A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Holokauszttagadás

2009.06.21. 13:00 Horváth Andor Márton

Bajnai Gordon miniszterelnök ismételten megerősítette, hogy megpróbálja átvinni a holokauszttagadást büntető törvényt. Tipikus példa ez arra, hogy az MSZP hogyan gyengíti a demokráciát, hogy erősítse gyengülő támogatottságát, és remek alkalom a Fidesz számára, hogy egy helyes ügy érdekében állítsa maga mellé a szélsőjobboldaliakat - a liberálisok egyetértésével.

Éppen három hete érintette calam a témát, és előtte tíz nappal kolbenheyer is beszélt róla, de megérdemel ez egy külön posztot is. Miért ne állíthatnám, hogy nem történt meg egy olyan esemény, amelynél nem voltam ott, vagy adott esetben nem is ismerek olyat, aki ott lett volna? Miért volna bűn, ha tagadnám, hogy Caesar átkelt a Rubiconon, vagy azt, hogy Heródes meggyilkoltatott egy csomó gyermeket? A kétely a demokrácia egyik alappillére: lehetővé teszi, hogy ne higgyünk el mindent a kormánypártnak, vagy egyáltalán annak, hogy revideáljunk korábbi nézeteket.

Ez nem változtat azon a tényen, hogy a rendelkezésre álló információk mennyisége és súlya miatt komoly jellemgyengeség tagadni a Holokauszt megtörténtét - ezt még a Jobbik is így gondolja. De tiltani egy véleményt, egy vélemény hangoztatását, ha az nem buzdít agresszióra senki ellen, ezt nem lehet.

Ebben a Fidesz egyelőre az SZDSZ-el ért egyet, sőt minden népirtás tagadását büntetné. De itt az alkalom, hogy revideálja álláspontját. Az SZDSZ ebben a kérdésben nem képviseli a valódi liberálisok álláspontját. Ha az MSZP-vel és az SZDSZ-el szembefordulva kiáll a szólásszabadság védelme mellett, azzal akár jelentős politikai nyereséget is bezsebelhet. A kérdés csak az, hogy hogyan kommunikálja. Ugyanis lényeges, hogy a holokausztot egyetlen számottevő politikai párt sem tagadja Magyarországon. A kérdés az, mennyire fogjuk be a szavazópolgárok száját. Az MSZP javaslata, úgy tűnik, nem javította számottevően a szavazáson elért eredményét, úgyhogy a Fidesznek érdemes lenne kicsit kevésbé félnie a holokauszttagadás abszurd vádjától.

292 komment · 3 trackback

Címkék: politika fidesz demokrácia holokauszt jobbik holokauszttagadás

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001198540

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindenes 2009.06.22. 09:30:13

Gordonka a privatizációk felülvizsgálata ellenSzeretett mini(szter)elnökünk pár hónap után jelezni kívánta létezését, s ma egy sajtótájékoztatón közölte, hogy megpróbálja átnyomni a parlamenten a holokauszttagadást büntető törvényt. Ez a mai legnagyobb pr…

Trackback: Sensus 2009.06.21. 16:39:43

Miért kellene büntetni a holokauszttagadást?Normális gondolkodású ember nem söpri le azt a sok-sok dokumentumot és képet , amelyek a náci népirtást bizonyítják. Néhány ország jogilag is tiltja a holokauszt tagadását. Az ilyen tiltást azonban nemcsak a szé…

Trackback: Mandiner 2009.06.21. 16:00:01

Bajnai: Büntetni kell, ha valaki tagadja a holokausztotA miniszterelnök mindenkit fegyverbe szólít a szélsőjobb elleni küzdelemben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2009.06.21. 18:53:40

@cukicica: SzDSz, milyen meglepő... ;)

Lovastengerész 2009.06.21. 18:54:03

"áldozatok nagyságrendjét kétségbe
vonja" kivételével, nem is lenne semmi gond az egésszel

Lovastengerész 2009.06.21. 18:56:26

@Pipas: hát ja,
a "liberálisok", a szólás és sajtószabadság uttörő harcosai...
ide jutottunk,
NB, Viktorrol se gondolta volna senki 89 ben hogy bő 10 év multán nekiáll urimagyarországot meg kereszténykurzust csinálni...
ilyen az élet, nézzük el derék diszzsidajainknak hogy a liberaliznus nevében gondolatrendörséget akarnak....
magyarvalóság

mokas_gizi 2009.06.21. 18:56:54

@seetchoo:

De sok embernek feltűnik ők a Nácik és a Antiszemiták...
Bár azt is megjegyezném hogy a Holo dogma kezd szétesni ezt tudják a zsidók is...ezenfelül Izrael állam sem túl stabil...
Ettől függetlenül hihetetlenen agy hatalommal rendelkeznek hiszen a Palesztin népirtásból sem lett semmi... Vöröskeresztet, ENSZ-t meg a fene tudja kiket bombáztak és semmi nem lett abból sem...

xenuka 2009.06.21. 18:57:59

EGY ESZMÉT, VÉLEMÉNYT, HITET, HIEDELMET NEM VÉD TÖRVÉNY.

A HOLLÓKOSZT IS CSAK EGY HAZUGSÁG.

UGYANOLYAN HAZUGSÁG, MINT BERNIE MADOFF HAZUDOZÁSAI A JÓ BEFEKTETÉSEKRŐL, AMI MIATT MOST VÁLSÁG VAN.

Ő IS ZSIDÓ HAZUDOZÓ VOLT.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 18:58:32

@cukicica: "a) a holokauszt történelmi tényét, pusztítását vagy az áldozatok nagyságrendjét kétségbe
vonja vagy tagadja, vagy
b) a holokauszt áldozatait e minőségükben becsmérli, vagy
c) a holokauszt elkövetőit dicsőíti vagy tetteiket helyesli, vag y
d) a holokauszt megismétlésére felhív,"

ez egyszerűen röhej...
B*zdmeg: "kétségbe vonja" ??? Még kételkednem sem szabad? Ez őrület.
A d-pontot meg hogyan képzelik el:
-Hé skacok, menjünk holokausztolni!
-SÜN! SÜN! SÜN! Le van tartóztatva!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 18:59:18

@xenuka: Érveid a Caps Lock védelmében megdönthetetlenek!
Bunkó.

mokas_gizi 2009.06.21. 19:02:42

@xenuka:

2, 3, 4 igazad van... 1 is igazad lenne de van pár ország ahol a zsidóknak sikerült elérniük hogy a Holokauszt tagadás bűncselekmény legyen...
Tehát több országban a Holkamu dogma tagadásáért szó szerint börtön jár...nem egy egyetemi profeszort börtönöztek be azért mert megemlítette hogy esetlegesen 12 dolog mégsem úgy volt...ahogy a zsidók állítják...

hufnagel@citromail.hu 2009.06.21. 19:03:58

Csakis emberekben történő bűntudat-ébresztéssel tudnak operálni, semmi mással.
Az a nagy német nép, az a "felsőbbrendű árja", mostanában elég kis nyuszikaszerepben van a világpolitikában, mert állandóan szemükre vetik fasiszta multjukat. Holott a nemzeti öntudat az egyáltalán nem bűncselekmény, hanem dicsőség! A németeknek nem szégyenkezniük kellene, vagy ha igen akkor csupán azért, mert egy kis bajuszos osztrák hangoskodó "bevitte őket az erdőbe". A holokoszból meg nagyon sokan és nagyon szépen megélnek, tutira jobb üzlet, mint tűző napon, melegben vagy fagyban-sárban tökmagot, szotyit árulni valamelyik "náci haláltábor" bejáratánál.

Lovastengerész 2009.06.21. 19:05:06

@TaTa86.: nincs evvel gond, csak a
"az áldozatok nagyságrendjét kétségbe
vonja" kitétel a problémás.
a többi az okés, bár sok értelme nincs, nemhiszem hogy evvel meg lehet fékezni azt a néhány elmebeteg fajmagyar kretént...

egyébként a dolog lényegét nem fogták meg a képviselő urak, ugyanis a nálunknál fejlettebb civilizációkban az a fő kérdés, hogy
volt e szándéka a náciknak az összes zsidó kiirtása, vagy kitelepités volt a terv.
ez megfogja a dolog gyökerét, ott ez a kardinális kérdés amin eldől hogy valaki holokamu hívő, vagy szemétfasisztanácizsidógyülölő...

xenuka 2009.06.21. 19:09:42

Semmi sem tart örökké. Lassan a hollókoszt is szétesik.

bryan 2009.06.21. 19:10:59

@Michael Collins:
A holokauszt áldozatainak becsült (!) száma főleg azért változik, mert bár a legtöbb helyen a népirtás "rendezetten" adminisztrálva folyt, a volt Szovjetunió területén ez nem így történt. Onnan jellemzően nem haláltáborba kerültek az emberek, hanem mezőn ásott gödrökbe. Tehát van egy nagyjából biztos -tól -ig szám, amihez a volt SZU-ban, meg mondjuk a Magyarországi halálmenetekben, meg a pesti rakparton meggyilkoltak becsült számát adják hozzá. Ezekre csak becslések vannak, ebből adódik a bizonytalanság, nem a németek "trehányságából"

Lovastengerész 2009.06.21. 19:12:43

@bryan: igen, és vegyük észre, azért volt némi érdeke a szovjeteknek abban hogy kicsit felnagyitsák a náci genocidiumot

Pipas 2009.06.21. 19:13:19

Amúgy a törvényjavaslat marhára ciki, mert az áldozatok számának nagyságrendjét nem határozza meg. Eszerint ha például azt mondom, hogy hatmilliárd áldozat volt nem hatmillió, akkor is holokauszttagadó vagyok.

Másrészt a 'kétségbe vonja' is gázos, mert ha például azt kérdezik, hogy hányan haltak meg és azt mondom, hogy 'nem tudom', akkor valójában kétségbe vontam vagy nem? Tahát ha valaki rosszul felel a töörténelemórán az nem egyest kap, hanem besünölik a fogdába?

xenuka 2009.06.21. 19:14:02

A zsidó német állampolgárok közül hámyan haltak meg a frontokon Németország védelmében?

Kevesebb mint 1000?

Hányan lapítottak biztonságos munkatáborban frontszolgálat helyett?

Több millió.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 19:14:08

@cukicica: Azért számomra a d pont akkor is röhejes. És az elvvel sem értek egyet, mert a törvény azt sugallja, hogy itt tényleg holokausztolni akarnak. Egy kicsit elegem van már a célozgatásokra, hogy utolsó nácicsatlós bűnön nemzet vagyunk.

"volt e szándéka a náciknak az összes zsidó kiirtása, vagy kitelepités volt a terv. "
Na ja. Egyébként tényleg nem érdekelt a téma, ma néztem egy kicsit utána. De az gáz, hogy az végső megoldás a kitelepítés lett volna, és semmilyen írásos bizonyíték nincs arra, hogy a nácik szisztematikusan ki akarták volna írtani a zsidókat. Ez egy ruandai bunkótól nem lenne meglepő, de hogy pont a németek ne dokumentálták volna, ez kicsit meredek.

Lovastengerész 2009.06.21. 19:15:31

hát igen, elég ciki.
ennél többet, és főleg kifinomultabbat várna az ember a magukat liberálisnak nevező zsidóértelmiségtől.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.06.21. 19:15:33

@LION_heart:

Hát, szerintem két dolog miatt. Az egyik teljesen elfogadható, a másik kevésbé:

1. jelenleg is tombol az antiszemitizmus szerte a világban, ezért ennek a megismétlődésére lehet a legtöbb (bár még így is minimális) esély.
2. zsidó befolyás és propaganda

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 19:21:19

Kedves Kommentelők! Kösz a hozzászólásokat. Amellett, hogy nagyon értékelem őket, úgy látom, nem teljesen vált mindenki számára világosan, mennyire mélyen elítélem a holokauszt-tagadást. Ma Magyarországon hosszú időre visszamenőleg a legnagyobb szükség van a rasszizmus elleni küzdelemre - de csakis demokratikus eszközökkel. Hiszen ha azok, akik helyesen látják a tényeket és a múltat, nem járnak el demokratikusan - hogy fognak tenni azok, akik eltorzítva látják a történelmet?

Lovastengerész 2009.06.21. 19:23:10

"akik eltorzítva látják a történelmet"
hát így...

bryan 2009.06.21. 19:24:29

@cukicica:
Lehet, de azért, ha mondjuk Kárpátalján jársz és öregekkel beszélsz, kérdezd meg tőlük, hogy mekkora volt a zsidó közösség a II. vh. előtt és mekkora most.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 19:29:29

@Horváth Andor: "Ma Magyarországon hosszú időre visszamenőleg a legnagyobb szükség van a rasszizmus elleni küzdelemre"

Matematikailag igazad van. Magyarországon sosem volt szükség rasszizmus elleni küzdelemre, és most sincs. Egy konstans 0 függvénynek pedig minden pontja abszolút maximumhely.

marosy 2009.06.21. 19:36:29

@xenuka: Az hallottad-e, hogy Soros György az OTP Bank ellen spekulált (kapott büntetést érte)? Nemrég pedig azt nyilatkozta, hogy Magyarországon nő az antiszemitizmus.
Gazdasági válság van, a Hiller István pedig nemrég írt alá szerződést egy újabb kárpótlásról. Az egyetemekre nincs pénz, de az izraeliek kárpotlásra mindig van pénz. Hitelt kell felvegyünk, hogy fizetni tudjuk a kárpótlást és mindeközben antiszemitáznak és rasszistáznak.

Mizar 2009.06.21. 19:37:18

Mulatságos ez az új "békeharc".
Bajnai éppen akkora bolond mint Gyurcsány.

Lovastengerész 2009.06.21. 19:42:43

@Horváth Andor:
"....úgy látom, nem teljesen vált mindenki számára világosan, mennyire mélyen elítélem a holokauszt-tagadást."

:)

már bocs, de ez kit érdekel?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 19:43:25

@cukicica: Nem túlzok, ez a véleményem.
A cigányokat nem azért utálják mert rasszisták, hanem mert képtelenek betartani a normáinkat, és a szaporaságuk nemzetbiztonsági kockázatot rejt.
A bevándorlók elleni rasszizmus meg szerintem nem rossz, hanem jó. Nincs szükségünk bevándorlókra, nem akarom hogy a szadesznek meglegyen a 200.000+1 szavazója az is elég, hogy a cigányokat uszítják ránk, főleg úgy hogy a bevándorlás csak rövidtávon old meg egyes problémákat, amire a politikusok épp nem akarnak normális választ adni, és inkább csak újabb problémákat gerjeszt.

Bunkók vannak, lumpenek vannak, antiszociális elemek vannak, voltak és lesznek. Ezek általában xenofóbok is, de az ilyen iqhuszárokkal nem igeológiai harcban kell megmérkőzni.

Lovastengerész 2009.06.21. 19:45:33

@TaTa86.: " elég, hogy a cigányokat uszítják ránk..." na neeeeeee

pont az ilyen fóbiás hülyék miatt tartunk ott, hogy egy ilyen idióta, vérciki, amatőr törvényt nem szégyellnek benyujtani a parlamentnek....

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 19:49:39

@cukicica: Természetesen az olvasóimat. Téged, nem emlékszel? Te is elolvastad.

Lovastengerész 2009.06.21. 19:53:38

ajánlom mindenkinek, tanulságos

portal.jobbik.net/files/images/Eduardo/Herzl%20A%20zsido%20allam.pdf

www.zsidonegyed.com-a.googlepages.com/Azsidoallam.pdf


a két link ugyanaz a file, csak azért rakom ide mindkettőt, hogy egyik oldal se tekintse sajátjának.

(judeofób debil fajmagyaroknak is melegen ajánlott, igen tanulságos, ők az első linket válasszák :)

I-brahi 2009.06.21. 19:57:14

@xenuka: Hogy te mekkora egy undorítóan érzéketlen bunkó vagy!

Lovastengerész 2009.06.21. 19:57:52

@Horváth Andor:
értem. bocs. tehát mindenkit aki nem hithű 6 millió hívő?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 19:58:30

@cukicica: Szóval miattam van bent az szdsz. Egész jó eredmény ahhoz képest, hogy csak 22 éves vagyok nem?

Egyébként az milyen amikor itt játszanak(, vagyis verekednek) az ablakom előtt a cigányok, majd kijelentik, hogy legközelebb a magyar gárdistákat verik meg?
Vagy itt van a Magyar Nemzet cikke: kuruc.info/r/35/42432/
Mielőtt majdnem agyon vert 4 kancigány egy idős embert baseballütőkkel mit mondott a cigány: "rásszistá" Szerinted, honnan vették?

Mégis ki buszoztat szerinted olaszliszkai cigányokat budapesti rettegőhaknikra?

Meghallgattad Iványi tatárszentgyörgyi beszédét?
De én vagyok a hibás.
Látod? Ez az antirasszista harc. 2 magyart egymás ellen uszít, de semmit nem old meg. Erről szól az egész. Ezt nem akarom én.

Lovastengerész 2009.06.21. 20:12:58

@TaTa86.: cigánybűnözés mindíg is volt, és lesz is. ez a nyomornegyedek sajátossága. a zsidóbűnözés pedig a gazdasági élet jellemzője.
ezeket kezelni kell, és lehet is. de nem uszitással, nem olcsó demagógiával, ellenségkereséssel.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 20:13:23

@cukicica: Nem. A cikk nem a holokauszttagadóknak szól. Elsősorban azokat akarja meggyőzni, akik büntetnék a holokauszttagadást. Amúgy azt, aki nem jut el odáig, hogy megértse és elfogadja a Holokausztot (bármilyen hülyén választottak is nevet ennek a tömeggyilkosságnak), hát azt nem akarom meggyőzni, mert azt hiszem, szinte reménytelen. Az én forrásaim nem olyanok, amilyenekben a holokauszttagadók bíznának, tehát az érveimben sem nagyon fognak bízni. Mondjuk úgy, hogy a velem való hatékony vitának (nem veszekedésnek) előfeltétele, hogy a másik ne legyen holokauszttagadó. De tényleg ennyire érdekel ez téged? Azt hittem, ez lerí minden mondatomról.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.06.21. 20:18:15

Látom sok itt a hozzáértő ember, régóta foglalkoztat egy kérdés ; az SW központ kiket fog üldözni 20 év múlva?

Lovastengerész 2009.06.21. 20:19:38

@Horváth Andor:
akkor mit hívsz "holokauszt tagadásnak" ?

csak h tudjam, pl. én a magam félzsidó származásával és középutas szemléletemmel (hogy ti. 1.5-2 M halott, koncentrációs tábor, kivégzések, gázos kisérletek, halottégetések OK,
6M, napi többszázezer a halálgyárban, lápaernyő, szappanfőzés, Höss vallomás, stb Nem OK!)
engem hova sorolnál?
tényleg érdekel!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:21:36

@cukicica: Mondtam én, hogy uszítani kell olcsó demagógiával?
Azt mondtam, hogy az szdsz hosszú ideje arra játszik, hogy a kisebbségeket a többségi társadalom ellen uszítsa. Azt mondtam, hogy a magyarok nem rasszisták. Azt mondtam, hogy a bevándorlás nem megoldja a létező problémákat, hanem újakat szül, és azt, hogy az antirasszizmus mindig elmegy magyarellenes irányba.

Ezt te magad is alátámasztottad, amikor rám mondtad, hogy miattam alkotják paranoiás szélsőségesek a parlamenti többséget.

Lovastengerész 2009.06.21. 20:34:17

@TaTa86.: "antirasszizmus" :)

tehát az idegenellenesség-ellenesség. jóóó

tényleg az van h
EGY HAZUGSÁGNAK AZ ELLENTETTJE NEM AZ IGAZSÁG HANEM EGY MÁSIK HAZUGSÁG

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:50:56

@cukicica: Szerinted rasszizmus elleni küzdelemnek most mi értelme van?
Ha Magyarországról gombnyomásra el lehetne távolítani a rasszizmust mi változna?

rasszizmus: "A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető eltéréseket kiemeli, ezekhez morális, társadalmi és politikai különbségeket rendel hozzá, és az így létrehozott csoportok között – feltételezett tulajdonságaik vagy értékeik alapján – hierarchiát állít fel"

mukinyúl 2009.06.21. 20:53:25

@Michael Collins: "számomra ez erősen sértő!"

Számomra is. Viszont ez még nem jogosítja fel egyikünket sem arra, hogy akadályozzuk a szabad véleménynyilvánításban. Ez lenne a szólásszabadság lényege. És ezt jó lenne, ha végre a politikus hölgyek / urak is egyszer s mindenkorra a fejükbe vésnék.

Lovastengerész 2009.06.21. 20:55:06

@TaTa86.: húúúú hát ez egy nagyon hosszu dolog.
és magyarország ilyen szempontból igen kényes hely már a XIX század végétől kezdve.
nincs mégegy ennyire multikulturális hely a világon ahol ennyire mély gyökerei lennének egy hamis fajtudatnak, felsőbbségtudatnak, és ahol ennyire általános lenne a kirekesztő szemlélet. Mindemellett a kirekesztés nem párosul összetartással, így aztán nem csoda h itt tart a dolog ahol.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.21. 21:07:19

@cukicica: A véleményem az, hogy zsidó származású ember is lehet antiszemita, ha ezt különböző szinteken kezeli. De erről majd írok posztot valamikor a középtávoli jövőben.

Másrészt viszont egy traumát feldolgozni sokféleképpen lehet, és lehet, hogy a családi történetek alapján benned egy ilyen reakció lépett fel.

Harmadrészt egyetlen ember ipari módszerekkel történő kivégzése is olyan tragédia, amelyet az ember nem képes feldolgozni. Kezelheti többé-kevésbé belegondolva, de átlátni, megemészteni soha nem fogja. A számok nem számítanak ilyen mértékben. Éppen ezért eléggé gyomorforgató, ha milliók halálán kezd valaki alkudozni.

Ennek alapján a te álláspontoddal lehetne vitatkozni, de nincs kedvem meggyőzni arról, hogy 6 millió a bűvös szám.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 21:08:03

@cukicica: ÍÍÍÍÍÍjjáááááááááááááj. Ez a komment nagyon fájt.

"ennyire mély gyökerei lennének egy hamis fajtudatnak, felsőbbségtudatnak, és ahol ennyire általános lenne a kirekesztő szemlélet."

Lényegében azt mondtad, hogy a magyarok látens nácik. Én pedig a magam negyed tót, 8ad olasz, német, 16od zsidó származásommal ezt határozottan visszautasítom.
Valóban nagyon hosszú dolog, de rátapintottál a lényegre.
Ezt úgy hívják magyarellenesség.
Pont ez az a mentalitás, amiért én azt mondom, hogy előrébb lennénk zsidók nélkül. (->"én a magam félzsidó származásával")

Nem érzed, hogy mennyire sértő, degradáló amit írsz?

Lovastengerész 2009.06.21. 21:14:05

@TaTa86.: :)

kezded érteni.
(csak a rend kedvéért: a magam részéről számadatokat nem tudok, de "magyarságom" tót, szerb, sváb és zsidó összetevőkből áll)

látens nácik nem a "magyarok" hanem azok a vezető emberek lettek azzá az évtizedek folyamán akik megpróbálták a lehetetlent: egy összetartó Nemzetet kovácsolni. jót akartak, csak valahogy mindíg fordítva ültek a lovon, ill. a ló fordult meg alattuk.
így aztán nem csoda hogy elkezdtek mutogatni elsősorban a zsidókra (nem véletlenül persze) illetve mindenki másra, aki nem passzolt bele a "birtokaink, szentkorona, máriaországa, stb" illuzióvilágba.

I-brahi 2009.06.21. 21:18:32

@mukinyúl: Igen, csak ott a probléma, hogy a fejlett nyugati demokráciákban általában nincs korlátlan szólásszabadság, míg Magyarországon a szélsőjobb erre való hivatkozással uszíthat lassan mindenféle korlát nélkül. Nem véletlen, hogy a külföldi lapok nagyon komolyan veszik a magyarországi szélsőjobbot, sokkal inkább, mint bármelyik másik európai országét. És jó lenne, ha itt elvonatkoztatnánk a bértollnokok és a megtévesztettek képzavarától (mármint hogy az ominózus lapok munkatársai ezen két kategória egyikébe tartoznak).

marosy 2009.06.21. 21:23:35

@I-brahi: Ha nem tetszik, el lehet menni. Az Izraeli Függetlenségi Nyilatkozat felszólít minden zsidót az alijára. Nosza rajta, ALIJA!

Lovastengerész 2009.06.21. 21:24:34

idézet magamtól, az egyszerűség kedvéért :)

"A náci népirtókkal egyetemben, nagyon nagy bűnt követtek el az emberiség és a valóság ellen azok akik hamis tanuvallomásokkal, legendás könyvekkel akár üzleti vagy egyéb hasznot szerezve egy nyilvánvalóan hamis mitoszt építettek többmillió ember kegyetlen meghurcolása és megölése köré,és igyekeznek "vallássá" tenni ezeket a legendákat, meghamisított szörnyűségeket. és ezt a nép ugyanugy bekajálja mint a fasiszta uszítást, vagy a nagy történelmi médiaheckeket (lsd "cion Bölcsei", és egyéb összeesküvéselméletek)"

I-brahi 2009.06.21. 21:41:47

@marosy:

Pont azért vannak ilyen jó véleménnyel rólunk nyugaton, mert túl sok a hozzád hasonlóan gondolkodó. Nem szeretném, ha ez csak fokozódna, úgyhogy inkább maradok, és az európéerek táborát gyarapítom. Hadd lássák, hogy a tisztességesek vannak többen.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 21:44:34

@cukicica: Na ma is tanulok akkor valamit.

Nem éppen így van. Nekem semmi gondom a magyarságtudatommal. Sosem voltam amiatt frusztrált, hogy a kívánatos "100% magyar" helyett, inkább a "nyomokban magyart tartalmazhat" volt igaz rám. Sőt én nem tudok olyan nemzeti érzelmű embert akinek ez akármilyen problémát okozna.
Az, hogy emiatt a nemzetiekben akármilyen tüske lenne, ez badarság. Ezt a libsik találták ki maguknak. (Vicces is amikor elkezdenek fajmagyarozni, és azt hiszik, hogy ebből sértődés lesz.)

És szerintem éppen ezért nem lehetetlen küldetés összetartó Nemzetet kovácsolni a magyarból. Sőt!
A zsidókra meg nem amiatt mutatunk, mert irigyek vagyunk a hevroszra, és frusztráltak a saját kudarcaink miatt, hanem azért mert folyamatosan szabotálják ezt a törekvést.
Meg mondjuk mert a drágalátos szdsz tönkretette az országot. Meg amiért a zsidó paranoia megakadályozta, hogy a cigánykérdésről érdemben lehessen beszélni. Meg amiért a szennymédia az ő kezükben van. (rtl, tv2, mtv, rádióadók többsége) Meg az undorító provokációikért, amire ha kivételesen van reakció akkor New Yorkig hallatszik a sírás. Meg a folyamatos utolsónácicsatlósozás. Meg Demszkyért és sleppjéért, október 23áért. Meg december 5éért. Meg Dunaszerdahelyért( Eörsi feat.). Meg azért, hogy folyamatosan hazugságokat terjesztenek Magyarországról és a magyarokról a szintén zsidó kézben lévő nyugati lapokban.
És azért mert egyszerűen KÉPTELENEK AZ ÖNKRITIKÁRA, és képtelenek leereszkedni a magas lóról.

Egyébként a nemzetté kovácsolásba azért vannak pozitív eredmények. A fiatalság nagy része már nemzeti érzelmű, és nem hiszi ezeket el ezeket a képtelenségeket. (Hanem más képtelenségeket hisznek el. :) )

xenuka 2009.06.21. 21:47:41

@I-brahi:
Ha nincs érved személyeskedsz?

Várom a számát a frontokon a saját német hazájuk védelmében elhunyt zsidóknak.

és CSAK én döntöm el ki a náci vagy fasiszta, mert zsidó és cigány felmenőim vannak.

I-brahi 2009.06.21. 21:47:48

@TaTa86.: Ne haragudj, de honnan van ez a hihetetlenül fellengző arrogancia benned? Te magad írtad, hogy mindösszesen 22 éves vagy. Akkor talán nem kéne mindent ennyire tudnod. Az általad felsoroltaknak jó, ha a fele igaz...

I-brahi 2009.06.21. 21:51:02

@xenuka: Nem érzed egy csöppet cinikusnak kérdést, hogy hány zsidó halt meg azért a Németországért a második világháborúban, amely az ő elpusztításukra rendezkedett be? Komolyan mondom, hogy minden tisztességes ember nevében lesül a képemről a bőr!

2009.06.21. 21:51:52

@I-brahi: nem veszed észre, hogy az álrettegő ostobaságotokra már csak 2 százalék kíváncsi? Majd akkor magyarázz szélsőjobbos veszélyről, ha a fejlett nyugati demokráciákhoz hasonlóan itt is százasával üldözik el a cigányokat mint Írországban, vagy cigánytelepeket gyújtanak fel, mint Olaszországban.

I-brahi 2009.06.21. 21:52:13

@xenuka: Amúgy meg jó messzire estél a fádtól. A felmenőid remélem kitagadtak ezzel a mentalitással...

2009.06.21. 21:58:07

@I-brahi: jobb lenne, ha inkább máshol gyarapítanád az "européerek" táborát. Itt semmi szükség a bajkeverő, álnok fajtádra.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 22:00:14

@I-brahi: Engem ez a liberális közeg nevelt. ;)

"Az általad felsoroltaknak jó, ha a fele igaz..."
Most nem azért, de ha akár egy is igaz abból amit írtam, azért boldogabb történelmi fejlődésű államokban kb pogrom jár.

I-brahi 2009.06.21. 22:01:00

@TaTa86.: Szoktam, naponta többször, és valószínűleg többet is ülök egy évben repülőn, mint ahányszor te segget törölsz. Lol, mi? Olyan elképesztően arrogáns vagy kis 22 éves taknyosként, mintha te nyaltad volna hegyesre a piramisokat. Nem mondom, hogy sokkal idősebb vagyok, de én azért elég sok mindent közvetlen közelről éltem át az elmúlt húsz évben.

Lovastengerész 2009.06.21. 22:02:07

@TaTa86.: jó, tényleg tanulj valamit.
figy
mire nevelte a magyar nemes/nagypolgár a gyerekeit a századforfulón?
arra hogy legyen büszke a birtokra a szentkoronára, a hazára, az ősökre, "régi dicsőségünk..." és ment az urimuri a kiegyezés óta sőt...szidtuk az osztrákokat, a németeket, a zsidókat, tótokat, és közben észre se vettük hogy a világ változik körülöttünk.
és mit csinált a zsidó? őt kihagyták az urimuriból, birtokai nem lehettek, mint európa legtöbb országában, itt is kirekesztett, megtúrt kóborember volt (ennek is oka van)
libás, kereskedő, szatócs...jobbhíjján mit tehetett? egyetemre járatta a gyereket, orvosnak, mérnöknek, jogásznak, tudósnak tanult...
teltek multak az évek, évtizedek, generációk nőttek föl, egyszercsak azon vette észre magát a büszkemagyar hogy amig ő felmenői már nem is létező birtokát kártyázza el a tisztikaszinóban, a zsidó egyre gazdagabb és elismertebb, befolyásosabb, hiszen beilleszkedett az uj világba, az ipar, a kereskedelem, a jog világába...
hát persze hogy pipa lett szegény, és elkezdett gondolkodni...nagy volt ám a "honfibú", mert ezek a fránya idegenek eluralták máriaországát...(azaz beilleszkedtek az iparosodó, "kapitalizálódó" európába)
így aztán nem csoda hogy magyarországon már akkor komoly zsidóellenes jelenségek voltak a társadalomban amikor adolf hitler, vagí más elmebetegek még meg sem születtek, vagy még a csattogós lepkéjükkel játszottak a kis barátaikkal a zsinagóga udvarán....

ezért mondom h magarországon ez egy különösen kényes dolog....nehéz megfogni

I-brahi 2009.06.21. 22:02:09

@imperial: Az a helyzet, hogy a te véleményed lófaszt sem számít ebben a kérdésben...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 22:06:40

@I-brahi: Talán egyszer rajta maradhatnál azon a repülőn? Sőt akár el is felejthetnéd, hogy akármikor közöd volt Magyarországhoz. Mindenkinek jobb lenne.
Neked nem kéne szégyenkezned, nekünk meg nem kéne hallgatnunk az ostoba fröcsögésed. (Najó, igazából tőlünk ez áldozatot követelne, hiszen nagyon jókat nevetünk rajtad, de vannak még trollok az interneten.)

2009.06.21. 22:06:54

@cukicica: ugyan már, nem kell ilyen messzire menni. Az szdsz és a nemzetet, nemzeti jelképeket támadó köreik akkor is a zsidók ellen hangolták volna a magyar közvéleményt, ha ezelőtt az emberek azt sem tudták volna, hogy mi az a zsidó.

I-brahi 2009.06.21. 22:07:34

@cukicica: Csak annyival szeretném kiegészíteni a hozzászólásodat, hogy ez nem Magyarországon és nem a 19. században kezdődött, hanem századokkal korábban, Spanyolországban és Olaszországban. Ugyanis a keresztény egyház nem tűrte meg, hogy a hívei olyan "mocskos dologgal" foglalkozzanak, mint a pénz. Ezért aztán a legelső kereskedők, bankárok, brókerek túlnyomó része a zsidók közül került ki. Utólag már lehet bánkódni, de ami van, az az akkori felfogás eredménye.

2009.06.21. 22:09:19

@I-brahi: mert aztán a tied sokat számít 2 százalék :D Igazán csomagolhatnál, ne rontsd itt tovább a fajtád hírét. Elvégre nem minden zsidó olyan buta és pofátlan, mint amilyen te vagy.

Onthophagus taurus 2009.06.21. 22:09:34

A biznic az biznic !
"A II. világháború után az agyonbombázott, romokban heverő, nincstelen menekültekkel teletömött, megerőszakolt, kettészakított és katonailag megszállt Németország nyugati felének kormánya már az 1950-es évek legelején elkezdte a fiatal Izrael Állam és a holokauszt túlélők részére a háborús kártérítési összegek folyósítását.
Az azóta eltelt több mint 50 év alatt az NSZK és az újra egyesült Németország egymást váltó kormányai bizonyíthatóan 60 milliárd dollárt - független nemzetközi pénzügyi szakértők becslései szerint ennek közel a dupláját, kb. 100-110 milliárd dollárt - fizetett ki Izraelnek és a zsidó érdekvédő szervezeteknek a zsidók kárára 1933 és 1945 között elkövetett bűnök és a tőlük elkobzott személyi javak kárpótlásának jogcímén.
Ez az óriási összeget egyedül Németország fizette ki, (más államok, mint pl. Ausztria vagy Svájc külön fizettek) és ebben még nincsen benne az a 10 milliárd német márka (akkori értéken 5 milliárd 200 millió dollár) értékű kártérítés, amit a Schröder-kormány egy 1999 decemberében aláírt német-izraeli egyezmény keretében utalt át Izraelbe.
Az akkori tárgyalásokon Izrael azt állította, hogy a német koncentrációs táborokat és a németországi holokausztot túlélő zsidó foglyok és kényszermunkások közül 2 millió 300 ezer ember még mindig életben van, így 2000 tavaszától kezdődően ennyi "volt náci rabszolga" után kapott Izrael újabb anyagi kárpótlást."

Lovastengerész 2009.06.21. 22:11:04

@I-brahi: igen, köf.
erre céloztam h "(ennek is oka van) "
de nem akartam ádámtól évától kezdeni a dolgot...
az biztos hogy a századokon át feudális hatalmat képviselő katolikus egyház embertelen dogmarendszerébe nem illett bele a zsidóság kultúrája, így nem engedték be őket az általuk uralt életbe.

2009.06.21. 22:22:16

@blas - Ki szelet vet, vihart arat.: "az SW központ kiket fog üldözni 20 év múlva?"

Majd kitalálnak valamit, mert a mártírokrata szerepkör jövedelmező üzletág. Mondjuk a cigányok is kezdenek ráérezni az ízére, kíváncsi vagyok hogy e két testvérnép mikor kezdi el fúrni egymást emiatt.

I-brahi 2009.06.21. 22:26:28

@TaTa86.: Sokakkal ellentétben elég sok adót fizetek ennek az országnak, úgyhogy nem biztos, hogy valóban mindenki annyira jól járna... Egyébként nem fröcsögök, bár kétségtelenül kicsit ingerültebb voltam az előző hozzászólásomban, mint az indokolt lenne. Csak az a problémám, hogy egy 22 éves, következésképpen még a felsőoktatásból ki sem került kölyök az képzeli, hogy ő aztán mindent tud, mindent lát, és beszólhat a nála idősebbeknek, miközben fogalma sincs a világról, amit mi sem bizonyít jobban, mint az általános nemzeti radikális retorika és az összeesküvéselméletek teljes mértékben való bekajálása. A "drágalátos" SZDSZ-ről mit tudsz, amikor kétéves voltál a megalakulásukkor? A zsidó paranoia akadályozta meg, hogy lehessen beszélni a cigánykérdésről? Nem inkább az, hogy "cigánykérdésről" beszélni a legkevésbé sem európai, mert kirekesztő és rasszista? Bizony vannak kérdések, amiket nem illik hangosan feltenni és megválaszolni, mert nem eleme a felvilágosult, demokratikus gondolkodásnak. A média a zsidók kezében van? Miért nem inkább a hindukéban? Arról, hogy mindent provokációnak tekintesz, ami kicsit is nem tetszik, simán csak annyit mondok, hogy éretlen vagy. És persze a nyugati lapok gondolkodás nélkül mindent leírnak, amit itt mondanak, mi? Mert ilyen a nyugati újságírás? Gondolkozz már egy picikét, mielőtt ennyi marhaságot leírsz.

Amúgy pedig abból a fajta nemzeti érzelemből, ami jelképek és agresszió köré szerveződik, kösz, de nem kérek. Szerintem én eléggé nemzeti érzelmű vagyok azzal, hogy ezt az országot tekintem otthonomnak, ez az anyanyelvem, itt akarok adózni (sokakkal ellentétben), a magyaroknak szurkolok a sporteseményeken, hogy lényegesen jobban ismerem a magyar művészetet, mint a többit, stb.

I-brahi 2009.06.21. 22:28:36

Kiegészítés:

Félre ne értsd. Nem azt mondom, hogy egyes kérdésekben nem lehet igazad, csak azt, hogy nem kellene ennyire dogmatikusan gondolkodni.

Lovastengerész 2009.06.21. 22:29:31

@I-brahi:
ettől még cigánybűnözés létezik, zsidóbűnözés is, és nemhogy illik, de kell beszélni róla, mert különben globális magyarbűnözés lesz belőle!

I-brahi 2009.06.21. 22:37:03

@cukicica: Nem mondtam, hogy nem létezik cigánybűnözés, de szerintem nem szerencsés így hívni. Már csak azért is, mert nem hiszem, hogy ez egy jól körülírható bűnözési forma, ha meg mégis, akkor biztos, hogy nem csak a cigányok űzik. Zsidóbűnözésről még nem hallottam, amennyiben adócsalásról, korrupcióról, gazdasági bűncslekémnyekről beszélünk, az semmiképpen nem csak a zsidók sajátja, legfeljebb azért lehet jellemzőbb rájuk, ha egyáltalán, mert nagyobb a szerepük a gazdasági életben.

xenuka 2009.06.21. 22:38:40


"A Gulag táboraiban a vértől megrészegült zsidó terroristák mintegy 66 millió embert öltek meg 1918 és 1957 között!"

Alexander Szolzsenyicin - A Gulag szigetcsoport

ő már csak tudta.

2009.06.21. 22:44:20

@xenuka: cúnya, antiszemita Szolzsenyicin báci :DD

Lovastengerész 2009.06.21. 22:46:51

@xenuka:
66 millió
tehát a szovjetunio lakosságának majdnem fele...
na igy megáll a 6 milliós holokamu is...

Bell & Sebastian 2009.06.21. 22:58:05

@xenuka: @I-brahi:

Amiket itt leírtatok, azért járna a három év letöltendő, és min 5 év közügyektől eltiltás!

Szálljatok a szelek szárnyán! (hogy a témánál maradjunk)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 22:58:13

@I-brahi: Mint mondtam ez a liberális világ nevelt fel. Szívás. Egyébként az előző kommented alapján megint elgondolkodtam, hogy talán tévedtem, de most sikerült megerősítened, hogy amit írtam nem marhaság. Amit te az igen.

Nem tud izgatni mennyi adót fizetsz. Sokszor tapasztaltam, hogy rosszabb a csapat ha beáll egy nagymenő, aki csak bomlaszt, és feszültséget szít, mintha csupa közepes képességűekből áll, akik legalább tudnak a csapat érdekeihez alkalmazkodni.
Küldöm neked a Beatrice számát: www.youtube.com/watch?v=uuuXTQGGY0U

SzdSz: Vannak nekem ám szüleim is. Felnőtt ismerőseim. Egyébként az is elég amit manapság látok tőlük. Ja, és gratula a 2.2%-hoz!:)
cigányok: Európa döglődik. Nem tud izgatni mit mondanak azok akik megölik. Izrael irányt mutat, arrafelé 8méteres betonkerítést építenek a kisebbség köré, és néha megszórják napalmmal őket. Egyébként ha már annyit utazol külföldre próbálj egyszer buszon utazni. Repcsiből, Audiból más a világ. Ismerek olyan hozzáállású embert mit te: az Aston Martin-ból neki is úgy tűnik, hogy nincs cigánykérdés, és dübörög a gazdaság.

"Bizony vannak kérdések, amiket nem illik hangosan feltenni és megválaszolni, mert nem eleme a felvilágosult, demokratikus gondolkodásnak."
Anyukám anno pont így magyarázta mi az a bolsevizmus. Amikor mindenki tudja, hogy baj van, az emberek mégis egymás szemébe néznek és hazudnak, mondják a begyakorolt dogmákat. (Most a "felvilágosult" jelző a tét, ott az életed volt.) Gratulálok!

"A média a zsidók kezében van? "
Lol, tényleg tagadod? Voltál már az mtvben? Csak a biztonsági goj.(Mármint nem ostromkor. XD)

"Arról, hogy mindent provokációnak tekintesz, ami kicsit is nem tetszik, simán csak annyit mondok, hogy éretlen vagy."
Igen ezt ismerem. Nem értem a művészetet. Azért érdekes: amikor a zsidók emlékművét "értelmezik át" rögtön megy a hiszti. Biztos mert Parti Nagy Lajos is éretlen. Illusztris társaságba kerültem nemde?

"Mert ilyen a nyugati újságírás? "
Igen ilyen. Volt szerencsém többször látni, hogy az amit írnak köszönő viszonyban sincs a valósággal. Ugyanaz a belterjes társaság írja a nyugati lapokat is mint itt a Magyar Narancsot és a Népszabadságot. Ugyanaz a színvonal, ugyanaz a cél.

Egyébként néha engem is elkeserít, hogy sikeres bizniszmeneknél sokkal jobban átlátom a közéletet már 22 évesen. Elvileg engem kéne tanítani...

Lovastengerész 2009.06.21. 23:01:41

@TaTa86.:
"Egyébként néha engem is elkeserít, hogy sikeres bizniszmeneknél sokkal jobban átlátom a közéletet már 22 évesen. Elvileg engem kéne tanítani... "

boldog ember vagy, no nem azért amiért a Papucsos mondta, (lelkiszegények...ez fasság) hanem mert sok mindent fogsz még fölfedezni!
és lassanként képes leszel a differenciált gondolkodásra, és ez még boldogabbá fog tenni

Bell & Sebastian 2009.06.21. 23:16:05

@cukicica:

Köszi a linkeket, kialakult a véleményem.

mukinyúl 2009.06.21. 23:30:09

@I-brahi: "a fejlett nyugati demokráciákban általában nincs korlátlan szólásszabadság"

Nem vagyok jártas a nyugati demokráciákban, de ha ez így van, ahogy állítod, akkor ez bizony hatalmas probléma, amit orvosolni kell.

"míg Magyarországon a szélsőjobb erre való hivatkozással uszíthat lassan mindenféle korlát nélkül."

Ezt most szerintem kevered. Az uszítást a törvény jelenleg is bünteti, ennek megakadályozására jelenleg is megvan minden jogi eszköz. A probléma ott van, hogy már a puszta véleménynyilvánítást is szankcionálni akarják. Ne essünk abba a hibába, hogy ezt támogatjuk, mondván, hogy ez a mi pillanattyi érdekünknek jó. Mert a dolog könnyen a visszájára fordulhat, és akkor majd csak pislogunk. A szabad szólás jogát mindenáron biztosítanunk kell, még akkor is, ha adott esetben számunkra nem tetsző, bántó vélemények hangzanak el (ez természetesen nem vontakozik az uszításra, de egy múltbéli esemény megkérdőjelezése ettől még igen messze áll).

xenuka 2009.06.21. 23:55:02

@Bell & Sebastian:

Zavar, ha az 1970-ben irodalmi Nobel-díjas Szolzsenyicintől idézek?

Pedig ez még nem is volt durva idézet tőle.

I-brahi 2009.06.22. 00:04:36

@TaTa86.: Spec autót ritkán használok, inkább tömegközlekedem, úgyhogy eléggé szoros kapcsolatban vagyok a társadalommal. Volt már dolgom romákkal, különböző szituációkban, nem is egyszer, úgyhogy nem állítom, hogy szentek. Csak tudod, nem szerencsés az a hozzáállás, amiben előre kollektíven elítéled az összes cigányt.

Ami a provokációkat illeti, soha nem fogjuk megtudni, hogy a brit hölgynek mi volt a pontos szándéka, és hogy mennyit tudott a turul hátteréről, de az ellenakció nem titkoltan kifejezetten a zsidó áldozatok megsértésére irányult. (A turulról egyébként önmagában megvan a véleményem, elég abszurd olyan jelképet választani a II.vh áldozatainak emlékére, amely jelképet az akkor regnáló hatalom használt. És itt lehet akármit mondani arról, hogy ez egy ősi jelkép. Tudod, egy jelképben minden benne van, ami hozzá kötődik.)

"Egyébként néha engem is elkeserít, hogy sikeres bizniszmeneknél sokkal jobban átlátom a közéletet már 22 évesen. Elvileg engem kéne tanítani... "

Na ez viszont tényleg megalol! Én kb. 10 éve magam is alakítom a közéletet. Sajnos magam is azt tapasztalom, hogy az értelmes kezdeményezések jelentős része elbukik, hogy dilettánsok kerülnek pozíciókba. Csak hogy tudj engem hova tenni, én büszkén vállalom a liberalizmusomat és azt is, hogy nagyon sokáig támogattam az SZDSZ-t, de két éve megszakítottam velük minden kapcsolatot, mert felfordult a gyomrom azoktól, amik ott zajlottak, és nem is vagyok hajlandó semmit tenni értük. (Pedig korábban elég sok mindent köszönhettek nekem.)

xenuka 2009.06.22. 00:07:02

@cukicica:

A volt Szovjetunió lakossága 290 millió volt 1990-ben.

"66 millió...1918 és 1957 között" - ez 39 év.
Évente kb 1,65 millió.

Zsidókból állítólag napi 10.000-et öltek meg munkatánborokban.

bryan 2009.06.22. 00:11:09

@xenuka:
Ha három sornál többet olvastál volna Szolzsenyicintől, tudnád, hogy ez az idézet nem tőle van. Hülyegyerek...
Nem, a másik szokásos széljobber idézet se tőle van.
konzlib.blog.hirszerzo.hu/?todo=entry&vid=9534

bryan 2009.06.22. 00:14:08

Bocs a személyeskedésért. Csak nehezen viselem, amikor idióták Szolzsenyicin (vagy más általam tisztelt személy) nevével akarnak visszaélni.

I-brahi 2009.06.22. 00:16:01

@xenuka: Fiacskám, ott basztad el, hogy Szolzsenyicint a nagybátyám fordította magyarra, így egy kicsit jobban képben vagyok az általad hivatkozott idézet és Szolzsenyicin kapcsolatáról. (Ami nem létezik...)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 00:25:14

@I-brahi: "inkább tömegközlekedem"
Akkor ezt buktam.

"provokációkat illeti,"
Nem ez az első eset. Holnap reggelig sorolhatnám.

"Nagyon sokáig támogattam az SZDSZ-t, de két éve megszakítottam velük minden kapcsolatot"
Azért elismerheted, hogy elég sokáig tartott. Volt akinek már akkor feltűnt milyenek, amikor csatlakoztak a komcsikhoz. (Tudom erről már a véleményed.) Vagy amikor az mszp szélsőjobbos kampányt folytatott 2002ben. (Orsós Viktor, 23millió román. Bár gondolom akkor lelkesen lobogtattad a "LopStop" táblát, és fújjoltál a kokárda miatt), esetleg dec 5én besokallhattál volna, vagy a 2006os elqrásnál, esetleg az okt23ai rendőrterrornál. Na mindegy. Jobb később mint soha.

Azért ezután, egy kicsit tényleg lehetnél szerényebb. Cserébe ha a Jobbik holokausztol 4 év múlva én sem leszek annyira nagyra magammal...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 00:30:14

@xenuka: "A Gulag táboraiban a vértől megrészegült zsidó terroristák mintegy 66 millió embert öltek meg 1918 és 1957 között!"

Lol! Tényleg örülnék, hogyha normális érvekkel operálnál. Olvastam a Gulágot, de nem emlékszem, hogy Szolzsenyicin zsidózott volna.
Ha pedig ez a saját interpretációd, akkor ne használj idézőjelet.

I-brahi 2009.06.22. 00:39:06

@TaTa86.: Az Orsós Viktor és a 23 millió román című témáról nekem is igencsak megvan a véleményem, ne aggódj, de a többiben azért nem értünk egyet, és részletesen el tudnám mondani, hogy miért, de az már legközelebbre marad, mert holnap munkanap.

Jó éjszakát!

bryan 2009.06.22. 10:14:32

@TaTa86.: Az Orsós Viktorban én inkább volt TSZ-elnökök, munkásőrök, meg hasonló nímandok keze nyomát vélem felismerni, a 23 millió román az 2004-től volt, ha jól emlékszem (egyébként tényleg gusztustalan módon), de az a kampány nem csak a bal de a jobb oldalon is gusztustalan volt. Nagyjából be kellett fognom az orromat, hogy be tudjak húzni egy x-et az igen mellé, mert a kampány szinte minden résztvevője bűzlött. A fideszesek közül bizony tényleg sokan loptak amikor pártjuk kormányon volt. Naivitás lehetett elhinni, hogy a balosok nem teszik majd ezt, de a lopások ténye ettől még tény merad. Nézd meg az akkori újságokat. A "kokárdázás" meg roppant gáz volt. Azt az érzetet keltette sokakban, hogy a fidesz ki akarja sajátítani a nemzeti érzéseket, el akarja hitetni a támogatóival, hogy csak ők a nemzeti érzelműek, mindenki más meg nemzetidegen. Ezzel elég sokakat ugrasztott egymásnak és sokkal több támogatót vesztett mint ahányat nyert, tehát nem csak visszataszító, hanem béna húzás is volt.
Soha nem szavaztam az szdszre de kb. 2003-ig az volt a kedvenc pártom a szerény kínálatból. Mivel 2000 környékén kezdtem érdeklődni a politika iránt, tehát a '94-től től tartó ciklus nem igazán volt hatással a preferenciáimra. (Tudom, hogy nem nekem szólt a kommented, de gondoltam azért nem hagyom szó nélkül :)
Azért meg respect, hogy 22 éves korodra elolvastad a Gulágot, kevesen tesznek így, mielőtt vadul komcsizni kezdenek.

BF79 2009.06.22. 10:44:47

Amennyire rossz a Carter-es poszt, annyira jó ez. Aki a Holokauszt-ot tagadja, egy címeres ökör, de egy jól működő demokráciában, ha másnak nem árt vele, akkor bárkinek joga van címeres ökörnek lenni.

Karcolt lendület 2009.06.22. 11:53:58

Akkor remélem a következő lépésben az olyan könyvek is lekerülnek a könyváruházak polcairól mint:
1. Dr. Heribert Illig: Kitalált középkor
2. Michael Baigent - Richard Leigh - Henry Lincoln: Szent vér, szent grál (Ennek következményeként a Da Vinci kód is - végre...)
3. Erich von Daniken összes könyve, amelyik szerint az UFO-k építették a piramisokat.
De találni még elég sokat amelyik kisebb-nagyobb mértékben ellentmond a történelemtudomány jelenlegi állásának. De ha kiterjesztjük, akkor azért elég sok ezoterikus és táplálkozás"tudományi" könyvet is be kell zúzni.

Bár alapvetően igen kevésre becsülöm ezeket a könyveknek a nagy részét és a tudományosnak kevéssé nevezhető módszertanaikat - amivel valahogy mindig eljutnak a kívánt következtetésig -, azért azt még károsabbnak tartom, amit Bajnai és a szocik nyomnak: tisztán látszik, hogy fingjuk nincs a demokrácia alapértékeiről még így 20 évvel a rendszerváltozás után sem. (Nem is beszélve arról, hogy nem vették észre, hogy ilyen fasságokkal semmit nem érnek: a kicsit is gondolkozó értelmiségi elutasítja az ilyen törvényeket - mert esetleg legközelebb az ő világképét tiltják be -, a nép nagy része pedig le sem szarja, hogy néhány barom tagadja-e a holokausztot vagy sem.)

Egy értelme lenne - az pedig igen aljas: akna a következő vszeg Fidesz-kormánynak, amelyik esetleg eltörölné, mert irdatlan fasság, nem liberális ökörség ez a törvény, de akkor hatalmas, világméretű hisztit lehet csinálni 40-100 értelmiségi aláírásával, hogy ezek itt már megint náculnak.

Bell & Sebastian 2009.06.22. 12:07:22


Na!
Miután letisztult, azt gondolom, inkább kutatni kéne, mivel ameddig kikezdhetetlen a dogma, erkölcsi felmentést ad az előnytelen üzletelés alól, és jó ürügy a további pumpolásra, bűntudat permanens fenntartására!

Hogy finom legyek.

De azért népiesch stílusban megkérdezem:

Mi a nagyobb ki..szás, a halál, vagy ha elhajtják (tükörfordítás németből) a bűnbakokat családostól idegenbe? (ezért nincs értelme a számháborúnak)

(Arról nem is beszélve, hogy kik pénzelték Hitlert és miért?)

A szóban forgó törvény elfogadása túlélésünk feltétele hitel-financiális szempontból.
Ez is van olyan gyomorforgató, mint a disznóláb-ügy!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 21:51:34

@bryan: "23 millió román az 2004-től volt"
Nem az más volt. Az a "Nem akarok az álmaimmal fizetni!" a kettős állampolgárság miatt.
Ez a státustörvény miatt volt, ami megkönnyítette az htm munkavállalását Csonka-Magyarországon 2002ben. Azért is írtam külön dec5öt.
A kokárdázásról nekem más a véleményem. Most a Jobbik és a Fidesz is nemzeti retorikát folytat, én mégsem érzem úgy hogy egyik is ki tudná sajátítani(, akarni persze akarják: az egyik cionistázik, a másik ügynöközik). Versengeni meg hadd versenyezzenek. Erről szól a többpártrendszer: mindegyik párt "ki akarja sajátítani", hogy ők szakértők, hogy ők törődnek a nyuggerekkel vagy a fiatalokkal, vagy a vállalkozókkal, vagy a bélyeggyűjtőkkel. Nyugodtan versenyezzenek abban is, hogy ki a nagyobb magyar. Az szdsz hisztérikusan utasította vissza a versenyt, nyilván mert esélytelenül indultak volna.

"A fideszesek közül bizony tényleg sokan loptak amikor pártjuk kormányon volt."
Ezt nehéz lenne tagadni.:)

Az derék dolog, hogy nem szavaztál a szadeszra. :)
És kösz a respektet.

bryan 2009.06.22. 23:01:57

@TaTa86.:
"Az szdsz hisztérikusan utasította vissza a versenyt"
Én is visszautasítom. Szeretem a magyar kultúrát, a sajátomnak vallom, de ha csak abba lennék bezárva azt nehezményezném. Ha mindent aszerint kellene megítélni, mennyire "Magyar" az roppantul idegesítene, ahogy a nemzeti giccs ugyanúgy fel tud bosszantani, mint az eltátogott Internacionálé. A "nemzeti" szó kisajátításával az a probléma, hogy mintegy kétségbe vonja a magyarságomat, ha nem a jobboldalhoz tartozom és ez a kirekesztősdi nem jó játék, inkább veszélyesnek mondanám (ez a baloldal hasonló húzásaira is vonatkozik). A kokárda pedig a forradalmakra való megemlékezéshez, vagy valódi forradalomhoz tartozik hozzá, nem választáshoz, ahol csak azt a Magyarországon amúgy is túlzottan is jelenlévő ellenségeskedést erősíti ami már így is rettenetesen sokat ártott nekünk.
Inkább ezt a fajta hazaszeretetet kellene erősíteni:
mimicsi.blogter.hu/103410/marai_sandor_a_hazarol_es_az_allamrol
""23 millió román az 2004-től volt"
Nem az más volt."
Igazad van tévedtem.

Bell & Sebastian 2009.06.23. 00:31:38

@bryan:

Márai politikai-, vallási-, szakmai-, családi életútja különleges nyomatékot ad írásai hitelességének, igazságának...

Az SZDSZ -ről csak annyit, -ha nem csal az emlékezetem-, az első választáskor az első forduló után nyerésre állt,... és fékcsíkot húzva maga után udvariasan előre engedte Antallékat.

Ebben a taktikában felsejlett eljövendő viselkedése: Az én füttyömre te kimászol a létrán a lövészárokból, egyenesen a keresztben pásztázó géppuskák tüze elé!

Az ilyen tiszteket a saját katonáik lövik le a fedezékben hogy kihajíthassák az árokból!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.23. 01:01:43

@bryan: A libsi hozzáállással pedig az a baj, hogy kiüresíti a "magyar" fogalmát. Ha mindenki magyar, akkor senki sem az, értelmetlen az egész fogalom.
Itt 40 évig üldözték a nacionalizmust, a nemzeti érzelmet. Ezek után nem értem miért a kirekesztés az amitől félni kell? Annyira röhejes, még a radjobbosok is olyan rohadt távol vannak az igazi kirekesztő szemléletmódtól, hogy hihetetlen. Pl a Magyar Gárdának is vannak zsidó tagjai (nem csak Reiner), és eszükbe nincs kirekeszteni őket. A Goj motorosok is szívesen veszik, ha a túráikhoz zsidó csatlakozik, már maga az szervezet neve is zsidótól származik. Akkor miről beszélünk?
Nemrég összefutottam egy hungarisa tizenévessel, bazzeg, a cigány barátosnőjével iszogattak, és a gyerek elmondta, hogy a barátnője zsidó.
Hol van itt a kirekesztés ami ellen annyira harcolni kell?
(Ja, hogyha valaki nyíltan deklarálja magyarellenességét, akkor azt lemagyarellenesezik? Miért, ha valaki nyíltan zsidóellenes akkor azt talán nem rekesztik ki?)

Az pedig röhej, amikor még 7 év múlva is sokan jönnek azzal, hogy deazorbánkisajátítottaakokárdát. (Ezt nem rád értem, csak jelezni akarom, hogy mekkora pusztítást végzett a fatalista libsi média.)
Őszintén szólva, nem nagyon lehetett erőlködést látni, mikor levették magukról a kokárdát.

Mellesleg Megyó tök jól lereagálta a dolgot: felvett ő is egy kokárdát és kész. Ennyit kell tenni. (Pedig ő egy ritka jellemtelen ember.)
Ettől még persze Orbántól nem volt fair, de a politika, főleg kampányban nem a fair-playről szól, plusz OV ki is kapott.