A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mit várunk a Fidesztől? Kétharmadot!

2010.05.25. 10:30 Horváth Andor Márton

Megmondtam. Ezt így kell csinálni. Azt ugyan nem hittem volna, hogy még a szocialista kormány megteszi, de feljelentették Vona Gábort a gárdamellényeskedéseiért. Ezzel ugyan az MSZP kicsit pengeélen táncol: ha a Fidesz tette volna meg ezt a gesztust, akkor nyilván azonnal felfüggesztették volna Vona Gábor mentelmi jogát, mint a pinty. Kérdés, hogy ezt MSZP-iniciatívára megteszik-e. De ha a Jobbik kezdeményezésére hajlandók énekelni, akkor a fideszes politikusoktól ezúttal elvárható, hogy MSZP-kezdeményezésre hajlandók legyenek felfüggeszteni az újnáci "vezér" mentelmi jogát.

Tehát mit várunk a Fidesztől? Használja a kétharmadát, és mutassa meg Vona Gábornak: Magyarország nem tűri a nácik trükközését.

40 komment · 2 trackback

Címkék: mszp fidesz magyarország náci jobbik vona gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr402029538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán: Nem áll vissza a régi rend 2010.05.25. 16:26:02

A kijelölt kormányfő a Parlamentben beszélt az új kormány leendő politikáiról. Orbán Viktor szerint a neoliberális gondolkodás megbukott, a világban mély átalakulás zajlik. Újra megerősítette: megteremti a nemzeti együttműködés rendszerét.

Trackback: Függő játszmák 2010.05.25. 13:13:10

Az igazságügy-miniszter a kormány nevében feljelentést tesz, amiért Vona Gábor gárdamellényben tett képviselői esküt a parlament alakuló ülésen. Csak helyeselni tudom a döntést. De azért arra majd kíváncsi leszek, hogy hogyan szavaz a T. Ház, amikor ez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2010.05.25. 11:04:46

A szerző a figyelem megragadása érdelében a „költői túlzás” megszokott mértékén is messze-messze túl megy, amikor hatásvadászó módon „nácinak” nevez egy parlamenti képviselőt.

Náci párt nem kerülhetne be a mai magyar parlamentbe.

Nem kell ásni a lövészárkokat.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.25. 11:08:53

a finom lelkek kedvéért lehetnek neonácik is.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.05.25. 11:37:49

@Vidéki: @calam: Ugye eleve újnácit írtam a félreértések elkerülése végett. De hogy náci párt miért ne kerülhetne be a mai magyar parlamentbe - ezt nem látom. Mondjuk a Reichstagba, azt megérteném, miért mondod, ott erre tényleg nagyon vigyáznak. De Magyarországon? Itt nincs igazi antinácizmus-kultúra. Dehát linkeltem is.

ralf 2010.05.25. 12:40:27

Nácinak minősített párt nem kerülhet be a parlamentbe. Náci ideológiájú igen. Az, hogy a Jobbik a maga újnáci ideológiájával szalonképesnek minősül, az az utóbbi idők egyik legnagyobb szégyene.

Vidéki 2010.05.25. 14:38:52

"Itt nincs igazi antinácizmus-kultúra."

Nem kell kitörölni az emlékezetből a létező holokauszt tagadást tiltó törvényt, ha a szerző esetleg elfelejtette volna.

dobtaras 2010.05.25. 14:52:39

Lehet, hogy megcsalnak az emlékeim, de az Ogy.-nek csak akkor kell felfüggeszteni a képviselő mentelmi jogát, ha ő arra hivatkozik a büntetőeljárásban, ezt pedig a Legfőbb Ügyésznek kell kérnie. Persze lehet, hogy tévedek.
Vona pedig mintha azt mondta volna, hogy nem kíván élni a mentelmi jogával. Tehát az egész cécó teljesen felesleges. Sőt, egy kissé kontraproduktív is, mivel remek alapja lehet ez az ügy a mártírteremtésnek, amin a Jobbik gőzerővel dolgozik (lásd: szegény állandóan zaklatott Magyar Gárda; szegény fűben ücsörgő Vona; szegény bebörtönzött hazafiak; stb.). A bünti meg egy kb. 50.000 forintos számla lesz, amit össze fognak neki dobni a legközelebbi elnökségi ülésen.
Egyébként meg tessék szépen összevetni Vonát mondjuk Domokos Endre Jánossal. Ti. csak az egyikőjük (neo)náci, ha vulgárisan akarom megfogalmazni azt, hogy hungarista. Látjátok, az a baj az állandó nácizással, hogy egy idő után devalválódik a szó jelentése, és amikor szembetalálkozol egy VALÓDI nácival, akkor már hiába mutogatsz rá két kézzel, mindenki csak legyinteni fog. (Ami most kifejezetten jól jön, amikor a Szlotákok náciznak minket.:-D)
De gondolom már sokan megpróbálták korábban is elmagyarázni, hogy az antiszemitizmus és a rasszizmus nem egyenlő a fasizmussal illetve a nemzeti szocializmussal. Bár tény és való, hogy az előbbi kettő a nácizmusnak szükségképpeni velejárója, de ez önmagában még kevés. Így ez nagyjából csak annyira megalapozott, mint agyba-főbe cionistázni, ahányszor meglát az ember egy zsidót. De gondolom úgyis ragaszkodtok ehhez a ballib terminus technicushoz, úgyhogy fölösleges erről vitát folytatni.

dobtaras 2010.05.25. 14:55:42

@Vidéki: Nyugi, Orbánék megváltoztatják, mostmár alkalmazhatatlan lesz a törvény, mivel a kis hülyék 20 éves jogalkotói rutinnal egy egy paragrafusos normaszöveget nem képesek hibátlanul megcsinálni. Ha elfogadják a legújabb szöveget, akkor többek között egyszerre kell tagadni a náci és a komcsi bűnöket is, ez meg lássuk be, eléggé ritka madár.:-)

dobtaras 2010.05.25. 15:03:50

@Vidéki: Amúgy tényleg nincs, nézd meg a felvilágosult cseheket, náluk van antifasiszta hochkultur:
www.youtube.com/watch?v=3mH_wA735ak&feature=related
Nyugaton az antifasiszta szubkultúra olyan, mint nálunk a Budaházy-Toroczkai tengely: keresik az ürügyet, hogy egy jót verekedhessenek és így levezethessék tesztoszterontúltengésüket. Csak az egyiknek a zsidóbérenc ávós szúrja a szemét, a másiknak pedig három tucat skinhead.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.25. 15:05:30

@Vidéki: attól még, hogy van róla törvény, nincs antináci-kultúra Magyarországon.

Vidéki 2010.05.25. 15:40:25

@calam:

Kultura nyet, zabráló masina jeszty.

Mondta a régi vicc szerint a "felszabadító" szovjet katona is, aki az angol WC-ben mosta meg az ebédre szánt halat, de az ellopta tőle.

Vidéki 2010.05.25. 15:54:09

@calam:

Nem biztos, hogy iagaza volt a szovjet katonának.

Vidéki 2010.05.25. 15:57:09

@calam:

Ő ugyanis a magyarországi kultúrát becsmérelte akkor, amikor az angolWC ellopta tőle a benne megmosott halat.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.25. 16:27:46

@Vidéki: figyelj, utálom ezt szervilis szarkenegetést. mondd ki egész konkrétan, hogy mire gondolsz, nem kell kódolgatni. ez így túl píszi.

2010.05.25. 16:36:24

Jaja, a Jobbik újnáci, a posztíró meg helikopter.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.25. 22:22:16

@calam:

Jé, már a liberálisok is használják azt a kifejezést, hogy píszí?:)

Tóth Jocó 2010.05.25. 22:36:24

Nem értek hozzá, csak azt adom tovább, amit olvastam (és szakértő benyomását keltette az illető az írásával). Szóval: azt írta, hogy parlamenti képviselőt véleménye kifejezéséért nem lehet megbüntetni (erre nem a mentelmi jog vonatkozik, hanem a törvény tiltja). A szerző szerint a gárdamellény viselése tekinthető vélemény kifejezésének.

Amúgy: tök jó lenne, ha nem lenne ez ennyire fontos kérdés!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.25. 22:47:27

@Tóth Jocó:

Érdekes elképzelés, de a magam részéről nem akarok tovább lovagolni ezen az ügyön. Szerintem a jogszabály is szabály, amit előbb be kell tartani, majd utána lehet hatályon kívül helyezni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.25. 22:59:13

@calam:

Azért furcsállottam ezt az egészet, mert annak idején liberális körökben volt divatos a píszí hangnem. De úgy látszik, lassan ezen a vidéken is változnak az idők.:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.25. 23:18:54

@Mj: irónia métered nem működik tökéletesen:)

amúgy a píszi és a konkrét fogalmazás nem mond egymásnak ellent.

Lovastengerész 2010.05.25. 23:20:34

tényleg hiányzik egyfajta antifasiszta szubkultúra magyarországon. igazán ráférne a társadalmi egyensúlyra hogy ne csak öltönyös tudósok meg bölcs rabbi bácsik magyarázzanak nagyon bonyolultan, idétlenül, hanem egy pár bepippantott, magát nagyon liberálisanak képzelő vagánykodó köcsög jól agyonverjen egy pár nagyszájú gyülölködő szittyafaszt.
és akkor talán kialakulna egyfajta egyensúly, mindenki megtanulná helyén értékelni a dolgokat...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.25. 23:25:11

@calam:

Sorry, ma már munkanap volt--> kialvatlan és fáradt vagyok.
Nem, csak önmagában a píszí hülyeség, a korrektség viszont alap.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.25. 23:30:19

@cukicica:

Nem hiszem, hogy erre lenne szükségünk. Skinheadek ugyanúgy mindig lesznek, mint punkok, viszont jó kormányzással simán le lehet szerelni a jobbikos közönség nagy részét, ergo el lehet szigetelni a szubkultúrákat. Tessék megnézni a megilletődött jobbikos felszólalókat, amikor a Fidesz törvényjavaslatairól beszélnek.:)

Csigorin 2010.05.25. 23:30:21

Kicsit arra emlékeztet ez az egész, mint mikor Vajnai Attila vöröscsillagot tűzött magára, és a csillagperben cseszegették érte. Strasbourgig is elment ahol végül fel is mentették.
Kíváncsi vagyok most mi lesz a vége, pedig még csak nem is a csillagról van szó, csak egy egyszerű mellényről.
Ja, és a "várjuk" nem tudom kiknek a nevében beszél, de speciel hadd vonjam ki magam alóla, ezer sokkal fontosabb dolog is van most amivel a parlamentnek foglalkozni kell, mint piszlicsáré szabálysértések. Egy gyorshajtásért többet adnak basszus, de mégis erre a marhaságra veri a nyálát a média már hetek óta...

Vidéki 2010.05.26. 08:43:52

@calam:
A közvélemény formáló "független" értelmiség körében nálunk manapság elterjedt gyakorlat, hogy párhuzamot vonnak a már 65 évvel ezelőtt lezárult történelmi korszak szereplőivel, főként a lejáratás szándékával motiválva.

Azt gondolom, hogy ez a gyakorlat félrevezető és nem segíti a mai valóság megismerését.

Például gondoljunk a kommunizmus szóra.

Ha manapság Kínában Mao Ce Tung feltámadna és hatalomhoz jutna, kivégeztetné az egész mai pártvezetést és még rengeteg más funkcionáriust arra hivatkozva, hogy a gonosz kapitalizmust hagyják feltámadni Hong Kongban és egyéb különleges (de azért hatalmas) övezetekben.

Gondoljunk arra, hogy Mao az atombombát „papírtigrisnek” nevezte és noszogatta a Szovjetúniót arra, hogy robbantsa ki mielőbb a harmadik világháborút nem törődve a nukleáris világégéssel.

Ehhez képest a mai kínai vezetés szinte józannak, pragmatikusnak mondható.

molaris 2010.05.26. 14:21:42

@Horváth Andor Márton:
1,- hazudsz nem "újnácit" írtál:
"Tehát mit várunk a Fidesztől? Használja a kétharmadát, és mutassa meg Vona Gábornak: Magyarország nem tűri a nácik trükközését."
Idézet fentebbről. Kopizva, nem másolva!
2,- orvosnak mutasd meg magad, hátha segít!
Felejtsd már el ezt a bérrettegést! Vége!

Egy radikális párt még nem faschiszta!!

Másrészt ez mindössze egy szabálysértési ügy. Viszont az szép lesz, ha ezt Vona elviszi Strasburgig. Rajtunk fog röhögni egész Európa!!
Térjetek már észre. Vége egy darabig annak, hogy a ballib nómenklatúra válogatja a partitúrát, és nevezi ki a karmestert, meg az első hegedűst!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.26. 14:45:50

@molaris: cicamica, segítek, jó?

"hajlandók legyenek felfüggeszteni az újnáci "vezér" mentelmi jogát."

inkább menjél és vegyél be egy szeretet kapszulát, kommentjeid alapján erősen rád férne már.

sorokinV 2010.05.26. 15:44:23

Fontos kérdés ez, vitathatatlan.
Remélem valamelyik szociközeli cég már bejelentkezett a mellényészlelő beengedőkapu K+F alapból történő kifejlesztésére! Muszáj lesz egy ilyet telepíteni a parlamentbe, mert vége lesz az univerzumnak, ha még egyszer összetalálkozik a plenáris ülés a mellénnyel!
Lehet a CERN-ben is ütköztetni kellene mellényt a plenáris üléssel, hátha közelebb jutunk a hideg-fúzióhoz!

legeslegujabbkor 2010.05.26. 18:04:16

@sorokinV: Ha fontosak a szimbólumok, akkor ne válogass , mindegyik jelent valamit.

molaris 2010.05.27. 08:39:58

@calam:
Tény:
Vona közölte ELŐRE, hogy szankció esetén nem fog a mentelmi jog mögé bújni.

Két mondat, két fogalmazás. legalább lenne konzekvens. A második már zsigeri elszólás.

A kritika meg látom- nem tetszik. Pedig, az is tény, hogy nem náci, hanem radikális a párt.
Lassan majd megszokjátok!!XDXD

molaris 2010.05.27. 08:41:57

Ps.: anno a Bocskai- viselet sem tetszett nektek "szabadelvűeknek".
Kis divathuszárok. Nekem meg a farmeros LMP nem tetszik!!

Tóth Jocó 2010.05.28. 19:43:46

@Mj: Igen, én is erre számítok. Ha ügyesen kezelik a témát, nem marad ügy, amin a Jobbik lovagolhatna.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 01:16:58

@molaris:

Lám, önként le is mondott. Aztán lúzer módon lemaradt a "kettős állampolgárságról szóló törvény" zárószavazásáról.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 01:19:04

@Tóth Jocó:

Majd kiderül, de kb. 2-3 éve mondom, hogy ha a Jobbik bekerül a Parlamentbe, óhatatlanul konszolidálódni fog, és ha így lesz, a Fidesz helyettük fogja megcsinálni a "normális" programpontokat. Most meg pláne, mert 2/3-uk van.

Tóth Jocó 2010.05.29. 12:13:57

Kétharmad. A kijelölt miniszterelnök zárszava, válasza a vitában felvetett kérdések és ellenvélemények egy részére erőt és önbizalmat sugárzott. Pontosan olyan volt, amilyennek ekkora többség birtokában lennie kell!

Remélem, hogy ezt az erőt az ország helyzetének javítására fogja használni. Azt is remélem, hogy nem lesznek belharcok, és megmarad a kormány határozottsága a programban kitűzött célok megvalósítására.

molaris 2010.06.01. 04:58:20

@Mj:
Azt nem állítottam, hogy merőleges a fazon, és az is tény, hogy egyszerre nem tud két helyen lenni. És ugye a médiaszereplés mindenek felett.XD

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.06.01. 18:29:34

@molaris:

Lám-lám, mégiscsak fontos az a média, csak a "mi kutyánk kölyke" legyen.:P