A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Fasiszta alkotmány

2011.03.23. 07:00 kolbenheyer

Szeretik az ilyen címeket, kedves kormánypárti képviselők? Mert én sem. De ez lesz, ha ilyen ügyesen befarolnak ebbe a saját gyártmányú zsákutcába. A Jobbikkal alkotmányozni? Nagyon kínos, nagyon kínos. És ki tehet róla? Nyilván az a csúnya ellenzék (mármint az igazi, az LMP és az MSZP), hiszen kivonultak az alkotmányozási folyamatból. És ezen csodálkoznak? Mert én nem, azok után a pofonok után, amiket ki tetszettek osztani nekik. A választások óta a kormánytöbbség minden pozíciót magához ragadott, embereit parlamenti cikluson jóval túlnyúlóan bebetonozta, az ellenzék esélyeit pedig módszeresen és rendszerszerűen rombolta. Ezek után ki várja el a nagy nemzeti egyetértést?

De nem is ez a lényeg. Az ellenzék puszta rosszindulatból is kivonulhat (láttam én már ilyet, de lépjünk tovább). A kormánytöbbség ilyenkor siránkozhat, de okosabban teszi, ha inkább felkészül erre. Gyakorlatilag az összes törvény simán meghozható egyszerű kormánytöbbséggel, főleg, ha az ilyen szép, kövér, kétharmados. Technikailag az Alkotmány is. Mondom, technikailag. Mert ha ez így lesz, soha, senki nem mossa le róla, hogy pártalkotmány. És, legyünk őszinték, az is. Ami még mindig lenyelhető lenne, ha feltétlenül szükségünk lenne új alkotmányra. De nincs.

És ez viszont már a lényeg. Ha a kormánytöbbség olyan alkotmányt tud csak farigcsálni, ami a veretes bevezetőn túl nem változtat meg semmit, akkor minek a nagy nekifeszülés? Vagy mégis igaz a ballib siralom, hogy itt a harmadik köztársaság eltörléséről van szó? Akkor viszont tessék férfiasan bevallani. De addig csak szánalmas, hogy a Fidesznek kétharmad birtokában sikerülni fog a Jobbikkal közösen alkotmányozni. Csak gratulálni tudok, bár jobban örülnék, ha nem az én hazám jó hírnevével törölnék fel megint a padlót.

Ha valaki eddig elolvasta, és még most sem érti, hogy nem én nevezem fasisztának az alkotmányt és a Jobbikot, illetve igazi ellenzéknek az MSZP-t és LMP-t, az ne kommentáljon. Köszi.

Kolbenheyer kommentpolitikája
 

85 komment · 5 trackback

Címkék: fidesz jobbik alkotmány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr532763298

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kétharmad „kirúglak, ha ellentmondasz” ámokfutása elérte Esztergomot is 2011.03.23. 17:30:49

   Történt ugyanis, hogy miközben Tétényi Éva Gödöllőn részt vett egy konferencián, távollétében Baloghné Mezei (Ágacska, mert a Tuskó Hopkins név már egy világhírű klasszikus regény hőseként foglalt, a bunkó titulus még túl korai lenne ...

Trackback: Schmitt Pál felvette a munkát 2011.03.23. 12:40:49

Akinek még kétsége lenne afelől, hogy Schmitt Pál feladata valójában nem más, mint hogy a megfelelő pillanatban elvonja a média figyelmét a kormány sumákolásáról, akkor itt az ideje, hogy újragondolja a dolgot. Miközben a Parlament ódon falai között ép...

Trackback: Ultimátum Zagyva Gyula ürügyén 2011.03.23. 12:29:47

Ezen a blogon több olyan írás jelent meg, amiben végső soron kiálltunk a politikailag máshogy gondolkodók szabad véleménnyilvánítása mellett; felhívtuk a figyelmet arra is, hogy a rasszistázás, és a problémák szőnyeg alá söprése egyáltalán nem megoldás...

Trackback: Mit kíván a magyar nemzet? 2011.03.23. 11:07:38

Mit lenne jó beírni a Kérdések az új alkotmányról című kérdőív 13. pontjában a háromsornyi üresen hagyott helyre? Kommentben jött a részletes válasz a Fidesz-kérdőív utolsó, kifejtős kérdést tartalmazó pontjára.A Fidesz-kormány Kérdések az új alkotmány...

Trackback: Szent emberek ne álljanak szenátornak 2011.03.23. 11:03:41

Ki tud felsorolni tíz híres, ám csóró szellemi vezetőt, aki nem kapart össze annyit, hogy a vásárhelyi polgármester ne sajnálja le őket? Hódmezővásárhely egy olyan hely, ahol a közéleti szereplésre való alkalmasság egyik mércéje az anyagi helyzet. Az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ralf 2011.03.23. 07:54:31

Egyetértek veled egyetlen kivétellel: én nem értem meg, hogy az ellenzék nem vesz részt az alkotmányozásban.
Ugyanis ha részt vesz, a TV és a sajtó nyilvánossága előtt kifejtheti ellenérzéseit, alternatív javaslatokat tehet, amelyekre a kormányerőknek reagálniuk kell. Egy ilyen vitából pedig sok minden kiderül mindkét félről. Aztán jön a szavazás, ahol ugyan valóban kétharmados többség fogja megszavazni az alkotmánytervezetet, de szemet szúró lesz, hogy csak két frakció, amely lényegileg egy. Egyértelmű lesz, hogy nincs semmiféle konszenzus, ami csökkenti az alaptörvény legitimitását.

Ha viszont az ellenzék nem vesz részt a vitában, akkor csak annyi látszik, hogy ellenzi, amit a kormányfél mond, de nincs lehetősége indokolni. Mivel viszont a helyi felfogás szerint az ellenzék dolga az, hogy mindenben szembeszálljon a kormányzattal, ennek az ellenzésnek nem lesz súlya. Aki pedig a szavazáson nem vesz részt, az ellene sem szavaz, hanem tartózkodik. Ennek az ereje sokkal kisebb, mint az ellenszavazaté.

Azt, hogy a távolmaradással egyszerűen a kötelességüket, szavazóik képviseletét hanyagolják el, már nem is említem, mert úgysem értenék, miről beszélek.

MNOP 2011.03.23. 10:16:17

mitől lenne fasiszta, mert a jobbik benne van, hmm, nincs több kérdésem.
egyébként, ha vesszüük a 2/3-ot, hozzá a jobbikot, aki végülis nem szavazza meg, de a munkában részt vesz - ismét csak hmm - akkor az már majd' 80%
a szocik, meg a libsik meg már leírták magukat korábban, nem kell rájuk figyelni, nem érdemes

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.03.23. 10:36:31

Alapvetően nem lenne gond, hogy az mszp és az lmp kimarad; az egyik már nem tudja mit akar, a másik pedig még nem tudja.

Viszont, az inkább probléma, hogy a fidesz a kétharmados gőg birtokában csak hangzatos lózungokat tenne bele az alkotmányba. Jah de, az alkotmányt megszavazók nevét, mert az ugye fontos...

fitball 2011.03.23. 10:42:15

@MNOP:Igen És mi is fáj nekik annyira? Az Isten álld meg a magyart? Vagy mi? Ezt se tudhatjuk meg mert nincsenek ott hogy elmondják az ellenvéleményüket így az egész dologértelmetlen

vauvauvau 2011.03.23. 10:44:28

Mit akar a jobbik? Semmilyen programjuk nincs, megélhetési ingyenélő jött-mentek. Mint a többi rohadék.

Gulogulo 2011.03.23. 10:45:09

@John Preston: Fontosak a nevek. Mert majd nem kell keresgélni őket...

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.03.23. 10:47:03

@vauvauvau: szerintem, te keversz valamit. Viktor királynak nem volt semmilyen programja.

@Gulogulo: hogy névreszóló lámpavasat kaphassanak?

Labancz 2011.03.23. 10:47:21

@MNOP: Na, akkor most abba gondolj bele, hogy fordított helyzetben mi és milyen lenne a fidesz kommunikáció. Megvan?

Gulogulo 2011.03.23. 10:50:23

@John Preston:

Nem vagyok én olyan. Csak arra kell a névsor, hogy kit kell állampolgárságtól megfosztani, kitoloncolni és soha többet vissza nem engedni. Persze a névsorba belekerülnének sokan az ellenoldalról is...

Labancz 2011.03.23. 10:50:42

@ralf: ühüm, mert olyan a magyar média, hogy szomjazza az ellenzék minden szavát!

csoko20 2011.03.23. 10:53:41

"Ha a kormánytöbbség olyan alkotmányt tud csak farigcsálni, ami a veretes bevezetőn túl nem változtat meg semmit, "

Azért a költségvetési tanács új szerepköre 1-2 dolgon változtat. Pl. ha mégsem a fidesz nyer, akkor addig kell választani amíg nem nyer....

Zozi79 2011.03.23. 11:09:30

"A választások óta a kormánytöbbség minden pozíciót magához ragadott, embereit parlamenti cikluson jóval túlnyúlóan bebetonozta, az ellenzék esélyeit pedig módszeresen és rendszerszerűen rombolta."

Ez eddig 1990 óta MINDEN választás után így történt. Ami egyébként természetes dolog is; melyik kormány szeretne (és tudna) olyan emberekkel dolgozni, akik nem hozzá, hanem politikai ellenfeleihez lojálisak? Felejtsük már ezt el!

"Mert ha ez így lesz, soha, senki nem mossa le róla, hogy pártalkotmány."

Egy lófaszt. Pár év múlva az emberek többsége arra sem fog emlékezni, hogy 2011-ben új alkotmány született. Megváltoztatni pedig nem fogják tudni (mármint a parlamentben), ha ne adj Isten még egyszer a szocialisták kerülnének hatalomra, tényleg ne adja Isten, 2/3-dal, hiszen most sem tekintik legitimnek alkotmányozási szempontból ezt a többséget, tehát nyilván magukat sem fogják annak tekinteni. (Egy ekkora MSZP-s győzelemnek amúgy is kb. 0 esélye van jelenleg.) Tehát, szerintem hosszú életű lesz ez az alkotmány.

mafos 2011.03.23. 11:11:59

Jobbik szavazóként, én elégedett vagyok azzal a párttal, akire leadtam a szavazatom. Félretéve minden politikai nézetet, ők odateszik magukat(bármit is mondjanak, bárhogy is mondják-ugye ettől tekintünk most el), és képviselik azt a közel egymillió embert, aki azt akarta, hogy őket a Jobbik képviselje. Ezért fejezem ki részvétemet azokkal szemben, akiknek a pártja nem képviseli az érdekeit, hanem a pártok saját magukat képviselik, és minősítik ezzel a viselkedéssel. Ezen szerintem érdekes elgondolkodni, akár megítéltetek Jobbikos létemre, akár nem.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.23. 11:16:39

@mafos:

Csak úgy légyszi sorolj már el mondjuk két dolgot, amit azóta érted tett az Te érdekdben a Jobbik, hogy bent van a parlamentben!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.03.23. 11:18:06

Ez az egész olyan, mint mikor mindketten elővesszük és aztán (a másikon való röhögéseink közepette) azon csámcsogunk, hogy kinek csöpögősebb. Mert ahogy szerinted a Jobbik elnevezésű párt fasiszta, szerintem Magyarországon ma diktatúra van, egy Fidesz elnevezésű rezsim uralkodik, amelyik váltotta az Mszp elnevezésű elődöt.
Ki hogyan éli meg a dolgokat, attól függően változik (ébred) a világszemlélete. Tény, hogy nehéz ráhúzni a Jobbikra a "fasiszta" jelzőt (mert ahhoz ismerni kéne a fogalmakat), és legalább ilyen nehéz bebizonyítani, hogy ma rendőrállam és korrupt diktatúra fröccsen az acunkba a "demokráciával nyakon öntött" Magyarországon - de el kell fogadnunk, hogy saját ostobaságunk mellett időnként már a tükör sem hazudik.

agymosott.blog.hu

Gulogulo 2011.03.23. 11:24:46

@Tom Bobb: Igazából nem a tanítónéni személye a baj, és nem is az, hogy szigorú de igazságtalan. Az a baj, hogy a tanítónéni szerint a 2x2=5.

Netuddki. 2011.03.23. 11:25:00

@ralf: "Azt, hogy a távolmaradással egyszerűen a kötelességüket, szavazóik képviseletét hanyagolják el, már nem is említem, mert úgysem értenék, miről beszélek."

Jaj bammeg, ezt a kivonulósdit nem orbán viktor kezdte el meghonosítani a parlamentben?

Ettől még persze igazad van és én személy szerint hiányoltam egy olyan kinyilatkoztatást a kivonulóktól, hogy pl.

üres látszattevékenységnek érzik az alkotmányozgatást, sokkal fontosabb problémák is vannak az országban ennél és amíg a fidesz alkotmányozgatás címen hajtja a nagy semmit ők próbálnak olyan törvénytervezeteket kidolgozni akár a "kormányzó" párt helyett is ami előrébb viszi az országot és amint vége ennek az egész baromságnak rögtön be is fgják terjeszteni.

Hát nem ezt tették, amivel jó nagy ziccert hagytak ki. Főleg ha épkézláb dolgokon munkálkodtak volna. De ebből is látszik mennyire amatőr ez a teljes magyar politikai banda...

mafos 2011.03.23. 11:26:27

@d-evike: Nem hagyja a fidesz, viszont nem adják fel, és folyamatosan adnak be módosítókat, meg törvényjavaslatokat, amit persze rendre leszavaz a fidesz. De például a közbiztonság kérdését nem hagyják kiesni a köztémából. Nem rémlik olyan javaslat, amivel ne értettem volna egyet. Remélem a többi párt szavazói is így érzik. Nem érzem, hogy kifogásokat kéne keresnem egyes lépésekre, hogy egyetértsek velük, amit a fidesz esetében biztos éreznék.

Netuddki. 2011.03.23. 11:31:18

@Zozi79: Ki mondta, hogy a maszop fogja majd lemosni a fideszt 3 év múlva? És ki mondta, hogy egy ilyen fideszes "kormányzás" (semmittevés) után a következő jelöltnek nem lesz ezek után 3/4-e?

Netuddki. 2011.03.23. 11:32:46

@kovi1970: Feltéve persze, ha majd nem csal a következő választásokon a fidesz...

Vanek úr61 2011.03.23. 11:32:48

@Zozi79: "Egy lófaszt. Pár év múlva az emberek többsége arra sem fog emlékezni, hogy 2011-ben új alkotmány született. Megváltoztatni pedig nem fogják tudni (mármint a parlamentben)"

Remélem, hogy valóban nem fognak rá emlékezni, de egészen más okból: A rövid életű pártalkotmánynak még az emlékét is ki akarják az emlékét is ki akarják majd törölni a fejükből.

A zárójeles megjegyzésed rossz képzeteket kelt, ne legyen rá szükség, mindenkinek azt kívánom.

Amit pedig utána írsz a 2/3-os többség legitimációjáról az nem más mint vegytiszta fideszes cinizmus.

Gulogulo 2011.03.23. 11:37:03

@kovi1970: Ha ez így megy tovább, akkor csak a fideszhívők, a komcsik meg a fasiszták mennek el szavazni. Ugyan ezek között lehet kétharmada a fidesznek, mivel a szavazók kis része megy el, majd kell újabb kört tartani, meg utánna kormányozhatnak minimális társadalmi támogatással, ami mint tudjuk nem jó.

gorcsev54 2011.03.23. 11:38:09

@Zozi79: Remélem , hogy évek múlva emlékezni fognak ezekre az emberekre (utálattal,megvetéssel)a szocik valóban nem fognak itt nyerni ,de reménykedem benne, hogy olyanok fognak nyerni akik mindkét bandát végleg kisöprik az országból.De ennek az esélye sajnos valóban "0" mert egy részt birkák vagyunk, meg ahhoz valódi rendszerváltásra lenne szükség.

Krapulax_ 2011.03.23. 11:39:18

@vauvauvau: Egész egyszerűen hazugság, amit írsz.

A megélhetési politikusok meg szerintem inkább azok, akik több állást töltenek be, "kaparnak" ezerrel, a parlamentben pedig szinte csak a szavazáskor jelennek meg, amikor kötelező a részvétel, hogy az isteni kétharmad meglegyen.

doktor.dikhed 2011.03.23. 11:39:51

@ralf: Szerintem, jelenleg az egyetlen módja, hogy az ellenzék kifejezze a nemtetszését az, hogy nem vesznek részt az alkotmányozási folyamatban.

Ha részt vennének, automatikusan a hozzájárulásukat adnák mindenhez (a külső szemlélő számára is így nézne ki). A FIDESZ-t nem izgatnák a javaslatok, nem lehet rákényszeríteni őket, hogy bármilyen javaslatot is elfogadjanak, vagy megfontoljanak, mert megvan a többség. A FIDESZ eddigi tevékenysége is azt sugallja, sőt ordítja, hogy nem érdekli őket más véleménye.

Az egyrészről képtelen a médiában kommunikálni, mert nem kap szót, az internetes média meg már így is az alkotmányozás ellen van.

Annak idején én is elítéltem, amikor kivonult az ellenzék az ülésekről - pont a FIDESZ - mert ott olyan pozícióban voltak, hogy lehetőségük lett volna harcolni, változtatni, de most más a helyzet. Ha az ellenzék beszáll az alkotmányozásba, bedarálja az úthenger és a FIDESZ úgy fogja lenyomni a torkunkon a narancsos sz*rt - már elnézést, de... - hogy azzal reklámozza a dolgot, hogy az ellenzék is a hozzájárulását adta...

Gulogulo 2011.03.23. 11:40:12

@gorcsev54:
Talán ha multkor a parlament elé nem az idióták mentek volna ki sátorozni meg hugyozni, akkor nagyobb támogatottsága lett volna a tüntetésnek.

Gulogulo 2011.03.23. 11:43:59

@ralf:

Képzeld el, hogy a játszótéren Dezsőke kitalálja, hogy játék címén homokszórást akar tartani, kifejezetten mások szemébe. Ehhez segítségképpen három haverját be akarja vonni. Ugyan ő a legerősebb a játszótéren, tehát félnie nem kell, de azért jobb lenne a haverokkal. Ehhez képest a haverok a lányok tapizását akarják játszani, és ezért nem is hajlandóak tárgyalni Dezsőkével...

gorcsev54 2011.03.23. 11:45:45

@Gulogulo: Dehogy is, majd most nem az lesz a szlogen minden Fideszes szavazó hozzon magával egy embert,hanem minden Fideszes szavazat 2-3 ér.(Benne lesz az Alkotmányban)-sőt tovább megyek Orbán Kósa Rogán stb. szavazata 100 ezer szavazatot ér! A többiek elég lesz ha válasz borítékba betesznek egy "X" amit Selmeci Gabriella összeszámolgat a "Griff madarak" árnyékában,feltéve ha nem tévesztik el a repteret és a bázisuk helyett a nem létező Ferihegyre szállnak le.

Gulogulo 2011.03.23. 11:47:57

@Meglehet ott se vótam: Nem értem! A jobbik nem fasiszta? Mármint abban az értelemben, hogy a rasszista stb szélsőjobb nézeteket vallókat, ma kishazánkban a köznép fasisztának nevezi. Persze ilyen értelemben a kdnp is fasiszta. Mindenesetre szeretném tudni, hogy a jobbik miért nem fasisza. Pl ha én fasiszta klubokba járnék, akkor minek néznél?

gorcsev54 2011.03.23. 11:48:18

@Gulogulo: Hát erről én nem tehetek,főleg ,hogy 200km re lakom tőle egy "másik Magyarországban"

csoko20 2011.03.23. 11:48:23

@Meglehet ott se vótam: A kuruc.infón lehet kommentelni?

Gulogulo 2011.03.23. 11:49:10

@gorcsev54: Lehet! De hogy ebből előbb utóbb nagy balhé lesz az tuti!

Gulogulo 2011.03.23. 11:51:07

@gorcsev54: Ez a másik! A másik Magyarország. A jövő az, hogy lesz Budapest, a közeli városok kertvárossá válnak, a távolabbiak tanyákká telkekké, a többi helyeken meg traktorosok lesznek és némi rendőr.

Gulogulo 2011.03.23. 11:53:38

@Anselmo: Én meg nem szavazok. Mert se hámozott se hámozatlan nem jött elő semmi érdemessel.

Apropó te leskelődsz a budiban, vagy máshonnan tudod hogy melliknek hámozatlan?

valójábannemberci 2011.03.23. 11:55:00

Orbán meglátogatta Mubarakot, hogy megkérdezze, miként betonozta be magát a hatalomba.
Ám másnap kitört a forradalom.
De ez Orbánt nem érdekli.
A nemzet felhatalmazta, hogy bebetonozza a hatalmát.
Mármint.
Szerinte.

fvipera 2011.03.23. 11:57:39

@fitball: engem például zavar az "Isten álld" meg a magyart. Ahogy zavart az "Isten áld" meg a magyart is.

Egyébként az Isten áldd meg a magyar-nak sincs semmi keresnivalója az Alkotmányban. Az Alkotmány jogszabály, amely jogokat és kötelezettségeket határoz meg. Nos, nagy önbizalomra vall kötelezettséget előírni Istenre.

svetapop 2011.03.23. 11:58:40

Gyerekek!
Ebben az Országban,
ha valaki akar, vagy ne adj' Isten csinál valamit, arra mindenki ráugrik, és a végtelenségig kritizálja;
ha velaki semmit sem csinál, azt azért szídják, mert tehetetlen.
Nem tudtok semminek se örülni, mindenben csak a rosszat keresitek. Mindek fasiszta, és aki mégsem az kommunista.
Megy a suttogó propaganda, aminek mindenki felül:
"Schmitt Pál nem tud helyesen írni" - különböző változatok. (Egy állam, vagy kormányfő sohse maga írja a beszédeit - protokoll - neki minden szavát a politika határozza meg.)
"Maximálják a nyugdíjakat" - kb. 18 éve maximálva vannak. Évente meg van határozva egy maximum, ameddig vonják a járulékot. 1992-ben ez napi 2500 Ft. volt, 2010-ben napi 20420 Ft. (INFLÁCIÓ!!!)
ALKOTMÁNY: Már a Horn Kormány idején is szó volt új alkotmányról. aztán 10 éve Dávid Ibolya beszélt róla, de Gyurcsány alatt is felvetődött a szükségessége.. Szily Katalin legalább hű az évtizedes elveihez, benyűjtott ő is egy tervezetet. Az MSZP most hirtelen elfelejt mindent amit eddig mondot, és kihátrál, mert nem ő írja. Hát megint ott vagyunk, hogy ha valaki csinál valamit, ... és nehogy örüljünk bárminek is, az rontana a depressziónkon ...

Zozi79 2011.03.23. 12:07:56

@Vanek úr61: Ó, egy hivatásos rettegő! De rég beszéltem ezzel a fajtával!

elyndel 2011.03.23. 12:13:08

Már megint a Jobbik fikázás. Hihetetlen... A drága ellenzék közül a Jobbik az, aki nem strucc politikát folytatva fogja magát és azért is részt vesz az alkotmányozásban. Pedig a FIDESZ le se fogja szarni, mert úgy is az lesz, amit ők akarnak. Hála a kétharmadnak... Az LMP és az MSZP pedig vicc, amit művel. Ez nem ellenzéki viselkedés!

Meg honnan ez a fasisztázás? A cikk írója fellapozhatna egy értelmező kéziszótárat! Nincs tisztában a szó jelentésével! wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Fasiszta

Ha pedig tisztában van a szó jelentésével, akkor vagy agy mosott, vagy szimplán tájékozatlan! Nagyon jó lenne, hogy mielőtt valaki ilyen dolgokat kijelent előtte szépen utánajárna a dolgoknak!

Nem kell szeretni a Jobbikot, de azért valótlant már ne állítsunk!

elyndel 2011.03.23. 12:15:56

@vauvauvau: te meg ne is haragudj hülyeségeket írsz... jobbik.hu/rovatok/valasztasi_hirek/letoltheto_a_jobbik_valasztasi_programja

Nekik volt először programjuk...

gorcsev54 2011.03.23. 12:35:15

@Gulogulo: Mármint melyik a másik? (Én úgy értettem,hogy van Budapest ország és van a "többi ország")Ha a másik a Fidesz ország, akkor remélem az Orbán majd lekapcsolja a villanyt.A traktor meg hiánycikk, ott vannak Lázár bérbe adott ingatlanjain.

bőrmók 2011.03.23. 12:44:12

@svetapop:
"ha valaki akar, vagy ne adj' Isten csinál valamit, arra mindenki ráugrik, és a végtelenségig kritizálja;"
Kérdésem: feltétlenül kell csinálni valamit? Vagy ha már kell, nem lehetne valami értelmeset?

"Szily Katalin legalább hű az évtizedes elveihez, benyűjtott ő is egy tervezetet."
1. Szilly katalinnak nincsenek elvei
2. Csak azért nyújtott be tervezetet, hogy legyen min vitatkozni. Az ő tervezete ugyanis semmi érdemleges változtatást nem tartalmaz.

bőrmók 2011.03.23. 12:45:03

@curve1: "Nincsenek észérvek, jöhet a rasszista, fasiszta, trapista stb. beszéd. Na ez az igazi gyűlöletbeszéd!"
pont erről szól ez a poszt, elolvastad?

Gulogulo 2011.03.23. 12:46:01

@Anselmo:
Pártállás? Osztán mellik?

bőrmók 2011.03.23. 12:46:16

@curve1: "Azért fasiszta a jobbik mert "valakik" azt mondták rá! Mert csak! Mert nem azt fújja mint az összes többi megélhetési politikus. Mert teljesen felháborító módon, magyar embereket képviselve és azok érdekeit előtérbe helyezve próbálnak valamit tenni..."

melyik párt nem a magyar embereket képviseli?

Gulogulo 2011.03.23. 12:48:18

@gorcsev54: Ez pártállástól független. A vidék fejlesztése a béka segge alatt van, Budapestre bezzeg telik... (Budapesti vagyok)

Gulogulo 2011.03.23. 12:49:16

@curve1: És ha én mondjuk jellemzően fasiszta alakokkal barátkozom akkor mi vagyok?

Gulogulo 2011.03.23. 12:52:08

Nagy Kálmán KDNP-s képviselő szerint az új alaptörvény egy passzusa azzal a céllal ruházza fel a magyarokat, hogy másokért kell megtenniük mindent, a képességeikhez mérten. A képviselő szerint az élethez való jog azt jelenti, hogy másokért kell dolgozni. Az új alkotmány minden mondatában szerinte a "családi Magyarország" gondolata bújik meg.

Gulogulo 2011.03.23. 12:53:36

Novák Előd (Jobbik) ebédszünetet szeretne fél órában. A terv szerint reggel kilenctől este kilencig ülésezik az országgyűlés, és nincs pontosan megjelölve a szünetek időpontja. Eddig nem rendeltek el szüneteket Novák szerint, ami azt jelenti, hogy az üléseket végigülő képviselők nem tudnak enni. Novák hozzátette, hogy ennek ellenére tele van a büfé, vagyis a képviselők kimennek az ülésről, de szerinte a Jobbik-frakció ezt nem teszi.

Balczó Zoltán levezető elnök szavazásra tette fel a kérdést, de a többség nem támogatta Novák ügyrendi javaslatát, úgyhogy nincs szünet.

regress 2011.03.23. 12:53:52

@elyndel: hogy vesz részt a jobbik?nem fogják megszavazni.a fidesz őket is leszarja,akkor minek ülnek ott?szánalmask,csak az olcsó büfé miatt járnak be?

curve1 2011.03.23. 12:57:42

@Takony_fősámán: Jellemzően a többiről nem lehet ezt elmondani, mostani példa a cukor-ügy. Ha a magyar embereket képviselték volna 20 évig, akkor nem jutottunk volna ebbe a helyzetbe, hogy 12 gyárból 1 db maradt, az is korlátozva...

Gulogulo 2011.03.23. 12:58:41

@steverubellreborn:

A kérdés egy párhuzam volt! Mert én még emlékszem arra, amikor a jobbik honlapján neonáci fasiszta és rasszista szervezetek bannerjei virítottak!

Gulogulo 2011.03.23. 13:00:46

@curve1: Hát én annó, a mezőgarázdasági vezérlésben dolgoztam, és mindenki tudta, hogy nem lesz jó a kvóta gyáraknak adása úgy hogy az kivihető az országból. Pampogott is mindenki. Mégis megcsinálták...

steverubellreborn 2011.03.23. 13:01:28

@mafos: ők odateszik magukat(bármit is mondjanak, bárhogy is mondják-ugye ettől tekintünk most el), és képviselik azt a közel egymillió embert, aki azt akarta, hogy őket a Jobbik képviselje

igen megvan a színvonal:
cigányozás és zsidózás,ja meg havonta Elődke belezúg Alföldibe,Zavaros Gyula pattogtat a karikás ostorral,Vona Gagyi meg azt sem tudja,hogy az EU-s elnökségi program 80-90 %-ban kötött,és folyamatban lévő ügyeket kell vinni és kevés önálló nemzeti ügy lehet.

curve1 2011.03.23. 13:01:53

@Gulogulo: Az, hogy kivel barátkozol még nem határoz meg téged, feltéve ha van önálló és nem befolyásolható gondolkodásmódod.

steverubellreborn 2011.03.23. 13:03:27

@Gulogulo: nem kellenek szimbólumok sem, elég meghallgatni egy átlag jobbikos lakossági gyűlés böfögését és megnézni az ott látható zombikat.

ralf 2011.03.23. 13:03:42

@Labancz: Mit számít? A választók képviselete mennyiben függ össze a médiaérdeklődéssel? Egyébként az alkotmányozást, úgy tudom, a TV egyenesben közvetíti.

@kovi1970: A Fidesz sem képviselte ezáltal megfelelően a választóit. De ez mire mentség?
Egyébiránt a Fidesz leváltását aligha a jelenlegi ellenzéktől várhatjuk.

@Gulogulo: Dehogynem. A lányok tapizása alternatíva. Másrészt a példád-beli gyerekek bármit megtehetnek, hiszen a maguk nevében cselekszenek.
Minden állampolgár szabadon eldöntheti, hogy részt vesz-e a választásokon vagy sem. Magánügy. A képviselő viszont engem nem képvisel, az én ellenérveimet nem mondja el, ha nem vesz részt az ülésen, azaz nem teljesíti azt a feladatát, amiért ott van. Aki nem akar másokat képviselni (ami szíve joga), az ne induljon a választáson.

loláb 2011.03.23. 13:05:17

És akkor mi van, hogyha a választók 25%-át képviselő pártok pártalkotmánynak fogják tarani az alkotmányt?
Semmi.

Gulogulo 2011.03.23. 13:05:25

@ralf: Látom nem akarod érteni!
Ha útálod a brokkolit, és csak az van ebédre, nem mész el azért az ebédlőbe, hogy nézzed.

Gulogulo 2011.03.23. 13:06:47

@loláb: Ebben az esetben nincs semmi. De van egy másik eset, és ez a lakosság 2/3-áról szól, akik vagy utálják a politikusokat, vagy csak a kormánypártokat.

steverubellreborn 2011.03.23. 13:07:54

@Meglehet ott se vótam: rka 800 ezer ember fasisztázása persze nem uszító és gyűlölködő

inkább nézzenek ők tükörbe,hogy erre a hányadék nyilas lózungra (rasszista, antiszemita, antidemokratikus)felültek

steverubellreborn 2011.03.23. 13:09:16

@elyndel: Már megint a Jobbik fikázás.
a szép magyar nyelv!:-)

elyndel 2011.03.23. 13:09:49

@regress: nyilván nem fogják megszavazni azokat a javaslatokat, amiket a Jobbik benyújt. Idáig sem szavazták meg.

De akkor is képviselik a szavazóikat, nem úgy mint a többi ellenzéki párt. Ők majd a szemükbe nézhetnek a szavazóiknak, hogy mi mindent megtettünk. Ezt a többi ellenzéki párt elmondhatja? Nem.

steverubellreborn 2011.03.23. 13:10:54

@curve1: . Mert teljesen felháborító módon, magyar embereket képviselve és azok érdekeit előtérbe helyezve próbálnak valamit tenni..

akkor nagyon nagy gond van,hogyha ez a cigányozós,zsidózós,antidemokratikus böfögés jelenti számodra a "képviseletet"

Gulogulo 2011.03.23. 13:19:03

@elyndel: A parlamentebn lévők közül csak pár ember akivel szóba állnék, kezet fognék vagy köszönnék neki. Ugye nem gondolod, hogy ez az én neveletlenségem miatt van?

Lehet dumálni, hogy melyik módi a jobb. De lássuk be mindkettő hatástalan.

Gulogulo 2011.03.23. 13:20:41

@val: Mi van? Idegeskedsz mert nem engednek be a Rácfürdőbe?

ralf 2011.03.23. 13:36:23

@Gulogulo: Asszem, tényleg nem egészen értjük egymást. A helyzet ugyanis szerintem az a példáddal, hogy én eldönthetem, szeretem-e a brokkolit, de senki más nem döntheti el helyettem.
Szumma szummárum, olyan képviselőkre nem szívesen szavazok, akik utána nem képviselnek. És a kör egyre szűkül.

Gulogulo 2011.03.23. 13:43:03

@ralf: Na ezért én egyáltalán nem szavazok. Igazából egyiket sem akarom védeni. De lássuk be, ha úgy kell vitázni, hogy nem hallgatják meg a véleményedet, az nem vita. Lehet izmozni meg érvelni meg minden, de hatástalan. És azt is lássuk be, ha a társadalom azt látja, hogy a kormánypártok magukban gründolják a dolgot, akkor azért elgondolkodnak.

Sanya1965 2011.03.23. 13:44:04

@ralf: Muhaha! Szerinted a királyi M1-M2-Duna
a pártmédia HírTV-Echo, vagy az egyre inkább nyomás alatt levő RTL-TV2 fogja leadni az MSZP, vagy az LMP esetleg a Jobbik koncepcióját. Mellesleg hónapok óta kirakta az LMP a saját koncepcióját a honlapjára, ott el lehet olvasni. Sajna arra információim szerint nemigen van lóvéjuk, hogy akár egy saját újságot, akár egy saját TV-adót beindítsanak. Állítólag az újság indítása kb 20-25 milla lenne(?), nem tudom ez mennyire korrekt összeg.

kolbenheyer 2011.03.23. 14:11:24

@ralf: Én nem egyetértek ezzel, csak nem csodálkozom rajta. Egyet veled értek. :-)

kormányzó 2011.03.23. 14:51:32

FASISZTA ALKOTMÁNY???!!Pozsgai elvtárs nevében is kikérem magamnak ezt a gyalázatos gúnyolódást!Micsoda pofátlan dolog holmi alkotmánynak nevezni,ezt a csodálatos TÁKOLMÁNYT!

gorcsev54 2011.03.23. 14:53:40

@Gulogulo: Természetesen nem állítottam, hogy párt állástól nem független (volt rá ígéret innen onnan)ezt csak megjegyeztem ,hogy a jelenlegi helyzetben még nagyobb lesz a különbség.Én ugyan vidéki vagyok (ill.nagyvárosban van a vállalkozásom) az egyik gyerekem nekem is Budapesten él tehát tisztában vagyok a különbségekkel.

kormányzó 2011.03.23. 14:56:01

@elyndel: Most komolyan! A Jobbik, a rájuk szavazókat képviseli? Bocsáss meg,ez viccnek is gúny!

mafos 2011.03.23. 15:01:10

@steverubellreborn: Elvárom, hogy az általam megütött színvonalban válaszoljon a kommentemre, máskülönben hogy érthetünk szót. Sajnálom, hogy az olyanok miatt, mint Ön, nem halad az ország semerre. És sajnos ez a félelemben tartás továbbra sem tűnik úgy, mintha javulna. Ezt a félelmet vélem felfedezni az Ön szavaiban is. Sok örömöt és boldogságot kívánok az életében, hogy tudja más oldalról is látni a világot, mint a gyűlölködés.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.23. 17:06:17

@mafos:

Ezek szerint neked bejön az, hogy 11 milliárdért (majd még 1,5 milliárdért)
terrorelhárító központ létesült, a településrőr programot pedig megszüntették, ami 2,5 milliárd volt a költségvetésnek???

Azonkívül minden településen egy embernek munkát jelentett?

Rá kell keresni a megyei újságok cikkeire a témakörben, üdvözölték, hasznosnak találták a programot, erre megszüntették!!!!!!!

Az, hogy napirenden tartja a közbiztonság kérdését, az konkrétan a következőt jelenti.
Kevesebb a bolti lopások száma, viszont nőtt az erőszakos bűncselekményeké. Pintér szerint ez szumma szummárom azt jelenti, hogy javult a közbiztonság.

Igen. Egyéb pozitívum, amit tett????

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.23. 17:11:03

@svetapop:

Óriási tévedésben vagy.
Az Igazságügyi előkészítő bizottságot a Bárándy szoci képviselő vezette.
Elmondta, hogy a munkacsoport megszavazott valamit, aztán a koncepcióban nyomát sem lehetett találni!!
Na ezért nem vesznek benne részt.
Én szoci szavazó vagyok, és engem igenis azzal képviselnek, ha nem vesznek részt egy ilyen gyomorforgató alkotmányozásban.
Alkotmányjogból államvizsgáztam, tökéletesen megvédte az állampolgárokat a hatályos alkotmány. Amíg a Fidesz bele nem szart. Azóta vehetik el például a magántulajdonunkat, és zsarolhatnak meg minket törvényes keretek között!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kormányzó 2011.03.24. 07:51:51

@d-evike: Meglehet Barátom! De mindketten tudjuk,mi jár az igazságért.Pláne a mai Magyarországon!

Corry 2011.03.24. 10:44:18

Fasiszta… Elnézést kérek mindenkitől, de ennek a szónak régen súlya volt. Ma már nincs, mert többségében olyan esetekben használják, amikor nem kéne.
A mai politikai helyzet részben azért olyan, amilyen, mert tavaly volt egy választás. Amit (hangsúlyozom nem a saját érdemei alapján) vastagon megnyert a Fidesz . (Zárójelben jegyzem meg, hogy a Jobbik is adósa még a Mérleg utcaiaknak egy talicska pezsgővel.)
A nép azért szavazta meg ennyire Fideszt, mert nagyon nem azt akarta, ami addig volt. Ez egy világos üzenet volt, kár tagadni.
Ezek után persze jó kérdés az, hogy mennyire kell tekintettel lennie a fideszéknek a szocikra, ha elfogadjuk azt a gondolatot, hogy a választás eredménye nem a Fidesz érdeme, hanem az amit írtam, akkor logikus és a választói elvárásnak megfelelő, ha nem nagyon veszik figyelembe őket. Ezt a teóriámat azért nagyjából alátámasztják az időközi választás és a közvéleménykutatási adatok, amik médiatörvény, alkotmány és egyebek ellenére vastag Fidesz fölényt mutatnak még ma is.

Én egyébként örülnék, ha a Fidesz a többi vonalon is hasonló módon „hozná” a vele szemben elvártakat, mert eddig úgy tűnik, hogy az olyan területeken, ahol ötletbörze + 2/3 elegendő, ott megy a dolog, de pl. a gazdaságpolitika ügyében (főleg a munkahelyteremtésre gondolok) én azért valamelyest aggódom.

Az „álamfőnk” „hejesírásáról”: abba a bizonyos vendégkönyvbe az első „álomásán” nem a szövegírója és a protokollos írt be, hanem az eská volt…

mafos 2011.03.24. 10:50:42

@d-evike: Elnézést. Én a Jobbikról beszéltem. A fidesznek nem érdeke a közbiztonságot napirenden tartani, és nem is teszi ezt, de szerintem erre te is rájöttél...