Azt eddig is sejtettem, hogy kik döntik el, ki lehet magyar. Azok, akik eldöntik, hogy ki magyar általában negatívan fogalmazzák meg definíciókat. Nem lehet magyar az, aki szerintük nem magyar (antimagyar), aki libsi, zsidó, cigány, komcsi, fügeevő, szilvalekvár zabáló, szabadkőműves, drogos, buzi, deviáns. Az sem magyar aki nem szereti a Fideszt, aki nem szereti a szocikat, de a Fideszt sem (megvan még: a haza nem lehet ellenzékben, by OV?). Nyilván nem lehet magyar az sem, aki nem mindennap Trianon fájdalmával ébred, esetleg nem szereti a Gárdát. Akinek nincs kutyája, de van macskája, ellenben mákos tésztát eszik - róluk messziről lerí, hogy nem magyarok. Na, hát a végére kiderült, hogy csak én vagyok magyar, illetve én sem. Senki sem magyar. Ez mondjuk nem baj, az ilyen tudathasadásos gondolatokhoz már hozzászoktunk. Az magyar, aki magyar.
Namármost. Az történt, hogy az olyanok, akik szeretik megmondani, hogy ki magyar és ki nem (főleg azt, hogy ki nem) újabb definíciós területekre tartanak igényt tudományos megalapozottsággal. Szentesi-Zöldi László (a polgári konzervatív napilap jobbszélső csatára) nem csak azt mondja meg, hogy ki nem magyar (ez nem újdonság), hanem azt is, hogy ki nem férfi. Ugyanis van egy ügye Bakáts Tibor Gésának a bíróság előtt a hangulatus nevű gój motorosokkal szemben, mert a volt Settenkedő a következő találta mondani: "Na mi van, gój motorosok, mi van, fasiszták, nem ismeritek a történelmet?". A bíróság szerint ez rágalmazás, vagyis tuti nem fasiszták. De ez mindegy is. Szentesi a következő írja a cikkében: "Szeretjük vagy nem szeretjük őket – én mi az hogy, nagyon is! –, a gój motorosok talpig férfiak és magyarok. Tudom, mert ismerem Mészáros Imrét és a többieket. Miután ugyanezt a két lényeges apróságot Bakács Tibor Settenkedő, Strasbourgozó, Megsértődőre nem mondhatjuk el, szépen el is fogytak az érveink.". Szerencsére van már objektív mércéje annak is, hogy ki férfi és ki nem az. Szentesi-Zöldi szerint Bakáts nem az, mert nincsen bőrnacija és gójmotora, gondolom. Vagyis mivel Bakáts nem magyar és pláne nem férfi (pedig annak álcázza magát a gaz!), ezért neki nincsenek érvei. Ennyire egyszerű a világ, Szentesi-Zöldi szerint. Azt már csak mellékesen kérdezem, hogy a három állítás (magyar, férfi, Szentesi ismeri) közül, melyik kettő nem igaz Bakátsra. Azt tippelem, hogy a publicista az első kettőre gondolt, de nyilvánvalóan trauma lehet a nemzetnek, ha a két neves (majdnem férfit írtam, de már ezt nem merem leírni) ember (basszus, ezt sem merem) élőlény nem ismeri egymást.
Én csak azt kérdezném Szentesitől: Buzi-e vagy?