A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Gréczy drogja

2009.05.13. 18:00 R_John

Nehéz élete lehet most Gréczy Zsolt tanácsadó, bloggerkollégának, mióta lemondott a kenyéradó gazdája, Ferenc. A blogja is behalt, keveset és érdektelen dolgokat posztol. Legutóbbi írása is teljesen érdektelen, kicsit siránkozik azon, hogy Szili Katalin veszített Pécsen, de felhívja a Demokratikus Erők figyelmét, hogy küzdjenek az Orbán képében visszatérő horthyzmus ellen, amiben Vona Gábor segíti, akit meg Orbán Viktor futtat. Röviden: hozza a kötelező ijesztgetést, hátha még néhány szavazót elveszítenek.

Azonban Zsolt érdekes területre tévedt. Kikelt a vasárnapi Legalizációs Piknik ellen, ahonnan elvittek egy arcot, mert volt nála két tő kender. Zsolti nem ért egyet a piknik céljával, hogy ne legyenek a fogyasztók büntethetőek. A bácsi a következő képpen érvel:

"A hétvége másik fontos eseménye az volt, hogy az SZDSZ legalizálná a könnyű drogokat. Nem értek velük egyet. Az érveket ismerem – kevesebb, a narkó miatt elkövetett bűncselekmény, több tízmilliárdos állami bevétel, kriminalizálás helyett elterelés.
Ebben a kérdésben azonban konzervatív vagyok. Nem támogatok semmilyen drogfogyasztást. Sem legálisat, sem illegálisat. Sem lágyat, sem keményet.
Tudom, ez a rettenet terjed a fiatalok körében (is.) De én mégsem szeretnék olyan shopokat, ahol a füves cigaretta beszerezhető. A fiatalok inkább sportoljanak, olvassanak, tanuljanak nyelvet és járjanak múzeumba.
Ha pedig a tudatukat akarják módosítani, arra bőven elég a kávé és az alkohol. (Még az is sok.)
Tehát az én válaszom: kategórikus nem mindenféle kábítószerre."
 

Maga az írásocska ezen része is érdektelen lenne, ha nem lenne feltűnő az érvrendszere. Vagyis, hogy az nincsen neki. Egyetlen egy darab érvet sem hoz fel az ellen, hogy miért ne dekriminalizáljuk a könnyűdrogokat (szerintem akár a keményebbeket is). Az érvei a következők: "ebben a kérdésben konzervatív vagyok", "nem szeretnék olyan shopokat, ahol füves cigaretta is beszerezhető", "igyanak alkoholt (ha muszáj), vagy kávét". Ehelyett mit kell tennie a haladó ifjúságnak? Sportolnunk, olvasnunk, nyelvet kellene tanulnunk és múzeumokat látogatni.. És ezt ő komolyan érvelésnek szánta, úgy gondolta, hogy ezzel meggyőzte olvasóit.

Szerencsére rengeteg alaposan megírt és könnyen fellelhető írás található a neten, amik érvekkel, nemzetközi tapasztalatokkal cáfolják Gréczy gondolatát. Az kiderül az írásból, hogy a most fenntartott álszent rendszer drága és nagyon rosszul működik, a fogyasztóknak nem segít a bajban. Abban igaza van, hogy az államnak rengeteg adóbevételt hozna, ha legalizálnák a könnyűdrogokat, valamint - ezt már én teszem hozzá - hatalmas összegeket vennének el a szervezett bűnözéstől. Lehet tudni, hogy a rendőrségi eljárások elsősorban egyszerű fogyasztók ellen folynak, diszkó razzia esetén dílert még sosem sikerült elfogni. Adott esetben, ha egy füvest elítélnek (megfelelő fokozatok után) rengeteg állást nem kaphat meg, mert évekkel korábban háromszor füvezett és lebukott. Ez teljesen elfogadhatatlan. A világ és az ENSZ az elmúlt 10 évben rengeteg pénzt költött, hogy drog mentessé tegye a földet, ennek az lett az eredménye, hogy a programot újabb tíz évvel meg kellett hosszabbítani, mert teljesen sikertelen és értelmetlenek voltak az erőfeszítések, ráadásul úgy tűnik, hogy nem füveznek többen ott, ahol legális, ahhoz képest, ahol ez tiltott. Magyarországon nagyon lelkiismeretesen próbálja képviselni a drogosok érdekét a TASZ, de a törvényi és társadalmi környezet egyelőre nem fogadja el azt, hogy ha valaki elszív egy füves cigit, akkor azzal semmilyen bajt nem okoz a környezetének, a lehetséges eljárás viszont nagyon negatívan hathat a procedúra elszenvedőire. Összességében tehát teljesen nyilvánvaló, hogy a legalizáció  az egész társadalom számára csak pozitív következményekkel járna, nem lenne veszélyes a "mai fiatalokra", ahogy Gréczy vizionálja, de olyan hatása sem lenne, mint ahogy a hiper intelligens KDNP-s gondolja.

Azt mindenesetre már érthető, hogy ha Gréczy ilyen szellemi szinten áll, akkor miért volt 'oly hihetetlenül magas a Gyurcsány-kormány teljesítménye.

32 komment

Címkék: politika drog legalizáció gréczy

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr271118428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egymilliomod · http://gyermekvedo.blog.hu 2009.05.13. 18:20:59

Azért az elég komoly, hogy nem támogat semmilyen drogfogyasztást. Gondolom nem iszik kávét, nem dohányzik, nem szokott sem gyógyszert bevenni, sem alkoholt inni.

Ideje lenne megtanulni a kábítószer kategóriáját, és a drog, mint gyűjtőfogalmat megkülönböztetni.

Egyszer egy tanácskozáson nagyobb grémium előtt egy arc bemutatta a kábítószer fogyasztással kapcsolatos kutatás eredményét. Mikor a végén megkérdeztem, hogy miért keverte ezeket a szavakat, csak annyit mondott, hogy a hallgatóság úgysem tudja a különbséget. (Ebben igaza volt, de annyira ő sem volt képben.)

TD223 2009.05.13. 18:38:57

"Összességében tehát teljesen nyilvánvaló, hogy a legalizáció az egész társadalom számára csak pozitív következményekkel járna, nem lenne veszélyes a "mai fiatalokra"..."

LMAO

Teljesen nyilvánvaló, hogy 8-tól 80 éves korig, ha bekábul sok ezer ember és rátér erre az életmódra -

nogoodforme.filmstills.org/images/bradpittintrueromance.jpg

- akkor az csak pozitívan hathat a társadalomra. Főleg, ha aztán halad a divattal és keményebbre cseréli a füvet.

Calam, te nyugodtan kenj technokolt a kenyérre lekvár helyett. Idióta. WOW.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.13. 19:17:05

@TD223: Azok, akik jelenleg csak azért nem használnak drogot, mert tiltott, egészen biztos, hogy máshogy (alkohol útján) eljuttatják magukat ugyanolyan vagy még rosszabb állapotba. Ezért ha legalizálnák a KÖNNYŰ drogokat (és csak azokat), melyek az alkoholnál semmivel nem veszélyesebbek, semmit nem változna ettől az így "kikapcsolódó" emberek száma. Csak az arány lenne más: valamivel kevesebb részeg, több beszívott.
Pozitív hatás egy volna: csökkenne a kemény drogot fogyasztók száma. A tapasztalat szerint ez történik ugyanis, ha a könnyűeket legalizálják. Hiába írod, hogy több lenne a keménydrogos, nincs igazad.
Az oka is egyszerű: ha a könnyű drog is tiltott, akkor ugyanaz a kör árulja, mint a keményet. Így egyrészt ha már könnyű drogot fogyaszt valaki, könnyebb dolga van a kemény drog beszerzésével, másrészt a dílernek érdeke is minél több füves fogyasztóját rábeszélni a durvább cuccokra, mert azokon nagyobb a nyeresége.

Nem mondom azt, hogy feltétlenül engedélyezni kell ezért a könnyű drogokat. Egyfajta szabályozás az, ami teljességgel indokolhatatlan, méghozzá az, ami jelenleg van. Az, hogy cigi, pia mehet, fű nem. Vagy mindegyiket engedjék, vagy egyiket sem. Sőt, ha nagyon meg akarjuk különböztetni még őket egymástól, akkor az alkoholt kéne előbb tiltani. Hallottál valaha is fűmámorban elkövetett gyilkosságról?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.13. 20:36:11

Na ez az amit nem értettem soha:
Ha én tüntetek a jelenlegi rendszer ellen, új alkotmányt és királyságot követelek, akkor egyrészt, ezt a jelenlegi alkotmány betartásával tehetem csak, másrészt a zsaruk alapból feltételezik rólam, hogy alkotmány-ellenes cselekedetet akarok végrehajtani.
Ezért megmotoznak, meg sün, meg minden. Ha találnak nálam mondjuk egy viperát, füstbombát stb, amivel meg akarom dönteni a "cion-cigány rezsimet" akkor meg szépen bevisznek, és reménykedhetek, hogy nem terrorizmus miatt indítanak eljárást, mint tették az Tomcattel.

Most itt vannak a kendermagosok. Ők ha nem is alkotmányt, de törvényt akarnak módosítani. Innen a zsaruk következtethetnének arra, hogy jelenleg is megszegik ezeket a törvényeket. Akkor viszont nem értem, hogy miért nem viszik őket vérvizsgálatra, miért nem motozzák át az összeset, miért nem tartanak házkutatás. Ha a jobbikosokat bilincsben viszik hajnali 4kor tanukihallgatásra, akkor az Szdszeseket miért nem?

(A legitimációról szóló vitának egyébként szvsz van alapja, és én támogatom is (mármint a vitát), de olyantól nem vagyok hajlandó érveket elfogadni, aki maga is füvezik.)

Úgyhogy nagyon helyes, hogy bevitték a srácot.

(Egyébként én a gyilkolást akarom legalizálni, tök jó érveim is vannak, és ráadásul még nem is gyilkoltam, meg annyira nem is szeretnék...)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.13. 20:39:57

@TaTa86.: "A legitimációról szóló vitának egyébként szvsz van alapja"
helyett: "a LEGALIZÁLÁSRÓL szóló vitának..."

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.13. 20:43:34

@TaTa86.: akkor tőlem elfogadhatsz érveket, még életemben nem próbáltam a füvet, nem is tervezem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.13. 20:53:17

@calam: Rendben.

"A tapasztalat szerint ez történik ugyanis, ha a könnyűeket legalizálják."
Én Hollandiát tudom csak példának, ahol legalizálták. Azért figyelembe kell venni, hogy a hollandoknál van nemzettudat, sokkal inkább képesek közösségként viselkedni mint a magyarok. Így a védekezőképességük is nagyobb.
Nem véletlen, hogy ott szinte csak a bevándorlók és a turisták füveznek.
Magyarország teljesen más.

Mondjuk azt azért azt el kell ismerni, hogy egy befüvezett cigánybandával szívesebben találkoznék mint egy bepiálttal...

"Nem mondom azt, hogy feltétlenül engedélyezni kell ezért a könnyű drogokat. Egyfajta szabályozás az, ami teljességgel indokolhatatlan, méghozzá az, ami jelenleg van."
Ebben amúgy ki is egyezhetünk. Túl nagy a cécó ekörül, miközben a prevenciós stratégiája senkinek nincs.

TD223 2009.05.13. 21:09:52

@bm613: Fogalmam sincs hol lehet füvet venni. Nem is érdekelt. Szerintem a többség így van ezzel. Ha meg lehetne venni, legálisan, bárhol, akkor biztosan többen élnének vele, főleg egy ilyen elcseszett, kilátástalan jövőjű országban. Több füvesből többen szeretnének továbblépni... Ezen kívül fontos, hogy a 14-18 éven aluliakat ne tegyük ki még több káros hatásnak. Jó lenne az alkoholtól és a cigitől is elzárni őket. De ha valakinek az alkohol a fűvel azonos kategória, akkor sem az a megoldás, hogy még több szert engedünk. Szerintem a cigit is be kéne tiltani.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.13. 21:44:48

@TD223: "Több füvesből többen szeretnének továbblépni..." Én meg pont azt mondom, hogy nem. Nem fog több továbblépni közülük, mint most, amikor ugyanők fű helyett piálnak. Miből veszed, hogy a fű indítja el őket a többi felé? Sőt, kevesebb fog továbblépni, azért, amit leírtam. Persze akár tévedhetek is. De miért lenne itt másképp, mint Hollandiában?
"a 14-18 éven aluliakat ne tegyük ki még több káros hatásnak. Jó lenne az alkoholtól és a cigitől is elzárni őket."
Elvileg el vannak zárva. De elég egyszerűen kijátszható a rendelkezés... akik menők akarnak lenni (márpedig a kölkök ezért csinálják ezeket a hülyeségeket), azok úgysem egyedül isznak/cigiznek, annak semmi értelme számukra. Valaki a társaságban, vagy legalább valakinek a bátyja pedig úgyis megvan 18, és megveheti.
"ha valakinek az alkohol a fűvel azonos kategória, akkor sem az a megoldás, hogy még több szert engedünk. Szerintem a cigit is be kéne tiltani."
Mint írtam, ez is elfogadható számomra. Vagy mind, vagy egyik sem. De még egy szer engedélyezése semmin nem változtatna. Olyan ember szerintem nincs, aki nem dohányzik, nem piál, de a füvet használná, ha engednék.
Viszont a tiltás sem zavarna. Még a sima cigit sem próbáltam ki soha, nemhogy a füvest. A füstje is büdös, minek szívjam, hogy még erősebben érezzem? Az alkoholfogyasztásom meg kb. 1 doboz konyakosmeggy/év, el tudnék lenni nélküle, ha kéne.

@TaTa86.: Hogy itt mi a faxnak kell cigányozni... fehérből jobb a részeg, mint a beszívott?

Bell & Sebastian 2009.05.13. 22:38:54

Az ádáz antifasiszta harc csillapodtával de jól esne most rágyújtani arra a kendermagosra, aki szombaton hajnalban a kanyarban előzve négyszeres gyilkossá válhatott volna, ha én is betépve vezetek tizedmásodpercnyivel hosszabb reakcióidővel. (Hogy honnan tudom? Falun a KMB -s név- és rendszám szerint ismeri mind.)

Ezek után fölösleges kibontanom az igaz véleményem minden részletét...

Ismét bebizonyosodott, hogy szart sem ér az elméleti tolerancia és nemzetközi kutatások, ha 40 m-es féknyom képében (no ABS) udvariasan megkocogtatja a vállad maga a valóság!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.13. 22:55:16

@Bell & Sebastian: Tőled is csak annyit kérdezek: mi az a KÜLÖNBSÉG a füves meg a részeg között, ami indokolja, hogy az egyik engedélyezve van, a másik meg nincs? Vezetni meg ugye részegen sem szabad, és beszívva sem, és ezen sem fognak változtatni akkor, ha esetleg engedélyezik a füvet.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.13. 23:08:12

Hát nem tudom. Volt egy nagyon jó barátom, két éve halott. Herointúladagolás. Gimisként nagyon ütős spanyolt állított elő valahol az ártéri erdők mélyén. Ő is a fűvel kezdte.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.13. 23:28:19

@Őrnagy Őrnagy: ez egy tragédia, sajnálom. De mint látjuk a mostani rendszer nem mentette meg az ő életét sem. Azért is van szükség módosításra, hogy minél kevesebb ember haljon meg. Azt nem tudom, hogy a barátod életben lehetne-e, de például ha működő tűcsere program lenne, rengeteg fertőzéstől lehetne megkímélni ezeket az embereket.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.13. 23:30:00

@Őrnagy Őrnagy: És folytatta azzal, amire a díler rávette, hogy többet nyerjen. Pont ezt írtam.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.13. 23:30:03

@bm613: Fehér részegekkel sosem volt bajom, a beszívottak viszont unalmasak. Részeg cigányok már megtaláltak. Ilyen egyszerű.

Bell & Sebastian 2009.05.14. 00:07:24

@bm613:

Füvest nem üldöznek, dílereket ismerik, az apjuk meg a kapitányt.

Füves meg részeg közt nincs különbség, de az utóbbit a gyalogrendőr fel is ismeri!
Az előbbi meg vidáman vezet, 0 a kockázat, hogy lebux lesz.

molaris 2009.05.14. 03:57:11

Azért mielőtt magabiztosan kijelentitek, hogy a könnyű drogtól nem vezet egyenes út a kemény felé, jó lenne, ha konzultálnátok néhány addiktológussal. Mert nekik homlokegyenest más a tapasztalatuk.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.05.14. 05:41:30

Van, akinek meglepetes, hogy Greczy nem egy agysebesz...?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.05.14. 05:42:21

@molaris:

Nem szabad osszekeverni a korrelaciot es az ok-okozati kapcsolatot.

molaris 2009.05.14. 07:36:49

@elemes2:
Nem vagyok szakember, de Dr. Zacher nekem szavahihető forrás.
Gréczyről annyit, hogy vannak körök ahol leborultak/nak előtte. Bár ezekben a körökben Debreczeni meg már egyenesen istenség.::))

bnc 2009.05.14. 08:16:01

@TaTa86.: tehat nemzettudat-modosito szereket kene legalizalni...

MalacPasztor 2009.05.14. 10:23:50

Én szívtam egy darabig füvet és az én tapasztalatom az, hogy nem nagyon említhető egy lapon alkohollal, cigivel. Nagyon be tud zombulni tőle az ember, egy idő után elbutultam, pl. matek nem ment, akár hetekkel egy szívás után. Abbahagytam, nem lettem gyogyós, de volt olyan ismerősöm, aki elég elkeserítő állapotba került. Ez nem ugyanaz mint amikor bebaszol aztán másnapos vagy. YMMV

Körülnézel ma a gimisek, általános iskolások között, már a hetedikes-nyolcadikos menő gyerekek is szívnak, ami elég para.

Aba Sámuel 2009.05.14. 11:11:52

Fontos lenne különbséget tenni dekriminalizáció és legalizálás között. Míg a dekriminalizálásnak feltétlen híve vagyok, az ellenkezőjét pedig mérhetetlenül igazságtalan példastatuálásnak tartom, addig a legalizálás sokkal nehezebb kérdés. Ehhez ugyanis már igen komoly hatástanulmányok szükségesek: felmerül például a kérdés, hogy legális fű esetén nem nő-e a menőség ingerküszöbe, nem mutat-e ez a keményebb drogok felé?

MalacPasztor 2009.05.14. 12:16:50

Nem tudom, milyen keményebb drogokra gondolsz, mert pl. a speed meg az extasy (kokain is) alapvetően más hatással bír mint a fű, amit meg a potheadek inkább kipróbálnak fű után az a gomba vagy az lsd, amelyek pusztán a hatás hossza miatt nem "mindennapi" drogok.

Nekem egy barátommal esett meg az a klasszikus drogprevenciós sztori, hogy szívott egy darabig, elkezdett dnbs arcokkal jóba lenni, ott ment a speed meg az eki, ahhoz viszont terjeszteni is kellett, aztán azon kapta magát hogy lesittelték külföldön nagymennyiségű drogcsempészetért. A legtöbb ember nem futja be ezt az utat, nem hiszek abban hogy ez népjelenséggé válna.

Igen, a szabadságjogokból kiindulva egyértelmű, hogy minden drog fogyasztását dekriminalizálni kellene, régen nekem ennyi elég is volt. Mostanában elgondolkodok azon, hogy ha az egész dekriminalizálás hatására több ember szív-kattan rá-veszít néhány évet az életéből, akkor megéri-e.

Ilyenkor fel szokták hozni azt az érvet, hogy ha nem tiltják ennyire, akkor kialakulna egy fogyasztási kultúra. Ez az érv azért elfogadhatatlan számomra, mert ha körülnézünk, itthon SEMMINEK nincs fogyasztási kultúrája. Naivitás elvárni hogy pont a drogoknál kialakuljon.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.05.15. 09:17:20

@Bell & Sebastian: "Füves meg részeg közt nincs különbség"

Aha, szezont a faszommal, mi?

Olyan jó látni amikor sok ilyen okos, meggyőződéses hozzáértő osztja az észt.

Érdekes, hogy a "jobboldaliak" nagy része kábszerellenes, de pl. az szerintük teljesen rendben van, ha valaki halálra issza magát.
(Vajon én akkor mi lehetek? Liberális, füvet szívó Jobbik-szavazó, ilyen állat nincs is, he?)

Nos, nekem családban van alkesz, tudom hogy mennyivel károsabb mint a fű - mindennap a saját bőrömön tapasztalom.

molaris 2009.05.15. 09:21:56

@MalacPasztor:
Írhattad volna tanulságul sokaknak, végig nagybetűvel. Mind a két kommentedet!!

Bell & Sebastian 2009.05.15. 20:54:09

@szmoker:

Ha vezet, nincs.

Meghajlok a Te szakértelmed előtt is, én a konda. Jó a képecskéd! :)))

DeMarco 2009.05.17. 15:04:38

Remek példa a részeg és a drogos összehasonlítása. Csak erre sztem nem az a válasz, hogy engedjük a drogokat. Sokkal inkább az ital és cigi fogyasztást kellene még jobban visszaszorítani. Valójában ez is történik. Egyre több városban nem lehet a játszótereken, köztereken dohányozni, az éttermek nagy részében, közlekedési eszközökön, hivatalokban, stb. Az ital sok család bolgogulását teszi tönkre és a legtöbb családi erőszak kiindulópontja. A drog szintén sok családi baj forrása, a gyerek lopja a pénzt, értéktárgyakat a szerre, esetleg erőszakos cselekedetbe is torkolhat. Arról nem is beszélve, hogy függőséget okoz és terel a keményebb drogok felé. Naív aki azt hiszi, hogy a dílerek majd nem fogják a keményebb drogok felé terelni a delikvenseket. Dehogynem fogják. Csak majd jóval többet... Sajnos van néhány ismerősöm, akik aktívan drogoztak. Van aki már nem él, aki pedig igen az szellemi, testi roncs lett. Ha már összehasonlítunk, akkor a tiltás kiterjesztése mellett teszem le a voksom, már ami a cigi, piára vonatkozik, mintsem a drogok legalizálása mellett.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.17. 18:08:27

@DeMarco: "Naív aki azt hiszi, hogy a dílerek majd nem fogják a keményebb drogok felé terelni a delikvenseket. Dehogynem fogják."
Igen. Amíg ők adják a füvet és a heroint is. Ha a fű a bárban lesz, a heroin meg a dílernél, akkor már nem lesz ez az összefonódás.

Blowzy 2009.05.17. 20:02:15

ennyi okos ember egy helyen. szeretem mikor valaki a vasárnap esti akciófilmben lát dílert és osztja az észt. de amúgy igazatok van, ua. osztja a füvet meg a heroint, sőt néha össze is keverik, a maszturbáció meg vakságot okoz

DeMarco 2009.05.18. 01:03:15

@bm613: Ha a fű a bárban lesz..." Na persze, a díler meg elmegy nyugdíjba mi? Hol éltek, de komolyan?! Tényleg azt hiszitek, hogy a dílerek szépen végignézik, amint bárokban füveznek és nem tesznek semmit? Sztem röhögnek a markukba, hogy több potenciális áldozat lesz, akiket csőbe lehet húzni és rávenni, hogy próbáljon ki még jobb árut... ugyan-ugyan.. Én azt veszem észre, hogy egyre többen vannak akik elutasítják a drogokat, az italozást és a cigit is. Már egyáltalán nem jellemző a fiatalok körében a részegeskedés sem. Kivételek persze vannak (sajnos). Bár ennyi figyelmet kapna az egészséges életmód és a sport, mint a drog.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.18. 10:06:04

@DeMarco: "Tényleg azt hiszitek, hogy a dílerek szépen végignézik, amint bárokban füveznek és nem tesznek semmit? Sztem röhögnek a markukba, hogy több potenciális áldozat lesz, akiket csőbe lehet húzni és rávenni, hogy próbáljon ki még jobb árut"
Szerinted. Ez egy vélemény, és természetesen jogod van kifejteni. Én viszont tények alapján írok, amiket olvasni lehet a hollandiai eredményekről. Te még mindig abból indulsz ki, hogy a füvező már valami külön kategória, és egyenes útja van a kemény drogokhoz. De ha szerinted a bárban füvezőket megkörnyékezi a díler a heroinnal, akkor vajon miért nem áll fenn ugyanez a kocsmában piálókra? Ők miben különböznek a füvezőktől? Ezt még egyikőtök sem tudta elmagyarázni.