tudod, Bástya et. is azt mondta: "Szerénység."
F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.05.29. 13:30:47
@ralf:
"A magyarországi jobboldal alapvetően egy divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyományon nyugszik, alig van nyoma a nyugati típusú modern liberális individualista konzervativizmusnak. Annyira így van, hogy az sem biztos, hogy ma egy ilyen szemléletű embert a jobboldalhoz sorolnának."
A jobboldal számára nincs olyan, hogy "divatjamúlt", meg "elavult" meg "reakciós". A jobboldali értékek örökre szólnak, nem úgy mint a ballib elvtársaknál, akik ugye először nacionalisták voltak, aztán kozmopoliták aztán meg internacionlisták.
Mellesleg az individualista, hedonista az nem jobboldali, hanem szdsz-es! Mert egy jobboldali szereti a hazáját és nem a kozmopolita mocsárban fetreng.
"A magyarországi jobboldal alapvetően egy divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyományon nyugszik, alig van nyoma a nyugati típusú modern liberális individualista konzervativizmusnak. Annyira így van, hogy az sem biztos, hogy ma egy ilyen szemléletű embert a jobboldalhoz sorolnának."
A jobboldal számára nincs olyan, hogy "divatjamúlt", meg "elavult" meg "reakciós". A jobboldali értékek örökre szólnak, nem úgy mint a ballib elvtársaknál, akik ugye először nacionalisták voltak, aztán kozmopoliták aztán meg internacionlisták.
Mellesleg az individualista, hedonista az nem jobboldali, hanem szdsz-es! Mert egy jobboldali szereti a hazáját és nem a kozmopolita mocsárban fetreng.
F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.05.29. 13:48:40
@ralf:
"Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk a nácikkal"
Igen, valóban nehéz felfogni, hogy mi az becsület és hűség. Mi pl. nem olyan ország vagyunk, mint a románok, akik mindkét világháború során gyakorolták az átállás művészetét. Becstelennek, hitszegőnek lenni sajnos kifizetődőbb...
"Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk a nácikkal"
Igen, valóban nehéz felfogni, hogy mi az becsület és hűség. Mi pl. nem olyan ország vagyunk, mint a románok, akik mindkét világháború során gyakorolták az átállás művészetét. Becstelennek, hitszegőnek lenni sajnos kifizetődőbb...
hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.06.21. 16:10:19
@F. T.- (törölt): Hát, ha az ország (és 5 millió magyar) sorsa múlik rajta, én simán lettem voltna hűtlen a németekhez, és hű a hazámhoz...
A poszt nekem tetszik, tényleg hihetetlen, hogy nem lehet a történteket a politikai oldaltól elvonatkoztatva megítélni. De ha az én oldalam/hitem valami nekem nem tetsző dolgot tett, akkor én sem biztos, hogy a jó oldalra szavazok/benne hiszek. Ezt a hibát beismerni pedig nagyon nehéz, könnyebb magunknak hazudni. Hiszen tudjátok:
„Mert aki megfosztja az átlagembert az élete nagy hazugságától, a boldogságát veszi el tőle.”
A poszt nekem tetszik, tényleg hihetetlen, hogy nem lehet a történteket a politikai oldaltól elvonatkoztatva megítélni. De ha az én oldalam/hitem valami nekem nem tetsző dolgot tett, akkor én sem biztos, hogy a jó oldalra szavazok/benne hiszek. Ezt a hibát beismerni pedig nagyon nehéz, könnyebb magunknak hazudni. Hiszen tudjátok:
„Mert aki megfosztja az átlagembert az élete nagy hazugságától, a boldogságát veszi el tőle.”