A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Kádár mosolya

2010.08.07. 14:00 R_John

Biszku Béla egy aljas, hazaáruló gyilkos, akit rég meg kellett volna büntetni az 1956-ban és később elkövetett tetteiért. Ahogy Pozsgay Imre - Orbán Viktor barátja - párttársa, Péter Gábor is megérdemelte volna a kivizsgálást és a büntetést - erre egészen 1993-ig lett volna idő, hiszen csak akkor halt meg. Sokáig lehetne sorolni azokat a figurákat, akik megérdemelték volna a büntetést, azonban ez elmaradt, ami komoly hiba.

Most azonban komoly veszélyben a szólás szabadsága. Úgy tűnik, ehhez az MSZP-kormány alatt mélységesen szólásszabadságpárti blognak, a Mandinernek is csak annyi szava van, hogy, ha így el lehet ítélni Biszku Bélát, akkor legyen. Mi ugyan csak liberálisok vagyunk, akik, mint ahogy a Mandinertől tudjuk, nem a valóság talaján állunk és még etikátlanok, nevetségesek is vagyunk, velük ellentétben, akik két lábon állnak a földön, bár csodákban ennek ellenére hisznek, nos, mi azt gondoljuk, hogy Biszku Bélát nem lehet a mondataiért elítélni. Többször elítéltük a kommunizmus bűneit, tehát nem lehet azt állítani, hogy picit is elnézőek lennénk a kommunista múlttal. Most azonban azt gondolom, hogy nem lehet egy nyilatkozatáért elítélni.

A Jobbik ugyanis a holokauszttörvény alapján akarja Biszkut bíróság elé citálni, ugyanis a Fidesz kiterjesztette a törvény hatályát a kommunista bűnöket relativizáló mondatokra is. Már az első változat is mélyen szabadságellenes volt, hát még most, hogy megpróbálják alkalmazni is. A Mandiner szabadságtisztelete  - most kiderült - nem volt más, mint hazug máz, hiszen jól látszik: ha komcsiról van szó, akkor nem jár a szólásszabadság. Amit korábban elleneztek, az most mégis csak elmegy. Most, amikor Biszku ellen akarják alkalmazni a törvényt sokan hangosan csapkodják örömükben a térdüket: végre jóra is használják a törvényt. Pedig nincs rosszabb dolog, mint hogy egy embert a szavai miatt fognak perbe. Szánalmas látszat, hogy majd így a múlt végre tisztázódni fog. Egyáltalán nem fog semmi sem tisztázódni, összesen annyi fog kiderülni, hogy néhány gyáva alak hozott egy olyan törvényt, amelynek következtében nem lehet szabadon véleményt nyilvánítani ebben az országban - és alkalmazni is fogják a szabályt. Ugyanis Biszkut nem azért fogják elítélni, amit tett, hanem azért, mert van ma az országban néhány ember, aki betegesen fél a vélemények szabad kinyilvánításától.

Ha Biszkut bíróság elé viszik, az 1956-os szabadságharc szelleme fölött a hazaáruló, gyilkos vádlott fog győzedelmeskedni, akit - az ő módszerei igazolásaként - véleménye kinyilvánításáért fognak perbe. Kádár János a háttérből mosolyogva figyel majd.

196 komment · 2 trackback

Címkék: társadalom rendszerváltás kommunizmus biszku béla holokauszttagadás

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr1002204512

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béla bá a Vadkeleten 2010.08.15. 10:25:41

A napokban jelentette fel Biszku Bélát a Jobbik a kommunizmus bűneinek tagadásáért. Ez több szempontból is felvet érdekes kérdéseket.Egyrészt, a fent említett díszes társaság korábban "szájkosártörvénynek" minősítette a jelenlegi törvény előd...

Trackback: Biszku Béla nyílt levele a Csucsu blognak 2010.08.07. 17:47:51

RE: Húsrágó hídverők (okt. 27.) Tisztelt Csunderlik Péter úr! Bár se a tiszteletre, se az urazásra nem jogosult. Nagyszájú nyegle nyikhaj. Csendőr-pertu, pofon és bikacsök, az járt volna magának a régi világban, ahol én még felnőttem, és hogy azt eltör...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. Wolf 2010.08.07. 21:16:25

@ur pallosa:

A liberális értékek között szerepel nem csak a szólásszabadság hanem a személyiségi jogok védelme is. E kettő szembeállítása eléggé régi vita a liberálisok között - pontosabban a kettő összeegyeztethetősége, illetve ki mire helyezi INKÁBB a hangsúlyt.

Jah és az MSZP valóban nem túl liberális párt.. Szdsz valamikor az volt... de hát az idők folyamán az ember változik... miképp talán a nagymamák is voltak valaha bombázó csajok ... :D de hát az idő elmúlt...

www.jak.ppke.hu/tanszek/doktori/letolt/ka_tezis.doc.

10. oldal aljától érdemes...

www.nosza.hu/new/sites/default/files/bevezeto.pdf

ez pedig 9. oldaltól foglalkozik a témával.

ur pallosa 2010.08.07. 21:19:09

@bandos:
Ezt hogyan következtetted ki? Épp az ellenkezője mellett szólnak érvek. Nekem úgy tűnik, az írás inkább liberális alapértékekből építkezik.

Hencida6710 2010.08.07. 21:25:58

@Csigorin: egyetértek! Pontosan ez fogalmazódott meg bennem is... egyébként pedig vannak el nem évülő, erkölcsi mércével mérhető bűnök... de azt is tudjuk, hogy a jog messze áll az erkölcstől... Igen! Ez az igazi 22-es csapdája...

ur pallosa 2010.08.07. 21:26:05

@Pipas:
Bátran megbarátkozhatsz tehát a gondolattal, hogy az erkölcs a jog fölött fog állni mindig is. Egy-két kórosan bal-agyféltekés jogászon vagy fanatikuson kívül senki sem gondolja, hogy az egyes korok többé vagy kevésbé rossz törvényeinek követői ne lennének bűnözők. Ezt tudták sőt érezték azok a bírák is, akiknek szükségük volt a meggyőzésre. De sokuk csak azért gondolkodhatott el tényleg ezen, mert a tét az akasztófa volt. A mai bírók számára csak az a tét, hogy kizárja egymást a kellő alaposság és az, hogy a délelőtti és délutáni tárgyalás között meg is tudnak ebédelni.

Olyan törvény kéne, hogy ürülékkel bekent fejjel kéne a tárgyalásra menniük a volt kommunistáknak. Egyrészt megérdemelnék, másrészt az igazságszolgáltatás sem tudná olyan eszement komolyan venni a saját "felkentségét", harmadrészt a politikusainkról valamivel nyilvánvalóbban látszana, hogy alkalmatlanok.

gaboraron 2010.08.07. 21:29:07

@Devil:
"Viszont a Holokauszt-tagadasrol szolo torvenyt is legalabb ekkora hoba volt kiterjeszteni a kommunizmus buneinek tagadasara; ugyanis az ilyen bunok tagadasa nem alkalmas kozosseg elleni gyuloletkeltesre sem, es a szolasszabadsagot is korlatozza."

Hogyne lenne alkalmas. A kommunizmusban/szocializmusban mindig is volt egy/több ellenségkép, ami ellen harcolni kellett.

Pipas 2010.08.07. 21:29:12

@ur pallosa: no igen, de ki dönti el, hogy mi az erkölcsös és mi nem az?

AkarkiJ 2010.08.07. 21:29:34

@ur pallosa:

"Olyan törvény kéne, hogy ürülékkel bekent fejjel kéne a tárgyalásra menniük a volt kommunistáknak."

Sőt, az ítéletet is vihetnék a kezükben, nem? Azért a (részleges) büntetést előzze már meg az ítélethirdetés :)

ur pallosa 2010.08.07. 21:38:51

@gaboraron:
A Biszku beszéd valóban nem volt gyűlöletkeltő, legfeljebb ha saját maga ellen nem keltett gyűlöletet.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.07. 21:44:52

Ez is csak olyan beteg dolog, mint minden Magyarországon. A dolgokat NEM LEHET rendbehozni az adott rendszeren belül. Bárki bármi helyeset akar lépni, mindig csak ilyen férecsúszott zavarosség jön ki belőle. Ez törvényszerű, nem véletlen. A kiéhezett tőrsadalom mindenáron akar kapni – és jól teszi, hogx akar – de kiegyezik azzal, hogy kap egy odavetett koncot. Ehyetértek a cikk lényegi észrevételével. Ne a mindenáron való elkapás legyen a szempont, hanem 1956 ádozatainak emlékéhez méltó számonkérés. Nem csak Biszkué. Miért nem akarja senki sem megérteni az egyszerű igazságot?:

Mindent előlről kell kezdeni. Így soha semmiből nem lesz semmi. Ha valaki azt mondja, hogy Biszkut azért helyes felelőségre vonna amit tett, akkor az igazat mond, akkor is ha maga által is bevalottan liberális. Akárhova sorolja magát, nem igaz az, hogy ez Biszku mentegetése a részéről. Olyan könnyen hoz a Fidesz mostanában mindenféle törvényt. Mi akadálya annak, hogy olyat hozzon amivel az ilyen gyilkosokat is felősségre lehet vonni? Hozzanak és vonják. Egy akadályát látom csak ennek. Azt, hogy nem akarnak olyat hozni. Vajon miért nem?

Mondom, mindent előlről kell kezdeni.

ur pallosa 2010.08.07. 21:46:37

@Pipas:
Hát egyrészt azt is a társadalom, de más csatornán keresztül, és erről néha szeretnek megfeledkezni. Főleg akiknek kalapács van a kezében, azok hajlamosak minden problémát szögnek nézni.

Másrészt pedig az erkölcsnek vannak komoly biológiai beágyazódásai is.

Harmadrészt a következetesség kritériuma az előző kettőt alapelvekre építve elég nagy mértékben létre tudja hozni.

Amikor olyan ázsiai, afrikai bűnökön háborodunk fel, amik nem interkulturálisak, mint a megcsonkított nők, akkor azok a másodikhoz szoktak tartozni, vagyis mégiscsak interkulturálisak. Tehát helyben is bűn, nincs ok relativizálni.

Dr.Lindenthal 2010.08.07. 21:47:10

Kíváncsi lennék ezen írás szerzője akkor is
így ellenkezett volna, ha pl a holokausztot tagadja verbálisan. Mindenki tudja, hogy akár szóbeli tagadásáért is eljárás indulhat az ember ellen. Ha csak ezt tekintjük, persze, hogy nem igazságos ha egy történelmi korszakról valaki nem mondhatja el a saját véleményét, de ezt akkor kellett volna hangosabban támogatni, amikor megszavazták a törvényt, mostmár baszhatja mindkét oldal.
Biszku esete azért is fontos, mert a nácizmussal ellentétben, ahol még az utolsó kápót is előszedték (szedik napjainkban is) a kommunizmus bűnöseit sehol sem ítélték el. Elnézést ha valaki másként tudja, de nekem úgy tűnt, hogy szépen áthúztak a következő társadalmi berendezkedésbe, Polpottól Sztálinig, Kádártól Mao-ig csak úgy kifingtak. Ceausescu nem, de az nem normál tárgyalás volt hanem statárium. Egyszóval a történészek szerint feltételezett 100 millió halálos áldozatot követelő kommunista ideológia, száz éves ténykedéséért még egy olyan igazi nagybetűs nürnbergi ítélet sem született. Egyszerűen az átlag ember is látja, hogy a vén karcsi bát haza hozzák ausztráliából egy "vád" miatt, vagyis nincs még bizonyítva, Biszku meg akiről köztudott, hogy a megtorlások időszakában hol volt és mit tett, nos ő még mindig etetheti a naiv mitsem tudó embereket az ő ártatlanságáról. Mint a megfogdosott kislány, úgy állt megszeppenve a kérdések hallatán, a duna tv-n is és a filmben is. Az, hogy a földön a kommunizmus miért nem lett kellőképpen megtorolva, a nácizmussal ellentétben, már mindenki nyomozza ki maga: a válasz kva egyszerű és sajnos elszomorító.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.08.07. 21:47:38

Biszku, egy olyan ember aki olyan dolgokat követett el a saját népe ellen, amelyekre nincsen bocsánat. Teljes mértékben nyilvánvaló, akárhogyan is szépíti Ő maga, hogy az ő közreműködése miatt magyar emberek százait végezték ki vagy kínozták meg, nyomorították meg, vagy hurcolták meg és tették tönkre ártatlanul. Erre nincsen mentség. Ez a legnagyobb bűn amit ember elkövethet. A saját fajtáját irtotta, tudatosan, kényszer hatása nélkül, önálló elhatározásából. Ide nem szükséges semmiféle tárgyalás, semmiféle ügyvéd. Egy kivégzőszázadra van szükség, és egy repülőgépre. A repülőgép a hamvait szórja szét az óceán felett. Ugyanis ilyen embernek nem szabad magyar földben nyugodnia. Kétségnek, vitának nincs helye.

ur pallosa 2010.08.07. 21:48:00

@AkarkiJ:
Tudod hány százalék viszi ma a kezében az ítéletet?!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.07. 21:52:47

@PeterBlau:

Érzelmileg nagyon jól tudok viszonyulni ahhoz amit mondsz, de ezt mégis a gyakorlatban hogyan képzeled el? Ki fogja kimondani azt, hogy minden törvényesség félretéve most megy a kivégző osztag? Ki fogja kirendeli a kivégző osztagot és minek a nevében?

Redneck pornstar 2010.08.07. 21:52:53

Eichmann pert megnézve is csak annyi jött le hogy ez egy tökös fickó. Biszku filmet megnézve is ugyanez jött le. Ő is csak annyit fog mondani a bíráknak ítélet hirdetés közben hogy apátok/nagyapátok az én faszomat szopta :-)

Soha nem fog megbánni semmit, elítélve már most elvan (össznépileg), adópénzen lehet fogva tartani de ilyen korban ez már pofon a szarnak.

AkarkiJ 2010.08.07. 21:54:11

@ur pallosa:

"Tudod hány százalék viszi ma a kezében az ítéletet?!"

A felmentőt vagy az elítélőt? :)

ur pallosa 2010.08.07. 21:55:40

@Dr.Lindenthal:
Nem tudom a választ, de szeretném.
Egyszerű választ nem találok, úgyhogy valami olyant tudsz, amit én nem.

ur pallosa 2010.08.07. 22:00:23

@AkarkiJ:
A felmentő kevésbé sért súlyos alapelveket, és azokat már a rendőrség tisztára mossa.
A ma Magyarországon meggyanúsított emberek 93%-át elítélik. És nem azárt, mert a rendőrség ilyen borzasztó hatékonyan ismeri fel a bűnöst, de nem ám. A rendőrség bődületesen dilettáns munkát végez. Annak köszönhető ez is főleg, hogy hiányoznak a garanciális feltételek. Volt az a bolond szülésznő, akinek a perében meghamisították a jegyzőkönyvet. Érted, a bíró a saját tárgyalásán bűncselekményt követett el. Ki is derült.

ur pallosa 2010.08.07. 22:02:22

Jobban mondva soha nem derült volna ki, ha valaki nem készít hangfelvételt.

manager2008 2010.08.07. 22:02:22

@ur pallosa: Végre valaki aki képes gondolkozni is.
1956-ot sem lehet történész pontossága nélkül, és politikai elfogultság nélkül vizsgálni, mert különben csak ide oda csapkodó észnélküli vérbosszúról lehet beszélni.
Bármennyire hihetetlen egyeseknek 1956 úgynevezett hőseinek egy nagy része tényleg nem volt semmilyen hős, nem volt szabadságharcos és tényleg úgynevezett "pesti srác" volt, minden ideológia, és forradalmi érzelem nélkül, a balhé kedvéért bárkire lövöldöző "harcos"-ként működött (semmi fegyelem, nulla ész).
A minőség vizsonylag gyorsan kiderült, amikor tényleg harcolni kellett volna, mert akkor nem szabadságharc volt hanem gyáva menekülés és orvlövészet maximum.
Gyermekként ott voltam a cirkusz közepén, és igen csak illúzió romboló lenne ha leirogatnám mit láttam.
Biszku nyilván kiemeli védekezésében azokat az eseményeket amikor dicstelen tetteket hajtottak végre egyesek (akiket már ott a forradalom közepén kellett volna lelőni, minden tárgyalás nélkül). Az "igazat, csak az igazat, és a teljes igazat kell együtt megismerni és akkor lehet véleményezni a dolgot.
Ha valaki lelő egy rendőrt az azért nem szabadságharcos ma sem ugye?
Aki nem volt hivatalosan nyilvántartásba vett nemzetőr, de civilként saját elhatározásából fegyvert használt, esetleg pld. embert ölt csak azért mert barna volt az áldozat cipője, az mi is volt?
Ma is minden komolyabb országban elitélik ilyen dolgokért, vagy lelövik a helyszinen ha elfogják. Nem minden fehér és fekete.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.08.07. 22:05:26

@A Nép - Te vagy!: Na látod ez a jó kérdés. Pedig ezt a Péter Gábort is el kellett volna hamvasztani és az óceánba dobni.

okostojgli (törölt) 2010.08.07. 22:09:15

Bocsi, de mintha Biszku nem tagadta volna a komcsi bűnöket. Sőt, talán helyeselte. Ezt pedig szabad.

ur pallosa 2010.08.07. 22:15:14

@manager2008:
Azt nem vitatom, hogy gondolkozok, de azt igen, hogy ezek az események lennének a fontosak. A fontos az, ami azokkal történt, akik a diktatúra ellen harcoltak.

1120 2010.08.07. 22:18:41

"Ha bíróság elé viszik, az 1956-os szabadságharc szelleme fölött a hazaáruló, gyilkos vádlott fog győzedelmeskedni."

Ismerős ez az érvelés... A Zétényi-Takács-féle törvénnyel szemben is volt ilyen nevetséges kifogás! A törvényt egyébként a Sólyom László vezette Alkotmánybíróság "elmeszelte", pedig ha nem teszi, akkor már minden ilyen "ügyön" túl lennénk...
A zsidók bezzeg előkaparják a 90-es éveikben járó legutolsó "kisnácit", "kisnyilast" is és bíróság elé állítják, még akkor is, ha nyálcsorgató élőhalott az illető...ÉS ŐK TESZIK JÓL!!!

pakesz (törölt) 2010.08.07. 22:20:07

nem is tudtam hogy ez a blog liberalis, miket nem tud meg az ember!!!
most szepen vegigolvasok es bekommentelek ami nem libsi

ur pallosa 2010.08.07. 22:20:12

@okostojgli:

"Én elolvastam ezt a törvényt, de félek, hogy sajnos annyira azért nem rossz, hogy ez alapján elítéljék. Így marad az elképzelhető legrosszabb kombináció: a törvény is hatályban marad, és a Biszku is szabadlábon marad. "

1120 2010.08.07. 22:24:03

Ez pedig az inszinuáció magasiskolája:

"Ahogy Pozsgay Imre - ORBÁN VIKTOR BARÁTJA - párttársa, Péter Gábor is megérdemelte volna a kivizsgálást és a büntetést - erre egészen 1992-ig lett volna idő, hiszen csak akkor halt meg."

1. Lám-lám, így kapcsolható össze Orbán Viktor és Péter Gábor... "Gyönyörű" egy alak vagy!
2. Péter Gábor amúgy 1993 végén halt meg...ha valamit nem tudsz biztosan, akkor legalább utána nézhetnél!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.07. 22:28:14

@1120: köszi, javítom, bár te is rosszul tudod, 1993. január 23-án halt meg.

"ha nem tudsz valamit biztosan, akkor..."

hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9ter_G%C3%A1bor

bigthereal 2010.08.07. 22:29:21

ítéljék el a kommunista férget, és vegyék el a nyugdíját is, utána tegyék ki a kibaszott utcára, és ott forduljon fel...

ur pallosa 2010.08.07. 22:35:40

@1120:
Azt én nem értettem, hogyan kerül ide az Orbán, de ha valóban így, akkor ez tényleg elég blőd ahhoz, hogy inkább csak a cikk értelmes részéről beszéljünk.
Kábé annyi a kapcsolat, mint Gyurcsány és az időjárás között.

Antifaszok Réme 2010.08.07. 22:37:59

Rend

"A nyugodt rózsadombi utca csendjét szokatlan esemény zavarta meg. A békés, délelőtti órákban hirtelen csapatszállító járművek kanyarodtak az egyik ház elé, kommandósok ugrottak ki a kocsikból, és a kerítésen át behatoltak a kertbe. A kutyákat ártalmatlanná tették, majd öt ember betörte az ajtót. Nyomukban a többiek szakszerűen elfoglalták a stratégiai pontokat.

A nappaliban idős férfi állt házi köntösben. A biztonsági kamerán keresztül már látta, mi folyik a kapunál, ezért nem érte váratlanul az akció. Éppen telefonált. A fegyveresek vezetője az öreghez fordult:

- Maga a régi rendszerben magas párt- és kormánypozíciókat betöltő személy, akit felelősség terhel az 56-os forradalom több felkelőjének kivégzéséért – állapította meg szenvtelen hangon. – Kiszolgáltatta hazánkat a szovjet nagyhatalmi érdekeknek, tevékenységével hozzájárult a diktatúra kiépítéséhez és fenntartásához. Később magas nyugdíjjal vonult vissza, azóta háborítatlanul él ebben a rózsadombi villában, amelyet annak idején a kommunista állam elkobzott jogos tulajdonosától, aki azt a rendszerváltáskor sem kapta vissza.

Az aggastyán megvető ajkbiggyesztéssel hallgatta.

- Rövidesen itt lesznek az elvtársak, továbbá értesítettem a sajtót és a rendőrkapitányt, akinek apja gyerekkori barátom. Nem képzelik, hogy bármit tehetnek ellenem? Elvégre jogállamban élünk! – tette hozzá némi szarkazmussal.

Odakintről kiabálás és dulakodás hallatszott, a parancsnok kiment, hogy rendet tegyen.
- Szocialista politikusok és balliberális újságírók érkeztek, hogy testükkel védelmezzék régi harcostársukat – jelentette az egyik egyenruhás.

- Szorítsák ki őket az utcáról! – hangzott az utasítás. – Kezdjék meg a kitelepítést! – fordult a többiekhez.

- És most mi lesz velem? Hová menjek? – sápítozott az öreg.

- A híd alá – felelte egyszerűen a parancsnok.

– A villába pedig beköltöztetjük a Budafokról kilakoltatott ötgyermekes családot. Mert rendnek kell lennie! – fejezte be határozottan."

/Ungváry Zsolt: Jobbszél/

manager2008 2010.08.07. 22:56:09

@ur pallosa: Ez is igaz.
Most már csak azt kell eldönteni, hogy az adott fegyverhasználó aki később eljárás alá lett vonva, mit is csinált valójában.
Harcnak lehet e nevezni a tevékenységét, aminek célja és valószínűsíthető eredménye lehetett, vagy csak egyszerűen orvlövészet volt, ami minden katonai cél nélküli gyilkolást eredményezett. Apróság...

KG2000 2010.08.07. 22:58:23

Csak annyiban lehet igaza a blogírónak, hogy politikai értelemben visszaüthet egy ilyen per, mert az emberek a végén legrosszabb esetben megsajnálják Biszkut, és visszahozzák azokat a hatalomba, akik lényegében 56 ellenségei ma is.

Egyébként nincs igaza.

Egy példa:
Németországban idén 10000 Euro pénzbüntetésre ítéltek egy angol papot, Williamsont, mert egy Svédországban elkészített TV interjúját, amelyben azt mondta, hogy nem hiszi, hogy voltak gázkamrák, és "csak" 2-3 százezer ember halt meg a koncentrációs táborokban, de nem hiszi, hogy 6 millió zsidót elgázosítottak, Németországban is leadták.

Itt van az ítéletről szóló cikk:
www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2010-04/williamson-holocaust-urteil

ur pallosa 2010.08.07. 22:59:32

@manager2008:
Nekem nincsenek illúzióim, de ha lennének se félteném őket, így kíváncsi volnék személyes tapasztalatra.

sourcerror 2010.08.07. 23:05:42

@reader613: Antall Józsefnek köszönhetjük, hogy Biszku és haverjai lazán megúszták 90-ben a felelősségre vonást.("Tetszettek volna forradalmat csinálni.") Mikor az MDF az antalli örökséget emlegette, mindig a hányinger kerülgetett. (És nagyon is örülök, hogy végre kiestek a parlamentből.)

sourcerror 2010.08.07. 23:17:35

@készcsók: "holott maga a bejegyzés azt teszi szóvá és kritizálja, hogy Biszkut nem a valódi bűneiért, hanem egy - a _valódi_ liberalizmussal szembenő - ostoba törvény megsértéséért, a véleményéért büntethetik. "

Az elég liberális volna, ha a Fidesz a maga 2/3-ával csinálna gyorsan egy Biszku-törvényt (alkotmányt tud módosítani, ugye, ha az kell hozzá)?

KG2000 2010.08.07. 23:18:06

@manager2008: Lényegét tekintve nem az igazságot írod le. A lényeg az, hogy a Nagy Imre kormány törvényes volt, és mind alkotmányjogilag, mind pedig a nép túlnyomó többsége szemében Magyarország legitim kormánya volt. Kádárék-Biszkuék ezt a legitim kormányt döntötték meg külső támogatással, eröszakkal, alkotmányellenesen. Ez a dolog lényege.

Például Nagy Imre okt. 28-i rádióbeszéde:
mek.niif.hu/01900/01937/html/szerviz/dokument/nagyi28s.htm
Nov. 1:
mek.niif.hu/01900/01937/html/szerviz/dokument/nagyi01s.htm

Nov 4:
mek.niif.hu/01900/01937/html/szerviz/dokument/nagyi4s.htm
"Itt Nagy Imre beszél, a Magyar Népköztársaság Minisztertanácsának elnöke. Ma hajnalban a szovjet csapatok támadást indítottak fővárosunk ellen azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy megdöntsék a törvényes magyar demokratikus kormányt.

Csapataink harcban állnak! A kormány a helyén van. Ezt közlöm az ország népével és a világ közvéleményével. "

EZ 56 LÉNYEGE. A FORRADALOM GYŐZÖTT, ÉS MAGYARORSZÁGNAK VOLT EGY LEGITIM KORMÁNYA. MINDEN MÁS HAZUGSÁG.

ur pallosa 2010.08.07. 23:22:03

@KG2000: "Egyébként nincs igaza."

Miben nincs igaza? Te vagy az első, aki ezt mondja, de miért?
Legfőképp ebben a részben különösen mindenki egyetértett eddig:

"Biszku Béla egy aljas, hazaáruló gyilkos, akit rég meg kellett volna büntetni az 1956-ban és később elkövetett tetteiért."

sourcerror 2010.08.07. 23:25:30

@KG2000:
"Az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatása
139. § (1) Aki olyan cselekményt követ el, amely közvetlenül arra irányul, hogy a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjét erőszakkal vagy ezzel fenyegetve - különösen fegyveres erő igénybevételével - megváltoztassa, bűntettet követ el, és öt évtől tizenöt évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) Aki az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatására irányuló előkészületet követ el, bűntett miatt öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(3) Nem büntethető az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatása miatt,
· akinek önkéntes elállása következtében a bűncselekmény folytatása elmarad, vagy
· aki annak folytatását önként megakadályozza.
"
http://hu.wikipedia.org/wiki/Az_alkotmányos_rend_erőszakos_megváltoztatása

Ez szerintem illik Biszku esetére.

ur pallosa 2010.08.07. 23:27:24

@G. Wolf: "www.jak.ppke.hu/tanszek/doktori/letolt/ka_tezis.doc.

10. oldal aljától érdemes...

www.nosza.hu/new/sites/default/files/bevezeto.pdf

ez pedig 9. oldaltól foglalkozik a témával. "

Az első csak egy zanza, nem? Egyébként nagyon hiányzik belőlük a lényeg, a jogfilozófiai érvek.

ur pallosa 2010.08.07. 23:30:47

@KG2000:
Nincsenek ezek fenn eredetiben? Úgy érdekesebb volna.

KG2000 2010.08.07. 23:33:05

@ur pallosa: Abban nincs igaza, hogy a szólásszabadságot sérti a törvény és nem liberális bla-bla-bla. Nemcsak én mondom, hogy ez az érvelés hülyeség. Nálam jóval okosabbak itt, ezen a blogon is megírták, hogy a magukat a liberalizmus etalonjának beállító MSZP-SZDSZ megszavazta a holokauszttagadási részét. Hoztam egy példát, hogy a liberális Németországban is elmeszelnek bárkit, aki tagadja valamilyen zsimten a Holokausztot. Akkor miről is beszélünk?

Magyarnaba 2010.08.07. 23:52:58

Lehet vitatkozni a holokauszttörvényen (egyébként szerintem is hülyeség), de ha emiatt ítélnék el Biszkut, hát nem lennék szomorú. Emlékeztetnék rá, hogy Al Caponét sem a gyilkosságok, hanem adócsalás miatt tették rács mögé.

Valószínűleg nem fogják elítélni - ugyanúgy, ahogy Havas Szófiát sem, pedig ő is ellenforradalomnak nevezi '56-ot és a világ szégyenére májusig országgyűlési képviselő volt -, nem valósítja meg a tényállást. Börtönben lenne a helye '90 óta, de legalább a 240 ezres nyugdíját elvehetnék tőle.

Valaki itt feljebb mondta, hogy az elvhűség miatt tette, amit tett. Hát, erre a logikára alapozva a nürnbergi pert sem lett volna szabad elkezdeni...

ur pallosa 2010.08.07. 23:55:53

@sourcerror:

Hát ehhez időutazónak kellett volna lennie Biszkunak, mert ez még 1978-ig nem is létezett.

Inkább ebben kéne keresgélj valamit:
www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=5799

"142. § A hűtlenség bűntettét követi el, és tiz évtől tizenöt évig terjedhető fegyházzal büntetendő azon magyar honos, a ki valamely külhatalom kormányával szövetkezik, vagy azzal közvetlenül vagy közvetve érintkezésbe bocsájtkozik a végett, hogy azt a magyar állam, vagy az osztrák-magyar monarchia elleni ellenséges cselekményre birja, valamint az is, a ki valamely külhatalmat az osztrák-magyar monarchia ellen háborura inditani törekszik." ...
?...

manager2008 2010.08.07. 23:56:53

@KG2000: "Csapataink harcban állnak! A kormány a helyén van."
Milyen csapatok? Hol álltak harcban?
Milyen kormány és milyen helyen volt?

A szovjet csapatok helyzetét nézd meg a rádióbeszéd időpontjában.

A "csapataink harcban állnak" az emberek akkori felfogása szerint minimum ezred szintű katonai egységek!!! szervezett védelmi harcát jelentette volna, minimum a központi kerületekre érvényesen. Ezt állítani közvetetten, akkori idő szerint (órák) természetesen egy hülyeség volt, amit mindenki tudott (a pincében is). A pincében a lakók tisztelték nagyjából Nagy Imrét, de a beszéd hallgatása közben konkrétan nem annyira.

A II. VH. nem volt még régen, és az emberek pontosan tudták milyen volt és lehet Budapest eredményes védelme ha legalább pár hétig (napig) ki akar tartani Budapest. Ennek nyoma sem volt, a katonai védelem nem volt megszervezve. Aki azt gondolja ma hogy ilyen védelem ki volt építve az agybeteg.

Ilyen beszédet mondani mellesleg nagymértékű felelőtlenség is volt, mert egy csomó tájékozatlan fiatal embert félrevezetve, harcra ösztönzött a nyilvánvalóan biztos megsemmisülés esélyével. Érdekes módon Király Béla egy percig sem gondolta hogy bármi esélye és értelme lenne abban a helyzetben a szervezett ellenállásnak, mert képzett katona volt és nem kamikáze politikus.

Konkrétan annyi harckocsi tolongott a környéken (I.kerület) hogy forgalmi dugót okoztak saját maguknak is.

ur pallosa 2010.08.07. 23:58:31

@KG2000:
láthatóan nem tudod, mi a liberalizmus
Zagyvaságokat mondasz így.

is 2010.08.07. 23:58:43

@KG2000: arról, hogy a Mandinernek van itt egy igen nagy erkölcsi bukfence: szerintük ennek a törvénynek az egyoldalas változata is rossz volt, és a kétoldalas változatától sem lett jobb. tehát szerintük ez a törvény hülyeség, leírták, nem egyszer.

most azonban azt írják, hogy jól van, menjen a törvény. ez a gerinctelenség csúcsa, hogy van egy véleményem, de a napi érdekek mentén fordulok. ha kell, magasra köpök és aláállok, annyira nincs erkölcsi tartásom. és ezt nem a Mandiner csinálja, hanem minden kommentelő is, aki azokat a posztokat végigkommentelte úgy, ezt meg így.

szerintem egyébként rendben van a törvény, rendben volt féloldalasan is, meg így kétoldalasan is, és még meg kell hallgatnom pontosan, hogy mit mondott az öreg, mert amit eddig a sajtóban olvastam, az nálam nem nem üti meg ezt a törvényt, de én persze nem vagyok bíró.

viszont akkor használjuk mindkét felét, és tegyünk meg jónéhány feljelentést a maásik oldalról is. mert annyira van ott is kijelentés, mint amekkora Biszkué volt (ha volt).

tolsztoj 2010.08.08. 00:00:59

Biszku Béla valóban egy gyilkos - persze nem közönséges - a legrosszabb fajtából való.
Irtózatos hiba volt, hogy 1990-ben vagy mindjárt azután a 300 gyilkosságért és több tízezer emberi élet tönkretételéért nem büntették meg - ebben Sólyom Lászlónak is vastagon benne van a keze.
Meg persze a többi bolsit.
Nem a mostani szavaiért kell elítélni - bár a holokauszttagadó-kommunistabűnökettagadó törvény ezt is indokolná (nocsak ki hívta fel pimaszul a "magyar" országházból - ahol semmi keresnivalója nem volt) arra a honatyákat, hogy a holohauszttagadást törvénybe iktassák? no ki is? a legnagyobb holokauszttúlélő - aki nagy valószínűséggel közönséges szélhámos?
Akkor most mi van?
Már nem jó a törvény? már megint jön a kettős mérce?
Valóban sokunknak már kezd elege lenni ebből az egész pszeudo-, vagy neoliberális maszlagból.
Ezek azok akik még a kommunistáknál is rosszabbak , veszélyesebbek - mert alattomosak, és ha lehet még jobban köpönyegforgatók mint a komcsik voltak - és sajnos nagyon jó összeköttetéseik vannak a legrohadékabb "nyugati" szoclibsi körökkel.
A kígyókhoz hasonlítanám a szoclibsi bagázst - de nem tehetem, mert megsérteném szegény csúszómászókat......

ur pallosa 2010.08.08. 00:03:28

@Magyarnaba:
Ne mondjatok már el mindent annyiszor. Olvassátok át, miről szól a beszélgetés.

ur pallosa 2010.08.08. 00:10:42

@tolsztoj:
Bullshit kettős mérce. Tegye fel a kezét, aki azt támogatja, hogy csak logikus érvelést legyen szabad véleményként közölni!? Ugyanis ez lenne az egyetlen különbség.

csak ennyi a különbség a két gyalázat között, hogy az egyiknek a kitalálója volt őrült, a másiknak csak a meghamisítói (Lenin, Sztalin...). A végrehajtók pedig itt is, ott is fele-fele részben őrültek vagy befolyásolható tudatlanok voltak. Az egyik bagázst illogikusan befolyásolták, a másikat szép eszmék alapján többé-kevésbé logikusan. "A Biszku beszéd valóban nem volt gyűlöletkeltő, legfeljebb ha saját maga ellen nem keltett gyűlöletet."

Antifaszok Réme 2010.08.08. 00:19:52

- Bíró úr, nem sok az az öt év ?
- Nem öt év, kötél !

ur pallosa 2010.08.08. 00:39:39

Most hogy már itt vagyunk és beszélgetünk, mielőtt teljes káosz áll be, én egy NAGY bajra szeretném felhívni a figyelmet:
A biszku végrehajtói ma is itt élnek közöttünk, felelős pozíciókban.

prometheus_X 2010.08.08. 00:46:50

Életemben először végigolvastam 100 hozzászólást. Most frissítek :)

dr. Trebitsch 2010.08.08. 00:51:55

1. A jogi állásfoglalók nem nézték meg, de érdemes lenne utánanézni, az 56-ban elkövetett bűnök nem évültek-e el? Szerintem igen, de nem vagyok jogász. Előbb kellett volna eszmélni.
2. Szintén jogi dolog, sokan azt írják, hogy hozzanak erre törvényt. Hát ha bárkit a múltban elkövetett tettekért,amik akkor nem voltak büntethetőek, új törvények alapján szednek elő, akkor jobb gyorsan kivándorolni, mert esetleg hozna rá törvény holnap, hogy böörtönbe lehet engem csukni, mert tíz éve kopasz fejjel mentem be a református templomba.
3. A törvény szövegét elcseszték, annak alapján nem lehet őt leítélni, mert nem tagadott semmit, tehát a kommuniznus bűneit sem, hanem azonosult, egyetértett azokkal. Erről viszont nem szól a törvény tudomásom szerint.

prometheus_X 2010.08.08. 01:18:29

@ur pallosa: Hajaj, még Köztársasági Elnök is lehet az ilyenekből! Élő példa: tegnap iktatták be!

Valahol olvastam itt a hozzászólásokban, hogy az MDF által emlegetett antalli örökségtől okádnia kell... Teljes mértékben egyetértek! Az elmúlt 20 év mind az antalli örökség és így nézve bizony belőlem is előtör az öklendezhetnék.

Ez van, amíg pártállami funkcionáriusok írják a törvényeinket és ugyanezek tartatják be! Befolyásuk van a médiára és az oktatásra, aminek a következménye, hogy a magyarok többsége lusta tájékozódni az Interneten és nem tud angolul - sőt, magyarul sem, mivel a lakosság nagyrésze funkcionális analfabéta (azaz nem képes szövegértelmezésre).

A szocializmus azon bukott el, hogy az elbutított néptömegek nem képesek kellő miőségű és mennyiségű termelőmunkát végezni egy ország fenntartásához, és a mai III. Magyar Köztársaság is ezen fog állni vagy bukni. A rendszerváltás semmi másról nem szólt, mint ennek a felismeréséről. A gazdasági érdekek kívánatossá teszik, hogy az emberek gondolkodjanak, a globális válság ezt az igényt jelentősen fokozta, így meglátásom szerint ebben a tekintetben gyökeres változás fog beállni hamarosan. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy 20-30 év múlva már több olyan politikus és értelmiségi fog élni az országban, aki összefüggéseiben képes értelmezni 1990-2010 közötti időszakot, mint olyan, aki a pártállamot kiszolgálta, majd 90 után kiszolgáltatta. Tehát 20-30 év múlva várható, hogy valódi rendszerváltás fog történni, addig viszont a legjobb, és a legtöbb amit tehetünk, az az, hogy az eddigiekhez hasonló értelmes vitákat folytatunk, beszélgetünk.

ur pallosa 2010.08.08. 01:46:14

@prometheus_X:
Én nem erre gondoltam. Akik esetleg nem is éltek azokban az időkben. Ne gondoljuk, hogy bizonyos korokban vannak népirtók, máskor meg nem születnek. Betagozódnak a társadalomba, és addig mennek el, ameddig az adott rendszer éppen engedi őket.

Szakmámból következően naponta látom ezeket.

Bandibacsi34 2010.08.08. 03:58:35

Jó sok érv hangzott el.

Szerintem felesleges jogi szempontból nézni az eseményeket. A jog mindig is a politika szolgálóleánya volt, különösen Magyarországon.

Ha azonban azt nézzük, hogy pl. Zentai Károlyt haza lehet toloncoltatni, akkor a Biszku Bélát is bíróság elé lehet állítani.

Mellesleg az oroszok 1991 ig nem vonultak ki. Ők ki is kötötték az előző rendszer vezetőinek a büntetlenségét.
Magyarország sorsa az oroszoktól függött. Ők tették pozícióba Rákosit majd Nagy Imrét (Gerő Ernőt is stb.), majd ők is tették le őket onnan (bár adtak nekik szabad kezet). Kádár Jánost ugyanúgy ők tették a hatalomba, majd 1988. ban közölték, hogy mennie kell.
1956. ban ők követelték a példastatuálást is.
Mellesleg ha 1956. győzött volna, akkor a fegyveresek lehet Nagy Imrét is felakasztották volna...

Erre mondta az Antall József, hogy tetszettek volna forradalmat csinálni. Persze az idő minden egyezményt aláás. Ez majd intő jel lesz a jövő diktátorainak, hogy ne mondjanak le.

Indriq 2010.08.08. 06:52:44

azért remélem soha nem lesz ilyen, de gondoljatok bele, mi lenne, ha Budaházyt és a magyarok nyilai "szervezetet" elítélnék végre, majd X év múlva neadjisten egy Jobbik kormány kerülne hatalomra, és elővennék a bírókat, amiért elítélte ezeket.

NemoKapitány 2010.08.08. 07:33:16

Vagy kőhülye a posztoló, vagy fizetnek neki.

Biszku kerüljön a bíróság elé. Több embert kivégeztettek abban az időben, mint a "Haynau rémuralma" alatt.

NemoKapitány 2010.08.08. 07:37:17

@atlagjancsiba: Helyes; kis kiegészítéssel.

Azt viszont nem mondták az "oroszok" a mamlasz Antall-nak, hogy mostantól pedig hagyni kell az ország javait elprivatizálni a volt kommunistáknak. Ez a kívánság már az oroszok szemében is túlzott lett volna.

A semmire se alkalmas Antall ezt is engedte. (Meg a kormánya.)

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.08. 08:31:17

Lehetett tudni, hogy az ominózus törvényből jogi káosz lesz. Szerintem helyes, hogy följelentették Biszku Bélát a nézetei hangoztatása miaatt, derüljön ki végre, mit ér egy ilyen törvény, hogyan fog az igazságszolgáltatás ehhez az egész kérdéskörhöz viszonyulni?

BB-t nem tudom sajnálni. Van abban valami mélyen igazságos, ha egy embert a saját nézeteinek megfelelő módon kezelnek, mondom ezt a reformálatlan kommunistáknál nagyságrendekkel nagyobb számban szaladgáló neonáci hőzöngők miatt is.

Azt lehetett tudni, hogy ha a törvényt a kommunista időkre is kiterjesztik, akkor sokkal több ügy lesz, mert elég sokan, köztük máig komoly pozícióban lévő emberek is tagadták az ország többsége számára elfogadható megközelítést pl. 56-tal kapcsolatban.

manager2008 2010.08.08. 08:42:41

@prometheus_X: Egy üveg pezsgő - virtuálisan elfogyaszthatóan - a részedre.
Biszku egy sima fogaskerék volt, és azért volt ott éppen ahol, mert egyszerű mint egy vasgolyó.
El is lehet itélni, de tök mindegy, mert neki már megérte a dolog (ehetett, ihatott, és büszke is volt magára, meg hitt is valamiben).
A kor éppen erre a szerepre szánta, de lehetett volna ő bármi, alkalmas ember beosztott, és kritika nélküli szerepekre. Amkor megbotlott (mert azt hitte lehet véleménye) akkor repült is a pozicíójából.
Ma is ez van, lásd beiktatott elnök úr csillogó IQ-val, megható hozzáállásával, stb.

Természetesen 20 évenként le lehet géppuskázni az összes ilyen fickót, ha rendszer semmit sem fog változni, aktuális tahók mindig lesznek akik hisznek valami hülyeségben.

Talán egy olyan rendszert kellene felépíteni, ahol az abszolút eredményesség számít az állami poziciókban is, nem a feltétlen engedelmesség.
Mivel ilyennek nyoma sincs és nem is látszik erre a törekvés, megyünk a mélybe, mint a Titanic.

guderian 2010.08.08. 08:48:22

A nagyapám verte le a forradalmat az egyik Budapesthez közeli faluban. Egész konkrétan kisétált a falu szélére, ahol a 17 éves apám is puskával bohóckodott.Elszedte a puskákat a többi hülyegyerektől is és becipelte a tanács udvarra. Apámat meg hazáig rugdosta. (és jól tette, különben ma valószínű nem írogatnék itt)
Közben végig puffogott, hogy "szét akarjátok lövetni a falut barmok"
(Anno amikor a sas behívót is megkapta, akkor is elbújt, és jól tette, különben ma valószínű megint csak nem írogatnék itt )
Anyuék (250 km-errel arrébb) próbálták meggyőzni gyerekkori barátjukat, hogy ne menjen vissza a budapesti pártházba, nem fogják lecsukni, mert káosz van. Nagybátyámék legjobb barátja volt, akit az AVH-hoz hívtak be sorkatonának. Ott lincselték meg a pártháznál.
Ez a story hasonló volt ahhoz ahogy nagyapám a zsidókat bújtatta a II. vh alatt anyu iker (zsidó)kislány barátnőit mégis elkapták és örökre el is tüntették. Voltak vagy 5-6 évesek.
(Ezzel nem mentegetni akarom a "nagy" zsidókat akiknek a Tanácsköztársaság Kun Béláját és a teljes tanács kormányt/Trianont/Rosenberg-Rákosi elvtársat/ Eisenberg-Péter Gábor magyar hóhért)
Csak annyit, hogy a hősök és az ártatlanok általában meghaltak az igazi nagy mocskok pedig többnyire megúszták a felelősségre vonást mind a 2 oldalon.
+ nem lehet tudni, hogy ki melyik oldalra áll, ha akkor él. Meglepődnénk egy ilyen időutazáson az tuti. Szerintem manager2008 áll legközelebb az igazsághoz véleményével...

NemoKapitány 2010.08.08. 09:04:43

@guderian: Szívesen összemosnál mindent. Nem is kell ám semmit csinálni, csak filozófálgatni.

Aki abban az időben élt és a rendszer végében reménykedett el se tudta képzelni e jelenlegi helyzetet, hogy ilyen figurák is lesznek a volt kommunisták mellett, mint Te. (Bár lehet, hogy a kettő egybeesik.)

manager2008 2010.08.08. 09:11:17

@guderian: Nem nagyon foglalkoztak szemérmességből sokan (szakiroalom sem a nemzetközi hadijoggal, 1956 vonatkozásában.

Idétek egy internetn elérhető dokumentumból:
"A hadijog elsõdleges feladata a fegyveres konfliktusok lehetséges hatásainak csökkentésével az emberek védelme . Ennek érdekében az egyes emberek számára különbözõ szintû és jellegû védelmet nyújt, azok személyes státusza alapján. A hadijog alkalmazási területén két státuszt ismerünk, a harcost (combatant) és a nem harcost (non-combatant). Elõbbi az, aki jogosult közvetlenül részt venni az ellenségeskedésekben (és ezért nem is büntethetõ), míg utóbbi ettõl alapvetõen tartózkodni köteles, ha mégis megteszi, lehetséges, hogy büntetõeljárásnak teszi ki magát.

A felosztás alapvetõen egyszerû: valaki vagy ez vagy az, kétség esetén pedig mindig azt kell vélelmezni, amelyik az adott helyzetben rá nézve kedvezõbb. Fogságba esés esetén mind a két személyi kategória jogosult védelemre. A fogságba esett harcos hadifogolyként az 1949-es harmadik genfi egyezmény alapján, a fogságban tartott nem harcos (aki például azért került fogságba, mert státusza ellenére harcba bocsátkozott) pedig az 1949-es negyedik genfi egyezmény alapján."

Tehát a nyilvántartott, és megkülönböztető jelzéseket viselő nemzetőr harcos (combatant) és a civil köztársasági téren fegyvereseket lepuffantó pedig "nem harcos" (non-combatant).

A "nem harcosokat" is védi a jog, úgy ahogy az meg van határozva (olvasson mindenki utána).
Utólag azt mondani hogy aki a nemzetközi (ma is érvényes) jog szerint járt el bűnös, enyhén szólva is marhaság.

Mivel 1956-ban mindkét fél megsértette időnként a hadijogot, az egyes esetek konkrét vizsgálata nélkül általánosságban nem lehet véleményt mondani felelősségi kérdésekben úgy hogy az akkori vezetőket vonják felelősségre, akik az adott helyzetben nem tudták az elszabadult eseményeket uralni, mert a hatalmuk csak látszólagos volt, vagy ténylegesen nem is létezett.

A mindkét oldalon álló vezetőknek a konkrét események felett kiváncsi lennék milyen kimutatható hatalma volt, amivel az eseményeket befolyásolni tudhatták. Ha valaki felsorolná érdekes lenne.

NemoKapitány 2010.08.08. 09:24:44

@manager2008: Melyik rokonod volt AVH-s?

1956-ban Mo.-on forradalom volt egy elnyomó rezsim ellen, melyet a megszállók választási csalások sorozatával juttattak hatalomra. A hatalomban levők pontosan tudták, hogy hatalmukat csak a legkegyetlenebb elnyomással tudják megtartani. Ezt meg is csinálták.

manager2008 2010.08.08. 09:31:52

@NemoKapitány: Szinte minden rendszer végében sokan reménykednek bárhol a világon.
Ez azért nem ad felmentést arra hogy puskával lövöldözzünk az aktuális hatalom rendőreire, lepuffantsuk a kormánytisztviselőket, stb.
Ha győz a forradalom akkor nekik lesz igazuk, ha nem győz akkor meg bukta van.
Ez is olyan mint a póker.
"Csapataink harcban állnak" - all in.))))

NemoKapitány 2010.08.08. 09:35:47

@manager2008: Te nem éltél akkor, azért irogatsz ilyeneket.

manager2008 2010.08.08. 09:38:27

@NemoKapitány: Ne veszítsd el a fejedet, nem elegáns.
Tényleg volt forradalom, és szép is volt. Láttam, gyermekként ácsorogtam az utca szélén, amikor elvonultak az egyetemisták a Bem tér felé.
Lelkesítő volt tényleg.

Aztán a forradalmárok hazamentek vacsorázni, a "pesti srácok " meg lelőttek a padlásról egy ácsorgó fegyvertelen egyenruhást, csak úgy. Aztán egy teherautóval végighúzták az utcán.
Ez nem volt annyira lelkesítő.

Lehet hogy neked igen.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.08.08. 09:43:04

Nem lesz semmi. Lesz egy béna per, Biszku ott fog rotyogni meg köhögni, kihívják persze majd a mentőt hozzá, a cionista-liberális sajtó világszerte telekürtöli a médiumokat náciveszély turhával, egy páran gyorsan aláírnak egy kartát, az amnesty jewish meg készít egy 300 oldalas jelentést amelyből egy példányt tértivevénnyel megküldenek majd valakinek, akinek a nevét egyelőre jótékony homály fedi

NemoKapitány 2010.08.08. 09:43:51

@manager2008:

Neked fizetnek ezért. Ennyire hülye senki se lehet.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 09:49:07

@manager2008:

Szajkózod a gyilkosok agyonismételt rágalmait. Hogy eggyel többször hangozzon el. Akkor is hazugság marad. Gyalázatos, otromba, aljas hazugság.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 09:52:15

@NemoKapitány:

De, hidd el. Vannak akik bizonyos lelki szükségelttől vezetve, maguktól nyomják ezt. Sőt, már régen el is hitték. Valamikor meggyőzték őket arról, hogy kedvez nekik ha elhiszik. Beléjük épült. Persze attól még ugyanúgy semmi köze a tényekhez.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 09:53:52

@Blassius:

Nem kellene mindenből zsidózás alibit csinálni. Ez ugyanolyan aljasság, mint a Biszku védés.

manager2008 2010.08.08. 09:54:59

@NemoKapitány: Te valószínüleg egy képregényben olvastál erről az egészről, és bevetted az aktuális sablonokat. Azt elismerem hogy kurva nehéz mindkét fél hazugságai közül kihámozni az igazsághoz megközelítően hasonló valóságot, de nem lehetetlen. Szerinem maradj meg Battman és Superman szintjén és jól érzed magad.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 09:58:43

@NemoKapitány:

Lényegileg iagzzad van, de nem pontosan. Volt választási csalás, de a hatalamat nem annak köszönhették. Az oroszoknak köszönhették, eleve. A csalás csak a formát adta meg a mögüle már akkor több mint kicsillanó erőszaknak. És még a csalás eredményne sem volt elég a hatolom megragadására. Még annyira sem érdekelte őket a választók akarata.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 10:04:45

@manager2008:

Igen, ilyenkor arra kell gondolni, hogy van azrt valami szép az erőszakban. Hogy amikor valaki ilyen megátalkodottan rohadtu lehazudja a csillagot a égről (vagy mondjuk ráhazudja ha az ötágú) és semmilyen tény nem hat rá, de rágalmaz, rágalmaz, azt az ember úgy vágja arcon, hogy ne maradjon neki abból ami úgy sincs. Jobb híján egy szemenköpést légyszíves bespejzolni. Nem mintha személyeskedni akarnék. Miért tenném, ismeretlenül? Vedd kollektívnek.

manager2008 2010.08.08. 10:07:07

@A Nép - Te vagy!:
A valóság más volt mint amit a politika belemagyaráz.
Csak egy példa. Két idősebb srác a környékről szerzett néhány fegyvert amit eldobáltak katonák. (egy PPS, és egy puska volt, lőszer csak annyi amennyi a tárban volt).
Nagyon tetszett nekik, és elhatározták hogy lőnek is vele (engem is hívtak, mentem is volna de éppen ebédelni hívtak, és éhes voltam). Felmentek a padlásunkra és a kb 150 métere lévő úton haladó tehergépkocsikra lövöldöztek pár percig, amíg apám - maghallva a lövéseket fel nem ment és le nem rugdosta őket onnan. A fegyvereket persze elszedte, és bedobta egy romos pincébe.
A teherautók között volt katonai teherautó katonákkal akik a fene tudja melyik oldalon álltak éppen, és olyan is amin az ismert lukas nemzetiszínű zászló volt, és civilek álltak rajta. (később kikérdezték őket a felnőttek)
A srácokat ez nem zavarta, fogalmuk sem volt kire lőnek. Áldozatokról nem tudtunk, mert a teherautók rohantak tovább..
Nemokapitány persze majd értékel, és megállapítja hogy a két fickó szabadságharcos volt.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 10:34:22

@prometheus_X:

Nagyon remélem, hogy igazad van. Illetve lesz. De komoly aggályaim vannak abban a tekintetben, hogy ez is egy fajta illúzió. Erre mutat máris, hogy elmondták sokan ugyanezt a húsz év múlváról húsz évvel ezelőtt hasonló érvekkel. És nézz körül. Mint képlet, fölszínesen nézve lehet tetszetős amit mondsz, de óriási hibát látok benne. nem demokréciában gondolkodsz, amikor föntről vársz valamiféle jobb kimenetelt. Ha a hamisság özön miatt a lakosság nagy része – a nép – zavarodottá válik, ezt megfigyelheted épp most és akár itt is, sőt akár magadban is, akkor akérmilyen, mondjuk így, jó sínen vannak a vezetőik, nem lesz egészséges politikai kultúra. Nem demokráciában gondolkodsz, ha azt képzeled, hogy a dolgokat föntről lefelé megfelelő tudással lehet kivitelezni. Ezen a ponton magadnak is ellentmondsz, a kiindulási pontodnak, annak, hogy szerinted miért bukott meg az előző rendszer. Hozzáteszem, nem azon bukott. Soha nem volt egy percig sem működöképes. Az ideológia hülyesége benn hordta kezdettől a bukást. A kérdés csak annak ideje és formája volt. A megtörtént formát jobb nem összezavarni a tényleges okkal.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 10:37:47

@Blassius:

Mert nincs. Más van, de neked az után érdeklődni túl komplikált. Egy csoportra fogni minden rosszat köztük a saját hibádat sokal könnyebb. Persze nem célravezető, de mit érdekel téged Magyarország, ha a jó közérzetedet egy kis gyűlölködéssel is meg tudod szerezni? Tárgyalásunk befejeződött.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.08.08. 10:38:53

@manager2008:

Ja, troll vagy? Mert ugye az előzőm után, ezt? Na jó. Nélkülem.

tanarseged ur 2010.08.08. 11:43:59

"A Mandiner szabadságtisztelete - most kiderült - nem volt más, mint hazug máz"

Ugyanezen az alapon: ha Calam valaha is írt bármit az előítéletek ellen, az nem volt más, mint hazug máz - hiszen egyetlen szerző egyetlen elrontott posztja alapján megbélyegez egy egész blogközösséget. Ha Calam következetes, akkor ezek alapján azt is el kell ismerje: a Sárdobáló blog egy előítéletes, egyszeri esetekre lecsapva általánosító, hazug dögkút.

Netán mégsem? Ja, akkor viszont a Mandiner blog sem szabadságellenes.

Tündérláng 2010.08.08. 13:03:29

@tolsztoj 2010.08.08. 00:00:59

@Trebitsch 2010.08.08. 00:51:55

Úgy rémlik, a Biszu-félék felelősségrevonását annak idején az Alkotmánybíróság buktatta meg a Zétényi-Takács féle törvénytervezet megtorpedózásával. Pedig "Nincs mentség" című memoárjában még Farkas Vladimir hirhedt ávós kínzólegény is beismerte, hogy vétkezett a magyar nép ellen, és kérte, állítsák bíróság elé, felelni akar bűneiért. Hát mit lehet erre mondani.

CheetahRabbit 2010.08.08. 15:00:11

Szerintem meg azért fogják elítélni, mert egy tömeggyilkos.

káplán 2010.08.08. 15:18:11

Nemo Kapitány az anyád úristenit. Valaki elmondja, hogy az anyja egyik ismerősét behívták sorkatonának az ávh-hoz, erre megkérdezed tőle, hogy "Melyik rokonod volt ÁVH-s?" Nem érzed magad fasznak?

káplán 2010.08.08. 15:34:17

Nagyobb baj az a biszku-kérdésnél is, hogy ha nem egy országgyűlési frakció fejlécével érkezik, hétfőn már copy-paste-elnék is a sablonválaszt a kapitányságon, hogy miért nem bűncselekmény. Mint minden más ügyben, amivel nem szeretnek foglalkozni.
Szerintem így sem lesz vádemelés, figyeljétek meg, mert az ügyészségek okosabbnak képzelik magukat még a bíróságnál is.

káplán 2010.08.08. 15:47:31

Bár ne olvastam volna végig.
Elképesztő, hogy a tegnapi értelmes vita után ma gyengeelméjű értekezlet ütötte fel a fejét.
Ne folytassátok kérlek, mert megcsúfoljátok a nemzetünket, ez a téma nem személyeskedésre való.

Szittyós Feri 2010.08.08. 16:23:14

Érdekes, orbánozás nem maradhat ki, de az, hogy kinek a hibája a törvény megszületése (maszop-szadesz, pföj) az valahogy nem fért bele a cikkbe. Csaknem ballib szavazó a szerző? A Mandinerbe meg a patásba lehet rúgni, de szarházy elvtársba és barátainak tevékenységét, a kampányidőszakban áterőltetett balfasz törvényükkel együtt valahogy nem sikk kritizálni, mi? :DDD

Szánalmas féreg vagy.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.08.08. 17:19:16

áh! már megint és még mindig ez a Biszku-téma! tényleg elismerésem a fidelitasz-blognak, ügyesen csinálják az elterelést!

...ha jól sejtem, fog itt még újabb Biszku előkreülni, ha úgy hozza a szükség :)

káplán 2010.08.08. 17:54:18

Szittyós Féreg szállj magadba.

káplán 2010.08.08. 17:55:56

Akarom mondani Feri. Na ez freudi elszólás volt, de asszem nem tévedtem sokat.

manager2008 2010.08.08. 18:07:08

Egy tuti, Biszkura már a franc sem emlékezett (a népesség 98%-ának fogalma sem lenne az utcán hogy kicsoda), de a sok barom celebet csinált belőle (azzal hogy írt, filmezett és beszél róla, és ha nagyon igyekeznek még a haza megmentője is lesz, csak igyekezni kell).
A marketing (politikai) itt is érvényes ám, mert a botrány marketing is marketing.
Biszku mindjárt pártot is alapít vagy beszáll a munkáspárta és megnyeri a következő választásokat.
Természetesen Majkával + valamelyik olimpikonnal, és egy playboynyuszival egy csapatban.
Húzzatok bele )))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.08. 19:29:39

calam nem érted

mondhatná amúgy ha nem lenne tömeggyilkos.

de az, és ezért a fidesz miatt nem lehet elítélni.

akkor meg kell fogni másért, alcapone capish?

maiohu 2010.08.09. 02:46:10

@calam: de azért emberi és polgárjogi harcos az vagy, nem?