A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Kisléta - a gyilkolás utolsó állomása

2010.08.03. 07:00 R_John

 "Széttörték a lelkünket" - Tímea, a kislétai túlélő

15 éve történt a srebrenicai mészárlás, ahol is bosnyák - főleg - férfiakat és fiúkat végeztek ki a szerb erők. Több mint 8000 embert mészároltak le, amit a Hágai Nemzetközi Bíróság népirtásnak minősített. Ez volt az első ilyen tett Európában a második világháború óta. Ez persze Jugoszláviában sem csak úgy, a semmiből következett. A sajtó, a politikusok gondosan hergelték egymás ellen a különböző csoporthoz tartozó embereket - ahogy ez történt Ruandában is. Az etnikai feszültségek felszítása is kellett ahhoz, hogy emberiesség ellenes bűncselekményeket követhessenek el.

Ma Magyarországon naponta hol sunyibb, hol nyíltabb cigányozást nem csak a Jobbik nyilatkozatait olvasva, de a Magyar Nemzet, Magyar Hírlap véleményrovatában is találhatunk - időnként még a finomkodó Heti Válasz is besegít a rasszista gondolatok terjesztésébe. A blogokon megjelenő írások azonban már rég lekörözték a hagyományos sajtó uszítását, ezeken a helyeken egész konkrét javaslatok is megjelennek arra nézve, hogy mit is kellene kezdeni a cigányokkal, a kommentek erre csak rátesznek.

*

A Jobbik és a vonatára felszálló Fidesz a rendteremtés ígéretével is tarolt tavasszal. A Jobbik által kívánt rendteremtés egy része nyilvánvalóan a cigányokra, az általuk vizionált cigánybűnözésre vonatkozott. Nos, a Fidesz is elkezdett rendet teremteni. Az oktatásban a demokratikus nevelés helyett előtérbe kezd kerülni a büntető, egészséges erkölcsre nevelő nézőpont. Lázár frakcióvezető néhány szerencsétlen sorsú hódmezővásárhelyi lakoson statuál példát a szégyenlista kifüggesztésével. A családi pótlék iskolába járáshoz kötése a szegények megregulázását szolgálja. Ezeket csak azért soroltam fel, mert ezek mind-mind a rend ígéretével kecsegtetnek, és megeshet, hogy néhány ember fejében ezek összekapcsolódnak a cigányokkal, ami egyrészt egyáltalán nem biztos, hogy igaz, de a hagyományos szegényellenes indulatok élezésére kiválóan alkalmasak.

*

Egy évvel ezelőtt zárult a romák elleni támadássorozat, melynek 6 halálos és több súlyos sérültje volt. Kisléta volt az utolsó állomása a gyalázatnak, ahol egy 13 kislány súlyosan megsérült, özvegy édesanyja - Balogh Mária - pedig meghalt. Itt látható Az Este riportja a túlélővel:

 

Néhány hónappal ezelőtt, a tatárszentgyörgyi támadás évfordulóján már megemlékeztünk a szörnyű eseménysorozatról, az ott leírtak felesleges megismételni. Világos, hogy aljas módon támadtak magyarokra (vélt) származásuk okán.

Kérdés, hogy ennek a sorozatgyilkosságnak a végével valóban megkönnyebülhetünk-e, biztos-e, hogy nem lesz több ilyen támadás? Egyrészről nyilván nem, sorozatgyilkosság bármikor történhet, másrészről az ideológiai áramlat, amely ma érzékelhető többségben van az országban, nem akadályozza a gyilkos gondolatok terjedését. A társadalom ma nem hogy kiveti magából a gyűlölködő hangon megszólalókat, hanem elsöprő többségben vannak az ilyen gondolatokat megfogalmazók.

Kisléta, Tatárszentgyörgy, Nagycsécs és a többi település, ahol támadás történt - ezeknek a nevek a hallatán mindannyiunkak eszébe kell, hogy jusson a támadássorozat, hogy mit tettek magyar nemzettársainkkal (vélt) cigány származásuk okán. És hogyan tartottak rettegésben néhányan sok százezer magyart - az áldozatokra és a többi emberre, akiknek félniük kellett azokban a hónapokban, rájuk kell ma emlékeznünk.

Pedig világos lehetne a gyilkosságok után (is), hogy most nem kevésbé, hanem sokkal inkább szükség van egymás emberi méltóságának elismerésére, nem kevesebb, hanem több szabadság és emberi jog szükséges. Most éppen úgy tűnik, ezekből mind egyre kevesebb van.

Pedig lehet, hogy ezek elismerése végre megnyitná az utat ahhoz, hogy sok százezer magyar cigány emberhez méltó életet éljen.

87 komment

Címkék: társadalom gyilkosság srebrenica kisléta

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr532190203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molaris 2010.08.03. 07:27:29

2010.08.03. 07:00 calam

Hát kisapám ekkora nagyobb marhaságot csak libsi körökben tudnak kitalálni.
Gondolom a most érkezett melegfront hatása!
A tükörről nem ugrik le a foncsor amikor belenézel?

molaris 2010.08.03. 07:28:31

Jav.: .... ekkora vagy nagyobb ....

2010.08.03. 09:00:31

Sajnos a rendteremtés nagyon az elején van. Még sokat kell tenni amíg elérjük, hogy a cigányok ne tarthassanak rettegésben több százezer magyart és a jövőben ne követhessenek el olyan bűncselekményeket, mint Szögi Lajos meglincselése, Cozma lemészárlása vagy Pénzes Henrietta megerőszakolása és felgyújtása.

Amúgy meg kellene kérdezni azt az öt perkupai cigányt, akik a minap megerőszakoltak egy 13 éves magyar lányt, hogy mit gondolnak az emberi méltóságról.

schnee 2010.08.03. 09:04:32

@molaris: Abszolút igazad van :)

A mai helyzet javarészben az elmúlt 20 év libsi politikájának köszönhető. A kisebbségnek (nem csaj a cigányoknak) most már csak jogaik vannak (segély, ügyvéd stb), de kötelességük (dolgozni, munkát keresni, esetleg tanulni) az nincs.

Amint valaki ezt megpróbálja előírni (pl iskolába járas, tegyenek is valamit a helyzetük javulásáért) a sok budapesti libsi naácizmust, szegregáziót kiált. Jó plda erre a tegnapi iskolai szegregációról megjelent hír, mi szerint növekszik a szegregáció. A libsi sajtó eddig jutott, a második felét a mondatnak, hogy pl egy cigány faluban azért nő a szegregáció, mert a magyarok elköltöztek onnan (és azt, hogy miért költöztek el) már nem írt.....

2010.08.03. 09:09:26

Néhány órája jósoltam, hogy hamarosan megint felzendül a falvédő kórus. Elég hamar bekövetkezett :)

sardobalo.blog.hu/2010/07/03/a_ner_a_wc_faliujsagjan/fullcommentlist/1#c10626009

greybull 2010.08.03. 09:41:07

@libbancs: Egyszer, estefelé, amikor ballagsz haza fáradtan, és körbevesz 5 szabolcsibrazil késeket villogtatva, és vigyorogva, hogy mennyit kérsz belőlük (mármint, hogy hány centit nyomjanak a késből beléd!, ja és persze a pénztárcádat is óhajtják) - na kiskomám, akkor is majd a "falvédő kórus" zendül fel a hülye libsi fejecskédben?!, miközben szó szerint összeszarod és összehugyálod magad! Ott majd magyarázhatod, hogy mennyire vizesre sírtad a vánkosod a kislétai cigánylányért...
Ha lesz csendőrség, akkor majd pótolva lesz az ifjúkori nevelés elmulasztódása: Bikatschöck tanítóbácsi és Puschkatusch tanítónéni képében ezeknek.
Nekem százszor jobban fáj a több nagyságrenddel nagyobb gádzsó áldozatok száma, tudod, libsikém?!

flea 2010.08.03. 11:52:52

@greybull: mondjuk az nem feltétlenül kelti a pallérozott intelligencia látszatát, ha hörögve próbálunk beszólni valakinek, aki történetesen tök ugyanazon a véleményen van, mint saját magunk. Gondoltam, szólok. :D

2010.08.03. 12:32:46

@flea: a félreértés nyilván a falvédő kórusból adódik. Én a posztra értettem, de ezek szerint úgy jött le, hogy a kommentekre írom. Egyébként tökéletesen egyetértek greybull véleményével, én is hasonló empirikus tapasztalatszerzést szoktam javasolni a fotelből jogvédősködő libsiknek :)

(Írás közben kikapcsoltam a hangszórót, mert automatikusan elindult a gyomorforgató, alákérdezős, nyálas cigánysajnáltató riport, ami érdekes módon a cigányok által megölt magyarok családtagjai esetében rendszerint elmarad. Pedig abból jóval több van...)

molaris 2010.08.03. 14:04:36

@libbancs:
Épp ezért maradnak ki. Megkülönböztetni nem szabad, akkor meg az anyagtorlódás miatt, egész nap a nyírségi dakoták rémtetteit nézhetnénk/hallgathatnánk.
Hiányzik ez ennek a libbancs társulatnak??????

molaris 2010.08.03. 14:11:01

A cikk utolsó mondata, mint a liberális hazugságok gyöngyszeme:
"Pedig lehet, hogy ezek elismerése végre megnyitná az utat ahhoz, hogy sok százezer magyar cigány emberhez méltó életet éljen."

Talán a szocializálódás, tanulás és munka fog elvezetni oda, hogy emberi életet éljenek. De míg primitív állatként próbálnak a bűnözésből pénzt előteremteni, és nem keveset: számoljanak a tapasztalati úton történő véleményalkotással.
Aztán jöhet Mohácsi és telekürtölheti a világot diszkriminációval meg rasszizmussal.
De mondjátok már meg: agy analfabéta félnomádot, mire lehet alkalmazni???

molaris 2010.08.03. 14:12:23

Ja: és az értelmetlen mondatszerkesztést még nem is veséztem ki.
Az is megér egy misét!

molaris 2010.08.03. 14:14:07

Edwardot megölni nem kell félnetek jó lesz!
Érted kisapám??

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.03. 14:30:15

molaris nyilván a keresztyéni szeretet jegyében gyűlölködik ennyire. vagy ennek okán nem zavarják a gyilkosságok

greybull 2010.08.03. 15:43:35

@flea: ezek szerint félreértettem libbancs kollégát - és ebben az esetben nincs mese: megkövetem: Kedves libbancs: elnézésedet kérem, kérlek bocsáss meg nekem!

Trackback 2010.08.03. 17:00:23

"...emberiesség ellenes bűncselekményeket követhessenek el."

EMBERISÉG ELLENI bűncselekményeket, kedves jó szándékú, hatásvadász, analfabéta posztíró.

ORGASMUSFORSCHER 2010.08.03. 17:05:40

Fogalmam sincs, hogy ma Magyarországon van-e valakinek valamilyen jogköre arra, hogy a rassziszta uszítás, a tények tudatos elferdítése, illetve hazugságok tudatos ismétlése, terjesztése, sulykolása ellen fellépjen, de ha sikerül kiderítenem, hogy van ilyen hivatal, akkor azt meg fogom keresni, hogy az ilyen és hasonló blogok egyszer és mindenkorra tünjenek el az internetrôl, ill. csak úgy jelenhessenek meg, hogy oda van írva a blog címe mellé, hogy pl. "szponzorálta az SzDSz", vagy "fizetett politikai hirdetés", azaz mindenki számára azonnal észlelhetô legyen, hogy propagandaanyagot olvas.

Ha küzdeni kell a JOBBIK ellen, meg a másik fasiszta párt, a FIDESZ ellen, akkor miért nem kell/lehet küzdeni a másik oldalon lévô szélsôséges, felforgató elemek ellen is?

Az ilyen blogoknak, a hasonló témájú (sajnos külföldi napi/hetilapokban is megjelent) újságcikkeknek semmi közük a független, objektív tájékoztatáshoz, itt egyszerûen csak pártpropagandáról van szó, s ezt nem lenne szabad így simán megjelentetni, csak a fentebb javasolt kiegészítô információkkal.

Ami igazán kétségbeejtô magyar viszonylatban, az az, hogy akik a fenti blogbejegyzéseket készítik, terjesztik, azok a közvéleményt teljesen hülyének nézik, s ezáltal is csak a saját primitívségüket, a bennük rejlô határtalan gyûlöletet, rasszizmust teszik közszemlére. Miért írom ezt? Mert lehetetlen, hogy a fenti blog szerzôje ne hallott volna azokról a brutális esetekrôl, amikor cigányok magyarokat öltek meg faji alapon, avagy azokról az esetekrôl, amikor ugyan nem történt emberölés, de valamilyen büncselekményt csak elkövettek azért mert a másik ember magyar volt. Azaz, teljesen nyilvánvaló, hogy egyoldalúan állnak hozzá a dolgokhoz, nem is akarnak objektívek lenni, s ez a magyar liberális oldal. Szégyen s gyalázat.

Murderface 2010.08.03. 17:10:43

Nem kell senkit meggyilkolni. Csak az kapjon segélyt, aki dolgozik, tanul, vagy aktívan állást keres. Aki nem akar dolgozni az nem kap semmit. Akár kisebbségi, akár nem. Önkormányzati lakásokból kipaterolni őket, segélyeket, előjogokat megvonni tőlük, rendőrséget megerősíteni, önvédelmi jogokat kiterjeszteni.
Biztos lenne pár villongás, a bűnözés is megnőne egy időre, aztán elköltöznének, éhen halnának, vagy elkezdenének dolgozni.

kvadrillio 2010.08.03. 17:21:02

igen, a politikusok és ügynökeik hergeltek.......

.. a nyugdíjasok ellen is.....

tömegpszichózisnak híjják...esztetet...

mbaye (törölt) 2010.08.03. 17:23:22

Kicsit ideges leszek, ha olvasok vagy hallok ilyen budapesti, Borsodban, Szabolcsban sose járt humán értelmiségieket okoskodni.
A valóságról fogalmuk sincs, de a szájuk nagy.
A romák megölését elítélem, mert nem a maffiózókat lőtték le, hanem ártatlanokat.
De azt is elítélem, amikor cigányok csoportosan erőszakolnak meg és adnak el nőket, vagy ártatlan embereket rángatnak ki az autójukból és a családjuk szeme láttára verik halálra, olyan felkiáltással, hogy "Öld meg a magyart!".
A "romagyilkosok" egy elszigetelt csoport volt, de a gyilkoló, bűnöző romák egy több tízezres csoportot tesznek ki. Az előbbieket lecsukják, az utóbbiakat segélyezik.

Csigorin 2010.08.03. 17:37:05

Leginkább abban van itt a probléma, hogy segíteni nem akarnak ezeken az embereken, és ők azt érzik hogy magukra vannak utalva. A libsi oldal szemforgató módon rasszizmusról beszél, megkülönböztetésről jajveszékel, de a kisujját meg nem mozdítaná azért, hogy a problémát megoldják, hiszen még kimondani sem meri a probléma létét. Tipikus struccpolitika.
A másik oldalon, ugyan a cigánybűnözést kimondják, de sokszor az is szavazatszerző szóként működik.
Holott ezt a szót teljesen félreértelmezik libsi oldalon.
Olyan is van hogy fiatalkorú bűnözés, olyan is van hogy fehérgalléros bűnözés. Mégse jelenti azt, hogy a fiatalságot megbélyegezzük. Egyszerűen a kategorizálás segíti a nyomozók munkáját. Van az a bűnözési forma is, amit megélhetési bűnözésnek hívnak, de éppen szegénybűnözésnek is hívhatnák. Ugyanígy az a fajta is van, amit jellemzően a mélyszegénységben élő, sajátos kulturális és viselkedési jegyei miatt a többségi társadalomba beilleszkedni nem képes rétegre jellemző leginkább. Ha ezt kimondjuk, azzal nem őket "bélyegezzük meg", márcsak azért sem, mert sok esetben az áldozatai is ők ennek, pl uzsorázás, stb.

Mondok egy suta példát, amibe tudom egyszerű lesz belekötni, de én is tudom hogy sántít: rendőr vagy, és a lehetséges gyanúsítottak köre leszűkült egy huszonéves fiatal srácra, és egy hetvennyolc éves nénire. A bűncselekmény: elloptak egy zacskó kotont a kisboltból.
Egyéb információk hiányában mégis kire gyanakodnál először?
Mi történik akkor, ha ezt a gyanút diszkriminációnak minősítik, és nem is MERED először a srácot ellenőrizni, mert megütheted miatta a bokádat? Ellehetetlenül a hatósági munka.

Ne keverjük össze az előítéletet és a tapasztalatokon nyugvó előrejelzést. Egyik sem egzakt természetesen, de a döntés nem is a rendőrségre, hanem a bíróságra tartozik, akik majd eldöntik melyik esetben mennyire volt megalapozott a gyanú.

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.08.03. 17:43:38

@ORGASMUSFORSCHER: és a Posztolónók: a helyzet szerintem nem jó. A liberálisnak mondott média folyamatosan az emberi jogokon rugózik, pedig vidéken tényleg azért néptelenednek el falvak, mert a cigányok lopják a csirkét. Mondhatod, hogy egy csirke nem pénz, hisz kevesebb, mint 5.000 Ft (a rendőr sem jön ki ezért), de havonta 20-25 belőle, az már könnyen lehet, hogy az emberünk fizetése. Ha e mellé a roma gyerekek még vegzálják is a csemetéit, akkor költözni fog, mert pont leszarja, hogy hogyan kéne kiállni a nagy és magasztos elvekért. Családja van, élni próbál, sokszor nem is sokkal többől, mint a cigány szomszédja, segélyből.

A jobb oldali média hibája az, hogy nem veszi figyelembe, hogy a kialakult helyzetért nem csak a cigányság a felelős. Könnyen mondod fehérként, hogy menjen el dolgozni! Próbáltál meg valaha cigányként elhelyezkedni? Még ha fel is vesznek - ma már egyre kevésbé - akkor is a kollégáid 80%-a azonnal gyűlöl. Simán lejáratnak alap nélkül, hogy kirúgassanak, mert félnek tőled. Ha a gyereked éhes, akkor meg szerzel neki enni. Bármi áron.

Mivel ezek a folyamatok minimum 20 (50?, 100?) éve nem lettek kezelve, ezért mára tényleg el vannak szeparálódva ezek az emberek. Mind két oldal csak a másik hibáit látja, az erényeit nem. Az értelmes kommunikáció, a másik elfogadása és a jó szabályozás első körben biztosan többségi társadalom felelőssége. Jelenleg ettől nagyon messze vagyunk.

A kötelező bölcsi, ovi és napközi (mindenkinek, nem csak romáknak) például kifejezetten jó lehet, hiszen megtanulja a többségi társadalom szabályait, jó példákat láthat. Ehhez azonban kiváló pedagógusok kellenek, akiknek viszont erősen híján vagyunk. Például ez sem a cigányok miatt van...

ged 2010.08.03. 17:47:31

@tök hülye: baszod!
"Ha a gyereked éhes, akkor meg szerzel neki enni. Bármi áron."
na ez a szánalmas libsi gennyduma!

épp ezaz amikor segílyt kapnak pl, akkor nem a gyerekre költik hanem megye a játékgépbe meg piára

a cigányok 500! éve vannak itt, de nem képesek beilleszkedni, nem is fognak, mert NEM akarnak, vágod?

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.08.03. 17:53:26

@ged: "na ez a szánalmas libsi gennyduma!"

Nem az. Kiszámoltad egyszer is, hogy az a "hatalmas" vagyon, amit utalnak nekik mire elég?

Biztosan van olyan cigány, aki "amikor segílyt kapnak pl, akkor nem a gyerekre költik hanem megye a játékgépbe meg piára", de többségnek nem ez a problémája. Nyilván azt jegyzed meg, amelyik óbégat az utcán és nem azt, akinek a csirkéit még tojás korában lopja el a szomszédja.

"a cigányok 500! éve vannak itt, de nem képesek beilleszkedni, nem is fognak, mert NEM akarnak, vágod?"

És Te mivel járultál ahhoz, hogy a helyzet jobb legyen. Vagy ne legyen? Mi a megoldás? Pont teljesen mindegy, hogy 500 éven át mit basztál el, ha most sem oldod meg, miközben van jó példa és a döntéshozók beszélnek nyelveket (tehát megismerhető a megoldás).

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.03. 17:55:47

@mbaye: egyrészt járok önkéntesként borsodba, nem jött be.

@stratez: kommentedet rágalmazás miatt kitettem.

Don T. Boy · http://m69.freeblog.hu 2010.08.03. 18:00:32

Calam, együttérzek az áldozatok hozzátartozóival, de te ettől még egy kamu liberális vagy.

Van olyan posztod, amelyikben a számolatlanul elkövetett, brutális romagyilkosságok ellen emeled fel a szavad?

Éltél te már olyan faluban, ahol a roma népesség lélekszáma 20% feletti? Az ott lakó egyszerű, idős emberek mind megzakkantak, hogy rettegnek?

Volt 3 terrorista őrült, talán rasszisták is, de az eset mégiscsak egyedi. Nem ez a jellemző. Azok a gyilkosságok, amelyekben az áldozat-gyilkos egyike roma, másika nem roma, ritkán van abban a felállásban, hogy a roma a megölt személy.

ged 2010.08.03. 18:03:45

@tök hülye: nem fogod megérteni látom.
Senkisem fogja őket kisegíteni és nem is tudja őket, ha nem akarják, ah nem hagyják, 500 éve nem hagyják, nem akarnak megváltozni.

Akik meg nem akartak olyanok maradni, azok már rég kitörtek és kikérik maguknak, hogy őket cigányoknak nevezzék, mert nem bírják, ha olyan lényekhez hasonlítják őket, akiket mélységesen megvetnek.

Én adózom és ebből ők segélyt kapnak. Úgy kapnak segélyt, hogy nem dolgoznak, én dolgozom.
Nem akarok ennél jobban segíteni senkinek, nekem sem segítenek, nem is kérem.

kvadrillio 2010.08.03. 18:08:08

A srebrenicai mészárlás borzalmas volt, láttam a képeket, olvastam róla.

DE!

Ma, 2010-ben, nekem a holokausztról is a kilakoltatásra váró devizahitelesek jutnak eszembe egyre többször !

/még akkor is, ha vannak akik beragadtak a történelem e szeletébe !

tbb 2010.08.03. 18:09:30

A logikai láncod tökéletes, csak nem teljes. Hiányzik belőle a kiinduló premissza, miszerint az etnikai feszültségeket nálunk az etnikai bűnözés kicsinyítése, eltusolása, maszatolása szította leginkább. Tehát ha valóban csökkenteni szeretnéd, akkor elsősorban ezt kéne abbahagyni.

index-cenzura.biz 2010.08.03. 18:21:19

A gárda ugyanaz, mint a munkásőrség.
Idővel ezeknek is lesz olyan, mint az ÁVÓ volt.

mert túl ostobák ahhoz, hogy tanuljanak a történelemből.

Az meg, aki egy 13 éves áldozattal készült riportot hallgatva nem érzi át annak fájdalmát, nem való emberek közé. Mert defektes.

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.08.03. 18:23:11

@kvadrillio: múltkor olvastam egy adekvát választ erre: "Meg short-oltam 2.000.000 Ft-tal az OTP-t és most bukóban vagyok. Fizesse ki az állam a veszteségemet!"

Ez kb. ugyanaz a kategória. Te üzletet kötöttél a bankkal. Mi köze ehhez az államnak? Miért kell 2-szer kifizetnem, hogy tök hülye vagy és tovább nyújtózkodtál, mint amid van? (Azért 2-szer, mert adó formájában és megnövekedett kamat formájában is fizetem, mint devizahiteles.) Miért kell 3-adszorra is beszállnom? (Ha az állam beszáll biztosítéknak, akkor a magyar állam kockázati felára nő, tehát a hitelem is nő, megint más f@szsága miatt.)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.08.03. 18:30:18

@tök hülye: Engedelmeddel válaszolok ,feltett kérdéseid egy részére,bár nem nekem szólnak.S bár a stílussal nem nagyon,de a tartalommal _tapasztalatok után_ valamelyest tudok azonosulni vagy legalábbis megértem ged polgártársunk reakcióját.

"Kiszámoltad egyszer is, hogy az a "hatalmas" vagyon, amit utalnak nekik mire elég?"

Nem sokra az tény,de bár nem illik kérdésre kérdéssel válaszolni;ki számoltad e ,hogy minimálbér vagy a közeli + ~ 10-30 ezer forint, mire elég?Munkáért,fizikailag,szellemileg,,lelkileg kicsavaró, ismétlem s hangsúlyozom _munkáért_ kapott összeg ez.
Na ugye.A másik meg az ,hogy sajnos a képletet még a szociális háló is torzítja azzal ,hogy egyszerűen többet vagy ugyanannyit kaphat az egyén, ha egy fűszálat nem tesz és tett keresztbe életében csak csinál(t) x gyereket,pl. két gyerek+ két fő még pár éve,simán kijöhetett 100.000 forint feletti összegre,s bár tényleg egy főre vetítve nem sok,de ha a bérekhez viszonyítjuk vagy a befektetett energiához, akkor azt hiszem érthető az egyszeri polgár reakciója és érzései.

"És Te mivel járultál ahhoz, hogy a helyzet jobb legyen."

Például adózik,és megpróbál a társadalom hasznos tagja lenni,nem viselkedik agresszívan max itt a neten,jogai mellet a kötelességeit,az élet írott és íratlan szabályait is igyekszik szem előtt tartani.De ha még nem is adózik jövedelméből adódóan,mert teszem azt munkanélküli,akkor sem hangoztatja ,hogy NEKI JÁR,mert csak.Másrészt pedig se nem szociológus ,se nem törvény és döntéshozó,de azt elvárja vagyis szeretné tapasztalni ,hogy a fenti életviteli és viselkedési formáinak következtében egy igazságosabb közegben(országban) éljen.

Köszöntem.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.08.03. 18:37:53

@index-cenzura.biz:

"Az meg, aki egy 13 éves áldozattal készült riportot hallgatva nem érzi át annak fájdalmát, nem való emberek közé. Mert defektes."

Gondolom ez(ek) a videó(k),-azok szereplőire és az adott helyzetre vonatkozóan- ugyanilyen megállapítást nyer:

www.youtube.com/watch?v=pYiy12Q_NOI

www.youtube.com/watch?v=rJ5Kg_YICAU&feature=related

lac1 2010.08.03. 18:51:15

Calam,
hogy neked mindenről a gonosz nácziak jutnak az eszedbe...
Nézz már be a spájzba, nem áll ott is egy?

lac1 2010.08.03. 18:56:48

@index-cenzura.biz:
Ezt mondanád adott esetben Hitler anyjának is, aki a fia életéért küzdene (ha úgy alakult volna)?

tök hülye · http://faek.blog.hu 2010.08.03. 19:00:09

@Blás Sailor von Wolfhausery: Szerintem rövidtávú megoldás nincs. A megoldás az, hogy a következő generációig tovább fizetjük a leszakadtakat és közben felnevelünk egy hasznos generációt.

Ehhez az oktatást kell rendbe tenni, de nagyon. Kérdezem: tényleg Hoffmann Rózsa a legalkalmasabb erre? Minden más csak tüneti kezelés.

Pl.: ok, nem kapnak többé egy vasat sem. Utána mi lesz? Fel nem veszik őket, hisz cigányok. Marad a szabad rablás? Mi az ő perspektívája ekkor?

Bloberf 2010.08.03. 19:13:42

Hogy a magyarság és a cigányság között óriási a különbség az tény. Amióta a cigányság itt él azóta próbálták a különbözö rendszerek, különbözö képen megoldani ezt a problémát amit jelenlétük okoz. Sikertelenül. Söt a probléma hála a demokráciának, hála az öntudatuk, identitásuk felélesztésének sokkal rosszabb lett.
A ciprusi törökök elnöke amikor az egyesitésröl kérdezték azt mondta -nem értem miért akarnak két teljesen különbözö népet, különbözö kultúrával akik nem akarnak egymással együtt élni kényszeriteni arra, hogy együtt éljenek? Valahol itt van a kutya eltemetve mert ugye normális helyeken ha a férfi és a nö nem ért egyet elválnak. Különköltöznek. Ez lenne a megoldás. Nem a szegregáció ellen harcolni hanem elösegiteni egy ellenörzés alatt tartott irányitott szegregációt. Akkor a cigányság rákényszerülne, hogy vagy megtisztitsa saját magát vagy elviselje úgy ahogy van. Itt gondolnék valami olyasmire mint a Szovjetunióban a Zsidó autonóm köztársaság volt.
Azért a srebrenicai gyilkolást is lehet kicsit behatóbban elemezni, mivel az odavezetö úton jó sok szerbet gyilkoltak le. Meg ugye az sem az volt, hogy egy népcsoport legyilkolt egy másikat hanem néhány ember határozata volt.

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2010.08.03. 19:15:49

A szegénység nem egyenlő azzal, hogy embereket rabolok ki, 90 éves néniket erőszakolok meg, majd vágom le a végtagjait, hogy miután péppé vertem valakinek a fejét, még fültől-fülig el is vágom a nyakát, biztos ami biztos és nem egyenlő azzal sem, hogy tanárokat rugdosok agyon, hogy a frissen kiutalt lakás konyhájának közepére szarok, rosszabb esetben mindenhová a településen, melynek következtében járvány tör ki... Bizony, ez mind-mind megtörtént eset és még hány ilyen van... Azért megnézném, amint a cikkíró felolvassa minden kis fertőzött faluban ezt a förmedvényt (legyen inkább, szokásos napi indexes propaganda) a terrorban tartott egyedül élő idős magyar embereknek...

Várúr 2010.08.03. 19:18:01

"A jobbik vonatára felszálló fidesz". Hogyan közlekedik ez a Sárdobáló? Ökrös szekéren? Többi mondata legalább ilyen hiteles és nívós. Az említett lapok apróhirdetéseibe se férne bele ez az érvelés.

phaidros 2010.08.03. 19:19:26

Szögi Lajos, mint a roma magyargyűlölet áldozata, illetve az ő kislánya befért még a "felsírt egy gyerek" jellegű mondandódba? Ugye nem?

Agyonsírom magam...

lac1 2010.08.03. 19:19:47

@Bloberf:
Nincs öntudatuk. Pusztán a remény, hogy így többhöz juthatnak.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.08.03. 19:32:05

@tök hülye: Persze ,hogy hosszú távon lehet ezt a problémát, ezt a helyzetet valamelyest kezelni,de ezen nem azt jelenti ,hogy rövid távon nem lehet intézkedéseket hozni..sőt e nélkül ,hosszú távú terv is csak álom.Nagyon komplex a dolog,de először is azt kellene minden szinten elérni ,hogy megértse mindenki ,hogy súlya van a tetteinek,rendőrséget,igazságszolgáltatást kellene gatyába rázni de sürgősen.Én nem ismerem Hoffman Rózsa kvalitásait,de az már haladás ,hogy nem Gusztos és Horn egyoldalú ajvékolását kell látni és hallani a parlamentben.Saját szememmel láttam ,hogy egy fejmosásnak szánt "akció" gyanánt,amikor sokat hiányzó,problémás gyerekeket és szüleiket hívtak elbeszélgetésre-rendőri vezető,igazgató stb. jelenlétében-,hogy a folyosón közösön röhögtek az egészen.Most ezzel mit tudsz kezdeni úgy őszintén?

Bloberf 2010.08.03. 19:39:56

@lac1: Nagyon egyetértek. De ez nem mentség és nagyon úgy néz ki, hogy úgy is látják, hogy joguk van hozzá.
Szépek és nemesek a gondolatok a felebaráti szeretetröl meg minden másról de ugyanakkor gyermekesen naivak, hogy ettöl majd megváltoznak. Elöször valakiknek rá kell öket kényszeriteni a törvények betartására az emberek tiszteletben tartására és azokat is akiknek nincs öntudatuk. Meg azokat is akiknek van csak úgy tesznek mintha nem lenne.

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 19:51:23

Az tényleg nem tűnik fel senkinek, hogy két bűn nem oltja ki egymást? Nem lehet szembeállítani gyilkosságokat, bárki követi el, mindegyik ugyanolyan gilkosság marad, és azt elkövetőket minősítik, nem a „fajukat” vagy csoportjukat. Aki nem képes ebből kilépve gondolkozni, az valószínűleg soha nem érti meg, hogy mi emelte koruk fölé az olyan embereket, mint Jézus vagy Buddha, akik képesek voltak az embereket látni, és nem csak törzsben vagy szűk csoportokban gondolkodtak.
Ebben az ostoba, nyúlós, törzsi idiotizmusban nagy szükség lenne újból az ő erejükre.

lac1 2010.08.03. 20:14:03

@Bloberf:
Nincs szó felebaráti szeretetről. Kétfajta "cigánybarátság" van.
Az egyik megél belőlük, őket hívják szdsz-nek, a másik meg zsidó és a filoszemita. Ők azért, mert a "kisebbségek" látszólagos összefogásával (de ez egyirányú, mert a cigány leszarja a zsidót, nem is tud róluk) szeretnék önnön létüket igazolni a társadalomban.
Persze átfedés van (nem is kicsi) a kettő között.

lac1 2010.08.03. 20:15:51

@vang_so:
Soha nem oltotta ki egyik bűn sem a másikat. Amúgy mai világban azért vannak "igazolható" tevékenységek, melyeket a világ nagy része bűnnek gondol.
:-)

hehe64 (törölt) 2010.08.03. 20:18:16

Röfögtök, hörögtök, böfögtök.
De leginkább féltek.
Keserű érzés ezeket a kommenteket olvasni.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.08.03. 20:20:33

Mindig is imadtam mikor valaki (aki kozeleben sose laktak ciganyok) osztja az eszt a ciganykerdesrol.

Nem tudom mit szolna hozza a kedves blogolo ha az o ablaka alatt menne minden nyari este a dorbezolas ejfelig vagy meg tovabb.

Ja persze, a jomunkas emberek kiengedik a goz mielott reggel hatra bemennenek melozni.
Es meg el is hinne ezt a naploiro...

Egybol megvaltozna a hozzaallasa a ciganykerdeshez.

Amugy van egy csodalatos szo, ami ugy hangzik, hogy beilleszkedes.
Na ez a szo a romak nagy szazalékanak a szotarabol hianyzik.

lac1 2010.08.03. 20:26:35

@hehe64:
Akkor a vicc.hu-t kell belepötyögni a böngésző megfelelő helyére.
Persze nem elküldeni akar innét senki, csak ha esetleg tudnál érdemben a témához...

lac1 2010.08.03. 20:28:18

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Dehogyis hiányzik. Csak a jelentéstartama más náluk. Dolgozz, hogy legyen píz a segílykékre.
Így segítsd a beilleszkedésüket.

hehe64 (törölt) 2010.08.03. 20:37:49

@lac1: A fenti kommentelők töbsége nem vár érdemi választ, illetve nem is viseli jól.
Érdemben.
Ha valaki felnőtt, viselkedjen is úgy. Legyen benne annyi, hogy saját maga döntse el mi a jó, és mi a rossz.
Abban a pillanatban ahogy népcsoportra, vallásra, bármilyen egyéntől független csoportosításra hivatkozik valaki, és a csoportosítás alapján még ítélkezik is, már nagyon nem viselkedik felnőttként.
Én személy szerint az ilyen hozzáállást butának, és undorítónak tartom.

Most pedig megyek a vicc.hu-ra.

lac1 2010.08.03. 20:46:58

@hehe64:
Apukám azt szokta volt mondani, hogy hülye kérdésre hülye válasz. A calam nevű bérfirkász - és a haverjai - folyamatos provokálással akar magának és a blogjának hír-hírhedt nevet szerezni.
A kommentelők nagy része ezt felismeri.
Azért is reagálnak úgy, ahogy.
Hülye kérdésre hülye válasz.
(mondjuk én komolyan szoktam gondolni, amit írok, és ez most sincs másképp)

lac1 2010.08.03. 20:49:12

@hehe64:
""Abban a pillanatban ahogy népcsoportra, vallásra, bármilyen egyéntől független csoportosításra hivatkozik valaki, és a csoportosítás alapján még ítélkezik is, már nagyon nem viselkedik felnőttként.""

Ja, a legfontosabbat meg kihagyom:
ha valamilyen módon bebizonyítod, hogy nincsenek rasszra és társadalmakra jellemző viselkedésformák, akkor igazat is adok neked. Addig azonban...

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 21:22:05

@lac1: Nagyonb őszintén remélem, hogy a gyerekgyilkosság és ártatlanok megölése semmilyen szempontból és formában nem lesz újra "igazolható" cselekedet, és örülök annak, hogy a világ nagyrésze jelenleg ezt bűnnek tartja.

lac1 2010.08.03. 21:24:54

@vang_so:
Akkor sajnálattal közlöm: elkéstél.
Mert ami most a Közel-Keleten folyik, az bizony két állam kormánya szerint is járulékos veszteség.

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 21:51:55

@lac1: Ez éppen annak az igazolása, hogy ez a gondolkodásmód makacsul jelen volt és jelen van (és sajnos feltételezhetően jelen is lesz még egy jó darabig), legyen szó rasszról, nemről vagy vallási hovatartozásról. A lényeg éppen az, hogy nem ide kell tartani, hanem ettől kell távolodni, mint arra a fent említett két úriember párezer évvel ezelőtt személyes példát tett.

lac1 2010.08.03. 21:58:53

@vang_so:
Megemlítenék neked egy - ebben a kontexusban sajnálatos - szólásmondást:
A Cél szentesíti az eszközt.
És egyvalamit meg kéne már érteni: aki érzelem mentén közelíti meg a történést vagy éppen a történelmet, az arra ítéltetett, hogy soha ne értse meg, sőt: ne is tanuljon belőle.
(magyarra lefordítva: ha úgy gondolod, hogy tirádákkal meg lehet előzni az efféle cselekményeket, akkor tévedsz)

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 21:59:30

@lac1: A „rasszra jellemző viselkedésformák” tételt rendkívül egyszerű cáfolni, mivel maga a történelem és a gyakorlat cáfolja.
Nagy szerencse, hogy ma nem az jut eszébe elsőnek a magyarokról a külföldinek, hogy az a a társaság, amelyik maga dicskeszik azzal, hogy a félelmükben bezárkózott apácák fölül elbontja a tetőt, így a nagyrészüket sikerrel tudja megerőszakolni és megölni, a maradékra pedig rágyújtja az épületet. A skandinávokról is inkább a mobiltelefon, az összerakós gyerekbútor, meg a szelíd protestáns etika jut eszünkbe, és nem a berserker őrjöngésben való tobzódás, amely férfiatlannak érezte a szenvedésnek egy bizonyos mérték alatti terjesztését. Az itáliaiak sem tűnnek jelenleg annak a hiperhatékony államszervező erőnek, mint egykor, sőt éppen az ellenkezője igaz, és a germánok sem feltétlen ragaszkodnak a tőlük különbözőek utolsó szálig való kiirtásához, inkább jó autókat és egyre jobb focit csinálnak, és persze manapság a peruiaknak sincs leküzdhetetlen késztetésük arra, hogy naponta két tucat dobogó szívet vágjanak ki. Arról nem beszélve, hogy a most választott néger alkalmasabbnak tűnik a nagy vízen túli ország vezetésére, mint az őt megelőző alkesz, imbecil hófehérke.

Egyébként pedig elég elmenni egy olyan közegbe, ahol nem gettósítva konzerválnak egy-egy viselkedésmintát, és nagyon könnyű megvilágosodni. Elég pl. Londonig kijutni (mostanában gyakran járok ki dolgozni) ennek tanulmányozásához. Eddig vagy kéttucat különböző rasszhoz tartozó emberrel dolgoztam együtt, és a legkevésbé sem az határozta meg őket, hogy milyen a vérmintájuk, vagy hogy ismeretlenek milyen cimkéket ragaszgatnak rájuk. A szorgalom, tehetség, rátermettség vagy annak hiánya már annál inkább. És igen, ez egy jó és megnyugtató tapasztalat.

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 22:06:00

@lac1: Itt van a tévedés: a cél nem szentesíti az eszközt, az eszköz visszahat a célra és magához teszi hasonlatossá. Ha valamit, hát pontosan ezt lehetett megtanulni a történelemből.

Magam részéről tudok választani a tirádák és előadóik közül, és azt is tudom, melyiket tartsam hietelesnek a saját életemre vonatkozóan.
Ez a választási lehetőség mindenki számára adott.

lac1 2010.08.03. 22:13:16

@vang_so:
Te most sztereotípiákról beszélsz.
De.
Hogy nekem ne kelljen ilyen hosszú szöveget begépelnem, megpróbálom egyszerűbben: HA testi (és szervi) különbözőségek vannak - mert ugye te sem tagadod a ázsiaiak fekete haját és az afrikaiak erősebb pigmentációját - akkor miből gondolod - akárki - hogy ezek a különbözőségek megállnak a nyaknál? És ha nem állnak meg, akkor ezek a különbözések nem okozhatják-e a viselkedésformákat?

lac1 2010.08.03. 22:17:26

@vang_so:
Én nem azt mondtam, hogy igazságtartalommal rendelkezik az állítás, hanem azt, hogy sokan így gondolják.
Azt hittem, ez egyértelmű a soraimból kiolvasva.
Magad életére vonatkozóan? De most nem rólad van szó...
De az, hogy magadra is érted, ez már nyomokban azt jelenti, hogy beleszövöd magadat a történetbe.

lac1 2010.08.03. 22:19:20

@vang_so:
Ja, Londonig? A napokbéli franciaországi események (arabok-cigányok) engem más gondolatokat ébresztenek fel.

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.03. 22:38:41

@lac1: Ez nagyon egyszerű, a külső, biológiai jegyek genetikusan öröklődnek, ezért gének, a társadalmi, kulturális viselkedésformák pedig a társadalmi, kulturális örökítőanyaggal (környezet, nyelv, szokások, nevelés stb.) adódnak át, ezeket mémnek is szokták nevezni.

Ha megváltozik a biológiai örökítőanyag egy jellegzetessége, az kihat a külsőre, ha jelentősen megváltozik a külső feltételrendszer, az pedig változást okoz a mém-struktúrában.

Különböző természetüknél fogva viszont a kettő közvetlenül nem hat egymásra. Ha egy kannibál kezdettől fogva college-ba jár, magától nem fogja úgy érezni, hogy kéne ropogtatnia egy kicsit a peddellus lábából. Ezeket tehát csacsiság lenne összekeverni egymással.

A franciáknál is sokat jártam, Párizsban is, Marseille-ben is, és véletlenül foglalkoztam a Magreb-térséggel, az algériai függetlenségi háborúval, sokat mesélhetnék róla, de alapvetően ez egy komment-szekció, és nem igazán erre való.

lac1 2010.08.03. 22:53:20

@vang_so:
A külső jegyek öröklődnek, a belsők meg nem?
Ne má'...
A többiben igazad van, a szocializáció biztosan nagyban hozzájárul (végtelenül nagyban), de mondjuk a külső ingerekre való reagálás az már teljesen egyforma mindenkinél?
(mert hát a külső ingerre adott válasz mikéntje és esetleg a hevessége mondjuk a cigányoknál azért eltér a többségi társadalométól - legalábbis a saját tapasztalatom és a médiákban olvasottak szerint, és ez csak egy dolog. Amúgy a rasszokra jellemző betegségek jól dokumentáltak, ez mondjuk nem az A topik, de mint érdekesség arra, hogy a külső jegyek öröklődnek - szerinted.

lac1 2010.08.03. 23:03:22

Eh, eltűnt a h.sz.-em...
Na mindegy, rövidítve:
azt állítod, hogy a külső biológiai jegyeket hordozó gének öröklődnek, a belsőket meg nem?
Hát, pár belső, szervi elváltozást okozó, cigányokra jellemző problémát sorolnék neked:
Primer congenitalis glaucoma
Congenitalis myasthenia szindróma
Spinalis muscularis izomatrophia
...
Természetesen ezek betegségek, de belső elváltozások. Amúgy a szervi elváltozások pontosan eredményezhetik a külső ingerekre adott választ. Hevesség, mód, például.

lac1 2010.08.03. 23:05:25

Most meg ott van...@vang_so:
Amúgy a pedellus lábából TALÁN nem harap, de ha mutatnak neki egy ínycsiklandozó lábikrát és közben szívmonitorral mérik, lehet hogy más érték jönne ki nála, mint pl. nálam...
:-))))))))))))))))))))))))))

lac1 2010.08.03. 23:09:54

Alcsi, holnap benézek.

vang_so · http://www.iglue.hu 2010.08.04. 00:03:48

@lac1: Ezek ugyanúgy genetikus jellegzetességek, biológiai értelemben külsők, mégha belgyógyászatiak is, nyilván érted. Ezt a csomagot az ember készen kapja.

A másikat, a habituálist azonban nem. Azok nem öröklődnek, azokat interiorizálod, azaz elsajátítod, belsővé teszed.

A kannibálnak csak akkor fog gyorsabban verni a szive, ha rátanult, hogy a pedelusból enni faja dolog, egyébként ugyanúgy kidobja a rókát, és ugyanakkora sansszal lehet mondjuk vegetáriánus, mint te, mivel a vérszomj nem genetikusan öröklődik, mégha az olyan faszán hangozna is.

Ha komolyan érdekel téma, utána tudsz olvasni, találsz rendes szakirodalmat.

lac1 2010.08.04. 00:19:01

@vang_so:
Én úgy érzem, hogy te valamilyen álhumanista* indok miatt állandó mellébeszélést tanúsítasz, amikor azt állítod, hogy az általam felsorolt betegségekre (van több) való genetikai fogékonyság "külső" jegy.
Ha bizonyos álhumanista szempontból nézem, miszerint minden ember egyforma csak külső jegyekben tér el a többitől (és tehát lényegtelen a különbség "az idegen szép"), akkor ebből a szemszögből igazad van.
Csak ez nem igaz...
(a pedellus vs. szívmonitor csak egy vicces példa volt, ne vedd szó szerint, a lényeget nézd és az igaz)
A szakirodalom meg olyan, hogy vagy PC értékek mentén fogalmazódott, vagy indexen van.

molaris 2010.08.04. 07:24:23

@calam:
Az is zavar, viszont az emberi hülyeség és aljasság még jobban.

molaris 2010.08.04. 07:54:20

Akkor nézzük a dolgot magát- a kezdetektől!!
Mikor indult meg a romlás igazán?
Volt egy felvilágosodás, meg egy francia polgári forradalom. Bár már előtte is voltak próbálkozások, de egyértelmű: a világ rendje ekkor borul fel, és romlik azóta.

Azóta van, hogy a bűnt nem lehet bűnnek nevezni, és megfelelően- azaz- elrettentően büntetni.

A társadalomnak mindig van egy olyan része, amelyik ideológiát gyártva él munka nélkül, és mivel ez az érdeke lazítja a rendet.

Garantálom: ha a következő 10 tyúktolvaj kezét levágják és következő 4 szándékos emberölést nyilvános kerékbetörés követi, fordul a trend. Hazudjanak a kriminológusok és pszichológusok bármit!
Tessék megnézni Kína mutatóit!!

Élelmiszer hamisítás?- igen! Halálos áldozatok?- igen! Nyilvános lenyakazás a Tienammen- téren! Valószínű, hogy elgondolkodnak, hogy belevágjanak- e még egyszer hasonlóba!

Amíg a kakastoll rendben tartotta a vidéket, és nem habozott pofán verni a renitenst - mert cigány - rend volt. Most meg fosik a hatóság, hogy mit szól majd Mohácsi Viki és libbancs felbujtó bandája, ha eljárás alá vonnak köztörvényes bűnözőket. Kuncze egész életét börtönben kellene, hogy töltse a "megélhetési bűnözés" kitalálásáért!!

Mint ezek egyike: Te Calam!

molaris 2010.08.04. 07:58:10

@lac1:
Sajnos az utóbbi időben, csak az előbbiek látnak napvilágot!
Nagyon jó a meglátásod, bár genetikáról beszélni akkor, amikor a cikk szerzője alapvető dolgokkal nincs tisztában a viszonylagosságról, merő időpazarlás!!

molaris 2010.08.04. 08:03:11

@vang_so:
London?- azért nézz jobban körül a periférián is.XDXD
Bár ott nyilvántartják nemzetiségét és bőrszínét is a bűnelkövetőknek, és bizony azonnal felfedezik a típusjegyek alapján, hogy hol keressenek egy tettest!
Kicsit konzervatívabbak mint mi!

molaris 2010.08.04. 11:43:56

Illusztráció a fentebbi gondolataimhoz:
Majdnem „nulla tolerancia”
„Másképp nem lehet r...

„A rendőr ne menjen el szó nélkül egyetlen szabályszegés mellett sem” - mondja Budapest 38 éves megbízott főkapitánya.
Forrás: Népszabadság!!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.04. 14:21:44

moralis, ha tudnád, hogy a rendőrök borsodban milyen kegyetlenül bánnak a cigányokkal, nem pofáznál.

lac1 2010.08.04. 15:07:09

Te honnét tudod? Rendőr vagy, vagy cigány? Vagy talán nem a szegény "elvert" cigányok mesélték neked???

lac1 2010.08.04. 15:42:48

Ezt te honnét tudod? Rendőr vagy, vagy cigány? Esetleg egy "kegyetlenül megbántott" cigány mesélte el?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.04. 15:52:26

@lac1: te mondjuk gondold végig, amit a kannibalizmusról beszélsz, utána beszélgethetünk

lac1 2010.08.04. 16:37:26

@calam:
Én végiggondoltam. Amúgy a kannibalizmus molaris ötlete volt, csak jelzem. Én biztosan más példát írtam volna.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.06. 01:33:18

amellett, hogy a cigányokról és kannibaluzmusról beszélni bármikor undorító, 6 meggyilkolt ember hullája fölött egyenesen bűn.

Az információim a terepen töltött munkámból származnak.

molaris 2010.08.06. 09:12:03

@lac1:
Grácia szegény fejemnek, de nem én voltam!
wang so értekezik ebben az összefüggésben a pedellus lábikrájáról.XDXD

@calam:
Ha lesz egy kis időm le fogok ülni a sarokba, és sírdogálok szerencsétlen dakoták sorsa felett!
A megjegyzésem: nem elég keményen.A kegyetlenség még csak fel sem merülhet!!!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.06. 14:43:05

@molaris: mondd csak, ez összefér az általad is hirdetett vallás szeretet eszményébe?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.08.07. 10:11:31

@molaris: "Mikor indult meg a romlás igazán?
Volt egy felvilágosodás, meg egy francia polgári forradalom. Bár már előtte is voltak próbálkozások, de egyértelmű: a világ rendje ekkor borul fel, és romlik azóta."

Nem sokat lehet vitázni olyannal, aki szerint a Szabadság, egyenlőség, testvériség hármas jelszava rossz. Ha te szeretnéd az az előtti világot, ahol az emberek néhány százaléka születési előjogánál fogva uralkodott a tömegek fölött, az téged minősít. Úgy tűnik, a szabadság olyan, mint az oxigén: amíg nem veszik el, addig nem tűnik fel, hogy milyen fontos.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.08.07. 13:28:20

@molaris:
"Tessék megnézni Kína mutatóit!!"
Tessék megnézni Kína mutatóit!!
Kína sokat adna azért, ha olyan bűnözési mutatókkal rendelkezne, mint mi.

Egyébként meg rossz hírem van, de a francia forradalom előtt se volt rend. Igazság szerint soha nem volt rend. Ez a bizonyos "világ rendje" soha nem létezett. A történelem során a városokban mindig is pocsék volt a közbiztonság, de települések közt meg egyenesen csapnivaló.
Illetve a forradalmárok sok mindenről híresek voltak, de arról nem, hogy túlságosan megértőek vagy elnézőek lettek volna.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.08.07. 16:42:25

@Lord_Valdez: Neki az a "világ rendje", hogy születési alapon dől el, kinek milyen lehetőségei lesznek az életben. A mai világban érdemeken is (hangsúlyozom: IS; sokat kell még tennünk azért, hogy ezt a kis kötőszót kitörölhessük, és nagy az ellenállás a molaris-félék részéről) múlik ez. Így szegény nyilván nem áll jól... Abba nem tud belegondolni, hogy hiába keresztény, fehér, magyar ember, abban a bizonyos régi világban még így is kilencvensok % eséllyel a teljes mértékben jogfosztott szolganéphez tartozna.