A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Az ember elnökei

2009.06.20. 10:00 Horváth Andor Márton

Ha valaki Amerikában a West Wing különböző részeiből leszűrte a megfelelő konzekvenciákat, tudhatja: csakis demokratára szabad szavazni. 2008-ban ez is volt a helyzet: a Demokrata Párt jelöltje történelmi jelentőségű lépést jelentett - mind az amerikai kétpártrendszer, mind a demokrácia történelmében.

De nem volt ez mindig így, és nyilván nem is lesz. Amikor Ronald Reagan 1980-ban szembesítette ellenfelét az energiaválság és a gazdaság terén elkövetett hibáival, Amerika tudta, hogy a republikánusokra kell szavazni. Azóta Jimmy Carter hollywoodi fogsorát villogtatva keresi a médialehetőségeket. Próbál minden háborút tárgyalásos úton megoldani - ahogyan a hidegháborúval is próbálta, amíg a szovjetek be nem vonultak Afganisztánba. Keresi a barátságot Fidel Castróval, majd alig 8 évvel a terroristavezér Jasszer Arafat után ő is megkapja a Nobel-békedíjat. (Nem mintha Mandela vagy Roosevelt nem érdemelte volna meg ezt a kitüntetést - de a kitüntetettek listájából kiderült, hogy nem baj, ha az ember ártatlan gyerekek megölésével szerez érvényt a békének - a lényeg csak a béke.) Ezután megjelentet egy könyvet, mely Izrael palesztinokkal kapcsolatos politikáját az Apartheidhez hasonlítja, és ezzel megüti szélsőségesebb kommentelőink szintjét.

És most odaáll az Egyesült Államok első fekete elnökéhez, akinek mandátuma magában hordozza a hagyományos demokrata értékeket - a társadalmi mobilitást, a szabadelvűséget, az antirasszizmust -, és azt javasolja, hogy ezentúl a Hamaszt, az Izrael elpusztítására felesküdött terrorszervezetet kategorizálják politikai pártnak.

Ez a lépés megint csak a nyilvánosságot keresi. Hiszen aki kicsit is utánanézett a legutóbbi palesztin választásoknak, tudja: az Egyesült Államok és Izrael hajlandó lett volna politikai pártként, győztes pártként elismerni a Hamaszt, és ennek egyedüli feltétele Izrael létjogosultságának elismerése lett volna. A Hamasz erre nem volt hajlandó.

Vajon ha egy szervezet rakétákkal lövi Izraelt, és politikai párttá kiáltjuk ki, majd ettől abbahagyja a lövöldözést? Nem. Először el kell fogadnia az alapvető politikai szabályokat, és csak azután lehet tárgyalni vele. Jimmy Carter ismét tett a demokráciáért. Az Egyesült Államok sokszor lebutázott háromszázmillió lakosa azonban tudja, hogy időnként elnököt kell váltani. Ezt megtették lassan harminc éve. Bele kellene törődni.

70 komment

Címkék: izrael hamasz obama jimmy carter

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr261196424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2009.06.20. 13:55:44

Andor!

Te sík hülye vagy, ha elhiszed hogy az apartheid (eltekintve a körülményektől) úgy általában rossz, negatív, üldözendő.

Endedj összevegyülni két, részben különböző fejlettségi lépcsőfokon álló kultúrát, és mondd: Múkoggy!

Nem fog.
De ettől a kijelentéstől még nem lettem arabpárti, remélem.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.06.20. 13:58:41

Most akkor a Hamasz azért terrorista szervezet, mert nem ismer el egy államot? :)

flimo13 2009.06.20. 14:22:02

Demokrata párti vagyok, de ezt a Cartert sose szerettem. Reagen ezerszer értelmesebb volt.

Bell & Sebastian 2009.06.20. 14:31:09

@PerverzBabi:

Azért, mert a Ne ölj! egyetemleges törvény.

(Magyarország ezért kultúráltabb mint Izrael, mert itt még nem dugtak RPG -t senkinek a seggébe, pedig de sokan rászolgáltak!)

Budaházán.

Ami volt, az szlovák, ukrán, orosz, szerb-horvát, izraeli import. (Aranykéz, Vico, cigány, stb...)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.20. 14:54:43

Lényegében egyetértek a cikkel, sőt nagyon. Amitől több mint tartok, hogy Obama semmivel sem jobb Carternél és megválasztását mindenekelőtt annak az agymosásnak köszönheti amivel az ú.n. poltikai korrektség nem bevallottan de a tények3t nézve fasiszta lelkületű hívei ostromolták az amerikai népet. A több évtizedes indoktrináció nyomán sokan voltak akik nem merték megtenni, hogy ha módjukban áll egy négerre szavazni, ne rá szavazzanak. Azt, hogy ne így járjanak el, valamiféle politikailag inkorrekt tettként élték át és igyekeztek attól lenni jó emberek, hogy ők egy négerre szavaznak. Ez döntötte el a választást. Persze nekem sem azzal van bajom, hogy milyen fajtájúak Obama atyai ősei, de azzal annál több bajom van, hogy soha világosan a választás előtt meg nem mondta mit értett azon a változáson amit minden második szavában ígért. Mióta elnök, nagyon károsnak tartom a tevékenységét, és rettenetsen féltem a világot ettől a - szerintem - abszolút sarlatántól.

Bell & Sebastian 2009.06.20. 15:06:20

@A Nép - Te vagy!:

Fingod sincs, mire képes egy Messiás!
Hitet ad.

(pedig tanultad)

Kuszi 2009.06.20. 15:35:51

Ez a szerbia akkor mekkora baszott nagy terroristaállam lehet.... nem ismeri el koszovót.... ejj ejjj. mockoc terroristak.

Simplicio 2009.06.20. 16:27:38

@Kuszi: @PerverzBabi: Nem ártana azzal vitatkozni, amit a szerző leír.

A szerző egy szóval sem mondta, hogy a Hamasz azért lenne terrorista, mert nem ismeri el Izraelt. A Hamasz azért terrorista, mert terrorcselekményeket követ el. A rakétatámadásokat a szerző is írta, de a Hamasz egyébként a palesztin ellenfeleivel is kíméletlenül számol le (fizikailag). (Egyébként meg az emberi élőpajzs és a gyermekkatonák alkalmazásával háborús bűncselekményeket is elkövetett).

Simplicio 2009.06.20. 16:31:27

A Hamasz több (fent említett) tettét nagyon jól leírta egy gázai nő:

sensus.blog.hu/2009/03/04/egy_gazai_no_levele_a_haborurol

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 16:33:12

@Kuszi: Nos, Koszovót a nemzetközi közösség azért ismerte el, mert ezzel próbálta meg ellensúlyozni azt a terrort, amely elől az 1990-es évek végéig annyi koszovói albánnak kellett elhagynia hazáját. Ez a terror Szerbia felől jött, Slobodan Milosevic regnálása alatt. Azt, hogy Szerbia még mindig nem kész elszámolni a közelmúltban történtekkel, jelzi, hogy nem hajlandó lemondani területi követeléséről egy nemzettel szemben, amelynek igen sokkal tartozik.

Másrészt bár az, ha a Hamasz elismerné Izrael létjogosultságát, megoldaná a problémát, nem az a baj, hogy nem ismeri el. A baj az, hogy a Hamasz el akarja pusztítani Izraelt, és a területén élő zsidókat el akarja üldözni onnan, vagy még inkább egyszerűen mind egy szálig megölni. Ha elismerné Izrael létjogosultságát, nyilván nem lehetne célja az Izrael- és zsidóellenes agresszió, hanem politikai eszközökhöz folyamodna a palesztin népesség érdekeinek képviseletében.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 16:34:46

@Simplicio: Mennyivel egyszerűbben megfogalmaztad, mint én egy oldalban! Kösz :)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 16:39:06

Szeretem, mikor jönnek a jólmegmondó emberek, akik általában szennyes múlttal (és általában említésre méltó farkincával) rendelkeznek, és azt üvöltik szétfele, hogy a jövőbe kell néznünk, mert az a jövő!
Az ostobák rikkancsa ez az ember, ez a nép, ez a hatalom, amelyik ilyesmit süvölt szétfele. Mint manapság az Izraelnek mondott terrorállam, amelyet természetesen már nem kezelünk terrorállamként.
Felsőbb parancsra. Naná.

Történt pedig, hogy a zsidóknak nem akarták odaadni az angolok azt a földterületet, amit kértek. Erre pontosan azt művelték, amit manapság a HAMASZ, semmivel sem kevesebbet vagy többet: robbantgattak, embereket öltek, támadták a briteket, amúgy "zsidósan", szervezetten, méghozzá tudva-tudván, hogy a világ elítéli őket.
Az a világ, amelyik tud ezekről a terrorakciókról.

Bővebben: agymosott.blog.hu/2009/05/15/nakba

Nos, lehet itt "jönni" volt elnökkel, későbbi elnökkel, mostani elnökkel, mert azoknak az elnököknek mindössze ahhoz volt csak közük (Carternek is, ha nem tudnánk), hogy legalizálják a zsidó terrorizmust, és elismertessék a világban, hogy igen, a terrorista zsidónak meg kellett kapnia azt a földet, mert szükség volt rá.

A hánytatózacskók kifogytak.

Egyszóval bátran ítéljük csak el a HAMASZ-t, hiszen nem nézünk a múltba, csakis a jövő lebeg a szemünk előtt, és nem kell tudomásul vennünk, hogy egyszer, nem is olyan régen még a most terroristákat üldöző zsidók is keményen terroristák voltak (hivatalos megítélés szerint), csak mostanában a terrorizmust alkotmányos jogok mögé bújva, a világ tehetetlen dühe előtt merik megtenni, arccal vállalva.

Preb 2009.06.20. 16:47:35

Mielőtt Izraelt védené bárki, ajánlom az Occupation című filmet, tessék rákeresni.
Azt hittem majd a zsidó állam ártatlanságát taglalják, meg hogy kegyetlen palesztín terroristák, ... érdemes megnézni.
Kiderül belőle miért nem ismerik el Izraelt: zsidók telepedtek le (vagy telepítették le őket) a "szentföldön", egyre többen, majd lassan az eredetileg palesztín országból Izrael lett.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 16:53:53

@Tom Bobb: Hahahahaha :D respect, igen, itt valaki megmondta a tutit!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 16:59:55

@Horváth Andor: Egyébként semmi bajom a posztoddal, nem érdekel különösebben, hogy miről írsz, és hogy melyik oldal érdekeit tartod szem előtt. Ez egy ilyen dolog (mármint a "tollforgatás"), hogy valamit leközlünk, és annak a ténynek, eszmének, érdekességnek lesznek hívői és ellenzői. Ez a világ rendje.

Azt hiszem, a tutit te sem mondod meg, mint ahogyan én sem. Ámbátor felesleges a másikkal iciri-picirit szemétkedni, arra várva, hogy jöjjenek majd a haverok, akik ugyanazt a véleményt hangoztatják, amiket én, és együtt majd jól "szembeköpjük" a szemét nácit (jelen esetben engem, amiért nemet mondtam a te igenedre).

De azért kíváncsian várom a posztodat éltető emberek véleményét! :-) Mint ahogy látom, azért vannak gondolkodó(bb) emberek is az olvasóid között! Ennek örülök.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 17:06:57

@Tom Bobb: Bocs, nem akartam szemétkedni. De épp Wagnert hallgattam, az mindig kihozza az emberből a vitriolt.

kolbenheyer 2009.06.20. 17:08:28

@Tom Bobb:
"Szeretem, mikor jönnek a jólmegmondó emberek, akik általában szennyes múlttal (és általában említésre méltó farkincával) rendelkeznek, és azt üvöltik szétfele, hogy a jövőbe kell néznünk, mert az a jövő!"
Ki szemétkedett iciri-picirit?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 17:09:10

@Horváth Andor: Semmi baj. Én sem szemétkedésből nem értek (mindenben) egyet veled.

(Jelen pillanatban egykori híres olasz diszkózenék remixeit hallgatom, és kezdem megérteni mind a HAMASZ, mind pedig az egykori zsidók terrorakcióit, mert bizsereg a vérem!)

(Ez csak rossz vicc volt.)

(A remix igaz.)

(Förtelmesek.)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 17:10:10

@kolbenheyer: Bocs, azt hittem, Andor azzal a "respect"-felkiáltással cinikus volt velem! Tévedtem. Megkövezem magam! :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 17:11:43

@kolbenheyer: A farkincát pedig azóta imádom, mióta Kriszta odacsapta a népnek! Már bocs! Ez nem bújtatott zsidózás volt, ne hidd, mert ha én zsidózni akarok, tényekkel vállalom (lásd oldalamat, ha-ha-ha!).

Amúgy a "farkinca" szóra már külön gyorsgombom van a billentyűzeten. Bocs.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.20. 17:20:46

@Preb:

Utánaézhetnél tényeknek. Palesztin ország? Mikor volt olyan? Elárulhatom: soha.

Még annyit, hogy egy eleve érzelmi ráhatás céljából készült filmből (de tulajdonképpen bármilyen filmből), ne is képzeld, hogy megérthetsz valamilyen összefüggést. Maximum jó közérzetet szerezhetsz magadnak meglévő előítéleted alátámasztására. Ez biztosan kellemes, de nem érv és semmi köze a valósághoz.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 17:23:35

@Tom Bobb: Mit cinikus? Véresen gúnyos. Megbántani nem akartam én senkit, de szerintem vállalhatatlan a véleményed, és minden hibám abban állt, hogy a rajtam elhatalmasodott röhögőgörcsnek szabad utat adtam a billentyűzetem felé. Nem jó szó a vállalhatatlan. De látszik belőle, hogy gyakorlatilag semmi közös alapod nincs ennek a blognak a szerzőivel - akik a tényeket más módszerekkel keresik, más, és a világ demokratikusabb része által elfogadott módszerekkel.

Ez az összeesküvés-elmélet egy teljes agyrém. Valóban volt és van szélsőséges zsidó nacionalizmus, de ennek semmi köze Izrael államhoz. Voltak zsidó terroristák - de ma már nincsenek, és Izrael közvéleménye szerint rontották az ország esélyeit. A Hamasz viszont terrorszervezet. Ilyen dolgokban tévedsz.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.20. 17:25:07

@Bell & Sebastian:

1. Hitet, mire? Ez pontosan az eredeti kérdés.

2. Egy amerikai elnöknek nem az föladata (nem arra választják), hogy messiás legyen. Ha akként viselkedik, és kb igen, az máris mérhetetlen visszaélés.

3. Hogy én mit tanultam és mit nem arról neked nem lehet halvány fogalmad sem, de főként a tárgyalt nem személyes kérdés.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 17:45:35

@Horváth Andor: Nevezhetjük a terroristának azokat, akiket ma a "világ" annak titulál - ha nem olvasott, közel sem gondolkodó, csak amolyan "egysíkú" emberek vagyunk.
Abban az esetben persze, ha utána merünk nézni, hogy is volt azzal az állammal (a zsidók Izraeljével), mielőtt "hagyták megalakulni" (mert terrorista eszközökkel végülis kizsarolta a létrejöttét)(melyet elég sokáig a világ jelentő része nem ismert el), rögtön olvasottabbnak és rendesen, teljes mértékben tájékozottnak tűnhetünk.

Nerm hiszem, hogy ha terrorista voltam, de tegnaptól már nem követek el "igazi" terrorista cselekedeteket, viszont azokat, akik hasonlókat elkövetnek ellenem, az (időnkénti) agresszor ellen, azokat nagyon keményen leterroristázom, akkor csakis nekem lehet igazam - illetve nem hiszek benne, hogy pár forrófejű srác érdekes elmélete megment attól, hogy a "jobban", szélesebb látókörrel gondolkodó emberek (a világ egyre nagyobb része) MINDÖRÖKKÉ el fogja fogadni azt az ostoba véleményt, miszerint jómagam (Izrael) békés, korántsem terrorista elemkkel harcoló állam, míg a palesztinok, arabok mindannyian gonosz, csúnya bácsik, akik a világ vesztét akarják.

A "világ demokratikusabb része" természetesen akkora marhaság, hogy öröm volt "sárdobálósan" olvasni róla. Már bocsáss meg, Andor, hogy ellent merek mondani neked és a haverjaidnak, de vagy azért jövök erre az oldalra, mert érdekes dolgokat olvasok, és nem is szólok hozzá, mert jó a cikk, vagy pedig azért, mert "érdekes" dolgokat olvasok, és aljsul ferdít a cikk. Ez utóbbi történt most, nem a teljes szösszenetről tudósítottatok, így kénytelen voltam kijavítani a hibát - ha tetszik, ha igen.

Ettől függetlenül azért a hozzászólásokból látom, hogy nem mindenki demokratikus, mert sokan vannak az aljas fasiszták, akik az araboknak, legfőképp: as terroristáknak drukkolnak, és ők szánalmasak, nemde? :-)

Most jöhet az ismételt röhögés, Wagner nélkül!

Bell & Sebastian 2009.06.20. 17:50:14

@A Nép - Te vagy!:

1., ........................................
(mindenki azt ír be, amit akar)

2., A minősített többség (elektori rendszer) akaratát követi többé-kevésbé (és kap + négy évet)

3., Akkor nem tanultad. (áthallásos, mivel messiásvárókról (is) volt/van szó) Egyébként nem játszik, nem is vagyok PC szolnok, hogy finomkodjam... :)

is 2009.06.20. 17:51:07

a Konzervatóriumon ma ugyanezen rugózik valaki. oda már bekommenteltem a véleményem, Ahtisaari-t idézve. Carternek nem tudom, hogy igaza van-e, de hogy éppen emiatt egyáltalán nem hülye, az halálbiztos.

Link Elek 2009.06.20. 18:16:22

a terror szervezetekkel kapcsolatban mindenki figyelmebe ajanlom az angolok IRA ellenes _sikeres_ taktikajat.
elesen kulonvalasztottak a politikai szarnyat(Sinn Fein) a katonaitol(IRA). az elsobe nem kerulhetett olyan, aki eroszakos cselekmenyben reszt vett. mind a ketto ugyanazt akarta, a modszerekben kulonboznek.
a Sinn Fein azota is parlamenti part, az IRA meg _gyakorlatilag_ nem letezik.
a hamas-al kapcsolatban is valami hasonlo vezethet tartos megoldashoz, de a politikai szarnynak uj nevre lesz szuksege. ehhez sok ver tapad.
a radikalis szavakkal/javaslatokkal semmi gond sincs. a tettekkel annal inkabb.

egyebkent Mo-n is valami hasonlo alakul ki, nem szabad osszemosni a jobbik-ot a magyarok nyilaival.

Link Elek 2009.06.20. 18:19:18

carterre visszaterve
szerintem neki ugyanaz volt a baja, mint bush-nak. idealista volt es nem ertette a realitasokat.
de amig carter csak a dumalasban hit, addig bush csak a hadseregben.
az a nagyjabol 1mill civil iraki aldozat nekem tulsagosan soknak tunik.

Preb 2009.06.20. 18:23:46

@A Nép - Te vagy!: ha nem élsz közöttük, akkor csak ilyen forrásokból tudsz táplálkozni. Ezekből pedig ki kell választanod a (számodra) legjobban hihetőt, a valószínűleg legkevésbé befolyásoltat, stb stb. Ha mérlegelnem kellene, a te befolyásoltságod sokkal valószínűbb. Szerintem nézd meg ha még nem tetted volna, majd a látottakba köss bele, mondd meg mi nem igaz.
www.occupation101.com/
www.mininova.org/tor/2317622

Bell & Sebastian 2009.06.20. 18:26:41

@Link Elek:

Annál is inkább, mert az utóbbi virtuális, NBH kreálmány, operett-terror kvázi-szervezet.

Bell & Sebastian 2009.06.20. 18:34:57

@Preb:

Ezt a linket most nagyon köszönöm!

nikon 2009.06.20. 18:40:05

Uraim, elkalandoztak kicsinység az eredeti témafelvetéstől, ami - ha jó olvastam - arról szólt, hogy ez a feka Obama gyerek píárból törleszkedik, meg a mogyoróültetvényes Karter doki is, pedig mekkora suttyók.
Mert azt hiszik, attól, hogy egy terrorista szervezetet pártként stb, akkor már nem fog rakettát lőni...
Na most, lehet, hogy a két emlegetett úr üresfejű, dilettáns szappanopera hős, de...
Mi van akkor, ha a barack most még nem a pontot akarta fölrakni az íre, ahogy mi magyarok megszokásból és izraeli barátaink nemzeti öntudatből tennék, hanem csak elkezdett egy nagy stratégiai játszmát? Mert mondjuk - a bőre színétől függetlenül - képes arra, hogy ne csak feketében és fehérben tudjon gondolkodni.
Mi van akkor, ha úgy sakkozik, hogy ezt a kontrollálhatatlan, veszélyes szervezetet beemeli egy, például Izraelt is magábafoglaló demokratikus keretbe, ezzel háttérbe tolja kicsinység a kettőjük között kiéleződött konfliktust, megold pár kicsi részproblémát, már csak a nemzetközi szokások miatt is, hogy egyre kisebb tétel legyen majd egymás elismerése, békén hagyása, meg az egyebek. (Ahogyan Link Elek társunk is igen jól tapintott a lényegre az IRA kapcsán) De tovább mennék, már szinte a tiszteletlenség határát súrolva:
bizonyos nézőpontból joggal van tele a töke a világnak azzal, hogy Izrael körül állandóan kavarás van. (Persze, kérdés az, hogy mi a viszonyítási pont - a "körül" vagy Izrael?)
Lehet, hogy az Obama koma nem azon tanakodik magában, hogy most a Hamasznak van-e igaza VAGY Izraelnek, hanem azon, hogy ezek ketten így EGYÜTT eléggé gáz formációt képeznek, már a civilizáció jelenlegi előrefuttához képest.
Ha mondhatnék egy képes példát: ha valamelyikünknek az ablaka alatt véletlenül kínaiak meg vietnámiak ordítoznak egymással éjjel kettőkor, akkor álmunkból felriadva nem arról kezdünk polemizálni az ablakon kifelé, hogy melyiknek is van tulajdonképpen igaza, hanem azt summázzuk keresetlen szavakkal, hogy hagyják abba, vagy legalábbis úgy együtt húzzanak el a p.-ba.
Az nem nem lehet, kedves filosz kommenttársaim, hogy az Obama is így kavar?

Preb 2009.06.20. 18:44:54

@Bell & Sebastian: Nagyon szívesen.
Ajánlanám a többi Mvgroup által felrakott dokumentumfilmet is.

Bell & Sebastian 2009.06.20. 19:02:06

@nikon:

Nem.
Izrael puszta létéért kavar, ha még nem késő...
És egyáltalán nem pártatlanul.

(az ablak alatti csendéletről: a kínaiak tőle akár meg is dögölhetnének, mivel már annyival tartozik nekik)

Bell & Sebastian 2009.06.20. 19:08:11

@nikon:

Ja, még annyit, az olimpia finanszírozásával kapcsolatos tőkekiszippantás borította be a szabad világot.

Világjáró barátaim egyként állítják: válság csak ott van, ahol ..... bankok vannak.

A kipontozott helyre ne arab -ot képzeljünk!

DeMarco 2009.06.20. 19:46:20

@Tom Bobb: Egyre szimpatikusabb amiket írsz. Csak egyet lehet vele érteni. Én is úgy gondolom, hogy bagoly mondja a verébnek, hogy nagyfejű...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 21:08:35

@Bell & Sebastian: Erről az utolsó mondatodról (a kipontozott részről) sokat lehetne mesélni. Talán egyszer a "sárral dobálózós" srácok is mesélnek majd erről nekünk.

@DeMarco: Örülök, hogy egyetértünk. Gyere, az én blogomon nincs annyi... khmmm... hazugság! :-)

DeMarco 2009.06.20. 21:11:26

@Tom Bobb: Már belenéztem, de még tüzetesen nem vizsgáltam meg, igaz ami késik nem múlik...

Bell & Sebastian 2009.06.20. 21:49:32

@Tom Bobb:

Átnézek, de milyen szar lenne a világ, ha egyformák lennénk, és egyformán gondolkodnánk...

A Sárdobálót meg kell védenem, nekem szimpatikus, nem monolit és egyáltalán nem cionista. Teljesen vállalható! Lehet vitatkozni, megismerni egészen más nézőpontot, ami egyáltalán nem haszontalan.

Jó a redundancia mutatója, különösen kettőjüknek. (kitalálják)

Akár a klezmer-zene...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.20. 22:39:12

@Bell & Sebastian: Addig senkivel sincsen bajom, míg ha kommentelek, tisztességesen, akkor válaszol, megvédi a posztja hülyeségeit - tisztességesen. De ha "csak" kiröhög, ha alázni próbál (engem?)(ENGEM?!), ha szerinte az én véleményem vállalhatatlan, mert nem tud róla, vagy nem akar tudomást venni róla, akkor a probléma kettőnk között (Tom Bobb és Sárdobálók) között fennáll.

Van ez így. Nem kell egyazon véleményen lennünk, de a "beszélgetéseinkben" tisztelni kell a másikat.

Még akkor is, ha náci! :-)

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.20. 23:30:57

@Tom Bobb: Mit akarsz? Már bocsánatot kértem, amiért hangosan röhögtem. Tessék, itt a válaszom az érvelésedre.

Tegyük fel, hogy Izrael valóban terroristaállam volna, pedig a nyugati világ nem kezeli akként. Ennek vajon van-e köze ahhoz, hogy a Hamasz terrorszervezet-e, és hogy helyes-e akként kezelni? A válasz: nem. Két külön kérdés. A Hamasz terrorszervezet, és ezt az állítást nem cáfolják az érveid.

Másrészt - én éppen eleget olvastam, és elég előadást hallottam a térség Izrael megalakulása előtti állapotáról ahhoz, hogy pontos képem legyen arról, ahogyan ezt az ENSZ látja. Mondhatod, hogy az ENSZ, az USA, a világ demokratikusabb fele hülyeség, de nem a te álláspontod fog beigazolódni. Az ellenvéleményed szerintem rendkívül ciki, de ennél nagyobb bajod a dologból nem lehet, mert a világ demokratikusabb felében élsz.

Demokratikusabb - hiszen nem tökéletes persze, dehát látjuk, mi van Iránban, ahol a tömeg ellenvéleményt fogalmazott meg! És ők nem dobálták Molotov-koktélokkal a rendőröket, mint a mi forradalmárjaink. És a rendőrök nem gumilövedékkel válaszoltak. A magyarországi rendőri brutalitás eltörpül ahhoz, ami ott megy. És ez az Irán az, amelyik a Hamaszt ellátja rakétákkal, és Izraelt fasiszta államnak kiáltja ki. Te Iránnal tartasz. Én a demokráciával.

És esetenként röhögök, ezen ne sértődj meg. Ez csak azért van, mert inkább röhögök néha, minthogy kimoderáljak akár egyetlen hozzászólást is. A Sárdobálón eddig csak szerkesztő hozzászólását moderáltuk, és ez szándékunk szerint így is marad. Meg a röhögés is, nem rajtad, az ötleteden.

Bell & Sebastian 2009.06.21. 00:25:12

@Tom Bobb:

Minden pelyhedző hímivarú kamasz legtitkosabb vágya, hogy leszbikus-térítő világkörüli utazásra indulhat (lehetőleg a homók pénzén)...

Holott teljesen fölösleges, nőkből egyre nagyobb a túlkínálat!

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a világ alapvetően önszabályozó, és nagyjából a bőrödnél véget is ér mindazon része, amire hatni tudsz.

A virtuál-interakcióknak jelentőséget tulajdonítani nem szabad, a többi érzékszerv kikapcsolása (a szemen kívül) hamis érzeteket kelthet csak, azaz félrevisz, de nagyon. Összekevert puzzle -ok darabkáiból semmit sem lehet kirakni, az igazságot meg végképp nem! (hát még ha több is van, mint az érem három oldala)

Ez nem élet-halál harc, csak játék.
Játssz tovább, ha győzni akarsz, ne nyafogj, döfd le a saját kardjával, ha tudod!

DeMarco 2009.06.21. 01:03:22

@Bell & Sebastian: Sokszor megfogalmaztam már, hogy miért nem hagyom szó nélkül az általam érdekelt és olvasott blogokban megjelenő írásokat. És mindig ugyanarra a következtetésre jutok. Rajtam kívül is sokan olvassák ezeket és ha mindenki csöndben maradna, akkor úgy tűnne, mintha ez lenne a trendi, a cool. Én úgy gondolom, hogy meg kell jeleníteni egy véleményt, ami általában ellentétes, de legalábbis eltérő. Nem a meggyőzésről van szó, hanem egy olyan vélemény, világkép leírásáról, ami másik oldalról közelít, mást lát fontosnak. Ezek a vélemények ütköznek és többnyire kizárják egymást, de mégis szükség van rá, hogy ne tűnjön egyoldalúnak a beszélgetés, sokkal inkább egy kerek egésznek. Egy adott kérdést sokféleképpen meg lehet közelíteni és mindenki más szemmel látja a körülötte lévő világot. Nem abszolút igazságokról van szó, csak szubjektív érzésekről, gondolatokról. Ha többféle szempont megjelenik, tükröződik, mindenki eldöntheti, hogy neki melyik a szimpatikusabb, melyiket érzi közelebb magához. Egyébként ahogy Calam írta vmelyik nap, kb. lehet tudni, hogy ki mit fog reagálni bizonyos témákra.

Bell & Sebastian 2009.06.21. 08:38:36

@DeMarco:

Valóban könnyű kitalálni, mit ír.

De azt, hogy mit gondol legbelül, mond a barátainak, tesz a szavazófülkében és mindezeket miért (mi mozgatja), nagyon nehéz, szinte lehetetlen megmondani (előre méginkább).

Szerepjáték az élet, de ezt már tudjuk egy bizonyos Globe Úr óta, ha jól emlékszem a nevére!

Alapállásában senki sem befolyásolható, max. átbillenthető kétesélyes állásnál valamerre. De ezt nem a vitakultúra hiánya okozza, mások az összetevői. A tapasztaláson múlik, mindenki más árnyjátékot néz a falon.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.21. 08:42:01

@Horváth Andor: Értem. És nagyon helyes, hogy a blogon nincs moderálás. Így egy kicsit talán "színesebb" lesz a poszt, hiszen időnként elköveti a blogger, hogy ostobaságot ír, vagy csak használja a "kettős mércét", és inkább "tudósít" az egyik oldalról, mintsem tényként leírja mindkét oldal helyzetét. Tudod, miről csevegek.

Iránról teljesen felesleges vitatkoznunk. Nem is fogok belemenni. Az persze sértés, hogy engem egyfajta "iránistának" gondolsz (idézem: "Te Iránnal tartasz"), mert ez ígí nem teljesen igaz, ámbátor ne feledjük el, hogy nekünk az ő világuk idegen, míg nekik a miénk. És most (meg úgy általában a történelem folyamán mindig) itélkezünk fölöttük, mert (egyelőre) mi vagyunk az erősebbek. De miért is itélkezünk? Van rá okunk?
Ne vitázzunk erről!

Nem vontam kétségbe, hogy a HAMASZ terrorista szervezet, csak a felvezetést hiányoltam, az okot és okozatot, azt, hogy elmagyaráztad volna, hogy valamikor a zsidók is terrorszervezetekben éltek, és ebből fejlődött ki ez a fenemód nagy demokráciájuk, ami inkább fasizmus.

Maradjunk inkább annál, hogy ne szóljak itt hozzá, csak trackback-ek legyenek, melyekben az éppen aktuális sárdobálásokat igazítom ki a saját blogomon?
Szeretnéd, mi? :-)

Bell & Sebastian 2009.06.21. 09:09:53

@Tom Bobb:

Itt teszem szóvá, hogy a műveltebb (zsidó és nem zsidó) bagázs csak a Cseresnyéskert -ről asszociál Csehovra, Cseresznyéskertről nem.

DeMarco 2009.06.21. 09:41:23

@Tom Bobb: Én eléggé elfogult vagyok Iránnal mióta a legjobb barátom iráni származású csajszit vett el feleségül és kimentem az esküvőre Teheránba. Az iráni nép nagyon kedves és barátságos, nagyon mosolygósak és a lányok gyönyörűek. Nem olyanok, mint a magyar lányok, akik a legszebbek a világon, ők inkább egzotikus szépségek, olyanok, mint az Aladdinban a hercegnő. Szép színes ruhákban járnak. Hatalmas több ezer éves a kultúrájuk, amire nagyon büszkék. Például nagyon meg lehet őket sérteni azzal, hogyha arabnak nevezed őket... Ők Perzsák és azt mondják náluk az arabok olyanok, mint nálunk a cigók... és úgy is viszonyulnak hozzájuk. A kultúrájuk nagyon eltérő a miénktől, nem lehet mindent megérteni és a politikájuk számunkra elfogadhatatlan elemeket tartalmaz. Mivel a legnagyobb állam a Közel-keleten, természetes, hogy megpróbál egyfajta vezető szerepet betölteni. Ezért a politikai retorikájához hozzátartozik az Izraelre vicsorgás, hogy mutassa a többieknek, hogy ők se maradnak ki a sorból. És ez nem is esik különösebben a nehezére, hiszen Izrael olyan, mint elefánt a porcelánboltban...
Mint mindenhol máshol az éremnek itt is több oldala van. Óvatosabban kellene ítélkezni arról amit nem ismerünk...

TD223 2009.06.21. 10:05:21

Wow. Az önvédelem feladása kell, hogy elismerjék az amcsik a Hamaszt. Izrael lövöldözhet, őket elismeri az USA.

"Ezután megjelentet egy könyvet, mely Izrael palesztinokkal kapcsolatos politikáját az Apartheidhez hasonlítja, és ezzel megüti szélsőségesebb kommentelőink szintjét."

Mert Izrael véletlenül sem lehet gonosz, terrorállam. Mindenki más igen, de ők nem.

Megint alulmúlta magát Horváth "balughartúr" Andor.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 12:26:46

@Tom Bobb: _A_ zsidók nem éltek terrorszervezetekben. Voltak olyan terroristák, akik zsidók voltak, és történetesen az általuk - a Jobbik magyar-definíciójához hasonlóan tévesen - definiált "zsidóság" nevében tették. De én nem fogadom el terroristák álláspontját, így a "zsidóságnak" zsidó terroristák által adott definícióját sem. Te, úgy látszik, elfogadod. Nincs olyan, hogy _a_ zsidók.

És Izraelben nincs fasizmus, hiszen éppen azért van a palesztin menekültek problémája, mert a menekültek szívesen visszatelepednének Izraelbe. Az izraeli demokrácia sok sebből vérzik, de egyelőre ezek lényegi oka a folyamatos háborús kényszer a terrorizmussal és a környező államokkal szemben.

Az izraeli demokrácia igazán akkor fog csak meginogni, amikor a népességet összetartó erő, a közös védekezési kényszer elmúlik. Akkor kiéleződnek majd az ellentétek a nacionalisták és liberálisok között - éppen úgy, ahogy most Magyarországon, vagy talán még nagyobb mértékben is. És én akkor is a nacionalistákkal szemben fogok állást foglalni.

kolbenheyer 2009.06.21. 12:37:43

@Tom Bobb:
Azt azért nem értem, hogy ha Irán felett nem lehet ítélkezni, akkor Izrael felett miért lehet? Az nem idegen világ? Neked? :-)
Andor logikusabb: mindenki felett ítélkezik. :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.21. 17:27:39

@Bell & Sebastian: Köszönöm a kijavítást (de lehet, hogy nem véletlenül írtam így?), sokan nem is vették észre! :-)

@Horváth Andor: Ha a zsidók nem éltek terrorszervezetekben, akkor az arabok sem élnek abban, és a perzsák, irániak sem, ergo: miért is mondjuk az arabokra, palesztinokra, HAMASZ-ra, hogy terroristák? Hiszen nem mindegyik az!
Ostoba logikád van, ahogy te is jelzővel illetted az enyémet.

Az utolsó bekezdéseddel viszont egyetértek, mert az igaz. Mármint az első fele. Pár éven belül ez be is fog következni, és Izrael a "belső ellenséggel" is szembe kell nézzen - önmagával. Majd szörpöt szürcsölgetek közben.

@kolbenheyer: Irán felett nyugodtan lehet ítélkezni, hogyne lehetne! De vajon értjük-e, mi (kik) fölött ítélkezünk, vagy csak tépjük a demokráciától megpihent szánkat valami miatt, amiről fingunk sincsen?

Mit gondolsz?

A HOLOKAUSZTOS POSZTOD VISZONT TETSZIK, Andor barátom!
Kicsit. :-)

Bell & Sebastian 2009.06.21. 17:42:38

@Tom Bobb:

Akkor meg minek a zárójeles megjegyzés, túlhatározott lett, stílustöréses, logikátlan.

Ez a különbség egy író-újságíró és egy jószándékú amatőr között!

Legyünk igényesek, a józan ész keretein belül.

(amúgy ez off, de nagyon)

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 18:15:23

@Tom Bobb: Nos, az én logikám nem volt ostoba, te viszont figyelmetlen voltál. Hiszen mondtam én olyat, hogy _az_ arabok, _az_ irániak terroristák volnának? Az iráni államapparátus, az terrorra, azaz félelemre épül. Az arab államok többségében nincs köze a demokráciához a berendezkedésnek. De a terrorizmus csak pár százalékát jelenti még a Gázai-övezet palesztinjainak is. Mindig leszidom azokat, akik úgy beszélnek: "majd jönnek az arabok, és robbantgatnak". De ez mit sem változtat azon, hogy a Hamasz terrorszervezet. Íme egy hibás érvelés, amely megmutatja a tiéd hibáját is:

1. Orbán és Gyurcsány politikusok.
2. Orbán nem kúrta el.
3. Tehát: Gyurcsány sem kúrta el.

És ez az érvelés logikailag hibás, függetlenül attól, hogy Gyurcsány elkúrta-e vagy sem (persze saját bevallása szerint elkúrta). Szóval a Hamasz terrorszervezet, és persze marha (illetve annál sokkal rosszabb), aki tagadja a holokausztot, bár ezzel nem követ el bűncselekményt.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.21. 19:25:25

@Horváth Andor: Értem az érvelésedet. Talán el is fogadom. Jó volt egy kicsit "összezördülni" veled (és veletek), bár még mindig azt mondom, hogy a civilizáltabb (demokratikusabb?) párbeszédhez fel kell nőni, de haladtok! :-)

A HAMASZ terrorszervezet. Hogyne. Valahol talán még egyet is értek. A JOBBIK meg náci egyesület. Ez is "igaz". Vannak sztereotípiák a világban, melyekből nem lehet kikerülni.

Példa: Tom Bobb egy kötekedő alak.

A holokausztot nem tagadni kell, hanem felülvizsgálni, mert egy mendemondákra épült tákolmány.

Bell & Sebastian 2009.06.21. 23:04:39

@Tom Bobb:

Kár volt 300 kommentet végigolvasnom ahhoz, hogy kiderüljön a lényeg!

Az utolsó mondatod összefoglalta, mi maradt meg az egészből. Ha előbb szóltál volna... :)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.21. 23:45:12

@Bell & Sebastian: Csak nem bírunk magunkkal? Most akkor kié legyen az utolsó szó? Fene érti ezeket a "profikat", mint te, hiszen én, az "amatőr", nem léphetek még a lábad nyomába sem! :-)

Az utolsó mondatot arra a másik Andor-féle cikkre írtam, tudja azt ő is.

DeMarco 2009.06.22. 01:56:54

@Tom Bobb: Engem a legkevésbé sem érdekelnek a zsidók, a holokauszt. És sztem azokat sem akik most ugrálnak a törvény miatt. Egyszerűen kihasználják a helyzetet, hogy áterőltethessenek egy olyan törvényt amivel bárkit bármikor be lehet vinni és amivel súlyosan korlátozni tudják a szólásszabadságot. Ez a cél, különösebben nem is titkolják. Az összes többi csak mese és terelés.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 09:23:10

@DeMarco: Igen, jól fogalmaztál. Azt hiszem, minden szavaddal egyetértek.

BF79 2009.06.22. 10:42:20

Felejtsük el, hogy Carter egyedülálló módon mennyire aktív volt az amerikai ex-elnökök közül, ne törődjünk az eredményeivel, tekintsük úgy hogy aki már nem elnök az ássa is el magát, ha nem értünk egyet adott esetben akkor burkoltan hülyézzük le a béke Nobel-díj odaítélőit, és ne vegyük észre, hogy az amerikai vezetés részéről elindult egy folyamat az arab világhoz való közeledés jegyében. Ezt tennénk, ha felületesen ítélkeznénk, ahogy a bejegyzés írója is ebben az esetben.

Nem mondom azt, hogy ami zajlik feltétlenül jó irány, de okkal és stratégia mellett zajlik.

Bell & Sebastian 2009.06.22. 12:16:43

@Tom Bobb:

Ha nem ment el az előző komment, ismétlem:

Meggyőztél.

kolbenheyer 2009.06.22. 13:42:27

@Tom Bobb:
Izrael felett is nyugodtan lehet ítélkezni, hogyne lehetne! De vajon értjük-e, mi (kik) fölött ítélkezünk, vagy csak tépjük az antiszemitizmustól megpihent szánkat valami miatt, amiről fingunk sincsen?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 14:10:23

@kolbenheyer: Helytelen szócsere. Leül, egyes! :-)

Arról ugattam, barátom, hogy míg mi nem értjük az irániak életét, addig talán ők sem a miénket, de mivel a minék az "lenyomó" életstílus a Földön, azt hisszük, ez a helyes.

Offoljunk már, majd jövök egy másik őrült posztotokhoz vitatkozni! :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 14:11:47

@Tom Bobb: Baszki: el-nyo-mó! Majd tagolom magamnak, és büntetésből többször leírom a homokba! :-)

Bocs.

kolbenheyer 2009.06.22. 16:42:51

@Tom Bobb:
Jó. Majd akkor gyere vissza, ha magyarázod is az állításodat. Addig marad a tetszőleges szócsere: amiről nem tudsz, arról nem ugatsz.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 20:24:24

@kolbenheyer: Ejnye, te ifjú munkás, te! :-) Hát ennyire elborít a köd, vagy tényleg sértegetni akarsz? Hát nem tudod, hogy én magamról írhatom, hogy ugatok, de ha te írod nekem, hogy ugatok, és ezt a szót "enyhíteni" akarod, akkor valami kibaszott jelet teszel mögé... vagy ha nem akarod, azt csinálod, mint most: semmi jel nincs mögötte.

Sárdobáló kolbenheyer barátom: ha én ugatok, baszod, akkor te vonyítasz, méghozzá jelentős ostobaságokat, melyeket ha sorra szeretnék javítani, akkor nem lenne időm másra, még a saját blogomra sem, a családomra sem, mert túl sok a szánalmas "egyoldalúság" a posztjaidban! Személyeskedjünk, vonyító barátom, vagy emlékezzünk rá, hogy ha én azt írom valakinek (helyeselve, hogy magára használta a szót), hogy "ugat", akkor legalább egy kurva mosoly-jelet tegyek mögé, ne lehessen érezni, hogy kicsit elszaladt veled a paci!

Ennyi volt.
Köszönöm az ittlétet, tapasztalatokkal távozom, és természetesen nem mondom, hogy nem fogok még visszatérni ide, és hogy nem fogok "ellen-cikkeket" írni néhány itt fellelhető butasághoz!

kolbenheyer 2009.06.22. 20:59:44

@Tom Bobb:
Kérlek. :-)
Addig várok a tartalomra. ( = Indoklásra, miért lenne Irán oly földöntúlian idegen, míg Izrael szinte tejtestvér.)
Azt nem siratnám meg, ha nem lenne időd a blogodra, melyet az egyoldalúság véletlenül sem jellemez. :-) (Na most mire vonatkozik a jel?) Ezt most muszáj volt, bár én a továbbiakban is tartózkodnék attól, hogy úgy általában valaki posztjairól ítéletet alkossak. Mert még a végén nevetésre ingerelném az olvasót. :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.18. 22:00:38

@kolbenheyer: Írtam egy szösszenetet erről a demokrácia - teokrácia ellentétről (úgyis, mint Irán - Izrael ellentét), ajánlom figyelmedbe, tanulságos! :-)