A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

8 év után

2009.09.11. 17:30 R_John

A suliból jöttem haza. Utána elrohantam szolfézsra, majd hazajöttem és elkezdtem tanulni, másnap a kémiatanár röpdogát íratott. Muszáj volt tanulni, a tanár elég kemény kérdező hírében állt, én meg  kisgyerek voltam, hát elkezdtem tanulni. Mikor hazaértem, apám mondta, hogy Vörös BLORóka keresett telefonon, de nem mondta, hogy miért, nekem meg nem volt időm visszahívni. (Később kiderült, hogy azért, szóljon mi történt.) Akkor még élt nagymamám, a szomszéd szobában lakott. Rokonok élnek Washingtonban, ők telefonáltak neki, hogy jól vannak, minden rendben. Nagymamám mondta, hogy megtámadták Washingtont és bombáznak. Mondtam neki, hogy ez nem lehet, biztos félreértett valamit. Amikor kijöttem a szobájából, akkor ért haza anyám, neki mondtam, hogy mit hallottam és mondtam, hogy ez tuti nem igaz. Erre mondta, hogy de, ő is hallott valamit és baj van. Bekapcsoltuk a tévét és egyértelmű volt, hogy mi történt. Addigra a CNN csak a ledőlt tornyok képét mutatta. Baló György és Betlen János - az MTV stúdiójában - még nem volt szépen felöltözve, borostásak voltak - egyértelmű volt, hogy akkor rántották be őket a nyugis délutánból.

Következő nap minden erről szólt, senki nem találta a helyét, és csak kérdezgettük egymástól, hogy mi történhetett, mi értelme volt. Osztályfőnöki órán Krokodillal elkezdtünk okoskodni - azóta is szégyellem, hogy akkor miket mondtam. Persze azonnal voltak hülyék (Verebes és Csurka), akik szerint az amerikaiak megérdemelték, amit kaptak. Nem érdemelték meg. Közel háromezer ember halt meg értelmetlenül, ártatlanul egy senki által el nem követett, fanatikusok fejében megálmodott tett büntetéseként - egy gyalázatos terrortámadásban.

33 komment

Címkék: külpolitika szeptember 11

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr341375514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2009.09.11. 17:42:15

(Busht lefagyaszani, hátha később ki lehetne nyerni az agyából az információt! -én.)

Jól beszoptátok! -Big Brother.

aritus 2009.09.11. 17:58:15

Calam(vdani)
Miket mondtál az osztályban?:)) És hány éves voltál akkor? Ha illik ilyet megkérdezni.
Emlékszem, én akkor épp egy könyvesboltban voltam, és szólt egy ker.rádió. Ott hallottam, de, én sem akartam elhinni, azt hittem, csak a fiatal műsorvezető hülyéskedik. Mindenki nézelődött, vásárolgatott tovább tök nyugodtan, aki hallotta, hogy mit mondanak a rádióban, az sem hitte el. Aztán meghallgattam az inforádiót, akkor már elhittem, de felfogni nem tudtam.

Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.09.11. 18:24:41

miért? miket mondtál? te is csurkista voltál vagy mi? :)

DeMarco 2009.09.11. 20:27:20

Ez egész emberi volt...
Én akkor az ország legnagyobb külföldi multijánál dolgoztam ami történetesen amerikai cég volt. Néztük a neten mi történt és nem hittük el, hogy amit látunk igaz. Először azt gondoltuk, hogy valaki megtámadta amerikát. Mivel Nato tagok vagyunk, ez automatikusan azt jelentette, hogy háborúban állunk. Csak éppen azt nem lehetett tudni, hogy kivel... A cégen belül megállt az élet, mindenki rátapadt a monitorok képernyőire. Hívtuk a családot, nem hitték el ők sem. Aztán lassan kiderült, hogy nem egy állam volt a támadó, hanem terroristák.
Az első pillanatokban tiszta volt, hogy ezt komoly megtorlás fogja követni.
És még vmi élesen belém vágott. Még gyerekként olvastam több Nostradamus könyvet amikben leírták, hogy a 92. körön lévő új város magas tornyait a levegőből támadás fogja érni. Már akkor kielemezték, hogy repülőgép fog becsapódni a world trade centerbe. A gond az, hogy ezek után nem sok jóslata volt... Még egy arról, hogy Fr.o. és Anglia Magyarországgal közös szövetségbe fog lépni, ami teljesült az unióval, volt egy jóslat, hogy Iránban lesz egy antikrisztus aki bombázni fog. (Atomra tippeltek, mostanában fejlesztik az atomenergiát Iránban..) Aztán egy nagy háború.
Egészen addig a napig mese szinten kezeltem Nostradamust, de azóta se tudok szabadulni a gondolattól, hogy egy évtizeddel előbb végigolvastam mi fog történni New Yorkban...

Ráadásul az összeesküvés elméleteket se zárnám ki, egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy így akarták elfogadtatni Amerikával az Afgán, Iraki háborút ami az olajért és a drogért ment. Nem ez lenne az első eset, hogy casus bellit csinálnak, hogy feltüzeljék az embereket...

Bell & Sebastian 2009.09.11. 21:24:01

@DeMarco:

Háhá, McDonald's. Itt meg csak egyre nő a terroristaveszély!

www.youtube.com/watch?v=uqB8TcU5VjM

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.09.11. 22:19:02

mondjuk úgy, hogy elég csöppség voltam, akkor kezdtünk kémiát tanulni - ebből lehet következtetni. Amit mondtam, az nem csurkista típusú volt, hanem a gazdaságról okoskodtunk Krokodillal. Ilyenek vitatkoztunk, hogy az arany ára hogy fog változni. És azóta sem értem, hogy ezt hogy találtuk ki, és miért vitatkoztunk erről és miért gondoltuk, hogy a legkisebb tudásunk is lehetne a témáról. Szóval ilyen volt a cikis dolog, nem olyan ,hogy megérdemelték. Ez már akkor is tiszta volt, hogy az áldozatok nem tehetnek róla. Semmi komoly nem volt, csak ilyesmi:)

DeMarco 2009.09.11. 22:45:52

@Bell & Sebastian: Hoppá. Maga nem szokott luftot lőni... :))) Én a hárombetűsre gondoltam...

Bell & Sebastian 2009.09.11. 22:49:47

@DeMarco:

Csak örömöt akartam szerezni Antitézis/Tézis -nek. :)))

DeMarco 2009.09.11. 23:09:56

@Bell & Sebastian: Sztem az öröm számára ismeretlen fogalom, de jó próbálkozást... :)))

DeMarco 2009.09.12. 00:54:40

A repülők becsapódása olyan volt, mintha megkongatták volna a lélekharangot. Senki nem volt képes elhinni az elején, hogy ez megtörténhetett. Az USA több, mint egy ország. Tetszik, nem tetszik, ő a nyugati világ bástyája, védelme, vezetője. Ők tettek rendet a két Vh-ban, az ő segítségüket kéri mindenki, ha igazán baj van. Ahogy 56-ban is őket hívtuk (hiába). Az USA biztonságot ad legalább lélekben mindenkinek. Ebbe a biztonságba való hit és remény volt az ami aznap súlyos sebet kapott. És nemcsak amerikában, szerte a világon. Azok az idős emberek akik megélték a 2.Vh-t ismerik ezt az érzést. De az utolsó két generációnak (hála Istennek) ismeretlen fogalom volt. Amerikát Pearl Harbor óta nem érte közvetlen támadás, nekik még nagyobb sokk volt ez.

Bell & Sebastian 2009.09.12. 12:58:48

@DeMarco:

Ezért a nyalásért figyelmeztetem! ;( (sír/nevet)

DeMarco 2009.09.12. 13:32:22

@Bell & Sebastian: Ritka pillanat! Hagyd hadd élvezzem még egy kicsit.. :)) Inkább szállj be te is a körhintába: Mit csináltál/gondoltál 8 éve?

Bell & Sebastian 2009.09.12. 13:45:41

@DeMarco:

Kocsmában néztük és politizáltunk, hamar kivilágosodott, a másnap szar volt.
Konkrétan arra gondoltam, Bush sunnyog.

(De nem! Ott volt a helyén, mint Pilátus a Credo -ban!)

audi100 2009.09.12. 21:19:22

Ejnye ejnye...hát ti még mindíg bevesztek minden mesét? Ne felejtsük el, hogy eddíg még minden (világ?) hatalom megdőlt, és összeomlott.(Római Birodalom, stb..stb..a Szovjetunióról (megszűnése szemünk előtt zajlott le!!)nem is beszélve. Gondoljátok az USA-val, mint a global kapitalizmus legfőbb megtestetíjővével nem ez fog történni? Dehogynem! Figyeljétek csak a világ folyamatokat..szépen alakulnak a dolgok....

valójábannemberci 2009.09.12. 22:04:28

@audi100: Szeretem az ilyen megmondásokat, amikor a végén csak annyi derül ki, hogy "Figyeljétek csak a világ folyamatokat..szépen alakulnak a dolgok....".
Hű, beszabehu, szóval merre megy a világ alakulása? :P

Bell & Sebastian 2009.09.12. 22:18:11

@berciXcore:

Az univerzum tágul, a káosz nő és egyre nagyobb erőfeszítéssel tartható csak fenn a lokális rend.
Ebből következik: a feszültség exponenciális növekedése (a mikro és makro környezet között).

Az amcsik felrobbannak, na! (ez a jó hír...)

valójábannemberci 2009.09.12. 23:02:38

@Bell & Sebastian: És jön Cthulhu is? :]

Bell & Sebastian 2009.09.12. 23:15:42

Kezdőknek:
- Nem kell kétszer meghallgatni, annyira azért nem jó.

Corry 2009.09.13. 23:01:36

Én már akkor is a mostani cégem elődjénél dolgoztam és másnap repültünk Münchenbe. Érzelmi alapon megközelítve az ember nem ült volna fel a repülőre, de végiggondolva az egészet rájöttem, hogy most már biztos nem lesz terrortámadás, hiszen most mindenünket megnézik.

A ferihegyi készültség másnap minden várakozásomat felülmúlta. A negatív irányban. Ilyen töketlenül megszervezett, mondhatni amatőr színvonalú beléptetést a repülőtérre azóta sem láttam, folthatásában olyan volt az egész, mint amikor a GUM áruházba meghozták a kenyeret ez ötvenes években. Egy amerikai uriember őrjöngött, hogy 1965 -ben járt nálunk utoljára és a "teljes szervezetlenség" vonalon semmit nem változtunk azóta. Kicsit talán sikerült megnyugtatnom.

Magát a terrorcselekményt azóta sem tudom a helyére tenni. A buszon ültem, amikor meghallottam, hogy a tornyok összedőltek; kavargott velem a világ, mert tudtam, hogy 50-60 ezer ember dolgozik ott. Van egy csomó dolog, amit azóta sem értek, nagy szerencse volt, hogy "csak" 3000 -en haltak meg, persze természetesen tudom, hogy akinek hozzátartozója halt meg ott, azt ez nem vigasztalja. Nem értem azt sem, hogyan dőlhetett le ez az épület ilyen "szabályosan", de azóta az összeesküvés elmélet készítők már másfél órányit nem értenek a dologból.
Végül még egy meggondolandó dolog: ekkortájt még folyt a második kongói háború (hutu vs. tuszi), ott majdnem mint kétezerszer ennyi ember halt meg, összességében ezredakkora (nyilván ez nem mérhető) sajtóvisszhang mellett.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.09.13. 23:42:47

@Corry: hát ez valóban megfontolandó, mármint a hutu-tusz vs WTC. Ennek szerintem több oka van, ezek közül egy sem emberi gonoszságra utal. Egyrészt a macheteket nem lehet közvetíteni, másrészt a világ egyik legmediatizáltabb helyén történ, a biztonság, szabadság és kapitalizmus jelképe ellen. Valószeg ennek is köszönhető a nagy visszhang.

DeMarco 2009.09.14. 10:44:59

@Corry: Én is úgy gondolom, hogy bár szörnyű ami a hutu-tuszikkal történt (főleg a tuszikkal) és megérdemeltek volna több segítséget és nagyobb figyelmet, de mégis, az mindenkitől messze lévő, lokális problémaként manifesztálódott és a "hál istennek nem nálunk történt" legyintéssel túl tette magát az ember rajta. Ezzel szemben az ikertornyok elleni támadást mindenki legalább egy kicsit magára vette, mintha őt érte volna támadás. Ez sztem az ember biztonságérzetébe való durva belegázolás volt. Érdekes lenne megnézni, hogy egy nyugathoz nem köthető államban mit gondolhattak az emberek róla. Mondjuk Kínában. Vagy még jobb példa lenne Afrika.

Corry 2009.09.14. 13:09:48

Nem tudom, mit gondoltak erről Afrikában, vagy Kínában, meg sem próbálom kitalálni, mert úgyis mellétrafálnék. Egyébként bennem fel sem merült az, hogy az emberek gonoszak és azért helyezik előtérbe a WTC-t a tuszikkal szemben. Valószínűsítem viszont, hogy a személyes érintettség lehetősége és a jelképek többet nyomtak a latban, mint az emberéletek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.14. 16:04:29

Valamelyik regényben olvastam, hogy minden amerikai, aki akkor már élt, és gondolkodott, pontosan tudja, hogy hol volt és mit csinált abban a pillanatban, amikor megtudta, hogy mi történt Dallasban Kennedyvel. A mi generációnk a 9/11-el van így, csak már globális méretekben.

Én egy informatikai cégnél dolgoztam akkoriban, nagy, egylégterű iroda, el lehet képzelni. Amikor először megjelent a hír az Indexen, akkor még csak annyi volt, hogy egy kisrepülőgép repült a WTC-nek, még beszéltük is, hogy hogy lehet valaki ilyen béna, biztos be volt nyomva. Aztán beindult a hírözön, és aznap már nem volt több meló... Hazafele a kocsiban végi az Info rádió ment, akkor már felmerül bin Laden neve, otthon meg késő estig meredten ültem a tévé előtt, és nem hittem el, amit látok és hallok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.14. 16:06:10

@Fedor: Ja igen, kolléganőm egy tánccsoport tagjaként másnap indult volna egy egyhónapos amerikai turnéra. Mondanom se kell, hogy nem lett belőle semmi.

kolbenheyer 2009.09.14. 20:44:07

Mi épp buszon ültünk, gyerekeket hoztunk vissza egy egésznapos kirándulásról. Valamelyik halgatta fülhallgatóval a rádióját, és mondta, hogy Amerikában valami repülő belement valami házba. Aztán egyre többen néztek utána, és lassan kiderült, mi van. Rögtön elkezdtek faggatni, hogy szerintem lesz-e háború, és ki ellen. Félelmetes, hogy a gyerekek milyen jól megérzik a dolgokat. Aztán persze késő estig tévénézés, ahogy ti is írtátok.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.09.19. 13:37:49

Fura, ez engem akkoriban mennyire hidegen hagyott, egyszerűen azért, mert érdekelt és ezáltal ismertem a haditechnikát. Azonnal tudtam, hogy a kár nem nagy (nem tömegpusztító fegyverek), és az USA úgy le fog darálni ezért mindenkit, mint kombájn a pipacsot.
Iraq és Afganisztán bele is bukott...

audi100 2010.03.10. 23:09:52

@Kagai: Afganisztán?..ugyan már!..hogy bukott volna bele...valószínűleg ez lesz az amcsik második Vietnámja.