A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rukverc (15) rükverc (11) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Fél ciklus

2010.11.01. 00:45 Sárdobáló

Kétévesek lettünk. Voltak személyi változások - visszaadtunk két miniszterelnököt a nemzetgazdaságnak, és király került a helyükre (Nép Szuverenitás - orbánviktor 0 -1). lett egy női szerkesztőnk, és ellentétben a kormányokkal, fél ciklus után is töretlen a népszerűségünk (ld. KSH). A kommentelőkkel szemben egységtelen politikát alakítottunk ki. Elégedettek vagyunk.

Viszont a kétharmadáig megrohadt narancsból egységesen elegünk van. Kijátssza az Alkotmányt, hatalomvágyból lépésről lépésre számolja fel a demokrácia mind fontosabb intézményeit. Első cikkünkben megírtuk:

Blogunk fiatal szerkesztőgárdája semmi többet nem vállal, mint hogy türelmes lesz a világban megtalálható ideológiákkal szemben, és türelmetlen csak azokkal szemben, akik a helyett nyúlnak erőszakhoz, hogy megpróbálnák megérteni a többi álláspontot. Ők dobálják a sarat, mi nézzük őket és tudósítunk róla. Ennek szellemében van köztünk jobboldali, liberális, baloldali, néppárti, katolikus, ateista és kereső, és nem szólunk bele egymás dolgába, hanem megpróbáljuk megérteni egymás értelmezését a világról. Az pedig, amikor kizökkenünk a béketűrésből, annál szórakoztatóbb lesz.

A Fidesz éppen ezt tette az Alkotmánybíróság ítéletével - és mi ezt nem fogjuk eltűrni, akkor sem, ha a kormány túlzott hatalmát helyes intézkedések meghozatalára hozza fel. Mi ezekről is sokféle politikai nézetünknek megfelelő egyet nem értésben írunk, de egy dologban egyetértünk: a Fidesz most játszotta el az esélyét.

202 komment · 3 trackback

Címkék: születésnap magyarország sárdobáló

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr972412663

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy el nem hangzó gyászbeszéd 2010.11.03. 00:20:04

Tisztelt Barátaim!  A legjobb barátok azok, akik szólnak, ha túlléptem határaimat. Akik jelzik, ha etikátlan tettekre vetemedem. Akik figyelmeztetnek, amikor jogaimat és vállalt erkölcsi korlátaimat áthágom.Az Alkotmánybíróság a köztársaság bará...

Trackback: Fél ciklus 2010.11.01. 16:28:26

Kétévesek lettünk. Voltak személyi változások - visszaadtunk két miniszterelnököt a nemzetgazdaságnak, és király került a helyükre (Nép Szuverenitás - orbánviktor 0 -1).

Trackback: Szentesíthető-e az eszköz? 2010.11.01. 13:13:13

 Korábban már foglalkoztunk a magyar közéletet néhány napja tematizáló, az AB jogköreit szűkítő Lázárféle javaslatról. Megvizsgáltuk, hogy kommunikációs szempontból hatalmas baklövés; megállapítottuk, hogy a Fidesz saját maga adja meg az MSzP-nek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelso.. 2010.11.01. 11:12:25

"helyes intézkedések meghozatalára hozza fel"
A közvélemény az elmúlt napok intézkedései kapcsán nemcsak az eljárás módját, hanem legalább oly mértékben magát az intézkedés helyességét is vitatja, -nem mellékes.

na4 2010.11.01. 13:17:13

Semmi gond. Május 1-én mehetsz majd a maszop sátorba, ahol majd elmondják Neked, hogy ők a demokrácia letéteményesei. Lesz majd ingyen meleg sör, meg ingyen hideg virsli, meg kínai bugyi árus, mint tavaly. Várnak Rád :-)

rexter 2010.11.01. 13:17:26

vicces ez a hetek ota tarto siras rivas az index blog szferaban :) mintha a vilag vege lenne.

Etniez 2010.11.01. 13:22:02

@rexter: Az is van, attól még hogy nem látod Pubi.

Gáborom 2010.11.01. 13:22:39

Ez szánalmas!
Mindegy is mit és miért csinál a fidesz, nektek akkor sem tetszik!
Na és!
Érdekes,hogy az index vidékén mindig egy vélemény jelenik meg, a másik legfeljebb kommentekben.
Hát igen: csak akkor jó a demokrácia szerintetek, ha a ti elképzeléseitek szerint szól máskülönben nem is kell. Mint a szocializmusban!
Tessék már tudomásul venni, hogy a fidesz azt teszi, amire a szavazók felhatalmazták.
Végre!

sárkányfő 2010.11.01. 13:24:47

@Gáborom:
a fidesz pont az ellenkezőjét, teszi, mint amire a választók felhatalmazták. ezzel elárulja a választóit.

belinkeljem a fidesz programját, vagy nem égeted magad tovább?

ben2 2010.11.01. 13:26:21

@rexter:

Április óta ez a hecckampány megy, a kormány még meg sem alakult, már sírtak. Semmi sem változott.

@Pelso..:

Nem a közvélemény, hanem annak önjelölt formálói - az ellenérdekelt üzleti körök támogatásával a hátuk mögött - vitatják a kormányzat intézkedéseit. Nem mellékes.

ben2 2010.11.01. 13:28:36

@ó jaj:

Érdekes, a kampányban végig azon hörögtetek, hogy a fidesznek nincs programja, most meg hirtelen lett? Linkelj lécci és égesd magad tovább, nagyon szórakoztató.

Éhesló 2010.11.01. 13:30:21

Pici lábukkal nagyot toppantanak és sírásra görbült szájukkal, vörös fejjel tovább óbégatják:
- a demokratikus választásokon elnyert alkotmányozó többség nem érvényes joga annak, aki nem a mi emberünk!
- mi mondjuk meg kinek mire van joga, nem a törvények!
- nincs elsőbbsége a morálnak a törvényekkel szemben!

Mi meg nézzük őket és csodálkozunk azon, miért kellene ezekre hallgatnia bárkinek is, mikor sem morális sem jogi érvelésük nem éri el egy kis óvodás szintjét sem.
Csak mert sok helyen és soxor tudják elmondani a hülyeségeiket?
A magukfajták nem szoktak hozzá, ha az erő nem velük van.
Május óta nincs velük.
Képtelenek megszokni, hogy elbánhatnak velük(is):
Joggal.
Alkotmányozási joggal.

Jamesboci 2010.11.01. 13:31:52

kinyalhatjátok a seggem. ugyis szüret van, alkalmas.
oszt utána meheccc helleráginéni meg konrádgyuribácsi után.

naezjó... 2010.11.01. 13:33:21

Ja, csak az a probléma, h nem csak a 98%-os különadóról van szó, hanem MINDEN költségvetést érintő kérdésről. Ez azért árnyalati különbség,nem?

AnnaKarenina 2010.11.01. 13:33:42

@na4: @rexter: Ez is nagyon nagy hiba, azt gondolni, hogy akik a Fideszt kritizálják, csak az MSzP felől jöhetnek.
Csak kalkulálásra ajánlom a figyelmetekbe:
- Van 3 millió magán-nyugdíjpénztári tag, akik nem lesznek elégedettek azzal, hogy a saját számlájukon lévő nyugdíj megtakarításukat (amiről éves elszámolást kapnak, jobb mnypt-i gazdálkodást látva átvihetik máshova is azt, idő előtti haláluk esetén örökölhető és nem vész el, a nyugdíjkorhatár betöltésekor egy összegben, vagy havi járadékban is felvehető) az állam most egy konkrétum nélküli, 30-40 év múlva esedékes állami ígérvényre váltja és már most közli, hogy annak egy részét a jövő évben más célokra elkölti.
- Lesznek kirúgott közalkalmazottak, akik jó erkölcsbe nem ütközően sem kaphatják meg a 2 millió feletti végkielégítésüket.
- Van egy elég széles réteg, akik azt fogják megtapasztalni, hogy az eleve jobb jövedelmi helyzetben élők kevésbé fogják kivenni a részüket a közteherviselésből a 16 %-os SZJA-val.
- Vannak a szakszervezeti tagok, akik érdekeinek érvényesítése szinte teljesen meg fog szűnni.
- Van nagyon sok-sok ember, aki viselni fogja a bankadó, a mobilszolgáltatók és az élelmiszerláncok adóztatásából következő költségáthárítást.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 13:35:26

Megnyugtattatok!
Ha ti zsörtölődtök, akkor az irány alapvetően jó.
A kocsi zötyög, néha bukkan, de a választott útvonal jó. Ha ti elégedettek lennétek, bizony szarban lenne az ország.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 13:37:39

@Pelso..:

"nemcsak az eljárás módját, hanem legalább oly mértékben magát az intézkedés helyességét is vitatja, -nem mellékes. "

Néztem este a tv2 Napló c. műsorát, benne szavazás volt. A kérdés ekképpen hangzott:

"Ön szerint mindenképpen vissza kell-e szedni az indokolatlanul magas végkielégítéseket?"

Igen: 77,1%
Nem: 2,9%

Vagyis az emberek szerint - szemben az AB-vel - szükség van visszamenőleges hatályra, mert ne mondja már nekem senki, h "jó erkölcsbe ütközés" alapján megtámadva vissza lehet majd szedni ezeket a pénzeket. Az embereknek fontosabb az igazságérzetük érvényesítése, mint a jogállamiság kereteinek maradéktalan megtartása.

A végén még igazat adok Orbánnak, h nincsenek összhangban az emberek morális elvárásai, és - ahogy ő mondta - az "ideiglenes" Alkotmány.

Persze olyan nem lehet, h ne legyen jogbiztonság, és olyan sem, h a hatályos Alkotmánnyal szemben megyünk (ezt OV is elismerte).

A kérdés most már az, h kell-e a Fidesznek toldozni-foldozni a mostani Alkotmányt, vagy most már bírják ki tavaszig, aztán jöjjön az új Alkotmány. Csakhogy mennyire lesz az legitim, ha parlamenti szinten csak a Fidesz és a Jobbik vesz részt a megalkotásban?

sárkányfő 2010.11.01. 13:38:59

@ben2: Nesze:

Nemzeti Együttműködés Programja:

"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."

www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf
68. oldal

Aláírás: Orbán Viktor

AnnaKarenina 2010.11.01. 13:39:27

@malacz69 rettegéselemző: Ez igazi cinizmus, egyben rövidlátás. Mert ti is szívni fogtok mindenkivel együtt, persze, ha nem vagy kormánytag, képviselő, vagy frissen kinevezett ilyen-olyan tisztviselő.

nemezisazis 2010.11.01. 13:41:48

mi a jó égért hőbörög mindenki? ahogy a megválasztottak azt csinálhatják amire meg lettek választva, és nincs aki keresztbe tegyen nekik, egyből oda a népszuverenitás?

ez egy végtelenül ostoba gondolat, és ezzel csak az a baj, hogy nem csak a ti bajotok..

a demokráciátokat így is megkapjátok, pont annyira mint eddig. úgyis mindenki vastagon leszar mindent, csak lehessen néha szavazni. azt továbbra is lehet, a sör pedig továbbra sem fog alanyi jogon ingyen járni. akkor mi változott a fétisszavatokon a demokrácián? semmi..

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2010.11.01. 13:43:30

@Gáborom: és mire hatalmazták fel? tudsz mondani akár egyetlen egy konkrét programpontot, amely ismert volt a választások előtt? még egy nyomorék tévévita sem volt, ha még emlékszel. 2,5 millió embernek elege volt a szocikból, és bosszúból a viktorra szavaztak. hol látod ebben a felhatalmazást
1) a magánnyugdíjpénztári vagyon einstandolásához
2) a média teljes felügyelet alá vonásához
3) magántulajdon tetszőleges időben történő állami felügyelet alá vonásához
4) a valamennyi nyugati demokráciában alkalmazott alkotmánybírósági kontroll korlátozásához
5) a gátlástalan káderpolitikához (schmitt, ÁSZ elnök, Stumpf alkotmánybíró, stb.)
6) a leplezetlen nepotizmushoz (lassan az összes állami létesítményt Pintér cége őrzi)
7) az alig titkoltan diszkriminatív gazdaságpolitikához (a bankadó Járai biztosítójára nem vonatkozik, a Robin Hood adó a CBA-ra nem vonatkozik)

Mutass rá a programjukban ezekre a pontokra, aztán mosdassad őket. A szocik balfaszsága miatt senkinek nem kellene elnézőbbnek lenni a jelenlegi kormány még nagyobb balfaszságaival szemben.

AnnaKarenina 2010.11.01. 13:43:50

@malacz69 rettegéselemző: Nincs mit csodálkozni a Naplós kérdésre adott válaszon, hiszen az volna a nem normális, ha fordítva lenne.
Ebben csak az a csavar, hogy ezeket az INDOKOLATLANUL MAGAS végkielégítéseket, pláne visszamenőleges hatállyal, alkotmánymódosítás nélkül is vissza lehet szerezni, perben, bíróság előtt.
De majd ne csodálkozz azon se, ha a főnököd 1-2 évre visszamenőleg fogja csökkenteni a fizetésedet és nem lesz hova fordulnod.

Rotfuchs 2010.11.01. 13:44:15

A kutya ugat, a karaván halad.

lepojka 2010.11.01. 13:47:34

Vannak még emberek, akik május óta semmit nem fejlődtek, ellentétben már ők is az utcán lennének. Bezzeg, amíg Orbán hívta őket az utcára alattomos módon összekeverve őket a landarílozókkal, akkor követték őt a "nem fejlődöttek". Most is ők nyalják a talpát, mit számít az, hogy csökkenti a családi pótlékot (legalább is nem emeli), aztán megcsorbítja a segélyeket, (ennek titokban örül mindenki), aki nem segélyen van. Csakhogy kedves örülők nem csak a cigányok vannak segélyen, hanem sok munkás, aki világ életében dolgozott, csak a válság következménye, hogy segélyre szorul. Írhatnám még a lajtstromot de nektek " nem fejlődötteknek" minek?!

fynndafrail 2010.11.01. 13:47:36

@AnnaKarenina:

Kenjétek már a hajatokra a "magánnyugdíjpénztárimegtakarításaitokat", bazdmeg. Ezek az intézmények, igen, a magánnyugdíjpénztárak csak arra jöttek létre hogy a kisembertől beszedett pénzt a háttérben sunnyogó klientúrájuknak fialtassák, a nyilvánosság előtt meg a vállukat vonogatják hogy "dekéremazellenségespiacikörnyezet" meg "ilyenválságosidőketélünk", amikor bejelentik hogy gyakorlatilag elbukták nem csak a sokévi hozamot, de a befizetett pénzt is. Ne magyarázd meg nekem, hogy egy normális befektetésnek ÖT ÉVES távon alig több mint 2% hozamot kell nyújtania? Kíváncsi lennék, az elvtársaid mennyit loptak el abból is.
Ami egyébként az elvtársakat és ezeket a magánnyugdíjpénztárakat illeti, hát húzzák már le nekik a rolót, takarodjanak is a vérbe, és legyenek kurvára hálásak hogy nem rohadnak a sitten életük végéig, miután kisemmiztek egy egész országot.

Közalkalmazottak, meg a jó erkölcsbe nem ütköző, kétmillió feletti végkielégítéseik, az, meg a kis faszom :-D

Bruno 2010.11.01. 13:57:44

Nembaj FIDESZ-es fiuk. Szívjatok csak nyugodtan a vezéretek miatt. Én utálom mint a sz.rt soha nem szavaztam rá, és nem is fogok rá szavazni. Viszont: amellett, hogy ellopja a nyugdíjam egy részét (konkrétan többmillió forintot) januártól mintegy nyelcvanezerrel többet hagy nálam. Persze nem leszek hülye ezt itthon hagyni.Irány a külföldi (nem EU) befektetés. Aztán ha egyszer megbukik majd, akkor hazahozom.

AnnaKarenina 2010.11.01. 13:57:57

@fynndafrail: Kár fröcsögni, elvtársazni (egyébként neked is megvannak az elvtársaid, akikkel te értesz egyet).
A kormány megtehette volna, hogy javít a mnypt-ak működésén, szigorítja az állami ellenőrzést. De nem ezt tette, hanem egyszerűen elveszi és már közölte, hogy annak egy részét a jövő évben el is költi más célra. Tehát azeddigi nyugdíjmegatakarítás nem hogy 2 %-ot sem hoz, hanem egyszerűen elvész. A mnypt-ból nem tud elveszni és hidd el, hogy 30-40 év alatt lesz rendes hozama.
Ám legyen, ne magán-nyugdíjpénztárba kelljen fizetni a járulékot, hanem legyen egy állami nyugdíjalapkezelő (egyébként volt, de 1998-ban a Fidesz az első intézkedései között olvasztotta be az állami költségvetésbe a T-alapokat), amit nem szabad más célra felhasználni, de mondjuk lehetne állami bérlakásokat építeni és a fiataloknak máris nem kéne deviza-, vagy Ft-hitelekbe verniük magukat, hanem normális áron lakhatnának, a nyugdíjalap pénze meg talán még hozamot is hozna. De nem ez történik. Az elvont pénz bekerül az állami költségvetésbe és majd 30-40 múlva valakik széttárják a kezüket, amikor nyugdíjat kellene fizetniük.
Aki azt nem fogadja el tényként, hogy a csökkenő népesség és a munkanélküliség miatt nem működik az, hogy az aktívak befizetései finanszírozni tudnák a kifizetett nyugdíjakat, az a valóságot nem veszi figyelembe. És a kormány most ezt teszi.
A kirúgott közalkalmazott is egy lesz a munkanélküliek közül, végkielégítés mindenkinek jár a Munka Törvénykönyve alapján, ha kellő ideig dolgozott egy munkahelyen. Le lehet ezt tojni, de magad ellen is beszélsz.

AnnaKarenina 2010.11.01. 13:59:17

@AnnaKarenina: Javítok: TB-alapokról van szó

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 14:01:48

@AnnaKarenina:

"az INDOKOLATLANUL MAGAS végkielégítéseket, pláne visszamenőleges hatállyal, alkotmánymódosítás nélkül is vissza lehet szerezni, perben, bíróság előtt"

Naivitás. A Tocsik-ügy hány évig is tartott?
Iszonyú sok perc, iszonyú sok idő, nagyon bizonytalan kimenetel.

Lágyi 2010.11.01. 14:05:40

59 éves tanárnéni gyerekhiány miatt felszámolt iskolából utcára kerül. egész életét végigdolgozta 1 helyen. esélye sincs, hogy ebben az életben újra elhelyezkedjen, és van pofája igényt tartani a 2 milliónál nagyobb, törvény szerint neki járó végkielégítésre. pofám leszakad mit képzelnek egyes pedagógusok. gratulálok!
könnyű az embereket megvezetni.

"A jogállami keretek között elfogadhatatlan, hogy parlamenti
többsége birtokában a kormány alkotmánysértő törvények sorával
bizonytalanítsa el állampolgárait, sodorja veszélybe a jogbiztonság alapelvét."
Navracsics Tibor 2010 valamikor a választások előtt.

static.fidesz.hu/download/481/nemzeti_ugyek_politikaja_8481.pdf

ja, ha mi csináljuk az természetes, nekünk jogunk, sőt 2/3-os kötelességünk.

angyalföldi partizán 2010.11.01. 14:07:24

Erőt,egészséget Sárdobáló elvtárs!Menjünk tüntetni!Mind az ötvenen!Nem hagyjuk,hogy kicsavarják az elvtársaink kezéből a lóvét!No Pasaran!

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:07:48

@malacz69 rettegéselemző:
Kedves Malacz! Szerintem ezek elég egyszerű ügyek és nagyságrendben kb. 1 milliárd Ft-ról van szó összesen. Tocsik Mártánál bonyolultabb volt a bizonyítás a munka jellege és a sikerdíj arányossága miatt + magyar bíróságok lassúsága. Itt csak a munka bonyolultsága, felelőssége, a bérösszeg és a végkielégítés összege közötti aránytalanságot kell bizonyítani, szerintem.
Vegyünk Sz.E. esetét a BKV-tól példának: Ő ott személyzeti vezető volt, igen könnyen kimutatható, hogy a fizetése, a rá bízott munka és felelősség nem volt arányban a számára kifizetett végkielégítéssel. (Pláne, hogy utána még vissza is ment dolgozni, tehát abszolút jogsértés történt.)

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:10:31

@malacz69 rettegéselemző: A másik, amit még szeretnék hozzátenni, hogy egy országban talán a TÖRVÉNYESSÉG a legfontosabb, még akkor is, ha lassú az igazságszolgáltatás, de tudod, hogy van hova fordulnod az igazadért. Ez mindannyiunkat érint.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 14:14:23

"és mi ezt nem fogjuk eltűrni, akkor sem, ha a kormány túlzott hatalmát helyes intézkedések meghozatalára hozza fel. "
És? A kormány még csak nem is röhög rajtatok. Szerintem az új Kommunista Párt szent Viktor vezényletével, azt sem tudja, hogy a világon vagytok. Mégis mi lesz, ha "nem tűritek"?
Fegyvert fogtok? :D

hower 2010.11.01. 14:15:53

Az a baj, hogy néhány hozzászólót csak az elmúlt 8 év frusztrációja hajt, semmi más. Ezek kurvaanyáznak a leghangosabban, ha valaki meg meri kérdőjelezni a kormány húzásait. Na jó, akkor várjunk fél vagy egy évet, hogy egy kicsit nekik is tisztuljon a kép.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.11.01. 14:15:58

@malacz69 rettegéselemző: Csakhogy mennyire lesz az legitim, ha parlamenti szinten csak a Fidesz és a Jobbik vesz részt a megalkotásban?

Az MSZP - LMP szíve joga ha nem vesz részt. Az már az ő bajuk. Nem géppuskával lettek elhajtva hanem önszántukból mentek.

drukkker 2010.11.01. 14:17:19

@Gáborom: Én nem erre adtam a voksomat.
Igaz, nem volt más a palettán aki kaphatta volna.
De arra álmomban sem gondoltam, hogy második Rákosi Mátyást emelem szavazatommal a hatalomba.
Jól emlékezz erre a mondatomra, hamarosan te is megtapasztalod, hogy igazam van.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 14:17:48

@hower: tapasztalatból mondom, ezeknél nem fog tisztulni. Olyan mértékű agymosásra, mint a fidesz, még a szcientologisták sem képesek.

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:19:06

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Gondolom, a vélemény nyilvánításra értették, és bízni lehet @hower: véleményében is, azaz a tapasztalat majd megteszi hatását.

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:19:48

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Sokan fognak rosszabbul élni, azt már most lehet látni.

subtotal 2010.11.01. 14:20:25

@AnnaKarenina: nem vehető fel egy összegben a mnyp, ez tavasszal változott meg
a 16%-os SzJA - akinek alacsonyabb jövedelme van, alig fizet adót, csak járulékot, aki pedig magasat, az pedig eddig rettenetesen sokat. Annyi fog változni, hogy közelednek a mértékek. A későbbi évek során az adójóváírás kivezetésével valóban lineáris lesz az SzJA, de ez azért nem azt fogja jelenteni, hogy mindenki ugyanannyi SzJA-t fog fizetni. Aki 100 bruttót keres, az fizet 16, aki 500 bruttót, az pedig 80 ezer forintot. Az én értékítéletem szerint ez korrektebb, mint az eddigi 0 szemben a 110 ezerrel.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.01. 14:20:46

2007. június 29. orbanviktor.hu : "Elhárult egy fenyegető alkotmányos válság veszélye. Jó oka volt az OVB-nek, hogy végre tudomásul vegye, Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."

ILYEN JELLEMŰ A MAGYAR MINISZTERELNÖK!

fitball 2010.11.01. 14:21:06

Nagyon jó hogy van egy rettegéselmező !Tényleg ez már perverz ez a sok rettegés ahelyett hogy élveznétek ezt a szép hétvégét!Persze ha ez a kéjmámor akkor hajrá és tényleg irány az ucca!!!Jó hogy ennyi okostojás található akik majd megmondják a frankót

hower 2010.11.01. 14:21:17

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: A legsötétebbeknél nem fog tisztulni, de hát hányan lehetnek olyanok? A többieknél, főleg a protest-szavazóknál, pedig nincs meg az az agymosás, ami hosszabb távon vakká tenné őket. Hiszen nekik teljesen ép az igazságérzetük, _éppen ezért_ szavaztak arra, hogy a szocik húzzanak a francba, azok után, amit itt műveltek.

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:22:29

@fitball: Mindenszentek napja van, jó alkalom a temetőben való piknikezésre. :)

Jamesboci 2010.11.01. 14:23:11

@AnnaKarenina:
egyértelműen lehuzás célű volt a magánpénztárak ilyetén megjelenése. nem tudom tudod-e -vaszeg igen- hogy csak a leendő nyugdij 25%-át fedezné, a többi állami marad.
elég lett volna 3 láb helyett csak kettő.
kiegészitő biztositás adókedvezménnyel annak aki megengedheti magának, oszt jónapot. a pénztárakat ahogy megalkották, úgy törvényesen meg lehet szüntetni. a pénz felhasználását illetően tökéletese egyetértek Veled.

Jamesboci 2010.11.01. 14:24:10

@AnnaKarenina: arra jobb a halottak napja....

drukkker 2010.11.01. 14:24:24

Sok szerencsétlen Orbán imádó.
Vegyétek már észre, MEZTELEN A KIRÁLY!!!!!!!!
Program O
Mellkas Ki
Kéz a zsebekben (még brüsszelben is!!)
Lekicsinylő és nagyképű tekintet
Mindenki benyalhat (ez a jelszó) és amit csinálok, az az én demokráciám, mondja Viktor, ti meg szívjátok, mint a torkos borz.
Igaz mi sem tudunk kimaradni, de veletek szopuk.

Nephin 2010.11.01. 14:25:44

Nem lep meg, hogy a sok narancsszemüvegesnek még ez sem sok... majd ha ovibácsinak eszébe jut, hogy jééé, a (magánnyugdíjakhoz hasonlóan privát) bankszámlákon is mennyi elfekvő pénz van, Tónikám, írj gyorsan egy javaslatot, holnap törvénybe iktatjuk, holnapután megvan a pénz, akkor is tapsoltok? Az AB már úgysem lesz, hogy megállítsa...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 14:26:35

@hower: hányan? Majdnem az összes szavazójuk, attól tartok. Van egy olyan tippem, hogy főként ezek mentek szavazni, a "protest" szavazók többségükben leszarták az egészet.

@subtotal: a sávokat kellett volna _folyamatosan_ az árszínvonalhoz igazítani, mert ez így... Egy kommunista köntösbe bújtatott, rabló-kapitalista népnyúzás.

Jamesboci 2010.11.01. 14:26:45

@drukkker: imádásról szó sincs. csak kéretik legalább 1 év türelem, ha már azt a narcisztikusidióta fletótokat elviseltük.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 14:27:19

@Jamesboci: kérdezd meg anyádtól, ki volt az apád! Lehet, hogy meg fogsz lepődni... :D

Jamesboci 2010.11.01. 14:28:09

@Nephin: a rettegéseteket nem köll kivetiteni, arra elég Debreceni, Gréci. az meg hülye, aki sok pénzt tart a bankban.

Jamesboci 2010.11.01. 14:28:47

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
peched van, 1215-ig megvan a családfám...

thinker_ 2010.11.01. 14:30:18

majd 4 év múlva szavazhattok az MSZP-s csőcselékre, ha lesznek még :))

Jamesboci 2010.11.01. 14:31:14

@thinker_: ja. addig nézzék a Fásimulatót meg drágabolgárurat.

gyilkos fűegér 2010.11.01. 14:31:32

@malacz69 rettegéselemző:

Ha képtelen vagy felfogni, hogy mi a baj a VISSZAMENŐLEGES HATÁLYÚ törvényekkel, az a te szegénységi bizonyítványod.

@fynndafrail:

Állítólag George W. Bush volt az első, aki kampányát tudatosan a faék egyszerűségű, tudatlan, primitív suttyókra építette. És milyen igaza volt.

Pelso.. 2010.11.01. 14:32:15

@ben2: Aha, üzleti körök. Mivel szerintem a Fidesz sem más, mint egy politikai vállalkozás (akárcsak a többi párt) hát lehet, hogy ily módon is közelíthető a téma. Továbbgondolva: a kormányzatnak pénz kell a rések betöméséhez, -ne akard nekem beadni, hogy a pl. a pénztárakkal kapcsolatos akció a választók érdekében történik.

@malacz69 rettegéselemző:

A manipulatív szándékkal megadott végkielégítések joggal irritálják a közvéleményt, ezeket törvényes módon nyilván szabályozni kell. De csak betartva az alkotmányos játékszabályokat, s nem általánosságban alkalmazva, ha ez nem így történik, akkor sima populista népszerűség fenntartó intézkedések egyikével állunk szemben.

A vélemények heterogének, nézd csak:

velemenyvezer.blog.hu/2010/10/15/mi_tortenik_most_a_nyugdijunkkal

velemenyvezer.blog.hu/2010/10/20/visszavagnak_a_multik_a_fidesznek

S még Bod.P.Ákos is:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/01/bod_peter_akosnak_nagyon_nem_tetszik_amit_a_kormany_az_ab-vel_muvel/

Ami nem tetszik, az az oktalan keménykedés, amit nem lehet végtelenségig, minden ellenében folytatni. Pl. adott esetben szerintem a pénztárakkal is lehetett volna diszkréten egyezkedni, nem pedig még az AB-t is belerángatni az ügybe.
Az Alkotmány legitimitása itt nagyon elvi kérdés, a lehet s szabad közötti különbséget kellene figyelembe venni a Fidesznek, mondjuk azért, hogy valóban különb legyen elődeinél.
Ezzel ellentétben most ott tartunk, hogy pártérdekek nyilvánuljanak meg az új alkotmányban.

Nephin 2010.11.01. 14:32:48

@Jamesboci: ne rettegek, nevetek rajtatok, amikor majd szép lassan leesik a tantusz és felfogjátok, mi megy itt. :)

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:33:14

@subtotal: Szerintem az nem igazságtalan, hogy aki többet, vagy pontosabban átlag fölött jóval többet keres, az többet is tegyen a közösbe.
Akinek alacsony a jövedelme, annak az alacsony adó is teher, de voltaképp az övé nem nagyon változik. A magasabb jövedelmű ezzel szemben még az abszolút értékben ugyan magasabb adóját is megtakaríthatja, ha kellő számú gyereke van.
Ennek ugye az lenne az értelme, hogy a magasabb jövedelmű majd így munkahelyet teremt, de itt több esélyes a dolog:
- ha közalkalmazott, vagy köztisztviselő, ha multi-alkalmazott, akkor eleve nem fog munkahelyet teremteni,
- az ily módon elért megtakarítást vagyonná változtatja, mert az biztos,
- ha vállalkozó, lehet, hogy emeli valamelyest a már meglévő alkalmazottai bérét,
- új munkahelyet teremt.
A másik, ha jól tudom, a minimálbér is adózni fog, ami eddig adómentes volt.

Kerestem az egy összegben való felvétel (mnypt.) megszűnéséről szóló infót, egyelőre nem találtam, bár találtam olyan szöveget, ami már csak kifejezetten életjáradékról beszél, tehát nyilván igazad van.

Nephin 2010.11.01. 14:33:39

@Nephin: helyesen: nem rettegek.

thinker_ 2010.11.01. 14:35:28

ezt kéne észrevenni: az ilyen posztírók, mint ez is, meg Varánusz , Piroslap és társai, ők a megélhetési rettegők. állandóan rettegnek. addig volt nyugalmuk amig az elvtársaik voltak hatalomban. no ilyen egy darabig most nem lesz. tessék hozzászokni. végre történik valami ebben az országban, ami nagyon messze van a demokrácia végétől.
nincs min csodálkozni. az ilyenek szerint nincs cigánybűnözés sem, viszont van helyette fasiszta elnyomás és nácizmustól való rettegés.
akkor nem tudom miről fognak posztolni, amikor pár év múlva egyenesbe kerül az ország. akkor kit fognak szidni?

hower 2010.11.01. 14:36:07

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "Van egy olyan tippem, hogy főként ezek mentek szavazni, a "protest" szavazók többségükben leszarták az egészet."

Na, akkor majd legközelebb nem fogják. Egy kis lecke mindenkinek.

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:37:44

@Jamesboci: leírtam a véleményemet a mnypt-ak indokoltságáról, leírtam, hogy állami keretek között is működhetne jól és elkülönülten, valóban a nyugdíjra félretéve.
A 75 % állami - 25 % mnypt. nyugdíjat nem értem, hiszen a járulék nagyobb része megy a mnypt.-ba, kisebb az államiba. Mitől fordulna meg az arány?

thinker_ 2010.11.01. 14:38:09

@Nephin: akkor hol voltál amikor a vörös elvtársaid szétlopták az országot? pont külföldön nyaraltál? vagy neked is csurrant egy kis lóvé a rendszerváltozás utáni szabad rablás idején?

ostván 2010.11.01. 14:38:42

@malacz69 rettegéselemző: Hülye kérdésre hülye válasz érkezik.
Igaz, kérdezni tudni kell!!!

AnnaKarenina 2010.11.01. 14:38:56

@Jamesboci: Csak arra írtam a Mindenszenteket, hogy élvezzük a szép hétvégét.

gyilkos fűegér 2010.11.01. 14:39:00

@malacz69 rettegéselemző:

Ha valami már Torkos Matildnak is leesik... neked meg még mindig nem...

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2010.11.01. 14:44:39

@malacz69 rettegéselemző: Ki a lófaszt érdekel a zemberek igazságérzete idióta viktorodon és azok rajongóin kívül?

A zemberek igazságérzetét a te, mint közalkalmazott 13. havi fizetésed is sérti. Gondolom ennek megszüntetését is lelkesen támogattad hogy igaza legyen az irigységből, és sunyiságból fakadó igazságérzetüknek.

A visszamenőleges hatályt pedig hanyagold, értem, hogy matektanárként mindenhez értesz, de jogról mégiscsak hallgass, kurva kevés vagy hozzá.

ARANYKIGYO 2010.11.01. 14:45:03

Sajnálom, de én nem arra hatalmaztam fel a Fideszt, hogy az 1%-os szja csökkentéssel (számomra), és az ezzel párhuzamosan megvalósuló adójóváírás kivezetésével végső soron kevesebbet kapjak kézhez, mint eddig. Én kérek elnézést azért, mert pályakezdő vagyok.

Sajnálom, én arra sem adtam felhatalmazást, hogy a nyugdíjpénztáramból (ahová idén léptem be) jövőre talán ki is kelljen lépnem, és eltűnjön 14 havi befizetésem összege.

Szintén nem arra hatalmaztam fel a Fideszt, hogy az adóemeléseivel végső soron én fizessek többet a telefonért, a fogyasztási cikkekért és az energiáért.

Arra viszont igen, hogy rendet tegyen a közigazgatásban, az oktatásban, az egészségügyben, tartsa a megcélzott hiánycélt. Ebből konkrétan semmi nem valósult meg, de még előkészületeket sem láthattunk. Pontosan 4 éve tudják, ki fogja megnyerni a választásokat. Ennyit sikerült előkészíteni és kidolgozni? Ezt sikerült az első évben a 2/3-os többséggel összehozni? Mélységesen csalódott vagyok...

Aki pedig azt hiszi, hogy az Alkotmánybíróság hatáskörének megnyirbálása valóban a végkielégítésekről szól, az nem lát tovább az orránál. Egyszerű: ha a végkielégítések okán kiveszik az AB hatásköréből az adókérdések felülvizsgálatát, a testület nem tudja elkaszálni az igazán jelentős (szintén alkotmányellenes) energia-távközlés-áruházlánc különadókat. Ha megtennék, borulna a jövő évi költségvetés. Mi is könnyebben lenyeljük a keserű pirulát. "Igen, igen, csak azért kellett az alkotmányt átírni, mert a mocskosbkvvezetők..." Gondosan megírt forgatókönyv. Viktor nagy koponya, de sajnos az én bizalmam elvesztette.

gyilkos fűegér 2010.11.01. 14:47:30

@thinker_:

Olyan, hogy "megélhetési fidesztroll" van?

kovacsguszti68 2010.11.01. 14:48:20

@Gáborom: "...Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye..." idézet a www.orbanviktor.hu honlapról (2007.06.29).

Most akkor mi van? hogy feleslegesen jajgatunk minden hülyeségért? nem barátom, csak számonkérjük a miniszterelnökön a korábbi kijelentéseit. Bár jelen állás szerint ez teljesen felesleges... ovi már teljesen úgy járt, mint az általa sokat kritizált elődje: hazudik éjjel-nappal

Nephin 2010.11.01. 14:51:47

@thinker_: drága, gondolom hiába magyarázom, amit már itt is megtettek néhányan: aki nem nyalja ovi fenekét, még nem feltétlenül szoci... De nem is vártam mást. :)

Harcimaci 2010.11.01. 15:02:16

@ó jaj: Nem engedik,mert elveszik......

yda 2010.11.01. 15:04:06

Ovi a román kormány intézkedéseit kellett volna
lemásolja, akkor nyugodtan örjönghetetek volna.
40.000 köztisztviselő kirakva
a fizetések 25% levágva
a pótlékok levágva
magas nyugdíjak levágva
Igy nem csámcsognátok!

Húsleves 2010.11.01. 15:07:15

Ó te drága blogíró!
Igen, mindenki láthatja, aki beleolvasott már az agymosodátokba, hogy valóban sokfélék vagytok! Politikailag: MSZP, SZDSZ, LMP, vallásotokat tekintve hitgyüli, scientológia.
Persze nincs ezen mit csodálkozni: a választási plakátokon fehér szegfű, letakart MSZP felirat, a blogokon csupa FIDESZ-diktatúrától rettegő csalódott jobboldali.
Nem is érti az ember, hogy lehet, hogy a károgásotok ellenére a közvéleménykutatások szerint a válaszók ma ugyanúgy elküldenének benneteket a sunyiba, mint tavasszal, vagy ősz elején. Ti vagytok a titokzatos fekete lyuk, a hiányzó tömeg.

AnnaKarenina 2010.11.01. 15:12:03

@Húsleves: Van az a minta, ami nem mond ellent... :)
Hát ez csakugyan egy jó érv.

high up 2010.11.01. 15:15:06

Min van ballibsik? Nem tetszik a bajnai-Oszkó örökség? Hát igen, ekkora szemétdomb van még itt eltakarítani utánuk.

Azért az adócsökknetésre aztért még ti is csápoltok, nemde?

Karipapa01 2010.11.01. 15:16:48

Már 12 évvel ezelőtt látszott, hogy a naranccsal baj van. Talán nem volt elég friss. 8 évvel ezelőtt már kicsit lottyadt volt, ezért a vásárlók csak körbeturkálták, nem kellett senkinek. Azóta úgy akarják eladni, hogy mindig a szép felét fordítják felfelé, hátha lesz egy balek, aki megveszi. Láss csodát: lett! Akkor most pofa be, edd meg! Bár így utólag tényleg nehéz eldönteni, hogy melyik a jobb: a hervadt szekfű vagy a rothadt narancs. Nem beszélve arról, hogy időközben a tulipánhagyma is elfagyott és a szabadság madara is szárnyaszegett lett! Szerintem már csak egy lehetőségünk van: kérjünk nemzetközi segítséget ennyi természeti csapás után. Hátha van még olyan mamlasz, aki esetleg segítséget nyújt.

2010.11.01. 15:17:50

@Húsleves: 10 pontos hozzászólás :DDD

Még kiegészíteném annyival, hogy van közöttük hungarofób, heterofób és cigányfétisiszta, akár egy személyben megtestesülve. Tényleg mennyire sokszínű ez a szélsőliberalizmus...

Jamesboci 2010.11.01. 15:20:21

@AnnaKarenina: a cég által fizetett járulékból.
értettelek, elfogadtam a véleményed.

sárkányfő 2010.11.01. 15:20:57

@high up: ellenkezőleg, Bajnai tetszik, kár hogy Orbán elkúrja.

És milyen adócsökkentésről beszélsz?
Az 1%-ról, amit máris +2%-os adóemelésbe fordít a szektor-adónak hazudott fogyasztási adó?
Vagy a nyugdíj-járulék lopásnak, ami önmagában 8%-os adóemelés?
Miről beszélsz?

Jamesboci 2010.11.01. 15:21:23

@Húsleves: a lyuk is van, és a tömegük is...
nekem nem hiányzik: DDD

Nymus 2010.11.01. 15:37:42

Orban megeskudott, hogy az Alkotmanyt betartja, es betartatja. Hazaarulo!

Nymus 2010.11.01. 15:42:45

@Húsleves: roppant ertelmes figura vagy. mikor veszitek mar le a lemezt? kicsit lejart. hibbant birkak

Nymus 2010.11.01. 15:45:24

Hagy kerdezzem meg a tisztelt jobboldali kozonsegtol, hogy a 98%-ot meddig visszamenoleg hajtjuk be?!?! Mert nem 2002 majus? Amikor hirtelen tobb milliard forintot osztogatott szet a Fidesz, es emelte meg a vegkielegitesek osszeget a csillagos egig, hogy ki se lehessen onnan mozgatni a beepitett embereket. Errol mert nem kopkodtok? Ha?!?!?!

AnnaKarenina 2010.11.01. 15:48:44

@Húsleves: Tényleg csak egy kérdésre adj választ: miért veszi el a Fidesz a mnypt.-ak vagyonát, az emberek érvényes szerződés által fizetett nyugdíjjárulék-részét, és közli is, hogy jövőre már költ belőle más célokra?
Nem ijeszt meg, hogy 3 millió ember megtakarítását nem egy elkülönült alapba teszi, hogy biztos lehess abban, hogy abból neked tényleg lesz nyugdíjad?
Tudod, hogy az állami nyugdíj úgy működik, hogy az emberek (aktív dolgozók) befizetik a járulékot + a munkáltató is fizet, az állam meg a másik oldalon kifizeti nyugdíjként. Azt is tudod, hogy az aktív oldalon csökken a létszám, csökken a befizetés, a másikon egyelőre nő az ellátandók száma. Ez már ma is így van, ezért kell az államnak finanszíroznia a nyugdíjat) egy átmeneti ideig, ha fenntartaná a mnypt-akat, vagy valami hasonlót, akkor csak addig, amíg ki nem futnak az állami nyugdíjak.
DE, amikor kifutnak az állami nyugdíjak, a magán-nyugdíj máris levesz egy jelentős terhet az állam válláról, mert ezeket már csak kis részben kell állami nyugdíjjal kiegészíteni, a mnypt.-állami járulék mértéke arányában.
Tehát végső soron a jövő nyugdíjasait károsítja meg. 30-40 év múlva már ezek a politikusok sem lesznek sehol, mai ígéretük szintén.

vaffanculo 2010.11.01. 15:49:53

"ha a kormány túlzott hatalmát helyes intézkedések meghozatalára hozza fel"
Mi a lófasz van? Az is baj, ha a kormány helyesen intézkedik? Azt persze nem t'om, h helyesen intézkedik, de ez a mondat...:)
Nem t'om, hova vezet ez a fityesz henger, remélem, jó helyre. Mindenesetre történik valami, nem úgy mint az elmúlt 8 évben. Bár akkor is történt, ld. BKV, Hunvald, stb.:)

vaffanculo 2010.11.01. 15:51:42

ezt a szociblogot sztem szardobálónak kőne hívni, basszátok meg:)

AnnaKarenina 2010.11.01. 15:52:28

@vaffanculo: Te is válaszolhatsz a kérdésre.

Karipapa01 2010.11.01. 15:52:34

@Húsleves: Kedves Húsleves! Úgylátom, hogy egyvalamire van szükséged, de nagyon: FAKANÁL!!
Jól meg kellene keverni és akkor ami eddig alul volt, az a felszínre is kerülhet. Valószínüleg valami teljesen más lenne, m9int amit most mutatsz.

tlvajferi 2010.11.01. 15:54:36

"Viszont a kétharmadáig megrohadt narancsból egységesen elegünk van."

szeretnél inkább államcsődöt ugye?

tlvajferi 2010.11.01. 15:56:42

"Chavez belejött az államosításba
Most Venezuela legnagyobb acélvállalatát sajátította ki. Építik a szocializmust."

sajnos ez lesz a lehetséges magyar út is
köszönjük meg a szocionistáknak
igen, igen, megcsinálták
mindörökké mszp!

Forest (törölt) 2010.11.01. 15:59:43

@Nephin: Miért gondolod, hogy a bankszámláknál megállna a Vezérlő Tábornok Úr?
Aki képes arra, hogy a 'zemberek öreg napjaikra félretett magánvagyonát államilag einstandolja, az miért ne lenne képes minden vagyonukat einstandolni a "költségvetés" érdekében?
Elég egy nyugdíjpénztár, az állami. elég egy bank az országban (OTP államosítás után) ide lehet majd átvinni a többi bankból a pénzt.
Elég egy ingatlan-iroda az országban (ide lehet majd beadni a privát ingatlanok földhivatali bejegyzéseit)
Ehhez képest a szocializmus kismiska volt.
Mondjuk nekem gyanús volt már akkor, amikor a 300 Ft-os vizitdíj miatt ment a hiszti..
Viktor él, Viktor él, Viktor élni fog. ..őő, azt nem Leninnek hívták?

Karipapa01 2010.11.01. 15:59:45

@tlvajferi: Nem! Nem! Inkább együk meg a rohadt narancsot!!!

Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.01. 16:01:02

Orbán aktív részese a 20 év elcseszésének, már rég el kellett volna tűnnie. Az 2,7 millió fideszre szavazó áll kétharmadra hivatkozva hozzák a pofátlanabbnál pofátlanabb intézkedéseiket, a legutóbbi húzásuk pedig már a sajátjainál is kiverik a biztosítékot.

Nem ilyen orbáni demokrácia kell a népnek, nem ezért küzdöttünk.

Készülj az első tüntetésekre, közalkalmazottak, szakszervezet, egyetemi hallgatók, egészségügy kb. így jönnek sorba!

Harcolj, tüntess a demokráciáért, az orbáni diktatúra ellen!

Orbán takarodj!

vaffanculo 2010.11.01. 16:01:26

@Forest: Ezt komolyan gondolod? Sztem a fentebb ajánlott FAKANÁL= fuck anal:) neked kellene:)

AnnaKarenina 2010.11.01. 16:01:48

@vaffanculo: A magán-nyugdíjpénztári pénzeink lenyúlására.

vaffanculo 2010.11.01. 16:02:22

@ORBÁN LÉPJEN HÁTRA, EZ KELL A HAZÁNAK!: Lehet, h Orbán takaroggy, de mi az alternatíva?

Spiro 2010.11.01. 16:02:43

Én már azt sem bánom, ha mégis bevezetik a 300Ft-os vizitdíjat, és a tandíjat is a felsőoktatásban, vagy bezárnak néhány kórházat, csak jönne már a központi kiadásokat csökkentő javaslat is.

gagauzz kalauzz 2010.11.01. 16:05:00

@vaffanculo: a nyelvecskédet hamarosan kiállítják a British Museum Természetrajzi Tárában mint a legkopásállóbb szerves anyagot. Ilyen nyelvecske mellett Vikicsunájnak nincs szüksége budipapírra.
No meg nyomulhatnál a Magyar Hírlapnál inkább:-)

vaffanculo 2010.11.01. 16:05:05

@AnnaKarenina: Nem t'om, nem vok szagértő. Télleg nem t'om, mi lesz ebből, nekem is megvannak az aggodalmaim a fityesz túlzott 6almával kapcs. De az elmúlt 8 (20) év szar volt. Történnyen má vmi, ami kihúzza az országot a féceszből. És ha egy kvázi diktatúra olgya meg, tegye...

AnnaKarenina 2010.11.01. 16:06:04

@tlvajferi: Bajnay és Oszkó alatt sem volt államcsőd. De közel kerültünk hozzá Kósa és Szíjjártó nyilatkozataival.
Talán nem kellene a 16 %-os SZJA-val hülyíteni a népet és adóbevételeket kiengedni az államkasszából, ráadásul olyanoktól, akik ezt kevésbé érzik meg.
Vagy meg lehetett volna állni a bankok, stb. átmeneti megadóztatásánál, amiből amúgy igen csak sok pénz fog összejönni és nem kéne a magán-nyugdíjat elvenni és elkölteni.

vaffanculo 2010.11.01. 16:06:28

@gagauzz kalauzz: ha arra gondolsz, h fityesz fan vok, qrva nagyot tévecc:)

rupertwinston · http://kanadaihirlap.com 2010.11.01. 16:07:53

Értem a felháborodást, de mégis mit lehet tenni? A Fidesz 2014-ig kormányon marad és addigra lesz új alkotmány, egy erőtlen Alkotmánybíróság és egy teljesen propagandisztikus közmédia. Nem kellett volna kétharmadot adni nekik, bármennyire is katasztrófális volt az MSZP.

kanadaihirlap.com

AnnaKarenina 2010.11.01. 16:08:19

@vaffanculo: Rendben van, erre nem tudok, vagy talán nem akarok mondani semmit.

vaffanculo 2010.11.01. 16:08:24

@AnnaKarenina: Bajnai és Oszkó alatt is közel kerültünk hozzá, sztem:)

vaffanculo 2010.11.01. 16:13:02

@rupertwinston: ez így van. És ha elkúrják, 2014-ben őket kell elzavarni a rákba.

Spiro 2010.11.01. 16:13:10

Ha már a kormány az MNYP pénzekre aspirál, akkor legalább ne egy külön alapba raknák a befolyó összeget (ami eleve elég bizarr elképzelés), hanem csökkentsék vele az államadósságot, hogy legalább annak kamatait ne kelljen fizetni.

ALKOTMÁNYBA KELL FOGLALNI, HOGY AZ ÁLLAMADÓSSÁG NEM LEHET TÖBB MINT A GDP 35%-a, és amíg ezt el nem érjük csak sufficites állami gazdálkodást lehet folytatni (aminek nem teljesítése automatikus új választás kiírását jelenti).

Ezzel legalább lenne a népnek kontrollja a kormányok felett, és vége lenne annak, hogy valaki hazugságokat ígérget, vagy program nélkül készül hatalomra.

Karipapa01 2010.11.01. 16:13:14

@vaffanculo: Nem számít, ki milyen fan, a lényeg az lenne, hogy valamilyen elfogadható megoldást találjunk a problémánkra. Érdekes, hogy pont ez nincs!

AnnaKarenina 2010.11.01. 16:14:44

@vaffanculo: Na most akkor szakértesz, vagy nem?:)
Voltunk így már párszor és leszünk is. Senki nem kívánja vissza a szocik tehetetlenkedését, elhiheted. De ez sem jó, ami most történik.

Bundili 2010.11.01. 16:15:42

Lesz új alkotmány, lesz erős középosztály, lesz normális nyugdíj, kevesebb lesz a munkanélküli, lesznek erős kis- és középvállalkozások, nagyobb lesz a közbiztonság, jobb lesz az egészségügyi ellátás, mit akartok még???? Időt kell adni az új kormánynak és igenis jó, hogy kétharmad van, legalább ezeket meg tudják csinálni!

magyarvagyoknemfideszes 2010.11.01. 16:16:55

@fynndafrail: érvelésed magával ragadóan alapos, érvekkel alátámasztott és cseppet sem részrehajló. Hol tanultad ezt? Ën is beiratkoznék.

Húsleves 2010.11.01. 16:17:15

@Karipapa01: tudja az orvosod, hogy te vagy az internet Batmanja?

yda 2010.11.01. 16:24:16

A kabaré kutya füle,hogy mekkora marhaságokat tudtok itt összehordani.Pályázhatnátok a MR1 még Kossuth rádiónak is hivott intézmény kabaré műsorába.

Karipapa01 2010.11.01. 16:24:19

@vaffanculo:
"@Forest: Ezt komolyan gondolod? Sztem a fentebb ajánlott FAKANÁL= fuck anal:) neked kellene:)"
- rossz helyre kézbasítetted az üzenetet tehát bizonyára postás vagy!
- az angol tudásod előtt fejet hajtok: EZ IGEN!!! Az ilyen profikra van szükség ebben az országban!

vaffanculo 2010.11.01. 16:24:55

@AnnaKarenina: Igen, kezdek szagérteni, hála Neked:). Éppen most olvastam fenti kommentjeidet (13:57 körül), tanulságos.
Elfogadom, h nem jó ami most történik (vagy legalábbis rosszul néz ki), de vmi történik. Azért elég nagy szart kell kezelni a fityesznek...

tlvajferi 2010.11.01. 16:25:19

@AnnaKarenina:
jelen pillanatban senki nem meri közölni a gyurcsány által megalapozott és a bajnai és oszkó által ránk hagyott államadósság mértékét, ugyanis nem lenne a világon olyan hitelminősitő és olyan bank, amely ezután egy luyaks garast tenne magyrországra..

az, hogy bajnai és oszkó alatt nem volt államcsőd, nem nekik köszönhető, hanem a felvett hiteleknek és az imf beavatkozásnak

ezeket sajna vissza kell fizetni

én azt javasolnám, hogy inkább az mszp-szdsz párttagok magánvagyonából fizessük vissza, ne a magánnyugdípénztárak befagyasztásával..
sajna, hogy a magánvagyonokat kimenekítették...
így maradt a nép kis vagyonkája :-)

vaffanculo 2010.11.01. 16:27:59

@Karipapa01: bocs ha félrecsúszott:) (Na nem a fuckanal:). Csak a te kedvedért: Királyhágó=king fucker:)

yda 2010.11.01. 16:28:04

@magyarvagyoknemfideszes:
Megmondanád,hogy hogy hívnak Swartz,Ancsics vagy Svadovic?

Nephin 2010.11.01. 16:28:57

@Bundili: a felsorolásodból legfeljebb az új alkotmány a konkrét, azt is inkább hagyjuk, szentkorona és társai... Bemondásra megy? Örök élet, ingyen sör? Mert amit eddig tettek, az sehogy sem eredményezi az általad említett szépségeket...

Karipapa01 2010.11.01. 16:29:00

@Húsleves: Ha TE vagy az, akkor biztosan! Egyébként nem kell felforrni, maradj inkább takaréklángon! A szakácskönyv is ezt ajánlja.

tlvajferi 2010.11.01. 16:29:50

@Karipapa01:
volt egyszer egy "népszavazás"
( a lebutított nép szavazáza)

3x igen! szavazz az mszp-re!
na megcsinálták
:-)
az orbánéknak még a magánnyögdíjpénztárak pénze sem maradt (azt is ellopták ugyanis)
annyit tehetnek, hogy a jövőbeni befizetéseket nem utalják át...
szép magyar jövő!
igen, igen igen,
köszönjük meg a szocionistáknak
:-)

hower 2010.11.01. 16:32:16

@magyarvagyoknemfideszes: Az, hogy magyar vagyok, nem fideszes.

Decadurabolin 2010.11.01. 16:32:37

nekem úgy tűnt, hogy amikor fidesz még ellenzékben volt, nektek már akkor is elegetek volt belőlük, így kicsit szerintem hamis ez a cikk

Karipapa01 2010.11.01. 16:33:01

@vaffanculo: Nem akarlak basztatni, mert értelmes dolgokat írsz, éppen ezért basztatlak!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.01. 16:34:32

@thinker_: Ha valóban gondolkodó lennél 1. nem írnál ilyeneket.:"akkor hol voltál amikor a vörös elvtársaid szétlopták az országot? pont külföldön nyaraltál? vagy neked is csurrant egy kis lóvé a rendszerváltozás utáni szabad rablás idején? " - olyan valakinek, akit valószínűleg nem is ismersz, hát még a helyzetét, amiben van. 2. Akiknek nem tetszett, hogy a vörösök szétlopták az országot, annak hogyan is tetszene az, hogy most meg a narancsosok lopják szét? A vörösök idejében pont volt pénzem nekem is nyaralásra - még külföldire is, ellenben a fidesz törvényei miatt mostantól élelemre sem marad a kasszában, mert hát basszus én kiskeresetű volnék, ha lenne egyáltalán munkahelyem! A rendszerváltást Orbán csinálta, ha nem tudnád, vagy nem vetted volna észre, a szabadrablásért dolgozott világéletében... és MOST FEJLESZTI TÖKÉLYRE ÉPPEN - ha jól sejtem a te károdra is. Ha gondolkodnál - nem védenéd őket, mert tök egyformák a vöröseiddel erkölcsben ill. annak hiányában, ám sokkal mértéktelenebbek. Szóval kár a demagóg szövegért, hiszen nem veled van Vidóka, hanem ugyanúgy ellened is,mint ahogyan azok ellen, akik legalább már felmérték, hogy mik a valódi szándékai ennek a kormánynak. Először is titeket vert át jó erősen és elég gusztustalanul... mi tudtuk eleve, hogy mit akar, csak azt nem hittük el, hogy tényleg meg is valósítja. Nohát ezért nem bírunk vele egyetérteni és ünnepelni a nyilvánvalóan ellenünk irányuló döntéseit.

Bundili 2010.11.01. 16:35:13

@Nephin: majd fogja., ne aggódj! Mit akarsz egy fél év után? Légy türelemmel és ne stresszelj feleslegesen, mert árt az egészségnek!

sanyix 2010.11.01. 16:37:40

@vaffanculo: bizony ott tántorogtunk a szélén, persze mást mondtak, meglepő módon :)

Nephin 2010.11.01. 16:37:53

@tlvajferi: nem tudom, te hol élsz, az én SZEMÉLYES, PRIVÁT magánnyugdíjpénztári számlámon az eddigi befizetéseim befektetve szépen kamatoztak (ez évi kb. 6-7000 forintomba került kezelési költség címén, tehát nagy kamuzás, hogy drága a pénztárak üzemeltetése). Megkaptam róluk évente az elszámolást, ha akartam, más befektetési módot választottam, még a világválság alatti esést is bőven ledolgozták. 13 évig nem bántotta senki ezt a pénzt, ovi most lenyúlja.

samer 2010.11.01. 16:38:50

Mennyi hibbant, nem hogy mennétek imádkozni a szeretteitekért.

Nephin 2010.11.01. 16:39:21

@Bundili: kellemes szunyókálást, szép álmaid vannak. :)

Nymus 2010.11.01. 16:42:36

@vaffanculo: eleg nagy felfujt szart kell kezelni. nem erdekes, hogy nem tudunk semmi konkretat, csak azt hogy szarul elunk. meg neked is szar, meg neki is. de miert is szar? csak duma, amire fel lehet ultetni minden mocskos rendszervalto eszmet. rohadjon meg Orban ott ahol van

subtotal 2010.11.01. 16:45:00

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: sávokat az életszinvonalhoz? Bocsesz, de ezt nem tudom értelmezni.
@AnnaKarenina: azzal nincs is gond, hogy aki többet keres, többet is tegyen be, mert ez lineáris adóztatással is megvalósul nominálisan.
Értem én, hogy van olyan alacsony jövedelem, amiből adózni fáj, de nem esik jól magas bérjövedelemből sem. Mint látod, aki magas jövedelemre van bejelentve, 5-ször annyi SzJA-t fog fizetni (azaz 5-szörösét teszi a közösbe), mint aki minimálbér felett van éppen. Viszont muszáj mindenkinek beleadnia a közösbe, mert ha ez nincs meg, akkor az a folyamat tovább fog zajlani, mint ami az elmúlt 8 évben ment, hogy mindenki eltitkolni igyekezett a jövedelmét, hogy kibújjon az adóterhelés alól.

tlvajferi 2010.11.01. 16:46:31

@Nephin:
semmi baj azzal, hogy kamatozott
tulajdonképpen csak néha szokott baj lenni, amikor rendszeresen beüt a "tervezett" világgazdasági válság
:-)
ha ugyanis a mnyp rosszul értékel és "véletlenül" rosszul fektet be és az amcsi kormányzat nem pótolja elég gyorsan a világviszonylatban elsikkasztott pénzt, akkor k*rvára nayg gáz szokott lenni és a magyar leendő nyugdíjasok nyögdíját még akkor is az állam fogja fizetni, ha ők mnyp tagok voltak...
mondjuk szociális segély fromájában
szeretnéd? :-)
ha megéred meglátod :-)
nem véletlenül mondom, amerikában is rendszeresen gond van :-)))

Jamesboci 2010.11.01. 16:55:24

@subtotal:
Széchenyi: az igazi adozás a jövedelmeket és a vagyonokat is adóztatja..

remekelek64 2010.11.01. 16:56:43

Forradalom lesz. A pártok odakerülnek, ahová valók: a történelem szemétdombjára.Létrejön az igazi népfelség, a bíróságok tényleg függetlenek lesznek, a kormány tagjai jeles gazdasági, közigazgatási szakemberek lesznek, akik anyagilag is felelősséggel tartoznak a kormányprogram sikeres végrehajtásáért. A parlamenti képviselők független, jól megfizetett, csak a választóiknak felelős emberek lesznek, akiket 70%+ 1 szavazattal vissza lehet hívni. A népszavazással eldönthető kérdések szélesebb körre lesznek kiterjesztve, viszont érvényességi küszöbük megváltozik.
By Nostradamus.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.11.01. 16:58:35

Mi a baj zsidókák?

Ez a kormány se rosszabb, mint az előző. Akkor miért nem köpködtetek?

Persze hogy lopnak csalnak hazudnak. Politikusok, a név kötelez.

Érdekes módon miért pont most telt be a pohár?

Húsleves 2010.11.01. 17:00:25

Akik nem ismerik még elég jól a blogok világát, azoknak beírom ide, hogy az ilyen Karipapa féle zombiknak ne üljetek fel. Az ilyeneknek az a szerepe, hogy belekössenek azokba, akiknek az érveire nem tudnak értelmesen reagálni.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.11.01. 17:03:44

Mit köll ríni?
A sasjóskák továbbra sem fizetnek adót,mint ahogyan évezredek óta.
Kolompárék sem,mert a rablásból,lopásból szerzett jövedelem adómentes (lásd a pöffeszkedő szifonfejű cigányt a luxusverdában).
A többi marad.
Mit köll ríni?

Nephin 2010.11.01. 17:04:40

@tlvajferi: nem hiszek az ilyen világméretű gazdasági összeesküvés-elméletekben, de még ha így is lenne: 80 év telt el a két világválság között, akkor én már kipipálhatom, köszönöm szépen, most szeretném folytatni a takarékoskodást pontosan vezetett számlán, az általam választott befektetési formában, ráhagyva az örököseimre, ha úgy alakul, ahelyett, hogy bízva állam bácsi, de főleg ovi szavában rájuk bíznám az egészet, nyom nélkül beöntve a közösbe és kifizetve belőle ki tudja, mit, egy homályos ígérettel, hogy majd 40 év múlva adnak pénzt, ha eljutok odáig. :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.01. 17:05:27

azta, micsoda trolltanya, látom szabad net-hozzáférés van ma a zárt osztályon.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 17:08:32

@anti_troll: te náci ringyó fattya! Képzeld, a többség akkor is reklamált, ha a dicső kormány nyilvánvalóan rabolt, hazudott. Az csak felétek dívik, hogy a szent vezírt nem báncsuk! :DDD

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 17:09:42

@Jamesboci: pontosabban van valami, amiről te azt hiszed, hogy... :DDD
(csináltathatnál egy DNS tesztet :D )

subtotal 2010.11.01. 17:10:47

@Jamesboci: tőkejövedelemadóként részlegesen működik is, az is ugyanolyan 16%-kal adózik jövőre.

Karipapa01 2010.11.01. 17:20:13

@tlvajferi:
"volt egyszer egy "népszavazás"
( a lebutított nép szavazáza)"
Hmmmm....
JELZEM, SZIGORÚAN A MAGÁNVÉLEMÉNYEM:
Amióta létezik ilyesmi, hogy választási kampány (bár szerintem a mi országunkban egyenlő a korteshadjárattal), azóta minden népszavazás a Te szavaiddal élve "a lebutított nép szavazáza"!!
Én már eléggé idős vagyok de addig nem akarok meghalni,amíg nem kerül hatalomra egy olyan párt, amelyik nem a saját pártérdekeivel foglalkozik, hanem azzal, hogy az ország és a lakossága érdekét tartja szem előtt!! Lehet, hogy örökké fogok élni? Tudod mit? Vitatkozzunk ezen a blogon 100 év múlva is! Bizonyára támogat minket az ország vezetése.

Bundili 2010.11.01. 17:30:38

@Nephin: inkább szépeket álmodom és reménykedek, mint hogy állandóan nyafogjak.Neked is ezt tanácsolom!

nemecsek ernő áruló 2010.11.01. 17:43:51

@rexter: Majd amikor jön egy Gyurcsány-forma fazon balról, és már nem lesz ott az AB sem, hogy az ámokfutásának megálljt parancsoljon, megérted.

nemecsek ernő áruló 2010.11.01. 17:46:22

@tlvajferi: Már ne is haragudj, a "háromigenes" önsorsrontó népszavazás fidesz találmány volt, és az alkotmány alapján nem is lehetett volna megtartani. Biztos, hogy tudod, miről beszélsz? Szerintem nem.

yda 2010.11.01. 17:50:58

KÖSZÖNET ,EZÉRT A VIDÁM DÉLÚTÁNÉRT!!!

Karipapa01 2010.11.01. 17:52:39

"Húsleves 2010.11.01. 17:00:25 Akik nem ismerik még elég jól a blogok világát, azoknak beírom ide, hogy az ilyen Karipapa féle zombiknak ne üljetek fel. Az ilyeneknek az a szerepe, hogy belekössenek azokba, akiknek az érveire nem tudnak értelmesen reagálni."

Kedves hozzászólók! Fogadjátok meg @Húsleves tanácsát és nagyon vigyázzatok, mert meg lesztek EDVE!! HAMM HAMM HAMM !!!

Rwindx 2010.11.01. 18:20:06

@AnnaKarenina:
Ha még olvasod akkor ez szerintem sokat meg fog magyarázni: www.apeh.hu/adoinfo/jarulek/jarulekmert_2010.html

Ne csak a munkavállalói járulékokat nézd, hanem a munkaadóit is. Ott még 8 + 1.5%-on (illetve 9.5%) munkavállalói járulékokon felül ott figyel egy 24%-os munkaadói TB járulék ami az államinyugdíjalapot gazdagítja.
Az mnyp-knek befizetett 8% járulék kb az éhenhalásra lesz elég, de a fentivel lesz jogosult minden adózó állami nyugdíjra is, ami elhiheted több lesz mint amit az mnyp-től fogunk kapni. 97-ben a kormány úgy döntött hogy a befizetendő járulék egy részét mnyp-kbe irányítja, most 2010-ben pedig úgy hogy nem. A befizetések összege 97-ben sem változott (ettől), és most sem, ugyanannyit fizet mindenki, kötelező jelleggel, tehát ez az "ellopják a nyugdijunkat" hisztéria, fogalmazzunk úgy hogy mosolygásra késztet. Annyi történik hogy az állam pakolgatja ide oda a közpénzt, hol ennek hol annak hívva. Ha az állam az önypkhez nyúlna, arra bárki joggal mondhatná hogy durva, mert az a valódi magánnyugdíjpénztár, ez meg fogalmazzunk úgy hogy egy ügyes pénzkiszervezés.

Karipapa01 2010.11.01. 18:27:56

Kedves Mindenki!
Ez a @Húsleves nevű kommenter társunk régi ismerősöm, bár személy szerint nem ismerem ugyanúgy, mint ahogyan mi többiek egymást sem. Ezekből a hozzászólásokból ismerjük egymást, és talán lehet, hogy jobban, mint bármely barátunk vagy rokonunk. Sok komment alapján hol egyezett a véleményünk, hol nem, de ez nem jelenti azt, hogy egymással ellenségesek lennénk. Az, hogy egy kicsit megcikiztem egy dolog és ha kellemetlen, vagy fáj neki szíves elnézését kérem! Kérlek @Húsleves, ha teheted, cikizz vissza, annál jobb hangulatban olvassuk a többi kommentet is. A lényegen úgysem tudunk változtatni, de legalább elszórakoztatjuk egymást! Ne menjen el a kedved! Szívesen olvasom a véleményedet és ne haragudj, ha szándékomon kívül esetleg megsértettelek. Mindamellett valószínüleg a következőkben is vitázni fogunk.
Tisztelettel és szeretettel: Karipapa01

thinker_ 2010.11.01. 18:38:21

@térfél: ennyi sületlenséget is régen olvastam. annyira másképp látjuk ezt a dolgot, hogy vitázhatnánk napokig, akkor sem győzzük meg egymást.

thinker_ 2010.11.01. 18:39:00

@gyilkos fűegér: biztos, én még nem találkoztam eggyel sem.

Jamesboci 2010.11.01. 18:44:16

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
még a végén kiderül, te csináltál föl anyád után...

Jamesboci 2010.11.01. 18:46:58

@Karipapa01: korrekt, bár nem illik megsértődni.
GYERE VISSZA LEVES!!!!!!!!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.01. 19:00:46

@Jamesboci: ??? kisfiam! Nem is említetted, hogy buzi is vagy. Bocs, de az nem én voltam, én a lányokat szeretem. Talán a biológiainak hitt nevelőapád próbálkozott? :D

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 19:18:26

@gyilkos fűegér:

"Ha valami már Torkos Matildnak is leesik... neked meg még mindig nem... "

Ehelyett itt az utolsó posztom, jééééééé:

malacnews.freeblog.hu/archives/2010/10/27/Ki_allithatja_meg_a_Fideszt/

Címe: Ki állíthatja meg a Fideszt

Immár 5 napos.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 19:25:13

@savanyú a narancs ( Villanyfényes):

"a te, mint közalkalmazott 13. havi fizetésed is sérti. Gondolom ennek megszüntetését is lelkesen támogattad hogy igaza legyen az irigységből, és sunyiságból fakadó igazságérzetüknek."

Azért mert tompult agyú vagy, nem kéne hangot adni neki. Egy zokszavam nem volt, mikor elvették a 13. havit, pedig egy olyan kormány vette el, amelyet szívből gyűlöltem.

"A visszamenőleges hatályt pedig hanyagold, értem, hogy matektanárként mindenhez értesz, de jogról mégiscsak hallgass, kurva kevés vagy hozzá. "

A visszamenőleges hatály nem tabu. Téves minden olyan szándék, ami ezt próbálja elhitetni.
Ha egy korban az adott törvények szerint vkinek joga volt ölni, azt később még számon lehet kérni ezért egy másik jogrendben.

Vagy te azt gondolnád, h futhassanak a gyilkosok, csak mert nem lehet visszamenőleges hatállyal számonkérni őket?

Más kérdés, h mérlegelni kell. Jelen esetben 1 milliárdot nem ér meg a jogállamiság megrengetése. De vannak helyzetek és esetek, amikor egy adott kor/rendszer jogrendjét felülírja az utókor morálja, és kampec az előző rendszer haszonélvezőinek.

A csehek lusztrációs törvényi micsodák, ha nem visszamenőleges hatályú büntetések vmiért, ami hajdan teljesen törvényes volt.

Összefoglalva: buta vagy.

Várúr 2010.11.01. 19:44:42

Tudod mit Sárdobáló? Ne tűrd el. Menj Furcsánnyal, mszp-vel, stb. tiltakozni (dagonyázni, ha már sárról van szó). Küzdj, harcolj, dobálj. Fűtött szerkesztőségi szobában "nem tűrni" nem eléggé hatásos. Lássuk a tetteket Sárdobáló bajtárs!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.01. 19:44:57

@malacz69 rettegéselemző: gratulálok, hogy sikerült a demokráciát, jogállamot az elnyomó kommunista hatalomhoz hasonlítanod.
egy zseni vagy, nem kevesebb

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.11.01. 19:57:38

@Várúr: Gyurcsányt és az MSZP-t a jelenlegi helyzetért súlyos felelősség terheli. Ha ők is ott tüntetnek, mint mi, azt csak azért teszik, hogy a demokrácia védőinek _tűnjenek_.

De hogy kimegyünk tüntetni, az biztos. És ma meleg volt, nem kellett fűteni.

Karipapa01 2010.11.01. 20:06:25

@malacz69 rettegéselemző:
Te is csak háborognál, ha kapnál egy közlekedési kihágás csekket azért, mert tavaly szemben mentél az egyirányú utcában a forgalommal, pedig csak tagnap egyirányúsították. Ne beszélj butaságokat és főként ne butázz le másokat! Mindig az a törvény és aszerint kell viselkedni, ami az adott helyzetben érvényes! Ha így igazságtalan, nem a törvényeket betartó embereket kell számonkérni, hanem a törvényhozókat!!! Azokat, akik most is ott vigyorognak jó pénzért (eddig is azt csinálták) és azt várják, hogy majd más viszi el a balhét. Ne válaszolj! tudom: a rossz hírt hozó hírnököt le kell fejezni. Ez alapszabály! Támogasd Te is.

Húsleves 2010.11.01. 20:23:50

@Karipapa01: részemről semmi probléma.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 20:46:15

@calam:

Hahaha! Az, hogy mi demokrácia és jogállam, azt az éppen hatalmon lévők döntik el. A Fidesz szerint nem volt jogállam és demokrácia 2006. szept. 17-étől szinte folyamatosan.

Egyébként szerintem sem. Ami 2006. őszén nálunk történt, az sem jogállam, sem demokrácia nem volt.

De értem én, h te legszívesebben futni hagynád azokat, akik de jure jogosan szipkázták maguknak az állami vagyont mindenféle jogcímen.

Tudod, mit: szarok a jogállamra, ha az azt jelenti, h szabadon futhassanak a gazemberek.

@Karipapa01:

Értem. Tehát szerinted a lusztrációs törvényeknek nincs helyük a világban. Hiszen akiket kizárnak a közéletből, azok a maguk idejében törvényesen jártak el.
Vágom: hagyjuk futni a gazembereket, mert a jogállamiság ideája fontosabb, mint az igazságosság diadala. Fasza. Az igazság halott, de a jog él!
Örvendj magyar!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 20:50:35

@Horváth Andor Márton:

Azt vágjátok ugye, h amellett fogtok tüntetni, h az AB elkaszálhasson minden olyan extraadót, gazdasági törvényt, ami az emberek többségét segíthetné abban, h megússzák a direkt megszorítást.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.01. 21:37:43

@malacz69 rettegéselemző: mennyire kár, hogy nem mondasz igazat. A jogállam nem attól jogállam, hogy nincsenek bűnözők és közülük nincsenek olyanok, akik ne úsznák meg, hanem az, hogy a hatalom korlátozott és csak garanciális szabályokkal körülbástyázva léphet, a jogorvoslat lehetősége mellett.
picit akár lehetne is érteni a dolgokat.
Ráadásul sokadik gyenge próbálkozás történt arra, hogy valaki benyomjon minket a 2006-os őszi dolgok relativizálásba; nos, ez nem fog sikerülni. határozott véleményünk van arról, mint ahogy a jogállam létét pontosan az így-úgy, de folyó perek és vizsgálatok bizonyítják.

karikaV43 2010.11.01. 21:39:20

@malacz69 rettegéselemző: az emberek többségének a nagyarányú adó csökkentés pont meghozza a direkt megszorítást.A 16%-os szja csak a félmillió fölött keresőknek jó.Abból meg kevés van.Kár volt ezt ide bér trollkodni.Nem jó az irány és ezt be kell látni,ez a kormány teljesen diletáns minden téren,nézd meg a minisztereket és államtitkárokat.

Karipapa01 2010.11.01. 21:45:51

@malacz69 rettegéselemző: Igen! Futni kell hagyni! Helyettük azonban azokat kell felelősségre vonni, akik (nem kis pénzért) a rossz törvényeket hozták!! Ez így igazságos. Tökmindegy, hogy ki vitte el a lóvét, a gazember az, aki ezt legalizálta. Én itt várom az elvi támogatásodat, hacsaknem neked is közöd van ehhez a kőrhöz. Ebben az esetben sajnállak, mert nagyon szomorú jövőnek nézhetnél elébe, ha van igazság.

Rwindx 2010.11.01. 21:59:23

@Karipapa01:
Megkérdezhetem (követve a logikádat) milyen alapon vonnád felelősségre azokat akik rossz törvényt hoztak, vagy nem hoztak meg törvényeket? Hisz korábban nem büntették a rossz törvények hozását. Tehát őket is futni kell hagyni.

A te fentebb vázolt logikáddal nem lehet tenni semmit sem az ügyben. Ez nyilván hatásos és progresszív. :)
Vagy esetleg megteszed ugyanazt csak másokkal amiről malacz beszél, de akkor meg mi a különbség? Semmi.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2010.11.01. 22:03:17

@malacz69 rettegéselemző: Hogy sírtál vagy sem, azt max. te tudod. Mindenesetre nem a zemberek igazságérzetével indokolták, hanem a válsággal és nem visszamenőleges vették el a zemberek igazságérzetére alapozva. Gondolom azt is lelkesen támogattad volna, hogy adott év októberében szépen visszafizeted/utalod az addig arányosan felvett tizenharmadik havid.
Az az undorító bennetek jobbosokban, hogy amíg nem érint valami titeket addig nulla szolidaritásotok van, bezzeg ha érint akkor elvárnátok, hogy mindenki odalegyen értetek.

Normális jogrendben mindig is ördögtől való a visszaható hatály, nem véletlenül van ez kitalálva. Máshol már megmagyarázták neked, hogy a kárpótlást sem visszamenőleges hatállyal adják. Büntetőügyekben sem visszamenőleg hatállyal ítélkeznek, ugyanis minden normális büntetőtörvénykönyv tartalmazta már a szocialista érában is az emberölést. Tehát ez alapján el lehet ítélni bárkit.
Az elkövetés idején érvényben lévő törvények szerint bírálják el a bűncselekményeket, ez pedig nem visszaható hatály.
A polgári jogban pedig pláne nincs ilyen.

Mellélőttél ismét pártos alapon kisbarátom.

Összefoglalva: aljas hazudozó lennél, ha értenéd miről van szó, így csak szánalmas.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:08:44

@karikaV43:

Miközben Bod Péter bírálta a Dunán Orbánékat, azon közben arról beszélt, h 300 milliárddal növeli a hiányt az új szja. Na ne mondd már, h az a 300 milliárd mind a gazdagoknál marad? Na ne mondd már, h te érted a szuperbruttósítás 1,27-es szorzójának szükségessé és lényegét?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:10:29

@Karipapa01:

"Helyettük azonban azokat kell felelősségre vonni, akik (nem kis pénzért) a rossz törvényeket hozták!!"

És azt hogyan lehet alkotmányosan?

Pelso.. 2010.11.01. 22:12:54

@malacz69 rettegéselemző: A tervezett demonstráció kapcsán:
Szerinted az ominózus intézkedésekre mi lett volna az ellenzéki Fidesz reakciója....? Szíjjártó rekedtre visította volna magát, az biztos, s szervezték volna a tüntetéseket.

Pl. nem is oly rég demonstrációk voltak a vizitdíj ellen, amely pedig egy szimbolikus eleme lett volna az eü átalakításának, -hogy ne kelljen direkt megszorításokat alkalmazni, az eü ügyében (is)..

Arról nem beszélve, hogy az eddigi intézkedések egyenlőre a Fidesz hatalmi stabilizációját szolgálják, látnoki képességek híján a jónép érdekeinek némi megvalósulása is halovány álom.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:13:09

@savanyú a narancs ( Villanyfényes):

"Az az undorító bennetek jobbosokban, hogy amíg nem érint valami titeket addig nulla szolidaritásotok van, bezzeg ha érint akkor elvárnátok, hogy mindenki odalegyen értetek"

Ne haragudj, de ez már az "anyád picsája" kategória. Mondtam neked, h bár rühelltem a szerelmeidet, mégsem tiltakoztam a 13. havi elvétele miatt, de amiatt sem, mikor a havi 6000 étk. költséget is megszüntették. Havi átlagban 14 ezerrel ment minuszba a nettóm, és meg sem nyikkantam emiatt. Hülyefasz.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:15:18

@savanyú a narancs ( Villanyfényes):

"Mellélőttél ismét pártos alapon kisbarátom."

Aki Csehországban a lusztrációs törvbények hatálya alá esetek, azok nem öltek, mégis meg lettek büntetve utólag vmiért, ami előzőleg jogszerű volt. Csehország nem jogállam?

Rwindx 2010.11.01. 22:17:16

@Pelso..:
2-án vagy 3-án mentek demonstrálni? Persze csak ha nem titok.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:17:17

@Pelso..:

Ebben igazad van. Néha az üléspont határozza meg az álláspontot.

Ferinek mi is volt a véleménye az AB-ről, amikor átengedte a nagyonpoplulista-extrademagóg szociális népszavazást?
Ugye emléxel, nem nagyon szerette az AB-t, és hibásnak ítélte a döntésüket?

Pelso.. 2010.11.01. 22:22:10

@Rwindx: Nem megyek. Elvi s gyakorlati okai egyaránt akadnak, hogy miért nem.

@malacz69 rettegéselemző: Emlékszem. "Szép" véleménye volt.
Viszont, költségvetést érintő ügyben nem is lehetett volna népszavazást tartani, -ha jól tudom.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:23:49

@Pelso..:

De nem tették bele a költségvetésbe a vizitdíjat, mert ott hagyták a dokiknál, a kórházi napidíjat a kórházaknál, a tandíjat meg az egyetemeknél, vagyis elkúrták.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:24:44

Azért ahhoz gyomor kell, h egy ember gyurcsány párszáz méteres környezetében tüntessen vele együtt.

Pelso.. 2010.11.01. 22:34:21

@malacz69 rettegéselemző: Azért nem voltak azok olyan kis összegek, hogy az intézmények kasszáján ne látszott volna meg, nyilván számoltak vele az OEP-nél is, (ha marad a vizitdíj, arányosan annyival csökkentik a HBCS-t) Sőt, a bevezetéssel egy időben a háziorvosoknál valami elvonás is volt, -tehát szerintem igenis érinti a központi költségvetést.

@Rwindx: Mert?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.01. 22:39:23

@Pelso..:
Igen, de direkt módon nem volt beleírva a költségvetésbe, legfeljebb logikai úton benne volt a kormányzó erők fejében.

Pelso.. 2010.11.01. 22:44:16

@malacz69 rettegéselemző: Így van. Elővették a kínain vett 300 Ft-os zsebszámológépüket, s kész. -akárcsak most:)

Rwindx 2010.11.01. 22:47:58

@Pelso..:
Kiváncsi voltam :)
Ugyebár mindkét nap lesz, csak más szervezésében.

AnnaKarenina 2010.11.02. 23:20:40

@Rwindx: Most olvastam, amit nekem válaszoltál. Megnéztem a linkben szereplő járulékokat is.
Nyilvánvaló, hogy az államnak most is kell TB-alap, amiből legalább az állami nyugdíjak egy részét finanszírozni tudja.
Amiket leírtam, fenntartom, mert nem az a lényeg, hogy állami, vagy magány-nyugdíjpénztár kezeli a nyugdíj-megtakarításunkat (a munkáltató befizetéseit is a dolgozói termelik meg), hanem az, hogy valaki kezelje, befektesse és növelje. mivel az állam már most sem tudja ezt a kirovó-felosztó módon működtetni. Lehetne az elkülönített nyugdíj-alapból állami bérlakások építését finanszírozni, akkor a fiatalok normális bérű lakáshoz juthatnának, nem kellene nagy hitelterheket viselniük évtizedekig, ugyanakkor az állam a költségeken túl vélhetően haszonhoz is jutna, amit vissza lehetne forgatni ebbe az alapba. Ez sem új találmány, a két háború között az OTI is csinálta.
A "hisztéria" pedig azon van, hogy ami most névre szóló meglévő pénz, az már jövőre részben másra kerül kifizetésre, és így tovább. Az állam most olyan nyugdíj ígérvényt ad, amiről tudjuk, hogy a régi módon nem finanszírozható, de hogy miből lesz finanszírozható, azt nem tudjuk.

polgariengedetlenseg 2010.11.18. 21:47:56

Majd amikor a zombik megpróbálják a viktor genyáját lemosni magukról, de nem megy mert megköt!