A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Állambiztonságis jelen - VI

2009.12.09. 07:00 R_John

Tegnap nem jogerősen elítélték Ungváry Krisztiánt, mert besúgónak nevezte Kiss László alkotmánybírót. Valójában azt nyilatkozta többször és írta az ÉS-ben, hogy hivatalos kapcsolatként együttműködött az állambiztonsági szolgálatokkal (a Dialógus békemozgalom felszámolásában vett részt), tehát besúgó volt. Igazat mondott, és mivel ezt mondom, engem is beperelhetne Kiss László.

Ízlelgessük kicsit: együttműködött, de csak hivatalos kapcsolatként, de nem lehet bizonyítani, hogy besúgó is lett volna. Tehát együttműködött, de mégsem, hiszen nem volt besúgó a törvény szerint (a Kenedi-bizottság javaslata alapján nem is lenne szükség ilyen primitív és hazug kategorizációra). Ahogy Karsai László írja az ÉS-ben, Kiss sokkal rosszabb volt, mint egy egyszerű besúgó:

"Legutóbb a De Iure című folyóirat hasábjain (2009/5. sz.) nem érti az alkotmánybíró úr, hogy ő nem III/III-as besúgó volt, hanem annál sokkal rosszabb, a Kádár-rendszer hű, lelkes csatlósa, egy jobb sorsra érdemes békemozgalom egyik szétverője."

Ez így nem mehet tovább. Ebben az ítéletben benne van minden hazugsága az elmúlt húsz évnek. Benne van a használhatatlan átvilágítási törvény, a rosszul, vagy nehezen hozzáférhető adatok a társadalomról az elmúlt rendszer idejéből, hiszen a hiteles adatokat nem a KSH-ban, hanem a Falk Miksa utcában kell(ett) keresni. Erről a következőket írja Kenedi a jelentésük bevezető tanulmányában:

"Egyetlen állampolgár se érezhesse úgy, hogy a diktatúrában róla titokban gyűjtött adatokat a jogállam a „magasabb érdekekre” hivatkozva tovább rejtegeti. Egyetlen társadalomtudós se adhasson ki a kezéből tanulmányt, monográfiát úgy, hogy a forrásai ne lehetnének összevethetők az állambiztonsági szolgálat adataival, amelyek számos alkalommal megbízhatóbbaknak bizonyulhatnak, mint pl. a Statisztikai Hivatal jelentései. Egyetlen becsületes bíró se kényszerüljön a volt hálózati személyek által cinikusan megindított perben azon az alapon ítéletet hozni, hogy állambiztonsági ügyekben csak egy biztos: semmi sem biztos."

Ezek ma a tények, ez ma az állapot, a rendszerváltás után 20 évvel. Cinikus és rothadó rendszerben élünk, melyben még mindig nem lehet tisztán beszélni a múltról. Nem lehet elmondani per nélkül, hogy aki egy békemozgalom feloszlatásában részt vett, az egy ordas gazember, aki lehet, hogy percekkel hosszabbította meg a Kádár-rendszer élettartamát, így milliókat fosztva meg azoktól a szabadságban is eltölthető percektől. Nem lehet tudni, hogy kik, hogyan és mennyire működtették tovább a rendszert és ezt milyen pénzből  tették (sejtések azért vannak jelentésben). Nem lehet tudni, hogy valamelyik párt mikor húz elő egy papírt a másik oldal III/III-as ügynökéről. Körül vagyunk véve mocskos titkokkal, amelyekhez közünk van. Hiszen ezek a titkok egy diktatúra titkai, nem a mieink, akik demokráciában élünk. Ma a nyilvánosság korában élünk, amikor jogunk van ahhoz, hogy ki lehessen mondani egy emberről, hogy nem szerencsétlen, megzsarolt besúgóról van szó, hanem az akkori rendszer lelkes támogatójáról, aki ma egy másik, jobb rendszer lelkes támogatójaként tiszteleg az egyik legfontosabb bírói poszton.

Teljesen nyilvánvaló a titkosszolgálatok körüli összpolitikai hazugság és maszatolás - talán az elmúlt húsz év legnagyobb hazugsága, egyben az egyik legnagyobb veszedelem a demokráciára. Ebben a kusza helyzetben csoda, hogy a Nemzetbiztonsági Hivatal is felelős a cigánygyilkosságokért?

9 komment

Címkék: kommunizmus állambiztonság állambiztonságis jelen

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr651584807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.09. 13:02:55

Az első szabadon választott parlament egyik első törvényjavaslata már ezzel a témával foglalkozott (a Demszky-Hack féle törvényjavaslat).

Még napirendre se vették.

Volt Varga László történésszel egy interjú bő fél éve, amiben igen meredek dolgokat pedzegetett meg azzal kapcsolatban, hogy miért tartunk még mindig itt:

fedor.blog.hu/2009/02/05/amiben_tenyleg_le_vagyunk_maradva

Corry 2009.12.09. 18:23:10

@Fedor:
Én emlékszem akkortájt nagyon fel voltam háborodva.
Nem tudom tudtam mire vélni, hogy mire volt jó ez az egész, hogy annak idején az MDF kormány teljes mellszélességgel védte a "titkot" és a "titok" azóta is titok maradt. Szerintem ennyit a magyar rendszerváltásról, ami -mint látjuk- nem történt meg.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.09. 18:44:24

@Corry: szerintem ez nem igaz. A rendszerváltás megtörtént. Piacgazdaságban élünk, az emberi jogok érvényesülnek. Nincs elnyomó hatalom, nincs kötelező vezér. Felelőtlenség azt állítani, hogy nem volt rendszerváltás. A rendszerváltásra a legjobb bizonyíték ez a blog.

Corry 2009.12.09. 21:16:38

@calam (acok): Jó, igazad van, elismerem, rossz szót használtam. Elitváltás nem volt, a régi elitnek sunyi, vagy bamba módon engedték a hatalmát áttranszformálni. Továbbá megmaradtunk a "félkapitalizmus" szintjén, sok helyen.
Persze, ha vitát szeretnék provokálni, akkor azt írnám, hogy a fenti mondataid egy része csak formálisan teljesül ... :-)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.09. 21:49:00

@Corry: elitváltás is volt, részben biztosan.
De mire gondolsz, mi teljesült formálisan, és akkor most legyen vita, mert szeretjük a vitát!

Corry 2009.12.09. 22:23:03

Ez hosszú lenne, ha nem gond, akkor csak csipegetek.
Formálisan demokratikus jogállam lettünk, független bírósággal, satöbbi, satöbbi.

Ma egy per több évig is eltarthat, ami azért erős gátja jogaink érvényesítésének.

Elméletileg a demokráciát megszavaztuk, de pl. a bíróságokat anélkül függetlenítettük (lett belőle egy néha még önmagától is független bíróság, mint mittoménhányadik hatalmi ág), hogy megnéztük volna kik is ülnek ott, milyen ítélkezési háttérrel, ne feledjük egy nem jogállam szakembereit emeltük át.

A gazdaságban eufemisztikusan spontán privatizációnak nevezett valami folyt, természetesen és ez volt a lényege, hogy bizonyítani nem tudnék semmit, de meghurcolnának az állításaimért, mint az Ungváry urat az ügynöközésért. Ezért inkább nem állítok semmit, csak annyit, hogy ez a privatizáció két fogalomtól állt nagyon távol, ez a korrekt és átlátható.

Az ügynökös részt összehoztad fentebb, még ez elején szóvá akartam tenni, hogy a cigánygyilkosságokat és a régi rendszer ügynökeit összekeverni eléggé badarság, de rájöttem, igazad van. Itt sem tudunk semmit bizonyítani, de megint a korrekt és az arra feljogosított személyek számára sem átlátható dolognak tűnik ez az egész nemzetbiztonsági kérdés.

Szóval summa summárijom van nekünk mindenünk, néha még több is, mint ami egy európai demokratikus és jogállamhoz kell, az egy másik lapra tartozik, hogy ebbül mi működik kábé úgy mint ahogy annak egy európai demokratikus és jogállamban kéne működnie.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.10. 01:57:12

@Corry: fogok válaszolni mindenre, csak péntekig nagyon sok dolgom van. Ha lesz közben nyugis 15 percem, akkor lesz itt válasz, bocs!

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.03.03. 21:45:41

Azóta Ungváry jogerősen nyert, és beperelte rágalmazásért az alkotmánybírót.