A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Pártkutatás

2009.09.03. 07:00 R_John

Gyorsan kapcsolt a Nézőpont Intézet és végzett egy kutatást, hogy mi az emberek véleménye a szombati meleg felvonulásról. A kutatás teljesen semmilyen, átlagos mérés, azonban az elemzés rejt némi pártszimpátiát. Az idézet a következő:

Érdekesség, hogy a pártszimpátia és a meleg felvonulással kapcsolatos álláspont között nincs szoros összefüggés. A szocialista szimpatizánsok 34 százaléka egyetértését jelezte, míg a Fidesz támogatóinak 17 százaléka mondta ugyanezt (a két párt népszerűség-különbsége miatt több mint kétszer annyi „polgári” szavazó fejezte ki egyetértését, mint kormánypárti). A be-tiltók arányában azonban nincs számottevő különbség: az MSZP szimpatizánsainak 24, míg a Fidesz szimpatizánsainak 29 százaléka nem engedélyezné a rendezvényt. Ez azt jelenti, hogy a legnagyobb ellenzéki párt hívei inkább középre helyezkedtek: 51 százalékuk „ellenzi, de nem tiltaná be” a felvonulást (az MSZP-támogatók 40 százaléka). Érdekesség, hogy a Jobbik támogatói sem egységesek a felvonulás megítélésében: 21 egyetért a rendezvénnyel, 47 százalékuk nem ért egyet, de elfogadja, míg 30 százalék betiltaná azt. Ugyanakkor hangsú-lyozni kell, hogy a Jobbik a Nézőpont Intézet augusztusi felmérése szerint 5 százalékon áll a teljes népesség körében.

Erőteljesen kiemelik, hogy ugyan a szoci szavazók között 34% támogatja a menetet, a Fidesz szavazóinak csak 17%-a, azonban hozzáteszik, hogy ez abszolút számokban kétszer annyi fideszes választ jelent, mint szocit, azt sugallva, hogy milyen sok Fidesz szimpatizáns toleráns. Majd közlik, hogy az elutasításban nincs markáns különbség, ugyanis a szocik 24, míg a fideszesek 29 százalékban tiltanák be. Itt viszont valamiért nem jelölik, hogy ez abszolút számokban mekkora különbség. Hiszen nyilvánvaló, hogy 29 százalék a Fidesz szavazóinak nagy száma miatt sokkal több választ jelent, mint a szocik 24 százaléka. Innen is látszik, hogy nincs értelme  az adatokat ilyen módon megadni, hiszen nem teszik összehasonlíthatóvá az adatokat, csak maszatolásra alkalmasak.

És ezzel most nem akarok semmit sem állítani a Fidesz vagy az MSZP szavazókról, csak azt akartam megmutatni, hogy egy kutatásban hogyan lehet befolyásolni az olvasókat.

19 komment · 1 trackback

Címkék: közvéleménykutatás gay gay pride nézőpontintezet

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr591355740

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A (sajátos) Nézőpont Intézet átvágta az egész médiát 2009.09.10. 23:05:17

A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatást végzett, hiszen azt bárki csinálhatja. Honlapjuk szerint a kérdés az volt, hogy "ki a legalkalmasabb miniszterelnöknek”. Az összefoglalóban pedig ezt írják: „a megkérdezetteknek mindössze hat sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2009.09.03. 10:20:13

Egy kis kiegészítés, mert ez is félrevezető:
A magyarok 20%-a ért egyet a felvonulással, a 26%-uk teljesen megtiltaná és 51%-uk bár nem szeretné a parádét és szíve szerint betiltaná, de tiszteli a törvényeket és elismeri, hogy joguk van rá. Ami ugye azt is jelenti, hogy 77%-os elutasítottsága van a felvonulásnak... Ami ugye elég nyomasztó többség. Azért a számokból az is látszik, hogy arányaiban nagyjából ugyanakkora az elutasítás és elfogadottság aránya. Talán a maszopnál kicsit nagyobb az elfogadottságé, de ez részben azért van, mert ha a jobb oldal ellene van, akkor ők azért is a másik oldalra állnak...

Bell & Sebastian 2009.09.03. 10:25:40

Most hunyjuk be a szemünket és képzeljük el az egész habverést és vonulást heterókkal.
Megvan?

Akkor most kérdezzük meg a jóérzésű félmillió homó egyikét, mi is a véleménye?
Pontosan ugyanazt gondolom!

2009.09.03. 11:30:25

Hát ez kurvára érdekes.
Szerintem minden nap legyen buzifelvonulás és antirasszista demonstráció. Ezek nélkül olyan unalmas az élet.

vincemate 2009.09.03. 12:07:59

@imperial: Elolvastad a posztot? Szerinted a felvonulásról szól? Ha igen, akkor már értheted, hogy miért teljesítenek a magyarok olyan rosszul a PISA felméréseken.

Ha most ezt a posztot viccból calam úgy írta volna meg, hogy mondjuk a kutyák kötelező szájkosár-viseléséről szólt a felmérés, akkor képes lettél volna végigolvasni úgy, hogy nem önti el az agyadat a gyűlölet és nem kezded el itt haboztatni a szádat? Na, ha igen, akkor próbáld most behelyettesíteni, olvasd újra a posztot és utána kommentelj.

2009.09.03. 12:39:34

@vincemate: elolvastam újra és igazat kell adnom neked. Ez a poszt a medúzák szaporodási szokásairól szól.

Adhatnál egyébként a cuccból amit szedsz, jó áru lehet...

vincemate 2009.09.03. 12:56:57

@imperial: A poszt összefoglalása/konklúziója: "És ezzel most nem akarok semmit sem állítani a Fidesz vagy az MSZP szavazókról, csak azt akartam megmutatni, hogy egy kutatásban hogyan lehet befolyásolni az olvasókat."

Egész végig nem érvel a felvonulás mellett/ellen, nem nyilvánít vele kapcsolatban véleményt, hanem arra hívja fel a figyelmet, hogy egy kutatás eredményeit értelmetlen formában hozták nyilvánosságra. A kutatás témája valóban a melegfelvonulás, de a poszt állításai szempontjából ez tökéletesen irreleváns.

Vagy nem is, igazad van, amikor az időjárás-jelentésben szerepel a "meleg" kifejezés, az is mindig a felvonulásról szól.

Cuccot meg kérjél M. Giorgio Richardtól, az övé csak az igazán jó áru.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.09.03. 13:30:41

@vincemate: végül is Vona Gábor az indexnek is ezt mondta, hogy nem akar a meleg szóról a homoszexuálisokra gondolni:))

vincemate 2009.09.03. 13:38:30

@calam: hát igen, elismerem, hogy ez nem könnyű feladat, bár nekem az esetek 99 százalékában sikerül. A fennmaradó 1%-ot meg azok a verbális megnyilvánulások képviselik, amikor a kontextus az, hogy "ő meleg", vagy valami hasonló.

De elismerem, bonyolult dolog a nyelv, hát még a szövegértés.

vincemate 2009.09.03. 14:12:41

@calam: És mennyivel több a PISA-felnőtt...

2009.09.03. 15:46:06

@vincemate: nem irreleváns, ugyanis felvonulás hiányában ez a poszt nem született volna meg, csak túl hülye vagy hozzá, hogy ezt felfogd.

De hát pedálozzatok csak a buzikon, végül is a belterjes köreitekben ez a trendi :)

DeMarco 2009.09.03. 17:25:58

@imperial: Sokáig nem kell velük példálózni, vasárnap már a sírás jön...

Bell & Sebastian 2009.09.03. 22:34:41

@calam:

Megkérdeztek 1.000 embert telefonon, 770 azt mondta:

- nem értek egyet, de joguk van hozzá / teljesen betiltanám,

és mindezt +/-3,2% -os hibahatárral, akkor, bár csodálkozunk, de elfogadjuk.
Ha ebbe pártszimpátiáról szóló hablaty is kerül, csinálnak egy táblázatot róla (súlyozva?), oszt' rágja aki akarja. Feltételezem, a Fidesz rendelte-fizette az egészet.
Onnan tudni, hogy 5% -ot taksál a Jobbiknak. Innen és ezért lehet visszamenőleg megkérdőjelezni az egész hitelességét, ugyanis a 95% ellenérzőből az információ átvitele során lemaradt/lecsaltak 18 % -ot!

Ettől tényleg nem kell bePISAlni, Józsi bácsi (az őstermelő és exparaszt, mármint a foglalkozása), esze még sok is hozzá!

vincemate 2009.09.04. 01:55:07

@imperial: Ugye te vagy az a srác a hátsó padból, aki sose értette matek órán, hogy amikor a szöveges feladatban le van írva, hogy a tanítónéni haja piros, abból miért nem jön ki sose, hogy mennyi pénze van a gyerekeknek összesen. Mert neked mindig 32 jött ki, és sose az volt a jó megoldás.

vincemate 2009.09.04. 02:00:11

@imperial: "De hát pedálozzatok csak a buzikon, végül is a belterjes köreitekben ez a trendi :)": Azt meg külön úgy szeretem, hogy ilyen komoly dolgokat tulajdonítasz bloggereknek meg kommentelőknek, hogy "belterjes körök". Hol? Kik? Mi? Honnan veszed? Biztos szerinted a Gresham bevétele is a MI (????) kezeinkben van.

Úristen, ha tudnád, hogy mennyire túlértékelsz! Annyira nevetséges! De tetszik, sőt, hízelgő, hogy szerinted nekem (nekünk?) ilyeneink vannak.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.09.04. 09:49:56

No kérem. Ez egy korrekt meglátás, nincs ezzel a poszttal semmi baj, a Nézőpont meg télleg fidesznyik.

Viszont a kérdés adott: na és?

Meg a másik: olvastál már Szonda Ipsos értelmezést?

2009.09.04. 11:01:32

@vincemate: minek erőlködsz, ha még ezt sem érted? :))

@DeMarco: bárhogy is alakul a felvonulás, biztos lehetsz benne, hogy a buzikat sajnálni kell majd valami miatt.

DeMarco 2009.09.05. 00:17:29

@imperial: Ó, ebben biztos vagyok. Előre meg is tudnám írni a cikkeket, sztem néhányan meg is írták. De engem már nem érdekel a téma, kiírtam magamból. Most már csak ülök és várom a műsort: Horda vs Sünök, Horda vs Buzik, Buzik vs Eső. Bár nincs mozgás a kurucon, erősen kétséges az atrocitás.