A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Szabad szülni? - tüntetés!

2010.10.06. 11:00 Horváth Andor Márton

A tüntetés Facebook-oldalát erre a linkre kattintva érheti el.

Geréb Ágnest tegnap rendőrök vitték el a Napvilág Születésházból, miután az általa levezetett születésnél komplikáció lépett fel, és az újszülötthöz mentőt kellett hívni. Nem tudni, hogy a baba hogy van - de azt tudni lehet, hogy a szüléseknél időnként komplikáció lép fel. Kórházban is. Ma azonban gyakorlatilag nem szabad kórházon kívül szülni. Az egyetlen orvosnak, aki érdemben foglalkozik otthonszülések levezetésével, három éve felfüggesztették a praxisát, s most ő vizsgálati fogságban várja az újabb meghurcoltatást.

Nem helyes, hogy Geréb Ágnes a határozatokkal, ítéletekkel szembemegy, és Kohlhaas Mihály módjára háborút vív, melyben emberéletek - csecsemőéletek - vannak kockára téve. Azonban ha egy anya otthon akar szülni, nem pedig kórházban, akkor az orvos, ha fel is van függesztve a praxisa, tagadja meg tőle a szakszerű segítséget? Vagy mondja azt neki, hogy szüljön kórházban? Hazudja azt, hogy a baba nagyobb biztonságban van, ha valaki olyan vezeti le a szülést, aki embertelen módon súlyos kenőpénzt kér a szülésért?

Tudom: nem minden orvos követel jattot. De nem könnyű ilyet találni. Nem minden kórház lerobbant, piszkos, málló vakolatú. De azért én, ha kórházba kerülnék, irigyelném a nyugat-európaiakat. S ha egy nő például Hollandiában, Angliában, Németországban vagy hasonló elmaradott helyeken szeretne szülni, nem kényszerítik kórházba - no persze ott biztos lehet benne, hogy nem kell jattot fizetnie.

Ma délután békés tüntetés lesz Geréb Ágnes meghurcoltatása ellen és az otthonszülések jogi szabályozásáért. Íme a felhívás:

Sziasztok,
talán mindegyikőtök értesült a tegnap történtekről. Anyukám, Geréb Ágnes őrizetben van, nem tudjuk, mikor engedik ki. Rengetegen jeleztétek, hogy eddig és ne tovább, mutassuk meg, hogy az elmúlt két évtized meghurcoltatásából (szülőként, bábaként, dúlaként) elég volt. 22 éve küzdünk azért, hogy szabályozva legyen az otthonszülésnél segédkezők jogi helyzete. Ez a mai napig nem történt meg. Kórházban, ha komplikáció történik, olyan elő nem fordulhat, hogy rendőr vigye el az orvost, majd azonnal, szakmai testület bírálata helyett bírósági procedúra kezdődjön.
Békés demonstrációt tartunk ma, október 6-án délután 16.30-tól a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma, Egészségügyért Felelős Államtitkársága (volt Egészségügyi Minisztérium) előtt. (1051 Budapest, Arany János u. 6-8.)
Kérünk mindenkit, hogy segítsetek abban, hogy ez a fölhívás minél több emberhez eljusson! Mindenféle eszközzel (levél, telefon, netes felületek) hirdessétek a mai demonstrációt. Legyünk nagyon-nagyon sokan!
A vidékieket kérjük, hogy ha tudtok, gyertek Ti is, ha nem, rendezzetek helyi demonstrációkat. A gyülekezési törvény szerint 72órát várnunk kellene, ha bejelentenénk, de strasbourgi ítélet született arra, hogy ha olyan eset van, ami nem várhat, azonnal nem tiltott utcára menni.
Nem cél haragot gerjeszteni, nem cél véresszájjal követelőzni. Célunk erőt demonstrálni. Jöjjenek a gyerekek, fölnőttek, nagymamák, barátok - ne csak otthonszültek. Alapvető emberjogi kérdés, hogy mindenki ott szüljön, ahol akar.
Jelenlétünkkel szeretnénk kifejezni együttérzésünket mind a tegnap született kisbaba és családja felé, mind afelé a több ezer család felé, akiket kórházi szülés közben vagy következtében ért tragédia. És nem utolsó sorban Geréb Ágnes felé, aki két évtizede küzd a szabályzásért és most ezért börtönben kell ülnie.
Aki ezzel egyetért, legyen ott ma délután!
Herner Dorka
(bábák, dúlák, otthonszülők és nem otthonszülők nevében)

 

23 komment

Címkék: jog szülés geréb ágnes

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr232350206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsiben 2010.10.06. 11:58:51

Angliában tíz éve egy sűt angol megkérdezte tőlem, hogy tényleg lóháton közlekedünk-e itt mi Magyarországon. Lehet, hogy igen? Miért csak nálunk nincsenek meg a szükséges feltételek az otthonszüléshez?
Nyugaton biztos nem lóhúzta mentő viszi a beteget!!Kinek fáj itthon olyan nagyon, hogy mi néhány ezren ebben a tízmilliós országban otthon akarunk szülni?
Ha nem kapunk segítő kezet a bábánktól, akiben megbízunk, akkor inkább szüljünk otthon egyedül? Vagy akkor majd minket is halálbüntetéssel kezdenek el sújtani ebben a szép nagy demokráciában?
Akinek nem tetszik és ráadásul gőze sincs róla mi is az otthonszülés (mert azért ismerjük el, csak az mészárosozza le Ágit!!), nem kell, hogy szeresse, de engedtessék meg, hogy ha a világ túlnyomó részében ezt normális, elfogadható módnak tekintik, ne kelljen nekünk és a segítő bábáinknak mindenféle meghurcolást és negatív diszkriminációt elszenvedni emiatt!

delfinbusz 2010.10.06. 12:50:12

@Nadiposzi: köszönjük az értékes hozzászólást, majd először gondolkozz, hogy mit mondasz, és az kinek hogyan eshet, és utána commentelj ilyen dolgokat. Ja, és mindenek előtt meg nézz utána a dolgoknak, hogy kicsit képben legyél, vaktában én is el tudok küldeni bárkit bárhova. Ha nem értesz egyet, lehet rendesen is mondani, de úgy látom, hogy Te még ezt is megteheted, hogy gusztustalan módon beszélsz valakiről, akiről 99%, hogy nem tudsz SEMMIT, és amit igen, valószíműleg annak is csak a fele igaz.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.10.06. 12:56:56

Nadiposzit moderáltam, mert antiszemita kifejezést használt.

Életszagú 2010.10.06. 14:23:07

Ez az otthonszülés egy iszonyat nagy baromság, ugyanis, ha komplikáció lép fel, aminek MINDEN szülésnél/születésnél meg van az esélye (még ha oly' csekély is), nem mindegy, hogy a segítség rohamkocsival jön percekkel később, vagy ugyan abban az épületben van. És egy anya NE dönthesse el, hogy mit akar ebben a dologban, társadalomban élünk, aminek vannak szabályai. A Geréb Ágnest sem üldözné senki, ha már a nemtudomhanyadik gyerekkel van probléma miközben "segít".

kirkezoa 2010.10.06. 14:34:01

@kicsiben:
Részben egyet értek, de nem mindenben, mivel én is szültem tudom miről van szó. De nem értek egyett azzal, hogy addig legyen otthon szülés amig annak nincsenek megteremtve a biztonságos feltételei, mivel nagyon fontos, hogy mind az anya mint a baba biztonságba legyen.Geréb Ágnesnek nem ez az első esete, sajnos volt már halál eset is a keze közt, és ezért ha nem tudja a biztonságot szavatolni akkor ne vállaljon ilyent. Az orvosoknak meg nem kell fizetni, hisz mindig van bent orvos, és szülni a nőnek kell, és ez a nők hülyesége hogy kemény 10 vagy akár 100 ezreket fizetnek a semmire, mivel nem a doki szüli a gyereket, és mivel hármat szültem tudom miről beszélek. Annak aki fizet ugy kell, és ne sirjon a szája...

kirkezoa 2010.10.06. 14:49:30

@Életszagú:
Hát azért nem egészen így van, mert dönteni bizonyos dolgokban igenis legyen lehetősége egy anyának, de mint fentebb írtam jelenleg én sem értek egyet az otthon szüléssel, mert úgy érzem ennek a biztonságos feltételei nincsenek megteremtve hazánkban, és erre egy szabályozás magában kevés lenne.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.06. 15:11:45

otthonszülés párti vok, de ez a galambos péter annyira irritáló egy faun

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.06. 16:04:18

@Horváth Andor Márton: na ne már :D

mi ez?
és a szóóóláááászsabaaaccsáágg?!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.10.06. 19:26:09

Semmi baj nem volna az otthonszülés erőltetésével, ha mindez 60évvel ezelőtt történne... akkor megőrültek azért, hogy kórházi felügyelet mellett lehessenek, azok a nők, akik még fizikálisan is bírták a szülés fájdalmait. Ma, amikor 13-15 évesen szexelnek a csajok, de tesi órán nem mernek levetkőzni, és még azt sem hallották, hogy az ember szervezete munkavégzésre képes... ma? Otthon szülni - DIVAT. Igaza van a Geréb imádóknak - legyenek trendik, legfeljebb belehal a gyerekük vagy ők maguk is - netán mindketten....

legeslegujabbkor 2010.10.06. 20:48:14

Ez a vita most csak felesleges szócséplés. A nők ott, akkor és annyiszor fognak gyereket szülni, ahol, amikor és ahányat akarnak. Az utolsó szón van a hangsúly.

Nadiposzi (törölt) 2010.10.07. 20:09:12

Bocsika.
Bár tudtommal semmiféle sémita ellenes dolgot nem írtam.

Nadiposzi (törölt) 2010.10.07. 20:20:15

@delfinbusz:
Na, jó végül is jogos észrevétel, a hangnem nem volt épp baráti.
Magamról:
A lányom most háromhetes.
Hosszas vajúdás után született. Egy méhen belüli fertőzés miatt a tüdeje bevérzett, az első 48 órában élet-halál közt lebegett. Az orvosok megmentették, nincs szó amivel az ő és a nővérek munkáját meg köszönhetnénk.
1000 esetből 1szer fordul elő, semmilyen labor eredmény nem utalhat előzetesen erre. A gyerek szépen felsírt, egészséges - félóra múlva haldoklik.
Ha otthon szült volna a feleségem, a gyerek most halott lenne. Vajúdni pokoli kórházban is, otthon is. De hogy ilyen Geréb A. féle pszichopaták szabadon hülyítsék az arra fogékony jóképességűeket, az bassza csőröm. Az a szerencsétlen újszülött nem tehet róla, hogy kik hozták össze.
A kimoderált hozzászólásomban írtakat fenntartom.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.10.08. 02:01:01

@Nadiposzi: Ne haragudj, a nem éppen barátságos hangnemed miatt nem elszólásként értékeltem a "libsi" kifejezést - amely a "bibsi" és a "liberális" szavak összevonása. A "bibsi" pejoratív kifejezés arra, hogy "zsidó".

Örülök, hogy a gyereketek mégis egészséges. Én nem ismerem a részleteket, nem vagyok szakértő - de szakértők szerint bizonyos komplikációk kimondottan a stresszes körülmények miatt lépnek fel.

Másrészt nem ismerem a feleséged terhességének részleteit, kórtörténetét, de egyértelmű, hogy bármilyen probléma - akár a hosszú vajúdás is annak számíthat, nem tudom - esetén kizárólag a kórházi szülés jöhet szóba.

És a legfontosabb: egy nőnek ott kell szülnie, ahol biztonságban érzi magát. Ahol a leginkább megbízik az őt körülvevőkben. Ahol nem végeznek indokolatlanul további kockázatokkal járó császármetszést. Vagy ahol éppen azt teszik. Az anyának kell eldöntenie. Örülök, hogy a feleségeddel így döntöttetek, mert ebben a helyzetben helyes volt.

Mellesleg nézd meg a holland statisztikát: ott a nők 30%-a otthon szül, és ez nem jelent többletkockázatot. Azaz nem szabad megvonni a nőktől a döntés jogát.

www.washingtonmidwives.org/netherlands-study.shtml

dobtaras 2010.10.08. 02:38:44

@Horváth Andor Márton: A libsi mióta a bibsi és a liberális összevonása? Ilyen baromságot legutóbb az ATV-n láttam, ahol kitalálták, hogy a nyugger a nyugdíjas és a nigger összevonása. Ezt is csak a balf@sz bérrettegők tudják kitalálni.

Itt jegyezném meg, hogy a balf@sz nem a baloldali és a fasiszta összevonása.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.10.08. 02:51:49

@dobtaras: Mindigis az volt. Az ATV tényleg gáz csatorna, és a nyugger természetesen a német "-er"-képző magyaros használata, előtte kettőzött mássalhangzóval, pejoratív hangnem elérése céljából. Pl. gyaller, kaller stb.

Googlizd meg azt, hogy "libsi bibsi", és meg fogod látni: sokan használják direkt egymás mellett a szavakat. Történetileg pedig a "magyar liberális párt" SZDSZ önmagával kapcsolatban hangsúlyozott zsidó identitása miatt alakult ki ez a kifejezés. Libsi = SZDSZ-es, tehát liberális zsidó.

Bérrettegő: tessék, most ezt a posztot is leleplezted. Igen, pénzt kaptunk érte. Sokat. Szili Katalinon keresztül, a Szociális Unió pártjától. De nem mondom meg, mennyit.

De a balfaszos poén tetszett.

Nadiposzi (törölt) 2010.10.08. 09:33:51

Kedves Márton, nálam képzettebb barnák a "liberális" és a "biboldó" kifejezések összeadásával operálnak. Valóban hasonszőrű az inkriminált "libsi" kifejezés is, kb. mint a nyugger.
Ami a bérrettegést illeti, a kevesebb néha több lenne, ez már paranoia.
A témához:
A szülészet előtt bagozó cigány nőktől (ez remélem nem rasszizmus?) a labdán a nappalijában vajúdó ököamazonokig van néhány köztes fokozat, érthető hogy az egészségügy és a törvénykezés ezt a közepet célozza meg. És ott az fránya kölök is.
Az a bajom a liberalizmussal, hogy végletekig egoista. Ebben a történetben is annyi a lényeg, hogy alárendeljük-e az anya szempontjait a gyerek biztonságának. Szerintem igen, az otthonszülők szerint nem. Értem én a lelki szempontokat, a gyereknek se fáj a szuri, ha a rendelő faláról micimackó vigyorog rá, szülni is jobb a meghittebb, otthoni milliőben, de könyörgöm, ezek felnőtt, felelősségteljes emberek lennének. Nem képesek elfogadni ennyi szenvedést, ennyi kényelmetlenséget a gyerekért?
Statisztikát, külföldi példát idézni mindenhez lehet.

Aba Sámuel 2010.10.08. 11:42:35

@Nadiposzi: a békés körülmények között lezajló szülés nem csak a szülő nő kényelméről szól, a stresszmentes szülés egyben stresszmentes (legalábbis kisebb traumával járó) születést is jelent, mely (az így születettek nyomonkövetésével folytatott vizsgálatok szerint) kihat a gyermek későbbi fejlődésére is. Az igény tehát a legkevésbé sem önzésből fakad. Az ideális az lenne, ha a szükséges feltételek megteremtésével, és az orvostársadalom szemléletváltásával ötvözhető volna a biztonságos és a stresszmentes szülés (születés).

kirkezoa 2010.10.08. 13:47:21

@Aba Sámuel: Jelenleg már az tapasztalható a kórházakban, hogy mindent igyekeznek megtenni a stresszmentes szülésért, ezért nem kell otthon szülni, már messze nem úgy van mint 20 évvel ezelőtt, így nem is értem a nőket miért is vannak annyira oda, hisz a fájdalom otthon is fájdalom és a kórházban is, csak ott esetleg megfelelő segítséget is nyújtanak, amit otthon nem tudnának. Az orvos meg amúgy is csak az utolsó negyedórában van ott, többit a szülésznő végzi, azok meg általában lelkiismeretes és kedves együtt érző személyek. Sem nekem sem a gyermekeimnek nem okozott stresszes állapotot az, hogy tudtam biztonságban vagyok és ha kell szakszerű ellátást kapnak azonnal. Valószínű otthon jobban stresszeltem volna, mert nem lehet biztos az ember hogy ha gond van ott helyben megoldható, és nem azért hordja ki az ember a gyermekét, hogy szülés közben veszitse el.

dobtaras 2010.10.08. 14:50:25

@Horváth Andor Márton:
"Googlizd meg azt, hogy "libsi bibsi", és meg fogod látni: sokan használják direkt egymás mellett a szavakat."
Ami annyit bizonyít, hogy nem szinonímák, hanem olyan szavak, amelyek hangzásukban nagyon hasonlítanak egymásra és ugyanarra a (képzelt) politikai/társadalmi csoportosulásra
használják mindkét kifejezést. Te is nyugodtan guglizd meg, első találat: "libsi-bibsi-komcsi". Mivel különböző(!) pejoráló tulajdonságokat akarnak felsorolni. Hidd el, eléggé régóta ismerem a széljobb kommunikációját, nem szeretnek egy témánál leragadni, ha jelzőt halmoznak. Amúgy meg üsd be a wikipédiába azt, hogy libsi. Vagy nézd meg, hogy mit dob ki első helyen erre az egy szóra a google.

"Történetileg pedig a "magyar liberális párt" SZDSZ önmagával kapcsolatban hangsúlyozott zsidó identitása miatt alakult ki ez a kifejezés."

Az SZDSZ vállaltan zsidó párt? Király, tudtam én... Mit tudsz az MTK-ról?:)

"Libsi = SZDSZ-es, tehát liberális zsidó."

Nem tartom kizártnak, hogy ebből alakult ki a kifejezés, elvégre Magyarországon nagyon kreatív emberek élnek, de a köznapi beszédben még a leggyakorlottabb nácik sem így használják, ha ez az eredete, az nem ment át a köztudatba. Kivéve természetesen nálad.

"Bérrettegő: tessék, most ezt a posztot is leleplezted. Igen, pénzt kaptunk érte. Sokat. Szili Katalinon keresztül, a Szociális Unió pártjától. De nem mondom meg, mennyit."

Gondoltam. Bár ha nem tudnám, hogy az LMP elszívta az összes technokolra kapott pénzt a kampány alatt, akkor most azzal vádolnálak, hogy ők fizetnek.:)
Amúgy ezt a jelzőt vagy a "fizetett provokatőrt" életében legalább egyszer
illik mindenkinek begyűjteni.

"De a balfaszos poén tetszett."

Vigyázz, Sztálinnak is volt humorérzéke...:)

molaris 2010.10.11. 17:18:14

@tesz-vesz:

"
tesz-vesz · kkbk.blog.hu 2010.10.06. 15:07:59
mi z a dúla? "

A "dúla"- az segítő. Nem a bába, hanem egy idősebb, többször szült nő, általában hozzátartozó, barátnő.
Két feladata van:
1,- lelki támasz a vajúdónak,
2,- segítségnyújtás a bábának.

Különben ez a kérdés kissé bonyolultabb, és nem mennék bele.
Kicsi, kevés a hely.

sapuh 2010.10.14. 16:40:07

@kirkezoa:

I) Nyilván mindenkinek a saját, személyes élménye a mérvadó, de azért rajtad kívül sok tízezer nő szült és fog szülni ebben az országban. Ezért a saját látókörödön túl nem árt tájékozódni mások tapasztalatairól sem. Pl.: www.metropol.hu/itthon/cikk/636451

Vagy: nol.hu/velemeny/20091204-gereb_agnes_esete_az_allammal

II) Senki nem akarja elvenni a jogodat attól, hogy kórházban szülj.

III) Érdekes módon azokban az országokban, ahol eddig lehetővé tették az otthon szülést, semmivel nem nőtt a csecsemőhalandóság.

Szerencsére már egyre több orvos véleménye is kezd változni a kérdésben:
www.grilla.hu/hirek/orvosok-a-szabad-es-biztonsagos-szuletesert-nyilatkozata-az-otthonszul.html

És egy tanulságos cikk (orvos szerzőtől) a hazai egészségügyről: nol.hu/lap/hetvege/lap-20090328-20090328-5

sapuh 2010.10.20. 13:40:13

@Nadiposzi:

Tessék, lehet gyilkosozni, és a kórházi szülés betiltását követelni:

index.hu/belfold/2010/10/20/meghalt_a_felrediagnosztizalt_kismama/