A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mitől védem Orbán Viktort?

2010.10.30. 12:00 Horváth Andor Márton

Önmagáért? Semmitől. Szlalomsör alapos elemzés tárgyává tette calam szerintem túlzott kirohanását a legutóbbi kormányintézkedések ellen. Ennek az elemzésnek igen sok állításával egyetértek. Cikke végén azonban azt írja: "vannak olyan objektív korlátok, ami után semminek nem szabad rávennie minket arra, hogy megvédjünk egy ilyen szándékot mutató szereplőt".

Szerintem egyvalaminek szabad rávennie Orbán védelmére. Annak, ha a demokrácia védelme Orbán védelmét is jelenti. Eredeti cikkemben arra hívtam fel a figyelmet, hogy calam majdnem-pontos fogalmazása olyan módon csúsztat, amely káros a demokráciára nézve.

Szerintem - szlalomsör állításával szemben - a kormány intézkedései nem egy totalitárius diktatúra kialakításának előkészületeit, hanem egy túlkapásokkal teli, de alapvetően demokratikus kormányzási cikluskezdetet mutatják. A kettő között a különbség az, hogy a demokratikus kormányzás végén bízhatunk benne, hogy a "demokrácia-checklist" lényegében rendben lesz.

Szlalomsörnek és calamnak közös tévedése, hogy a Fideszt próbálják a demokrácia bevégzőjeként beállítani. Szerintem ha az események a mostani irányban haladnak tovább, annak nem ezekben a kormányzati ciklusokban lehet végzetes hatása. Annak egy újabb világgazdasági válság vagy egy uniós krízishelyzet esetén lehet olyan következménye, amely miatt leszakadunk Nyugat-Európa demokráciáiról, és magunkra maradva szabad prédáivá válunk a szélsőjobb előretörésének. A demokráciák valahogy így szűnnek meg. Orbán nem fogja magát császárrá koronáztatni, ez biztos.

Kicsit belegondolva világossá válik, hogy Orbánnak ez a fajta védelme nem védi nagyon semmitől. Demokráciában vagyunk, demokratikus eszközökkel küzdünk, ahogy már vagy háromszor leírtuk. Szerintem le kell váltanunk ezt a kormányt.

Meg kell szüntetnünk ezt az ámokfutást. A kétharmados forradalom megbukott, mert a nemzet szabadságát veszélyezteti. És mivel ez az, amiben calammal és szlalomsörrel egyetértek, nem hiszem, hogy Orbán Viktornak túl sokat segítene, amiben mégis megvédtem.

(A témával kolbenheyer itt foglalkozott.)

201 komment · 5 trackback

Címkék: fidesz szabadság demokrácia orbán viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr552406793

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy el nem hangzó gyászbeszéd 2010.11.03. 00:21:56

Tisztelt Barátaim!  A legjobb barátok azok, akik szólnak, ha túlléptem határaimat. Akik jelzik, ha etikátlan tettekre vetemedem. Akik figyelmeztetnek, amikor jogaimat és vállalt erkölcsi korlátaimat áthágom.Az Alkotmánybíróság a köztársaság bará...

Trackback: Kelj fel Palcsi meséje 2010.10.30. 20:56:13

 Atyafiak, már éppen úgy terveztem, hogy nincs több mese mára, ám nem bírtam ki, csak leszen egy mai utolsó! Már vártam mikor szóla hozzánk Viktorunk egyik jelentős játszópajtása, kit nevezzünk Palcsinak, Kelj fel Palcsinak.Nem nehéz kitalálnotok ...

Trackback: A kisebbrendűségben szenvedő kondás meséje 2010.10.30. 20:55:53

Atyámfiai, kicsit elkésve, de remélem még tetszésetekre, szeretnék egy egyszerű mesével megörvendeztetni Bennetek.No, szóval, még mielött Viktor gyermekünk csodálatosan rettentő elefántiázisában nem szenvedett,melyről előzöleg írtam, hetyke kis ko...

Trackback: A FIDESZ elefánt a porcelánboltban 2010.10.30. 20:55:36

Atyafiak, egyszer volt, hol nem, bár lassan úgy érzem inkább ne lenne. No, szóval volt egyszer egy ember aki csodás, avagy rémisztő (kinek-kinek a tetszése szerint) átváltozáson ment keresztül. Ez a Viktor gyerök egy elefánt lett a porcelánboltban!Mint...

Trackback: Gyurcsány, az Alkotmány őre 2010.10.30. 19:10:51

 Folytatjuk sorozatunkat, melyben az AB jogkörét érintő javaslat verte hullámok hatásairól értekezünk. Szóltunk már a Fidesz kommunikációs baklövéséről; feltettük a kérdést, fontosabb-e az egyébként is változtatásra ítélt Alkotmány védelme, mint a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ralf 2010.10.30. 15:11:24

Csak egy példa:
Kétpilléres nyugdíjrendszer - demokrácia.
A magánnyugdíj pillér megszüntetése, és új, csak állami nyugdíjrendszer bevezetése - dühítő, kiszúrás, hátrányos, de - demokrácia.
A magánnyugdíj befizetések összegének a nyugdíj pénztár helyett az állami nyugdíjpénztárba rakása - nem demokrácia.

A parlament megszavazhat ugyanis más nyugdíjtörvényt, és ez - bármennyire is nem teszik sokaknak - törvényes és demokratikus. Ám az, ha a parlament azt szavazza meg, hogy átmenetileg (?) lenyúljuk azt a pénzt, amit - a jelenlegi törvényeknek megfelelően - a polgár nem nekünk utal, jelentősen sérti a demokráciát.
Egyszóval némi gondolkodás után a kormány pont ugyanannyira megkárosíthatna minket teljesen demokratikus módon is, de jelenleg antidemokratikus módon teszi. A jelenlegi törvények alapján az országban demokrácia van, de az a kormány, párt, amelyik parlamenti szavazással menti fel magát a hatályos törvény betartása alól, nem demokratikus.

kvadrillio 2010.10.30. 17:39:31

20 éve itt nincs se demokrácia, se szabadság, senincs semmiféle izmus !

Egy nagy piramisjáték-rendszer van az emberek kifosztásával !

Gatinho 2010.10.30. 17:44:10

mi van, most már elismered, hogy forradalom volt? :)

kodó tamás 2010.10.30. 17:49:19

hülye poszt

mindennek vége: visszamenőleges törvénykezés van.... ezt még diktatúrák se szokták (általában "lepírozzák" a sanda szándékaikat is...)

vakvarju 2010.10.30. 17:54:30

@Gatinho: Persze, hogy forradalom volt, a főnök agyában, amikor a gondolatai összezavarodtak.

MA 2010.10.30. 17:58:40

Azt gondolod, hogy ha nem az van amit te gondolsz helyesnek, az nem demokrácia, hanem diktatúra? Mire alapozod, hogy ami történik, az a "demokratikus többség" szerint is helytelen?

Gyűjts aláírást, aztán ha összejön az érvényes és eredményes népszavazás, akkor beszélgessünk újra. Addig meg vedd tudomásul, hogy van egy kétharmados parlamentünk, ami igenis hozzányúl olyan dolgokhoz, amik joggal baszták a csőrünket, mivel 20 éve nem arról volt szó, ami lett.

Ne gyere azzal, hogy Orbán nem ezt ígérte tavasszal, mert az a helyzet, hogy pont ezt ígérte...

tonchyka 2010.10.30. 17:59:02

Barátaim!Ne felejtsétek el,hogy ezt az országot és polgárait az elmúlt húsz esztendőben demokratikus eszközökkel,demokratikus alkotmány asszisztálása mellett nullázták le,fosztották ki.A vétkesek közül csak a tyúktolvajokat citálták igazságszolgáltatás elé.Mi lehet még a fentiektől rosszabb?!
Talán az,ha az új hatalom az új törvényeket nem a szabad rablás érdekében hozza meg.És látjátok,már le is mondtak az 5 milliárdos légi-fotózásról.

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 18:00:59

Igen , a demokráciák úgy szűnnek meg ahogy írtad ! Nem ad okot ezért aggodalomra Orbán kifejezett vonzódása ( lásd a Gyurcsány-kormány alatti nyílt és burkolt támogatásukat , kordonbontás , stb . ) a szélsőjobbhoz ?! Nem gondolod , hogy azért ilyen magabiztos Orbán , mert ez a titkos fegyvere ( talonban van neki a szélsőjobb ) ?! Mert ha így van ( Isten ments' ) , akkor nagyobb a baj , mint gondoltuk !

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 18:05:21

@tonchyka: Nagyon naiv aki azt hiszi , hogy nem fogják megtalálni a módját , hogy az Őket ( anyagi támogatással )hatalomra juttatók nem fogják megkapni a "megérdemelt" jutalmukat és a haverok - rokonok nem fognak a zsírosbödön közelébe jutni . ezt már ez a garnitúra IS bebizonyította ! . Most kiderült a turpiszság ( ó , de a szocikra hajaz pedig ez a módszer !!) , majd jobban vigyáznak !

Gáborom 2010.10.30. 18:07:44

Én azt látom, hogy a kormány gyors intézkedései nyomán rengeteg a szájtépés, főleg olyanok köréből, akiknek nem sok fogalma van a demokráciáról,mert ha lenne, erőteljesen tiltakoztak volna az elmúlt 8 év során is többször, de nem tették.
Másrészt olyanok osztják az észt, akik inkább csak beszélni tudnak, azt sem jól.
Végül pedig:ne felejtsük el, hogy milyen helyzetben van az ország és mi mindent kell elvégeznie a kormánynak ahhoz,hogy ne kelljen jelentősen megszorítani de a reformok is elinduljanak végre és a komcsik se jöjjenek vissza a hatalomba, meg azok se, akik a nemzeti érdekek helyett a globális tőkének kedveznek - és magyarázzák ezt azoknak, akiknek fogalmuk sincs, hogyan is van ez az igazi Európában.
Egyszóval: én sokkal kevésbé tartok a hazai szélsőjobbtól - bár kétségtelen, igen szomorú vagyok már így is,hogy ekkora szerepük lehet a honi politikában - mint a -sajnálom de nem tudom és nem is akarom másnak nevezni - a kommunista nomenklatúra egykori tagjainak illetve mai utódainak ismételt hatalomra kerülésétől.
Nem kéne az első hónapok után pálcát törni a kormány felett, pláne nem olyan dolgok miatt, amik le sem futottak még.
Ha csak nem a hisztériakeltés a cél.
Végül mindenki figyelmébe ajánlom Mária Sándor sorait, amelyek a Parlament előtt, ha szemben állunk az épülettel a tér felől akkor a bal fele előtt, a virágok között a lyukas zászlónál - ha még megvan -olvasható egy emlékkövön.( A villamos sín és a térről balra kivezető kis út között )

Rá Dios 2010.10.30. 18:11:55

Nem jól mondod. A demokratikus intézményrendszer elemei jól használhatók azok eredeti funkciójával ellentétes célokért.
Sose tévesszenek meg a díszletek! A Mafilm fóti stúdiótelepén sokáig állt, sok filmben szerepelt a párizsi Notre Dame székesegyház frontja, szobrokkal, kapuval. Aki látta, azt mondta: "Jobb, mint az igazi!"
Aha. Csak egy baj volt vele. Nem ez volt az igazi!

gitáros 2010.10.30. 18:12:10

Nakéremszépen, aszongya a mai hír:

"A kormány azzal számol, hogy a 3 millió magánnyugdíjpénztári tag 90 százaléka 2011 végéig átlép az állami rendszerbe, és így a visszaáramló 2400-2500 milliárd forintnyi vagyonból 540 milliárd forintot az állami nyugdíjrendszer folyó kiadásaira fordít, a fennmaradó 1900-2000 milliárd forintból pedig egy új, az államháztartás egyensúlyát javító alap jön létre."

Igen tisztelt még-mindig-Orbán-hívők: Kedves Vezetőtök feltalálta és vélhetőleg be is vezeti a visszamenőleges adóemelést.

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 18:14:37

@MA: Nem emlékszem olyan ígéretre , hogy az új adóval csak a magas keresetűek járnak kifejezetten jól , a csórók vagy rosszabbul , vagy stagnálnak ! Arra sem emlékszem , hogy az alkotmánybíróság jogkörének a csökkentése szerepelt volna az ígéretek közt ! De mondhatnám a bújtatott ( Más f... val veri a csalánt ) megszorításokról sem hallottam beszélni : olyan ez , mint amikor a tornatanár nem pofozza fel a renitens diákot - hanem a társával pofoztatja fel ! A 4.5 % - os minimálbér emelés CSAK az elhibázott egykulcsos adót kompenzálja , a várható inflációt NEM nyilatkozták a szakszervezeti vezetők tegnap ! Legalább még 4 % kellene , hogy az inflációt is annulálják és akkor lennének csak a mostani szinten ! Soroljam még ?

gitáros 2010.10.30. 18:16:09

@Gáborom:
Szerintem meg azt a takarítónőt, aki belép a szobába és azonnal elkezdi baltával szétverni a bútorokat, majd kikúrja azokat az emeletről, elsősorban seggbe kell rúgni és elhajtani a picsába, nem pedig bizonygatni, hogy "de milyen szép tisztaság és rend lesz itt majd a végén"...

midnight coder 2010.10.30. 18:17:00

Alapvetően a demokrácia mindenhol egyre inkább szarban van. Szarban van az USA-ban is, szarban európában is. És egyre inkább szarban lesz. Egyre több dolgot kell importálni, ezzel párhuzamosan egyre kevesebb a munkahely, az egykori jóléti rendszerek kezdenek egyre kevésbé jólétiek lenni. Aki pedig fejlődik, az a csúnya, antidemokratikus Kína.

Ennek pedig igazán egy oka van: maga a demokrácia mint modell nem hatékony. Mariska néni a takarítóasszony nem igazán tud önállóan véleményt alkotni arról hogy legyen-e új atomerőmű. Mit tehet hát ? Tájékozódik a neki szánt médiából. Pl. Mit mond a Miklós a Barátok közt című agyrágógumiban. Ott pedig azt fogja mondani, amit a legtöbbet fizető lobbicsoport akar. Az pedig az, aki várhatóan a legtöbbet lopja ha nyernek.

sprenczl 2010.10.30. 18:17:39

Hülye poszt, ostoba firkász!

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 18:19:04

@gitáros: Hogy is van ez ? Nem lesz kötelező elhagyni a magánnyugdíjpénztárakat , csak ellopjuk a pénzüket , ellehetetlenítjük Őket és ellenség , sőt hazaáruló aki náluk marad ? ! Valahogy így ?!

Lágyi 2010.10.30. 18:23:23

"Itt az idő, hogy helyreállítsuk
a demokratikus normákat!"

"A jogállami keretek között elfogadhatatlan, hogy parlamenti
többsége birtokában a kormány alkotmánysértő törvények sorával
bizonytalanítsa el állampolgárait, sodorja veszélybe a jogbiztonság alapelvét."
Navracsics Tibor 2010.

http://static.fidesz.hu/download/481/nemzeti_ugyek_politikaja_8481.pdf@Gáborom:

"Egyszóval: én sokkal kevésbé tartok a hazai szélsőjobbtól - bár kétségtelen, igen szomorú vagyok már így is,hogy ekkora szerepük lehet a honi politikában - mint a -sajnálom de nem tudom és nem is akarom másnak nevezni - a kommunista nomenklatúra egykori tagjainak illetve mai utódainak ismételt hatalomra kerülésétől."

miről beszélsz???

Fidesz a nemzet pártja.Kik is alkotják?

Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 együttműködő
Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 együttműködő
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2 együttműködő
Chikán Attila - MSZMP tag
Boros Imre - MSZMP titkár, III/2 együttműködő, D-8-as
Fónagy János - MSZMP tag
Kövér László - az MSZMP Központi Bizottsága alá tartozó
Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag, Hazafias Népfront főtitkár
Csintalan Sándor - MSZMP tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB titkár.
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Vonza András - MSZMP tag
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár, Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel
egy pártbizottsági állásért.
Orbán Viktor - Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár
Ligetvári Ferenc - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár

midnight coder 2010.10.30. 18:23:49

@gitáros: Alapvetően csak arról van szó, hogy állam bácsi rájött hogy ez a magánnyugdíjpénztáros dolog így nem működhet. Miről van szó ? Arról, hogy állam bácsi a manyugos helyett szépen befizette a felosztó-kirovó rendszerbe azt a járulékot amit a delikvens a manyugos számlájára kapott. Ami lényegében azt jelentette, hogy az illető kapott állam bácsitól egy kalap pénzt ajándékba, amit csak arra fordíthatott, hogy a nyugdíjalapjába tegye.
Ez pedig azért volt hülyeség, mert állam bácsinak nem volt erre pénze. Soha. Ezért aztán állam bácsi hitelt vett fel, államkötvényeket adott ki, amiből aztán a manyugokat fedezte. Akik mellesleg ezeknek az államkötvényeknek az egyik legszorgalmasabb vásárlói voltak.

Azt kellett volna anno felkötni, aki ezt az egészet így kitalálta.

Rá Dios 2010.10.30. 18:26:07

de.wikipedia.org/wiki/Erm%C3%A4chtigungsgesetz

Nem tudom, a Google mennyire jól fordítja, de kísérteties hasonlóságokat látok. (Nem, nem vagyok belvárosi akármilyenbolsi.)

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 18:29:40

@midnight coder: És biztos hogy ezt így kell elvenni ? Biztos hogy arra költik amire kell ? És ha elfogy ? Akkor kinek a "rosszul " elosztott pénzéhez nyúl Orbán ? Ki a következő ?

MA 2010.10.30. 18:40:23

@kíváncsivagyok:

Ja, te úgy gondoltad, hogy majd pontosan felsorolják minden döntésüket lépésről lépésre előre, aztán ha bármi lesz ami másként alakul, akkor majd lehet visítani, hogy nem ezt ígérték?

Azt ígérték, hogy rendet tesznek, mégpedig úgy, hogy hozzányúlnak számtalan dologhoz, amihez eddig senki nem nyúlt, mert nem volt hozzá mersze vagy felhatalmazása.

Ez persze sokak kiskirályságát veszélyezteti, szűkölnek is ezért, de vajon miért van az, hogy itt a blogokon tapasztalható "nagyhalál" agónia, meg népszerűtlenség sem az utcán, sem az egyszerű emberekkel beszélgetve, sem a közvélemény kutatások számait nézegetve nem igazolható?

Amúgy meg magyarázd már meg nekem, hogy mitől gondolod igazságosnak azt, amikor az, aik négyszer annyit keres mint a másik, az nem négyszer, hanem hatszor vagy hétszer annyit adózik???? Költői kérdés volt, nem tervezem, hogy az estét itt töltöm vitázva.

Ha nem tetszik valami, emelj nyugodtan szót. Ha nagyon sokan lesztek, akkor majd leváltjátok a mostani kormányt. De szerintem már nem lesztek... Szűköltök még egy darabig aztán kimúltok végleg :D :D

Aztán talán megjelennek a politikai palettán a valódi alternatívák csirái, mert nyilván nem lenne jó, ha csak egy maradna.

hower 2010.10.30. 18:49:20

@MA: "van egy kétharmados parlamentünk, ami igenis hozzányúl olyan dolgokhoz, amik joggal baszták a csőrünket"

Jaja, nekem is baszta a csőrömet, hogy eddig többet kerestem, mint jövőre fogok köszönhetően a nagyszerű & igazságos adóreformnak.

2010.10.30. 18:51:40

De jó lesz :)
Hemüveges fotelszociológusok és a maradék néhány munkásőr mennek leváltani a kormányt. A mocsáribanya szerintem szívesen besegít, ő már bizonyította hogy bármikor tud mozgósítani párszáz hungarofób szubhumánt. Igaz, most biztos nem lesznek meg teljes létszámban, mert a legbuzgóbbak között épp a napokban osztottak ki 41 évet :)

xylu 2010.10.30. 18:54:56

@midnight coder: a nagy baj ezzel az eljárással, hogy előbb van a lenyúlás, átgondolás és szabályozás nélkül,mert ahhoz tudás is kell meg dolgozni is kell vele.
És még mindig nem tudjuk, mi lesz a pénzünkkel.
Ha nem tiltakozunk, nem is fogják megmondani?
Ez a hozzáállás a felháborító, mert ez tisztán a hatalommal való visszaélés.
Nagyon buta az , aki nem tartja fontosnak a társadalmi kontrolt a MINDENKORI hatalommal szemben.

dr kíváncsivagyok 2010.10.30. 19:03:02

@MA: Kimondtad a kulcsszót : Nem voltak FELHATALMAZVA , ( mármint az előző kormány ) ! És Viktorodat ki hatalmazta fel ? Csak nem a 2/3 - dal takarózol ? Nem ! Erre senki sem hatalmazta fel ! Tudod , az előző kormányoknak is volt 2/3 - a egyszer - egyszer , de ekkora pofátlanságot nem mertek megtenni ! Ez a másik kulcsszó ? MERNI MEGTENNI ? Ez olyan mint a cigány lova : vak , nem bátor !

motoszka 2010.10.30. 19:14:27

Szerintem az alkotmányba inkább azt vegyük bele, hogy 2/3-ad az valódi 2/3-ot jelentsen. Azaz a parlamentbe a teljes létszám akkora százaléka jusson csak be, ahány százaléka az embereknek el ment szavazni. Ezt a 2/3-ad meg forradalom szöveget borzalmas még hallgatni is. Ezekkel dühítik csak fel az embereket igazán. ÉS ezt most már olyanoktól is hallom akik vágytak arra, hogy az esti szavazós TV műsorban az országot narancs színben lássák. Én azt mondom a januári fizetések kézhez vételétől számított 2 héten belül lesz itt igazi forradalom!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.30. 19:20:23

Mit sírtok? Szavaztatok volna az mszpére...
Ja, hogy pont arra szavaztatok...? :)

BaSa · http://basa.blog.hu 2010.10.30. 19:28:05

@midnight coder: Azért egy dolgot nem veszel figyelembe. Azt írod, hogy a manyupokat az állam finanszírozta állampapír kibocsátással, amit a manyupok szorgalmasan vásároltak.
Nos, volt más választásuk? Tudtommal a befektetéseik egy részét KÖTELEZŐ volt állampapírba fektetniük. Na és miért is vannak most szarban? Mert ezek az állampapírok már annyit sem érnek, mint a papír, amire nyomtatták. Hát ezért van "csak" fél százalékos hozamuk (azaz nyereségük).
De ami az állami rendszert illeti, tudna valaki egyetlen olyan évet mondani, amikor az ország költségvetése nem volt mínuszos? Még maga az EU is azt írja elő a tagállamainak, hogy 3% lehet a hiányuk, tehát a nálunk fejlettebb gazdaságú országok is alapból veszteségre számítanak, méghozzá MINDEN évben, kivétel nélkül. A manyup rendszerben legalább az esély megvan rá, hogy ne bukjon az ember, az államiban garantált a bukta.
Kivéve persze, ha 30 év múlva a mostani fiatalok nyugdíját sikerül kitermelnie az államnak abból az adóból, amit több millió mostanában születő, becsületesen dolgozó "norvég" gyerek fog befizetni...

sinus67 2010.10.30. 19:29:55

Szép Napot Mindenkinek!

Egyszeri embertől kérdezi a VÁM-os:

- Mi ez a tasakba?
- Papagáj eledel. - hangzik a válasz.
- Na, ne szórakozzon velem! Ezek gyémántok!
- Hm. Eszi, nem eszi, nem kap mást.

Múlt: Elkúrtuk nyolc év.
Jövő: Majd ÉN megmutatom, bármi áron... (hány év?)

A sok politikai vitatkozásban az a szomorú, hogy még most is kommunistázással operálnak egyesek. Magyarországon, igazi kommunisták talán soha nem voltak.
Voltak viszont - minden történelmi korban - törtetők, hatalomra vágyók. Ki-ki vérmérséklete szerint. Aztán csatlakoztak valamely politikai irányvonalhoz. Aztán néhányan másikhoz, meg harmadikhoz is, ha érdekeik úgy kívánták.
Némelyik ateistaként hőzöngő, majd templomba járó keresztényként tetszelgő.
Szocialistaként nép érdekeit szolgáló, majd nagytőke támogató.
Mind-mind azt mondta magáról, hogy a közt akarja szolgálni. Vagyona szépen gyarapodott.
Mi, "kisemberek" szépen bekajáltuk az egészet. Barátokkal, rokonokkal összeveszve vitázunk arról, hogy most ki a komenista, ki az igaz magyar...stb.
Nem az a lényeg, hogy ki a komcsi, és ki az igaz magyar. Az a lényeg, hogy ki a HAZAFI.
Az, aki pl.
- az adóját befizeti és nem eltitkolja a jövedelmét
- az aki a gyerekét rendesen járatja iskolába, odafigyel rá és nem engedi elkallódni
- az aki közszolgaként a KÖZ érdekeit tartja szem előtt, és nem a zsebe tartalmát
és még sorolhatnám.
Ha hazafi vagy (mondom: van különbség a magyarkodó és a HAZAFI között) nem hagyhatod szó nélkül, hogy bármire való hivatkozással is, a demokratikusság szellemét őrző Alkotmány Bíróság jogkörét BÁRKI csorbítsa. Nem hagyhatod szó nélkül, hogy úgy hozzanak törvényeket, ahogy tetszik módon.

Azért, mert valaki MSZP-s ne reagáljon túl FIDESZ-es ténykedéseket.
Ugyanakkor: azért, mert valaki FIDESZ-es ne bólogasson minden FIDESZ-es ténykedésre.

SzöZö 2010.10.30. 19:30:24

@Ma és Kóser Malac
Jó lenne, ha egy kis időre levennétek a szemellenzőt és elgondolkodnátok imádott Viktorkátok ámokfutásán. Nem hinném, hogy az állandóan hangoztatott 2/3-os felhatamlazás erről szólt. Lehet, hogy nem tökéletes a magánnyugdíjpénztáru rendszer, de ha valamiféle nyugdíjt szeretnénk öreg napjaimra nagyobb esélyem lenne abból a nyugdíjra, mint az addigra jóval kisseb létszámú aktív kereső befizetésiből az államira.
Vikiék, meg lesz@rják mi lesz akkor, mert ők addigra jól megszedik magukat.

Ja és jó lenne nem leszólni (lekomcsizni) azokat akik nem olyan elfogultak mint ti, mert lehet, hogy nekik van igazuk.

belekotty 2010.10.30. 19:41:39

Sokan hibásan értelmezik a kommunista/antikommunista kifejezést.
Tisztázzuk!
Az a kommunista aki Marxot és Lenint olvas.
Az az antikommunista, aki megértette.

Cselo 2010.10.30. 19:52:24

Hülye poszt. Vinnyognak a komcsibérencek. Ne féltsed te semmitől és senkitől Orbán Viktort, mert ott áll mögötte az ország akaratának a döntő többsége. Ő csak azt hajtja végre, amit megígért. Visongtatok, hogy Orbánnak nincs programja, holott volt, csak nem akartátok meghallgatni. na most itt van nektek a program végrehajtása és ha nem tetszik, lehet csomagolni és el lehet innen menni!

Cselo 2010.10.30. 19:53:43

Sokan sérelmezik a kommunistázást. Jó, akkor legyen a valóság: nem komcsik vagytok, hanem cionliberálbolsevikok. Ez így jobb?

kerecsen2010 2010.10.30. 19:54:43

@tonchyka: A nyugdíjjárulékod eltérítése nem szabad rablás? Ez olyan nyílt lenyúlás, amit Rákosi "békekölcsöne" óta egyetlen politikus sem engedett meg magának.

tonchyka 2010.10.30. 20:11:31

@kerecsen2010: Barátom!Nem vagyok nagy közgada.De annyi sütnivalóm van,hogy ha a hazai gazdaság teljesítőképessége olyan lesz mint az elmúlt évtizedben,akkor 10 év múlva itt már nyugdíjat nem fog kapni senki.Ha a kormányzat a most sarcként beszedett pénzeket nem a klientúrájára költi el hanem a gazdaság beindítására fordítja,a látszólag antidemokratikus, diktatórikus intézkedések is lehetnek az ország és népének hasznára.Nem akarok Neked országokat felsorolni ahol működtek és működnek ezek az eszközök.Csak mi a biztosíték arra nézve hogy a kormányzat a beszedett pénztömeggel jól,-azt már nem mondhatom hogy-törvényesen gazdálkodik.Mert ha nem így cselekszik az országnak annyi...De ha az elmúlt két évtized folytatódott volna,akkor is annyi lett volna.Az utolsó esélyt meg kell tudni ragadni.Nem Fideszes szimpatizánsként írtam le ezeket a gondolatokat.

ZéBé 2010.10.30. 20:14:28

Le kell őket váltani? Oké.

Na de kire?

Jöjjön vissza a Hazudtunk-éjjel-nappal-csak-hogy-megnyerjük-a-választásokat Ferenc? Vagy a Jobbik? Vagy az lmp nevű viccpárt?

Most komolyan...

tonchyka 2010.10.30. 20:15:04

@kíváncsivagyok: Barátom! Lehet!De Ők is tudják hogy akkor az országnak annyi,és örökre kiírták a magyar politikai életből magukat.És ha még lesz magyar történelem,akkor annak fekete lapjaira írták örökre be magukat.Nem mintha nem lennének már ott a közelmúltból elegen!:(

mréveiller 2010.10.30. 20:16:41

attól függetlenül hogy arrogánsak (bár ígérték hogy nem lesznek azok) ha bejön nekik a mostani gazdaságpolitika akkor 2013-ra már egy elég jó állapotban lehet az ország ... és ez a lényeg!

Cselo 2010.10.30. 20:22:25

@kerecsen2010:
A szabad rablás az, hogy a feleségem - nekem hála istennek már nem kellett belépnem - magánnyugdíj pénztárba befizetett 5 éves pénzének az 50 %-a "eltűnt"! Eltőzsdézték, miközben a brókerek, biztosítási cégvezetők luxus körülmények között dolgoznak, cégautó van a seggük alatt, a trópusokon nyaralnak és úgy általában minden földi jóban részesülnek. Na ez a rablás és nem az, hogy Orbán a befizetéseket biztosan jövedelmező államkötvényekre váltja.

A szerelő 2010.10.30. 20:23:55

@Cselo: istenem, hogy te mekkora egy buta barom állat vagy! ha valaki nem ért egyet a fidesszel, pontosabban viktorovics elvtársal, akkor az komcsi vagy cionista vagy bolsevik vagy a tököm tudja milyen ártalmas dunábalövetnivaló? te, idióta!

AnnaKarenina 2010.10.30. 20:24:23

@midnight coder: Köztes állapot van: vannak magán-nyugdíjpénztári tagok és vannak állami nyugdíjasok. A magán-nyugdíjpénztár gazdasági kényszer, mivel a csökkenő népesség és a munkanélküliség miatt az aktív korosztályok nem tudják finanszírozni a felosztó-kirovó rendszert, így ehhez is folyamatosan hozzá kellene majd tenni egy állami részt.
1. A magán-nyugdíjpénztár a jövőben leveszi az állam válláról a teher nagyobb részét.
2. Az állami nyugdíjasok egyszer csak elfogynak az élet rendje szerint.
3. A magán-nyugdíjpénztár hozamot termel a befektetések révén, az állami kirovó-felosztó rendszer csak beszedi a járulékot és kifizeti a nyugdíjat, nincs hozam.
4. A magán-nyugdíjpénztár ösztönzi a fekete bérezés csökkenését, mert sokkal inkább fognak küzdeni az emberek, hogy hivatalosan kapják a bérüket és fizessék a járulékukat. Az állami rendszer nem ösztönöz: bizonytalan, hogy a mai járulék milyen nyugdíjat fog hozni 30-40 év múlva.
5. A magány-nyugdíjpénztári nyugdíj lejáratkor egy összegben is felvehető (vagy havi ellátásra váltható).
6. Ha idő előtt halna meg a mnypt. tag, örököse megkaphatja saját mnypt. alapja növelésére.

Ezzel szemben, ha most muszáj lesz visszatérni az állami rendszerbe, kap az ember egy konkrétumok nélküli állami ígérvényt, ami 30-40 év múlva lesz életben, amikor a jelenlegi politikusok már sehol nem lesznek. És ugye a jelenlegi politikusok pontosan tudják előre, hogy az állami rendszert nem tudják az aktívak finanszírozni.
Már túlvagyunk a nyugdíjalap csökkentésén (nettó bér), túlvagyunk korhatár emelésen. Ezek csak fokozódni fognak, sőt a svéd modell bevezetése esetén a már megállapított nyugdíjak csökkentésére is sor kerülhet.

tonchyka 2010.10.30. 20:27:40

@M.Trezeguet: Igaz.De ki hiszi el az oroszlánnak azt ha meg is esküszik rá-hogy holnaptól füvet eszik!?

AnnaKarenina 2010.10.30. 20:27:53

@Cselo: Akkor talán nem tudod, hogy a mnypt-aknak a befektetéseik egy részét kötelező állampapírban tartani?
Feleséged kereshetne egy jövedelmezőbb mnypt.-t, bár szerintem, amit leírtál, nem igaz.

Cselo 2010.10.30. 20:29:25

@AnnaKarenina:
Még a legjobbak közé tartozik az AXA és ott is elolvadt a pénze!

Cselo 2010.10.30. 20:30:44

@A szerelő: ja! és a Dunát nem koszolnám össze veletek, van elég környezetszennyezés anélkül is. Azonban el lehet menni Izraelbe az őshazátokba!

shwarcz bácsi 2010.10.30. 20:33:17

minden politikus takarodjon el dolgozni napi 8 órába,és vonjanak meg tőlük mindent.és ha szarul végzik a politikusi tevékenységüket,mert valljuk be ez nem munka,akkor azonnal leválthatóak legyenek.

shwarcz bácsi 2010.10.30. 20:35:49

@Cselo: nem Izraelezni kell,kisgyerek hanem bizonyítani,nem pedig pofázni és hülyíteni a népet.ki lehet állni és meg lehet mutatni.eddig kurva jól megy...

Cselo 2010.10.30. 20:39:03

@shwarcz: a néphülyítés és a pofázás a fletó és cionliberálbolsevik bandájának a műfaja! Orbán kiállt és megmutatta, megteszi, még ha nekte annyira fáj is. Ha nem tetszik, lehet csomagolni!

tonchyka 2010.10.30. 20:41:52

@Cselo: Ki vagy te szemétláda?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.30. 20:42:55

@shwarcz: Off: Hmmm... Kisbetűk a mondatok elején, rossz írásjel használat. Talán, proli zsidó vagy? :P

Cselo 2010.10.30. 20:44:25

@tonchyka: én egy szemétláda vagyok. Olyan szemétláda, akinek elege van a magyarok kifosztásából! És még szemétládább leszek, egyre szemétládább leszek mindazokkal, akik megérdemlik.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 20:46:09

Azon röhögök, hogy egyszeriben mindenki elfelejtette az elmúlt nyolc évet. :-))))))))))))))

De:

:-(((

Cselo 2010.10.30. 20:47:55

@bóbitás lótetűfing: Én nem felejtettem el, de a cionliberálbolsevik banda már azon dolgozik, hogy elmaszatolja. Nem fog sikerülni. Nem ússzák meg az elszámoltatást.

AnnaKarenina 2010.10.30. 20:47:58

@Cselo: Ha elolvadt volna az a pénz, nem kellene most Fideszéknek. De nagyon is szeretnék.
Remélem, hogy a 3 millió tag megvédi és megvédeti a jövőbeli nyugdíját, mielőtt a nyugdíjvédelmi megbízott ellenünk is megvédi.

AnnaKarenina 2010.10.30. 20:51:02

@bóbitás lótetűfing: Mert erre az a megoldás, hogy a Fidesz azt tesz, amit csak jónak lát az oly szeretett emberekkel? Azt hiszem, ők tesznek meg mindent, vagy a legtöbbet azért, hogy az elmúlt 8 év balfogásai gyorsabban felejtődjenek.

Cselo 2010.10.30. 20:51:41

@AnnaKarenina: Rosszul közelíted meg a dolgot: ami elolvadt, az már menthetetlen. A Fidesz azt akarja, hogy legalább a többi ne olvadjon el. És mi az, hogy kötelező a magánnyugdíj pénztár? Ha önkéntes lenne, és aki akarja, oda teszi a pénzét, az ellen semmi kifogásom. Na de kötelezően tömködni pénzzel a mocskos globális pénzhatalom pénzszivattyúit?

becike4 2010.10.30. 20:52:20

Abba kéne már hagyni ezt a forradalom faszságot,minden volt itt,csak forradalom nem.Az egyik idióta bagázst leváltotta a másik.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.30. 20:52:54

Aki itt picsog, miért nem vette ki a pénzét (az Ő saját pénzét!!!) a múlt héten a kötelező mnyp-ból? Ja, mert nem lehet? A pénz ami az enyém, de nem juthatok hozzá...

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 20:53:49

Azon röhögök, hogy ha megszakadtok, a VÁLASZTÓpolgárok (gyengébbek gondolkozzanak el rajta, miért írtam a szó elejét nagybetűkkel)Orbán mögött/mellett vannak. És azon is röhögök, hogy ugat a kisebbség. Ugasson. Ki fog száradni a torkuk.

Várúr 2010.10.30. 20:56:59

A nemzet szabadságát a húszezer milliárdos államadósság veszélyezteti. A posztíró további ámokfutását semmi sem veszélyezteti.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.30. 20:58:05

@Cselo: azt hittem te csak Bauer Tamás rémálmaiban létezel :-D

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 20:58:26

@AnnaKarenina:

Demokrácia...

Az ókori görögök rabszolatartók voltak, a rómaiak leigáztak mindenkit, a kurva nagy demokrata USA szétlövi a fél világot, a kurva nagy demokrata Izrael gyilkolássza a palesztin lakosságotés a kibaszott nagy demokráciákban hülyítik az embereket a globalizmussal. Szarok a demokráciába.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.10.30. 20:58:40

Hát azért, most fognak ha tízmillió magyar állampolgárra osztjuk a magánnyugdíjpénztári megtakarításokat, 280000 Ft-ot ellopni fejenként. Csak úgy. Azért lehet ideje lenne észbe kapni. Amúgy Orbán elmehet a picsába. Mi az, hogy költségvetés csökkentő eredménye van a magánynugdijpénztáraknak? Költségvetésbe az adó megy, nem amit az ember magának rak félre.

Sose fejezzük be a kommunizmust.

Paralelepipedon 2010.10.30. 20:58:50

Cselonak igaza van, érdekes, hogy mennyire nem tetszik a demokráciaféltőknek, hogy az emberek szabadon dönthessenek a nyugdíjukról.

Várúr 2010.10.30. 20:59:18

Jahh... egypár bírósági eljárás az eddigi ballib politikus gazembereket is veszélyezteti. Továbbá az állami csecs elapadása veszélyezteti a mellettük szónokló, miattuk rettegőket.

Cselo 2010.10.30. 21:01:57

@szomorutojas: Bauer hivatásos rettegő, Konrád Györggyel, Imre Kertesszel és a többi szegény kiválasztottal. Az ő rémálmainak csak a tizede már igazán valósággá válhatna!

AnnaKarenina 2010.10.30. 21:02:14

@Cselo: Szerintem kár egymással beszélnünk. Leírtam, hogy miért NEM lehet a korábbi állami nyugdíjrendszert fenntartani. Lehet más formát találni, de a lényegen nem szabad változtatni. Ebbe nem fér bele, hogy össze-visszafizessék az emberek a járulékaikat, mert akkor megint nem lesz rendesen finanszírozható. Bőven volna mód javítani a mnypt-ak működésén, lehet fokozni az állami ellenőrzést, tehát lennének az állam kezében eszközök.
De nyugodj meg, csak a pénzedet akarják.

@Kóser Malac: Az állami nyugdíjalapból sem veheted ki a pénzedet, azért van ott, hogy nyugdíjad legyen belőle.

tonchyka 2010.10.30. 21:02:24

És mondá Jézus Krisztus:"Uram!Ne haragudj rájuk,hisz nem tudják mit cselekszenek...!"
És Ti sem tudjátok!Nem veszitek észre hogy megint egymásra uszítják a magyart?Ez a politikának mindig jól jön.Addig ameddig a nép egymásra vicsorog,bármit meg lehet velük csinálni.

rockjano_ 2010.10.30. 21:02:42

Na gyerekek. Lehet itt jókat posztolgatni és arra jókat írni és válaszolgatni de ez egy szűk körön kívül keveseket érdekel.

Az a helyzet hogy ki kell menni az utcára és tiltakozni tüntetni kell. Nem egy hónap múlva mint a szerencsétlen Mesterházy töketlenkedi, hanem minél hamarabb, LMP-vel vagy Gyurcsánnyal mindegy.

Nem nem hiszem hogy ez lényegileg változtatna a döntéseiken persze, de az nagyon fontos hogy minél többen lássák hogy elég sokan nem értünk egyet és nem vagyunk részei a nemzeti együttműködésnek, mert én legalábbis nem vagyok része az biztos.

Hangosnak kell lenni és tiltakozni. A Fideszt csak egy dolog állíthatja meg, vagy legalábbis lassíthatja le, ha elkezd csökkenni a népszerűsége. Legalább egy kicsit. És az utcai tiltakozásnak az ellenvéleménynek mindig van hatása. Szépen lassan, türelmesen.

Várúr 2010.10.30. 21:02:46

@ralf:
Bocs, az demokratikus volt, amikor a magányögdíjpénztári tagságot kötelezően előírták?

Jaffar 2010.10.30. 21:02:58

@Várúr:
csak nehogy 25.000 legyen a ciklus végére, ráadásul úgy, hogy benyelik a MNYP 3.000 milliárdját is.

Murderface 2010.10.30. 21:04:27

Túl optimista a posztíró. Az igazi forradalom csak most kezdődik :P

tonchyka 2010.10.30. 21:04:52

@Cselo: Te mocskos szemétláda!Remélem megtalálnak a címed alapján!Mert ezt a mocskos szöveget nem úszhatod meg!

Várúr 2010.10.30. 21:05:26

@Várúr:
Janóka, ne csak ajánlgasd a tüntetést... Menj és tüntess. KÖzel 4 éved van rá.

Cselo 2010.10.30. 21:05:33

@rockjano_: na arra kíváncsi vagyok, hogy Gyurcsány mellett/mögött hányan fognak tüntetni! Két tucat kriptatöltelék komcsi maximum!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:05:54

@rockjano_: Nem egy hónap múlva mint a szerencsétlen Mesterházy töketlenkedi, hanem minél hamarabb, LMP-vel vagy Gyurcsánnyal mindegy.

Szegény ember. Gumigerinc? Elvek? Ugyanmár.

AnnaKarenina 2010.10.30. 21:06:05

@bóbitás lótetűfing: Ezt valaki másnak írtad talán.

@Várúr: Gazdasági kényszer. Nem lesz, aki fizesse a majdani nyugdíjadat. Állami nyugdíj = 0 hozam. Azt kapod, amit adott pillanatban az állam képes fizetni.

Jaffar 2010.10.30. 21:07:33

@Várúr:
Bocs, de az még mindig nem ugyanaz, hogy lenyúlják a pénzedet.
Elképesztö, hogy a sok fidesztroll, hogyan védi a védhetetlent. Amit most készülnek tenni, az nem más, mint rablás, semmi több.
Selmeczi pl azt sem tudja, hogy a MNY-pénztárak mennyi hozamot, ill. mennyi veszteséget értek el. MEgvonjá a vállát és azt mondja, hogy nem az ö dolga. De azt büszkén mondja, hogy ott nincs jó helyen a zállampolgárok pénze, tehát elvesszük onnen, mert mostan einstand van. Hát a jó büdös kurva anyátokat azt. Ha legalább arról lenne szó, hogy választhatsz, kiveszed a zsé-det vagy átutalják az államiba, akkor még csak-csak, de így? Jah, mondom ezt úgy, hogy elvileg én is ezekre a majmokra szavaztam.

Cselo 2010.10.30. 21:08:12

@tonchyka: Na ezek vagytok ti. Nem bírjátok, ha valaki a képetekbe vágja az igazságot. De tudod mit? Én személyesen is hajlandó vagyok veled lejátszani a dolgot.

Jaffar 2010.10.30. 21:09:02

@Cselo: nem gyurcsányt védem, de a kommunistákat inkább a "jobboldalon" keresd, mert ott jóval többet találsz.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.10.30. 21:09:39

Érdekes, hogy mindkét oldalról kapom a kritikákat.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.10.30. 21:10:02

OV-t önmagától kell megvédeni. 2006-ban agyilag megzuhant a vesztes választásoktól.
Lassan itt a karácsony, de még épkézláb ötletet vagy koncepciót sem láttam tőlük. Persze azért 300 milla már kiment azoknak, akik felgyújtották a nemzeti vagyont...

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:10:12

@AnnaKarenina: A magánnyugdíjpénztárból pedig azt kapod, amit nem tőzsdéztek el.

tonchyka 2010.10.30. 21:10:14

@Cselo: Játsz te a kis pöcsöddel gyermekem!

Cselo 2010.10.30. 21:10:24

@Jaffar: Keresse a rosseb a kommunistákat, itt vannak azok anélkül is! De abban biztosak lehetnek, hogy az elszámoltatás nem marad el!

rockjano_ 2010.10.30. 21:11:01

@Cselo: Szerintem tévedsz, jóval többen lesznek mint gondolod vagy reméled, és ha így mennek a dolgok egyre többen és többen.

Erre az erőszakra másnak nincs válasza.

Cselo 2010.10.30. 21:11:08

@tonchyka: na mi van betojtál? Így nagy a szád! Jellemző a fajtádra!

Cselo 2010.10.30. 21:12:29

@tonchyka: és mi az, hogy gyermekem? Ha ilyen apám lett volna, felkötöttem volna magam! :-)

rockjano_ 2010.10.30. 21:12:50

@Várúr: Szerintem van vagy 8 évem is rá de nem baj én szívesen megyek.

Legutoljára a rendszerváltáskor voltam kint rengeteget még főiskolás koromban együtt a fidesszel és az szdsz-el most megint mennem kell.

Én nem akarok abban az országban élni amit ezek akarnak és a gyerekeim sem akarom hogy ilyen országban éljenek,

tonchyka 2010.10.30. 21:12:51

Kedden az első munkanapon megteszem ellened a büntető-feljelentést.A Bíróságon találkozunk.Ott majd lejátszuk a dolgokat.OK?

rockjano_ 2010.10.30. 21:13:49

@bóbitás lótetűfing: Az elveken már túl vagyunk most demokráciát védünk vagy nem????

Vagy ez demokrácia szerinted??? Szerintem nem. (egyre kevésbé)

Cselo 2010.10.30. 21:14:39

@rockjano_: akkor inkább költözz el, mert most vagy 20 évig másra nem számíthatsz. Hála a Jó istennek!

tonchyka 2010.10.30. 21:14:44

@Cselo: Kedden az első munkanapon megteszem ellned a büntető-feljelentést.A Bíróságon találkozunk.Ott majd lejátszuk a dolgokat.OK?Vagy talán a bírók is zsidók?

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:16:45

@Horváth Andor Márton:
"Érdekes, hogy mindkét oldalról kapom a kritikákat."
Ez tényleg érdekes, mert aki nem vak, az látja, hogy hova tartozol.

Cselo 2010.10.30. 21:16:54

@tonchyka: juj, juj tanító néni! A Pistike azt mondta, hogy hülye vagyok. De nevetséges vagy!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.30. 21:16:58

Orbán a manipuláció, a lelki terror nagymestere.
Ebben profi, egyébként meg egy hazug, sumák, önző, sérült ember.
Nélküle, normális Fidesz vezetőkkel már rég nem itt tartana az ország. Nem engedhették volna ennyi ideig a szocikat garázdálkodni, hanem Orbán a vezírük.
Ő felelős és aktív részese az elcseszett 20 év politikájának, rég el kellene tünnie. De hiúsága, kivagyisága, hataloméhsége mindenkinél nagyobb.
A 2,5 millió Fideszre szavazót nemzeti egységnek beállítani orbáni pofátlanság. E mögé bújva legitimálni gaz tetteiket szarháziság. Amíg ő és Gyurcsány képben van nem lesz béke a hazában!
Ha nem állítjuk meg ámokfutásukat időben , nagy bajok lehetnek!

Készüljünk a tüntetésekre, a 20 év alatt kivívott demokrácia védelmében!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:17:14

@rockjano_: Fentebb olvashatod a véleményem a demokráciáról. Keresd meg.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.30. 21:18:12

@rockjano_: Remélem, nem hugyozzátok össze a Kossuth teret! :)))

Cselo 2010.10.30. 21:18:37

@tonchyka: mondd csak, ki beszélt itt zsidókról? Ezt a szót ki írta itt le eddig? Te vagy az első. Nevetséges vagy! És buta!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:19:40

@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:

A 2,5 millió Fideszre szavazót nemzeti egységnek beállítani orbáni pofátlanság. E mögé bújva legitimálni gaz tetteiket szarháziság.

Demokrácia.szavazás, érvényes szavazatok, eredény, 2/3. Mi a fasznak beszélsz itt 2,5 millióról vaze?

Várúr 2010.10.30. 21:20:03

@Lágyi: Mi a lófa jelentősége van annak, hogy pár mai vezető 30 éve, gyerekkorában a kötelező Kisz titkára volt? Jelentősége annak van, hogy a korábbi vezetők valódi felnőtt vérkomcsi nagyfőnökök voltak.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:20:29

@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!: készülj a tüntetésre, de jelentsd be a rendőrségen, hogy legyen aki megvédjen.

Jaffar 2010.10.30. 21:20:49

@Cselo: Aye meg a csontvázkommandó. Na ne röhögtess. Akik az elszámoltatást végzik, legtöbbször még számolni sem tudnak.
Ezzel nem azt mondom, hogy erre nincs szükség, igenis van, de ez már uncsi.
Ha belegondolsz, akkop van 300 képviselö, és ha ezek közül mind (ami már eleve hazugság, hisz a fideszesek nem lopnak) ellopna 1-1 milliárdot, akkor az még mindig CSAK 300 milliárd. Ez édeskevés ahhoz képest, amit a hozzánemértésükkel csinálnak. Legalábbis a nagy többség. Se a szocik, se a fidesz. Egy épkézláb ötlet nem jött még elö, hogy miböl lesz itt fejlödés, több pénz. A plusz adóztatás az alternatívája annak a pártnak, aki az elözö 4-6 évben az adócsökkentésröl papolt? Ráadásul azokat adóztatják meg, akik automatikusan továbbhárítják RÀD az egészet.
Inkább csökkentették volna genrell az adókat minden szinten, de bevezették volna az ingatlanadót, azzal többre mentünk volna. De nem is ez a legnagyobb baj sztem, hanem a foglalkoztatás. legalább 4,5 de inkább 5-5,5 millió embernek kellene dolgoznia a jelnlegi 3-3,5millió helyett.Amíg ez nem valósul meg, addig ne is várjunk jobb életszínvonalat.

rockjano_ 2010.10.30. 21:21:01

Igen sok gond van-volt a Gyurcsánnyal és kétségtelen hogy ő is komolyan oka annak hogy ma az van ami. Az LMP-nek és Schifernek ebben igaza van.

De a helyzet szimplán túllépet már ezen az egészen.

Amit az utóbbi hónapokban ez a banda az országgal tett az sokkal nagyobb rombolás minta amit szocik meg az összes eddigi kormány tett megszorozva tízzel. És lendület van bennük, ez még csak a kezdet.

Aljas, demagóg rombolás ez, és az hogy csak keveseket zavar az sokat mond rólunk magyarokról.

Táskás Tóni 2010.10.30. 21:21:33

@Cselo: Hogy a francba tudsz ekkorát hazudni. Te vagy Selmeci szeretője, b... meg. Minden mnyp visszahozta sőt meghaladta a 2008-as veszteséget.Te nagyobbat hazudsz ,mint a furulyás Selmeci, rémhírterjesztő g..i.@Várúr: A ,mnyp létrehozását mindegyik párt megszavazta 1997-ben , sőt Orbánék azt írták a programjukban ,hogy megvédik a magántulajdont , megvédik a pénztárakat.Vérszemet kapott a delejes ember ,most már minden kell neki , miközben akciózik a gazdasággal fogalma sincs ,hogy mit kell csinálni.Egyszemélyben dönt , az idióta Matolcsi meg végrehajtja. Ekkora sötét embert még nem láttam ilyen magas poszton , mint Matolcsi.Nyávog ,mint egy rossz buzi , erre bizd rá a pénzed nyugodtan én nem fogom.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:23:40

@rockjano_: Nem egy hónap múlva mint a szerencsétlen Mesterházy töketlenkedi, hanem minél hamarabb, LMP-vel vagy Gyurcsánnyal mindegy.

Ez volt a mai nap díjnyertes kommentje. Gratulálok. Nem szoktad szégyellni magad néha?

Várúr 2010.10.30. 21:23:46

@rockjano_:
Erre mondják Janóka: nem akarásnak nyögés a vége. Ha menni akarsz, nem sokan fognak visszatartani. A magam részéről udvariasan jó utat kívánok.

Táskás Tóni 2010.10.30. 21:23:49

@Várúr: A mostani vezetők is vérkomcsi elvtársak voltak pl. Matolcsi III/II., DE EZT CSAK ÚGY MELLÉKESEN.

Cselo 2010.10.30. 21:25:32

@Táskás Tóni: nekem nagyon jól megy a hazudozás, mert a fletótól tanultam. De a buzizással vigyázz, mert van itt egy kommentelő, aki különösen érzékeny a különböző kijelentésekre.

Jaffar 2010.10.30. 21:25:55

@Várúr: Nagy jelentösége van kiskomám. Aki KISZ-titkár volt, az az akkor rezsimben tanulta a szakma csínját-binját. Ez látszik is. Ha Gyurcsán Vs Orbánt nézzük, akkor nem is lehet kérdéses, hogy ki kettejük közül a komcsibb.
Ki az, aki a ZÀLLAM-ra támaszkodna és nem a piacgazdaságra. Ki az, aki még életében nem hazudott, pedig a szakmája politikus?
S, akkor még lehetne sorolni még párszáz érvet.
Orbánhoz képest Gyurcsány kismiska. Ami mindkettöt jellemzi, hogy mindegyik azt hiszi magáról, hogy ö igazi államférfi és mindegyik bele akarja írni magát a történelmünkbe. Már elérték ezt, csak éppen negatív értelemben.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:26:14

@Várúr:

Most már merő óvatosságból célszerűbb lenne kevésbé intenzíven nyalni Orbán seggét, mert egy év múlva te is csak pislogsz majd, mint Torkos Matild a Hírtévében.

rockjano_ 2010.10.30. 21:26:32

@bóbitás lótetűfing: Nem, nagyon büszke vagyok magamra, ha téged olvaslak édesem méginkább, kedves LÓFINGTETŰ (azért vannak még magáért beszélő nickek)

Várúr 2010.10.30. 21:26:58

@Jaffar:
Tényleg ennyire idióta vagy? A kétszeri nagyarányú adócsökkentés (idén a vtársasági adó felére, jövőre a személyi 16 %-ra) neked adónövelés? Melyik faiskolában hányszor buktál?

rockjano_ 2010.10.30. 21:28:04

@Várúr: Nem nyugi maradok.

Váruram ... fülkeforradalmár te!!! Látom lobog a tűz benned :-)))))

Gestas 2010.10.30. 21:29:32

@Cselo: Szép jó estét nácigeci!
Ugye nem haragszol, hogy ilyen kötetlenül laza stílusban üdvözöllek?
Te anyabaszó nagyon szépnek kell lenned, hogy a mérhetetlen butaságod, valahogy kompenzáld!

Jaffar 2010.10.30. 21:29:36

@Várúr:
Te tényleg ekkora hülye vagy bazmeg?
Tanulj meg szöveget értelmezni.
Lehúzták a multikat és a bankokat. Szerinted ki fogja ezt megfizetni?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:30:28

@rockjano_: Személyeskedünk? Ok. A kurva anyád!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:31:24

@rockjano_: Inkább menj és csápolj gyurcsánynak, vagy bárkinek.

Jaffar 2010.10.30. 21:31:25

A többi kommentelötöl elnézést, de ha vki tahón kérdez, akkor én megpróbálok a saját szintjén (bár néha nem sikerül annyira lesüllyednem) válaszolni. Mégegyszer bocs.
Várúr, te tahó, rád ez nem vonatkozik. :D

Várúr 2010.10.30. 21:31:29

@gyilkos fűegér:
Ma épp csokitortát nyaltam. Édes jó szüleidnek mondogass ilyeneket, esetleg Torkos Macának. Jaffarnak csak annyit: véleményed szerint Orbán gyurcsánynál komcsibb. Látom, van egy százfokozatú komcsi skálád. Mérd meg magad rajta. Fenemód meg fogsz lepődni (én nem).

rockjano_ 2010.10.30. 21:31:31

@Várúr: na ehez nemértesz. A társasági adó csak a nagy bevételű cégeknek feleződik a többieknek 95% 1%-ot csökken slussz.

A személyi jövedelemadó meg csak a nagykeresetüeknek csökken a szegényebbeknek növekszik, ezért veszik el a magánnyugdíjbefizetéseimet.

Ettől egy dolog nem fog növekedni az meg a gazdaság.

Cselo 2010.10.30. 21:32:16

@Gestas: Szép jó estét neked is! A stílusod árulkodik rólad. És miért is érdemeltem ki ezt a szép jelzőt az első mondatodban?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:33:08

Kint van a poszt az Indexen, hogy ennyi itt a nácizombi??? A filmben legalább nem kommenteltek, meg nem volt szavazati joguk.

Várúr 2010.10.30. 21:33:17

@gyilkos fűegér:
Ahogy látom, te azóta pislogsz szaporán, amióta a ballib banda eltakarodott. Bízd rám, hogy én mikor fogok pislogni.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:33:20

@Jaffar:
"A plusz adóztatás az alternatívája annak a pártnak, aki az elözö 4-6 évben az adócsökkentésröl papolt? Ráadásul azokat adóztatják meg, akik automatikusan továbbhárítják RÀD az egészet."
Te aztán tudod a tutit! Sokal jobb az MSZP alternatívája, miszerint nem hárítanak át semmit, hanem közvetlenül az embereket szorongatják tovább, ugye? Semmi probléma nincs itt, csak szeretnétek úgy láttatni. Egészen az őszi választásokig a bukott maszopos bagázs azt mantrázta, hogy majd nézzétek meg, hogy a választások után úgyis megszorítások lesznek. Az a ti bajotok, hogy nem lettek megszorítások. A nagy cégeket hogy ne adóztatnák már meg? Az lenne az egészséges piac, ahol olyan nagy cégek mint a Tesco nem realizálnak nyereséget, hanem offshore cégeken keresztül külföldre játsszák és egy fityinggel nem járulnak hozzá a költségvetéshez? Nem fogják áthárítani az adót, mert akkor lesz konkurrencia, aki kiszorítja őket. Ha nem tudják kigazdálkodni (persze hogy ne tudnák), akkor majd jó olcsón, veszteséggel eladják a bádogdobozaikat, és mennek a francba. A piacgazdaság az egészséges versenyről és a kiválasztódásról szól. Ugyanez érvényes a nagy szolgáltatókra is, sőt rájuk még jobban, mert hatósági ár van.

rockjano_ 2010.10.30. 21:34:35

@bóbitás lótetűfing: :-))))

A lótetűfingnek milyen anyja van???? hahahahahha

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:34:41

@rockjano_: (azért vannak még magáért beszélő nickek)

Magukért. Ha már írsz, akkor helyesen tedd.

Várúr 2010.10.30. 21:36:51

@Jaffar:
Ha már bazmegezel: a "lehúzott bankokat" személyesen te fogod megfizetni (legalábbis remélem). Ha már ennyire sajnálod.

Jaffar 2010.10.30. 21:38:33

@Paralelepipedon:
Te egybites ostoros te.
Ki a fsz mondta, hogy én helyeslem, amit az mszp tett, tesz? Ki? Bár valszeg az nem fér bele abba a pici agyadba, hogy a 2 párton, vagy akár az összesen kívül (független) is lehessen valakinek saját véleménye?

A sok multiútálót azért megkérdezném, hogy akkor miajóbüdöskurvaanyjáért van tele a teszkó meg a többi bolt szerte az országban még vasárnap este is? Ha ennyire nincsen rájuk szükség, akkor mér vannak mindig tele?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:38:58

@Várúr:

És most lett csak a blog méltó a nevéhez!
Dobáljuk bazmeg két marékkal!!!

Amúgy tényleg bocs, elnézést. :-D

Várúr 2010.10.30. 21:39:00

@bóbitás lótetűfing:
Rockjankó elköltözni akar, nem helyesen írni. Majd azzal ijesztget, hogy mégis marad. Remélem, legalább tüntetni elmegy.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:41:02

Már csak "Lázár János, a Fidesz Seggluka" hiányzik, meg egy diszkógömb!!!

I vill survive!

:-D

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:42:16

@rockjano_: Arockerek nevében kérek elnézést, hogy társalgom veled. na miért írtam m-et a társalgomnál és nem k-t?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:43:45

@Várúr: Vízágyúzzuk le, lőjük ki a szemét, ítéljük el gyorsított eljárásban. Ja, törjük ki az ujját is.

SzöZö 2010.10.30. 21:45:59

@Cselo: és a többi agymosott fidesznyik.
Nem veszitek észre, hogy hülyére vesz Viktorka titeket. Hisztek a szép szavaknak, de ti is meg fogjátok szívni a fidesz húzásainak hosszútávú "eredményét". Ez nem gazdaságpolitka, hanem folyamatos rögtönzés.
Elhiszitek, hogy az államnál jobb helye van a pénzeteknek?
Mit gondoltok, ki fogja fizetni a nyugdíjatokat, ha oda kerül a sor?
Egyre kevesebben vannak az aktív keresők és hiába születne több gyerek, munkája egyre kevesebb embernek lesz (legalább is stagnál a létszámuk) a folyamatos modernizáció miatt.

Ja és ne küldözgess minket sehova. Tudod az én őseim itt éltek már régóta. (Lehet, hogy régebben, mint Árpádék:-) és le merném fogadni, neked is lehet olyan ősöd aki esetleg izrealből származik. (Tudod a Kárát-medence a népek nagy olvasztótégelye)

Lehet, hogy elhinnék rólad, hogy volt gyerekszobád, ha el tudnád viselni, hogy másnak esetleg más a véleménye a dolgokról.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:50:48

@Jaffar:
akkor figyelj te egybites barom (igyekszem alkalmazkodni a retorikádhoz, remélem értékeled).
Ha nem helyesled sem az MSZP, sem a FIDESZ gazdaságpolitikáját, akkor esetleg írd le, miből fizetnéd az adósságot, a közterheket, miből tartod fent az intézményeket, úgy, hogy közben nem léped hiánycélt? Mert az egyik alternatíva, amit még az MSZP az IMF-fel levajazott, a megszorítás, a másik az, amit a FIDESZ csinál. Úgyhogy a te állítólagos saját véleményedet toldd meg valami realitással.
Multiutálat: a Tesco nem az egyetlen hely, ami vasárnap tele van, ha bezár, rögtön helyébe lép más. Nem szeretem, és nem utálom a multikat, kizárólag azzal van bajom, ha nem fizetnek. Akkor működik jól a piacgazdaság, ha a piaci szereplők a mi javunkat szolgálják. Sokra megyünk vele, ha nézhetjük, hogy "Igen! Ők jól megszedték magukat!". Szedjék csak meg magukat, de járuljanak hozzá a közterhekhez.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.30. 21:52:53

@Cselo:
azért kötelező, te észlény, mert sok-sok ember a pillanatnyi nettóját örömmel elkölti de izibe.
Aztán mikor nyugdíjas lenne, sírna-rína, hogy egész életében dolgozott, és mi az hogy ő nem kap nyugdíjat. Ugyanez a minimálbér+zsebbefizu esetre is.
De igazad van, tényleg. Bár ha már beleégett a a NER a retinádba, igazán értelmezhetnéd is. Mer' momentán az csak kifüggesztve fityeg, de _senki_ nem alkalmazza :S

És biza az adócsökkentés olyan jól sikerült, hogy nem _mindenki_ jár jól, azaz kevesebb lesz a nettója sok-sok embernek. Lehet, hogy meg fogtok lepődni: tök sok ember nem keres még bruttóban sem havi kétszázat.

És még valami: a belső fogyasztás felfűtése Orbán "vesszőparipája", ami sajnos nagyon nem hatékony módszer az áht-hiány ledolgozására (gondolom, emiatt nyúlnák a mnyp-t), ráadásul hazánkban eléggé nem dívik a takarékoskodás, mondjuk sok esetben nincs is miből. Ez alapvetően meghatároz egy rossz szerkezetet. És a jelen intézkedések SEM (mint ahogy az előző éra sem) azt segítették elő, hogy legyenek privát megtakarítások. Csak a hitel van, de az dögivel!

Martian (törölt) 2010.10.30. 21:57:38

@SzöZö: Elhiszitek, hogy az államnál jobb helye van a pénzeteknek?

Jogos, ne is fizessetek se adót, se nyugdíjjárulékot. Amit így félre tudtok tenni, abból építsetek egy megbízható saját portfóliót.
Ez az öngondoskodás, nem pedig az előírt privátszámlás gittegyletesdi!

Jaffar 2010.10.30. 21:59:31

@Paralelepipedon:
Mit tennék én?
Kb azt, amit Bokros javasolt. Az adózást igazságosabbá tenném. A fidesz elsö lépése megint a "gazdagoknak" kedvezett. Most még sokan hülyének nézik a kétkedöket, de amikor majd egy jó 10-essel kevesebbet kapnak kézbe, akkor majd megértik.
Ingatlanadót kellene mindenképpen bevezetni, mert az alól nem bújik ki senki sem. Az fix bevétel.
Egészségügy teljes egészében fizetössé tétele, mert most is fizetünk, de pl az én esetemben (aki kurva sokat fizet be) semmivel sem kapok többet a pénzemért, mint az, aki 10-ed annyit rak be, mint én.
Oktatás és munkahelyteremtés a kulcs. Minél több munkahely, annál több adózó = anná ltöbb pénz az államnak.
S még lehetne sorolni ezerszámra.

"kizárólag azzal van bajom, ha nem fizetnek"

Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?
Kb olyan info ez, mint az, hogy a MNYP-ok nem hoztak nyereséget. Tájékozódj elöbb. Jah, és ne csak az általad favorizált pártlapból, mert onnan (mindegy melyik oldal) csak a féligazságot, vagy még azt se, ismerheted meg.

Jaffar 2010.10.30. 22:02:05

@Martian:
Mondd mi a ráció abban, hogy kérdés nélkül lenyúlják a "bankszámládról" a pénzedet, azzal a szöveggel, hogy "szükségünk van rá, meg amúgy sem volt jó helyen és MAJD jóváírjuk".
Mit szólnál, ha jövö héten ugyanez történne meg a bankbetéteddel?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:02:24

@Jaffar: Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?

Lófingnyit fizettek, elefántkakányit vittek ki.Na.

SzöZö 2010.10.30. 22:02:59

A fidesz papagály kommandójának az a dumája, msizerint "megadják a zembereknek a döntés szabadságát", meg rohadtul dühít. Ha én maradni akarok ebben a szerintük rossz magányugdíjpénztárban, akkor NE NYÚLJÁK LE A PÉNZEM!!!!
Milyen szabadság ez?
Maradhatsz, csak MI (akik mindent jobban tudunk nálad, csökkent képességű választópolgár) majd eldöntjük, hogy neked az a jó, ha 14 hónapig nem kapja meg a nyugdíjpénztárad a pénzed.
Sőt, most már úgy tünik, hogy el is sorvasztják a magánnyugdíjpénztárakat. Ez aztán a döntési szabadság.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:05:31

@SzöZö: Azt, hogy a maszop meg leinflálta neked már a faszom se tudja hány százalékkal a pémzed, az mellékes.

SzöZö 2010.10.30. 22:06:32

@bóbitás lótetűfing: Ki beszél itt a maszopról. A tolvaj most a fidesz. Ők lopják a pénzem.

Jaffar 2010.10.30. 22:06:40

@bóbitás lótetűfing:
Légyszi ne a fideszes-jobbikos mantrát, hanem számokat, tényeket. Gondolom ammeg nem megy, szal hagyjuk, mert a fidesznek meg a dzsobbiknak is csak ennyire tellik.
Ott vannak a fijjuk, óriási támogatottsággal. Mindenhol már az övéik ülnek, de egy rohadt törvénytervezetet nem tudnak rendesen összedobni és nem ám a törvénytervezetet írják újra, nem, ök a szabályokat módosítják a törvénytervezetükhöz. Ez aztán az igazi magyar virtus.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:06:45

Na, libikókáim ordítsatok, nagyokat ugassatok, a hátam közepén vagytok, megyek le is mosla(é)k benneteket mára. Csá.

Jaffar 2010.10.30. 22:07:49

@bóbitás lótetűfing:
Mi közöd van neked hozzá, dönts a sajátodról, de nehogymát te vagy a zorbán mondja meg, hogy mi legyen az én PRIVÀT pénzemmel.

SzöZö 2010.10.30. 22:08:44

@bóbitás lótetűfing: Előtte olvas el az esti mesét Viktorkátől, hogy szépeket álmodj:-)

Paralelepipedon 2010.10.30. 22:09:46

@Jaffar:
"Kb azt, amit Bokros javasolt. Az adózást igazságosabbá tenném. A fidesz elsö lépése megint a "gazdagoknak" kedvezett. Most még sokan hülyének nézik a kétkedöket, de amikor majd egy jó 10-essel kevesebbet kapnak kézbe, akkor majd megértik.
Ingatlanadót kellene mindenképpen bevezetni, mert az alól nem bújik ki senki sem. Az fix bevétel."
Aha! Akkor most már ismerem a te "saját" véleményedet, aminek semmi köze nincs az MSZP-hez. Köszi!

"Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?
Kb olyan info ez, mint az, hogy a MNYP-ok nem hoztak nyereséget. Tájékozódj elöbb."
A magánnyugdíjpénztári "nyereségekről" első kézből kapok tájékoztatást magától a nyugdíjpénztártól. A legjobb évben is jobb befektetés lett volna banknál hosszútávra lekötni a pénzem.
A multik nem fizetéséről statisztikákból tudok, a Tesco például a bevételéhez képest nevetségesen keveset realizál.

"Jah, és ne csak az általad favorizált pártlapból, mert onnan (mindegy melyik oldal) csak a féligazságot, vagy még azt se, ismerheted meg."
Ezért nem olvasok én pártlapokat. És nincs favorizált lapom. Hiába igyekszel belemagyarázni ilyet. Maradjunk a tényeknél.

Jaffar 2010.10.30. 22:15:31

@Paralelepipedon:
"A multik nem fizetéséről statisztikákból tudok, a Tesco például a bevételéhez képest nevetségesen keveset realizál."

PLS adatokat, tényeket, mert ez még mindig csak lózung.

Cselo 2010.10.30. 22:41:24

@SzöZö: Igen én komolyan azt hiszem, hogy a nyugdíjalapba befizetett pénzem az államnál jobb helyen van. Miért is baj, ha ezt hiszem? Nem lehet ez a véleményem. És nem akarok én senkit elküldeni innen, csupán egy nagy embertől idéztem, de úgy látszik, hogy a szavaimban rejlő szarkazmust senki nem akarja érteni. Történetesen a nagy, táncoslábú Gyurcsány Ferenctől idézgettem szorgalmasan, ő mondogatta azt, hogy akinek nem teszik, az elmehet innen.
És még valamit: én el tudom viselni, ha másnak más a véleménye, de vissza nézheted, hogy kik reagálnak durva, nyomdafestéket nem tűrő módon mások véleményére.

Cselo 2010.10.30. 22:44:32

@Zsit (nyau és rémizé): Köszönöm szépen az észlény jelzőt. Neked is tartogatok egyet: te meg figyelmetlen vagy. Ugyanis nem azt kifogásoltam, hogy nyugdíjjárulékot kell fizetni, hanem azt, hogy kötelezően magánnyugdíj pénztárba kell fizetni. Nagy különbség ám! Ne keverjük a szezont a fazonnal! Hadd válasszak már saját magam, hogy melyikben bízom meg jobban, az államiban, vagy a magánnyugdíj pénztárban. Én az előbbire szavaznék, csakhogy a választás lehetőségétől fosztottak meg.

SzöZö 2010.10.30. 22:47:55

@Cselo: Na ez már jobban hangzik.
Szóval részemről nem lenne akadálya. Ha vissza akarsz lépni az államiba, lépj. De ne határozza meg senki, hogy én mit tegyek. Az pofátlanság (a fidesz részéről), hogy választási szabadságról írnak, de elveszik a befizetendő pénzem. Sőt már a nyugdíjpénztárakat is meg akarják szüntetni.

Cselo 2010.10.30. 22:56:18

@SzöZö: nem veszik el, hanem átmeneti időre, a nyugdíjpénztári törvények rendbetételéig az APEH nem utalja tovább. Ez nem ugyanaz, mint az elvétel. A pénz zárolt számlán megmarad. Majd rendezik a nyugdíjpénztári törvényt, amelynek két pillére lesz. Az egyik a már ma is meglévő magánnyugdíj pénztárak, amelyekbe a belépés nem lesz kötelező, ugyanakkor a jelenleginél sokkal erőteljesebb szabályokkal védenék a betétesek pénzét. A másik az állami nyugdíjrendszer, amelyben mindenkinek saját folyószámlája lesz, szemben a jelenlegi "nagykalap" rendszerrel. Az új rendszer felállása után majd mindenki megválaszthatja, hogy az APEH számlán felgyülemlett befizetéseit milyen módon akarja felhasználni. Szerintem egy felelős állam, egy felelős kormány így gondolkodik. Lehet ezzel vitatkozni, de lopásról, tolvajlásról leginkább az eltelt 8 év kormányzása alatt beszélhettünk.

Jaffar 2010.10.30. 22:58:38

@Paralelepipedon:
Ehh, akkor most szerinted melyik a hihetö?
Mert sztem az "eredmény" az nem = a nyereséggel.
Ugye szerinted sem?
btw
Google is your friend.

Jaffar 2010.10.30. 23:00:54

@Cselo:
Ha ez mind így lenne, akkor miért nem hoznak létre egy újat és csábítják oda a betéteseket, minket? Miért? Miért kell einstandolni?
Meg mondom miért, mert nem így lesz kiskomám. Én olyan politikusnak nem hiszek, aki még soha életében nem hazudott.

SzöZö 2010.10.30. 23:03:11

@Cselo: Te ezt komolyan elhiszed? Szerinted ez egy felelős kormány? Amikor naponta változtatják a mondandójukat?
Ez csak arra jó, hogy elsorvasszák a magányugdíjpénztárakat. A többségükkel mostanában semmi baj nincs. A pénzem lenyúlása nélkül is meg lehetne szigorítani a szabályozást, de nekik a PÉNZ KELL. Nem engedték nekik (EU és IMF) emelni a hiányt. (Nagyon helyesen.) Most kitaláltak (kapkodva, néhány nap alatt) egy másik módot a gazdagokat támagató adócsökkentés finanszírozására.

Jaffar 2010.10.30. 23:06:59

@Cselo:
"tolvajlásról leginkább az eltelt 8 év kormányzása alatt beszélhettünk."

Ez már a múlt, itt lenne az idö a jelenröl beszélni, meg a jövöröl. ez a 8 év meg gyurcsányozás már lejárt lemez.

Szerintem meg az EU megint el fogja meszelni ezt az egészet, nagyon helyesen. Én nem azért ellenzem, mert úgy gondolom, hogy minden amit tesz a fidesz az rossz vagy éppen a politikai nézeteim miatt. Nem, én azért, mert több, mint 10 év alatt félreraktam egy elég szép summát arra a számlácskára és most az én pénzemet egy jöttment senkiházi le akarja nyúlni, csak mert 2,5 millió zember rá szavazott. Meg se kérdez, hanem eldönti, hogy ez nekem nem jó. Pedig nekem jó, s ha nem az lesz, akkor majd én átlépek máshova, ha meg nem lehet átlépni, akkor inkább arra hozzon törvényt, hogy AKI AKAR, AZ ÀTLÈPHESSEN. Remélem vágjátok már, hogy mi az, ami a legtöbb "akadékoskodónak" nem teccik.

Paralelepipedon 2010.10.30. 23:11:25

@Jaffar: akkor linkeld be a te "hihető" adataidat. Mert gondolom én bármit linkelnék, te úgyse tartanád annak. Google barátod segít.

Cselo 2010.10.30. 23:13:57

@Jaffar: Hát ha lehetne csábítani! De nem lehet, kötelező magánnyugdíjpénztárba fizetni. Ez pontosan ugyanolyan abszurdum, mint amikor bevezették, hogy kötelező a fizetést bankszámlára utalni. Milyen alapon kötelező az én pénzemmel a bankokat kistafírozni, akik aztán szép pénzt szednek tőlem, ha hozzá akarok jutni a saját pénzemhez.

SzöZö 2010.10.30. 23:17:40

@Cselo: De most pont fordítva van!!!! Az én szabadságom korlátozzák. Azokét akik maradni akarnak. Szerinted miért nem lehetett volna egyszerűen most azt mondani, hogy te és akik még hasonlóan gondolkodtok holnaptól visszaléphettek? Ez a felelős kormányzás? Ugyan.

rockjano_ 2010.10.30. 23:19:22

@bóbitás lótetűfing: tetű, tetű.... lótetű :-))))) és még bóbitás is :-)))

Paralelepipedon 2010.10.30. 23:22:33

Persze ha egyszer csak felszívódik majd egy magánnyugdíjpénztár, akkor majd az államra mutogatnak megint a szocilibsik, hogy fizesse ki az. Jönnek majd az érvek, mint a MAL Zrt. esetében, hogy nem is hibáztak, a szabályozás rossz. Vagy ahogy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatban is láttuk, milyen jól mennek a dolgok. A MÁV-biztosító felszívódott, az emberek meg futhatnak a pénzük után. Birom ahogy tudják kavarni a liberók a szart, a felelősséget meg hárítják.

Cselo 2010.10.30. 23:25:05

@SzöZö: De hiszen senki nem korlátozza a szabadságodat. Maradhatsz, ha akarsz, a magánnyugdíj pénztárnál, a pénzedet nem veszik el, az APEH külön számlán kezeli, kamatoztatja és az új rendszer kialakítását követően - ami lássuk be, nem megy két nap alatt - dönthetsz arról, hogy hová utaltatod a pénzed. És azért felelős a kormány, mert a magánnyugdíj pénztárak jelenleg szétlopják a betétesek pénzét, amit ezzel az intézkedéssel megakadályoznak.

Jaffar 2010.10.30. 23:26:53

@Paralelepipedon:

Én csak arrapróbáltam felhívni a figyelmedet, hogy amit leírtál az egy kicsit sem összeillö.
Az "eredmény" az nem = a nyereséggel. Szal itt már bukott az állításaod. Nem engem érdekel ez a téma, te vagy meggyözödve arról, hogy a multik nem fizetnek adót (ami valóban így volt anno 15-20 éve, amikor idejöttek), de egy büdös infód nincs arról, hogy valójában mit és mennyit fizetnek. Ill. amit idelinkeltél az marhára nem passzol össze.
Miért is nekem kellene bizonygatnom akkor?
Én csak azt kértem, hogy bizonyítsd be, amit állítasz, mert addig ez csak a szokásos "vagdalkozás".
Egy szóval sem mondom, hogy ne fizessenek a multik, vagy, hogy ne fizessenek többet, de a véleményed, meg a "hozzáértésed" is tükrözi, hogy hallottál jó soxor vmi baromságot az éppen favorizált párttól és akkor az biztos úgyis van. Hát nem mindig. Söt, legtöbbször nem úgy van, mert tudvalevö, hogy a politikusok sohasem hazudnak. Pláne a viktor.

@Cselo:
Pedig az egy jó dolog, ha bankba megy a pénzed. Az más kérdés, hogy Mo-n az átlagnál szemetebbek a bankok, de vajh miért van 2/3 a parlamentben, ha ilyen dolgokkal nem foglalkozik?
Így is rengetegen dolgoznak feketén meg minimálbérben + a többit okosba, ha nem lenne kötelezö a bankszámla (tehát nem lenne nyoma), akkor mi lenne?

Jaffar 2010.10.30. 23:28:50

@Paralelepipedon:
Majd ha...........

Egyszer volt, hol nem volt............

Cselo 2010.10.30. 23:29:10

@Paralelepipedon: pontosan erről van szó. A jelenlegi szabályozás - szándékosan, vagy vétlenül - rossz és lehetővé teszi, hogy egy-egy biztosító lelépjen az ügyfelei pénzével. Mint ahogyan azt is megtehette, hogy tőzsdézzenek vele. Pedig a fejlett nyugati demokráciákban ez kifejezetten tilos. A kormány deklaráltan a svéd modellt akarja adaptálni, amit eddig mindenki istenített, most csak azért szidják a liberók, mert Orbán meg meri lépni azt, amit már régen meg kellett volna?

Jaffar 2010.10.30. 23:30:48

@Cselo:
Az enyémet nem lopták szét, söt, többet hoztak az elmúlt 10 évben, mint az állami. Egyedül a 2008-as év volt deficites, de még az is feljebb volt az államinál. Akkor most hogyan is van ez?
Nagyon papagájkommandószagúak a hozzászólásaid ecsém.

Cselo 2010.10.30. 23:32:24

@Jaffar: miért is jó, ha a bankba megy a pénzem? Azért mert ezt te, vagy valaki más így nyilatkozta ki? Nekem például az is nagyon jó volt, amikor a pénztárban borítékba kaptam. Aztán majd én eldöntöm, hogy a saját pénzemmel mit kezdjek. Ez nem a választás szabadsága? nagyon nincs ínyemre ez a kettős mérce.

Jaffar 2010.10.30. 23:35:13

@Cselo:
Egy fejlett nyugati demokráciában élö rokonomnak a magánnyugdíjának a 30%-a tözsdén van, teljesen legálisan. Az ország neve Ausztria, a biztosítóé meg Wiener Städtische. Na akkor most, hogy is van ez?

"A kormány deklaráltan a svéd modellt akarja adaptálni, amit eddig mindenki istenített, most csak azért szidják a liberók, mert Orbán meg meri lépni azt, amit már régen meg kellett volna? "

Ugyanezek a zemberek áprilisban MINDENHOL CÀFOLTÀK, hogy ezt akarják bevezetni. Akkor most ök is hazudnak már?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:35:51

@Cselo:
Viktor már bejelentette Brüsszelben, hogy lenyúlják, jaj, bocsánat: államosítják a magánnyugdíjpénztárak vagyonát. Kicsit le vagy maradva.

@Jaffar: "Szerintem meg az EU megint el fogja meszelni ezt az egészet, nagyon helyesen"

Hát igen, Viktorunknak ritka nagy tehetsége van hozzá, hogy arccal menjen a szívlapátnak.

Jaffar 2010.10.30. 23:36:06

@Cselo: kiválszthatod, hogy melyik bankba menjen, nem elég? ez már eleve több, mint amit a viktor akar a mi pénzünkkel tenni, nem?

SzöZö 2010.10.30. 23:37:10

@Cselo: Nos én nem a kormányt és nem az APEH-et bíztam meg a pénzem kamatoztatásával, hanem a nyugdíjpénztárat. Abban jobban megbízom. Ne akard bemesélni nekem, hogy ez jobb. De tegyük fel nem jobb. Nem az én szabdságom az ha ezt választom? Kiskorú, vagy gyengeelméjú vagyok, hogy egy "felelős kormány" döntsön helyettem Arról nem is beszélve, hogy a néhány nappal előtti szöveghez képest ma már arról beszélnek, (sejtetik), hogy mindenki visszamegy az állami rendszerbe. Ne haragudj, de amit írsz azt csak akkor hiheted el ha hiszel és nem gondolkodsz.

Cselo 2010.10.30. 23:38:41

@Jaffar: sajnos most elszóltad magad, hogy fogalmad sincs az egész rendszerről. Ugyanis az állami nyugdíjpénztár jelenlegi rendszere nem tart nyilván hozamot, azon az elven - szolidaritás elve - működik, hogy a jelen befizetéseiből finanszírozzák a mindenkori nyugdíjakat. Viszont, ha azt nézzük, hogy a magánnyugdíj pénztárak mekkora fajlagos költséggel üzemelnek, akkor látható, hogy az állami nyugdíjrendszer költségeinek a tízszeresét használják fel, míg az általuk kezelt befizetések az állami rendszernek mintegy egy huszadát teszik ki. A magánnyugdíj pénztárak által biztosított hozam, pedig meg sem közelíti azt a mértéket, mintha mondjuk azért az összegért állami kincstárjegyet vettél volna.

SzöZö 2010.10.30. 23:39:29

@Cselo: Nos én nem a kormányt és nem az APEH-et bíztam meg a pénzem kamatoztatásával, hanem a nyugdíjpénztárat. Abban jobban megbízom. Ne akard bemesélni nekem, hogy ez jobb. De tegyük fel nem jobb. Nem az én szabdságom az ha ezt választom? Kiskorú, vagy gyengeelméjú vagyok, hogy egy "felelős kormány" döntsön helyettem? Arról nem is beszélve, hogy a néhány nappal előtti szöveghez képest ma már arról beszélnek, (sejtetik), hogy mindenki visszamegy az állami rendszerbe. Ne haragudj, de amit írsz azt csak akkor hiheted el ha hiszel és nem gondolkodsz.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:44:32

@Jaffar:

Az is érdekes kérdés, hogy ezek miatt a férctörvények miatt a szart is kiperlik az államból, akkor AZT ki fogja kifizetni. De tartok tőle, hogy már megint a zemberek.

Apropó, meg tudja valaki mondani, hogy ebben az országban miért nem képviseli egy párt sem azok érdekeit, akik reggel felkelnek, elmennek dolgozni, aztán hazamennek, és közben még a várost sem gyújtják fel?

dumaláma 2010.10.30. 23:44:59

apám, te inkább ne politizálj!
ez a nép azt sem tudja mit akar.
amúgy, mit zizegsz 2 hónap után?
küldöm neked és mindenkinek: pofadbabele.blog.hu/2010/10/30/budos_a_narancs

Cselo 2010.10.30. 23:45:10

@gyilkos fűegér: Idézet az index.hu-ból: "A miniszterelnők péntek délután Brüsszelben bejelentette, Magyarországon hamarosan csak két pilléres lesz a nyugdíjrendszer, vagyis az állami nyugdíjalap mellett csak önkéntes pénztárak működnek majd, a kötelező magánnyugdíj-pénztári rendszer megszűnik."
Ez szerinted egyenlő az államosítással? Akkor sajnos nagy problémák vannak a közgazdasági ismereteiddel. Persze aztán az index cikkírója jó liberós módon meg magyarázza dolgot, de hát nem is vártam tőle mást. A lényeg a lényeg állami és nem KÖTELEZŐ, hanem ÖNKÉNTES myugdíjpénztár. Lehet választani.

Martian (törölt) 2010.10.30. 23:48:42

@Jaffar: "Mit szólnál, ha jövö héten ugyanez történne meg a bankbetéteddel?"

A különbség az, hogy bankbetétem szabadon mozgatható és átruházható, ha akarom akár svájci bankba is berakható... de az egyénileg vezetett számla fölött soha nem volt szabad rendelkezési jogom.
Tehát ez is csak egy privátnak álcázott állami elvonás... már a megszületése pillanatában baromságnak tartottam.

Jaffar 2010.10.30. 23:48:58

@Cselo:
"Viszont, ha azt nézzük, hogy a magánnyugdíj pénztárak mekkora fajlagos költséggel üzemelnek, akkor látható, hogy az állami nyugdíjrendszer költségeinek a tízszeresét használják fel"

Ez pártszöveg megint. Ezt már hallottuk ezerszer.
Tudod, én ennek a linknek elöbb hiszek, mint egy papagájkommandósnak.

index.hu/belfold/2010/10/27/fizess_havi_tizezret_a_nyugdijasoknak/

és akkor a szakmai blogokat, oldalakat nem is említém.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:53:03

@Cselo:

Az önkéntes pénztárak nem a most megszűnt magánnyugdíjpénztárakból lesznek, a kettő két különböző dolog. Három évig árultam ezeket brókerként, nagyjából vágom mi van. A magánnyugdíjpénztárak mostani vagyona megy a levesbe, pardon: a közösbe. :-D

megmondomdom 2010.10.30. 23:56:59

Nem értek egyet a posztíróval.
Attól függ, hogy mit nevezünk "demokráciának". Hivatalosan Oroszországban is demokrácia van. Van parlament, vannak választások .... Orbán Viktor pofonvágta a "nyugati demokráciát", keletre fordult. Rövidesen majd itt is ki lehet végezni a kellemetlen kérdéseket feltevő újságírókat, lecsukni az ellenfeleket támogató gazdasági elitet, százmilliárdos vagyonokat összelopnia az Orbán-klánnak, a sor még hosszú.
Nem vagyok abban biztos, hogy a cigány Szaddam nem hozat rövidesen olyan törvényeket, amikkel véglegesen bebetonozza saját hatalmát. Ez nem a "modern demokrácia", hanem a "keleti látszatdemokrácia". Ennyi. Ha az elmebeteg cigány Szaddam kiiktatja az összes jogállami féket, akkor itt totális lepusztulás lesz. Lecsúszunk majd a fehéroroszok mellé. Persze néhány klánnak jó lesz ez, de az országnak nem. Én már azon se lepődnék meg, ha a cigány Szaddam meghirdetné a "dzsucse" eljövetelét, mert akkor senki nem korlátozná hagymázas terveit. Az ócska fideszes ujjbábok biztos nem mernének ellenmondani a "Haza atyjának".:)

Paralelepipedon 2010.10.31. 00:00:45

@Jaffar: én meg arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy ha azt állítod, hogy nem igaz, amit írok, akkor linkeld be te a bizonyítékot, ne a szádat tépjed itt. Itt vannak még linkek:
hiper.blog.hu/2009/05/16/a_hiper_nyeresege
termekmix.hu/tesco_spar_vesztesegesse_teheti_a_kulonado_a_lancokat
Nagyjából mindegyikből ugyanazt lehet kihámozni, a nyereség, vagy eredmény közel azonos érték.
És nem a favorit pártom, csak a hozzád hasonló zombikkal ellentétben nem szemellenzősen nézem a világot.
És még valami: az egész kommunikációd arra épül, hogy fikázni kezded azokat, akiknek a véleményével szemben nem tudsz érvelni. Itt a lehetőség, ha szerinted nem igaz amit írtam, akkor linkeld be az igazságot, ne a pofádat jártasd.

SzöZö 2010.10.31. 00:03:46

@Cselo: Nos jelenleg (még) három pillér létezik. Az állami-, a magánnyugdíjpénztár és az önkéntes. Ha a magán megszünik (vagyis mondjuk mindenki visszaléptetésével a magánba) az államosítás.

Most már ideje lefelküdni. De előtte elolvasom a NENYI-t, hogy merjek nagyokat álmodni.

Szép álmokat.

Jaffar 2010.10.31. 00:15:57

@Paralelepipedon:
Amit linkeltél az megint pont passzol :D

De tudod mit, igazad van. Okos enged......

@SzöZö:

"Most már ideje lefelküdni. De előtte elolvasom a NENYI-t, hogy merjek nagyokat álmodni."

+1

Paralelepipedon 2010.10.31. 00:28:20

@Jaffar: jól hangzik az "Okos enged", de az, hogy még mindig nem linkeled be a te "igazi" dataidat, inkább azt valószínűsíti, hogy nem is tudod, ergo: beégtél.
Persze gondolom, most megint jössz majd azzal a dumával, hogy nem is akarod. Amiket belinkeltem, az információ értelmes embereknek, de nem olyan szemellenzős zombiknak mint te, aki nem is akar tudomást venni róla.

SzöZö 2010.10.31. 06:45:58

@Paralelepipedon:
"jól hangzik az "Okos enged", de az, hogy még mindig nem linkeled be a te "igazi" dataidat, inkább azt valószínűsíti, hogy nem is tudod, ergo: beégtél."

Szóval megnyerted a nyalókát?
:-)))))

bierkamp 2010.11.01. 12:34:01

ORBÁN TAKARODJ---EZ A JELSZÓ--ÉS ÉBRESZTŐŐŐŐ!!!!!!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.11.01. 14:18:38

@bierkamp: Csak óvatosan, mert ahogy ezeket elnézem, újra lesz Andrássy út 66 és ha ilyeneket írogatsz, megnézheted belülről..Újra visszatér az ötvenes évek szelleme...