A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Lesz-e kétharmaddal nemzeti egység?

2010.04.23. 07:00 Horváth Andor Márton

Orbán elment Edelénybe, ahol Molnár Oszkár molnároszkározott, és elmagyarázta a lakosoknak, miért nem szabad az exfideszes, pártjából nagynehezen kirúgott polgármesterre szavazniuk, és miért nem szabad a Jobbikot vagy az MSZP-t választaniuk. Mostanra már megszokhattuk a Fidesz részéről az MSZP és a Jobbik értelmetlen összemosását, az értelmetlen Fidesz-Jobbik-összemosásra adott óvodásszintű választ.

Ugyanakkor Orbán a második fordulóban a háromharmadhoz akar közelíteni, s erre az ötletre nem véletlenül hívta fel a figyelmet az Index: a gondolat meglepő hasonlóságot mutat Vona Gábor "talán-csak-egy-párt-lesz-a-parlamentben"-öletével. A szándék nyilvánvaló: a Jobbik választás előtti beugratós túlzásában, kormányzásra készülésében sokan csalódhattak. Akik így tapasztalták meg, hogy a nemzeti egységet a Jobbik a maga neonáci módszereivel nem képes megteremteni, talán a racionális konzervatívok földcsuszamlásszerű többségéhez szívesen csatlakoznak. (Az, hogy mi is a nemzeti egység, önmagában problémás kérdés, rengeteg értelmezése lehet, melyeknek legalább a fele semmitmondó, de ezekről még később írunk.)

Orbán trükkje ügyes, de kétélű fegyver. Ahogyan a Jobbik sem leplezhette csalódottságát afölött, hogy nem volt képes várakozásokon felül teljesíteni, a Fidesz a választási eredmények dacára is rögtön a kormányalakítás után szembesülni fog a nemzet megosztottságával. Ugyanis amit Orbán Edelényben mondott, az csúsztatás. Az, hogy a Fidesz a választók szemében az egyetlen kormányzásra képes erő Magyarországon, nem jelenti, hogy képes egységgé kovácsolni a számtalan érdekcsoportot, a korrupt és lassú bürokráciát vagy a kisebbségeket és a nagyrészt többé-kevésbé rasszista többséget.

95 komment · 3 trackback

Címkék: fidesz jobbik molnár oszkár választás 2010 voks10

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr991943529

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétharmad: a szocialisták ajándéka 2010.04.23. 12:28:00

A választás lefutott - a kétharmad tekintetében is. Az eredményekért egyértelműen egy párt a felelős.Azt, hogy az óriási ellenszenv a jelenleg még kormányzó párttal szemben kialakult, nyilván nem csak a véletlen, nem kizárólag a globális válság, és nem...

Trackback: Hogyan lehet legyőzni egy kétharmados pártot? 2010.04.23. 09:45:35

Az MSZP, a Jobbik és az LMP szavazóit, programját és politikusait tekintve is teljesen inkompatibilis egymással. Nagyon valószínűtlen, hogy össze tudjanak fogni. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) "Átkozottul bonyolult helyzet", "dr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rostos 2010.04.23. 09:11:54

"a nagyrészt többé-kevésbé rasszista többséget"
Ugyanmár...

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.04.23. 09:43:48

"a nagyrészt többé-kevésbé rasszista többséget."

Ja hát végülis az ország 2/3-a jobbikos csak nem tud rólla. :)

Persze az is lehet hogy MSZP fan de arról sem tud. Még szerencse. :)

tuggya 2010.04.23. 09:44:19

"a nagyrészt többé-kevésbé rasszista többséget"
Rákosi mondott ilyesmit anno.

Netuddki. 2010.04.23. 09:48:29

"Fidesz a választási eredmények dacára is rögtön a kormányalakítás után szembesülni fog a nemzet megosztottságával."

Végül is orbánéknak elég nagy köze volt ehhez a megosztáshoz. Most legalább a nagy országegyesítő szerepében tetszeleghet.
Nem tudom mennyire érzitek át ennek az egésznek az iróniáját?
Ennél már talán "tetszettek volna forradalmat csinálni" antall jóska benyögése volt a nagyobb. Persze azt elég nehéz überelni és ami késik az nem múlik. ;)

Terézágyú 2010.04.23. 09:52:15

"a nagyrészt többé-kevésbé rasszista többséget."

Hiába berzenkedünk, ez sajnos így van: az emberek döntő többsége hajlamos arra, hogy kipécézzen magának egy csoportot (mindegy, hogy melyiket, csak egyértelmű legyen, hogy ő nem tartozik bele), és azt kárhoztassa mindenért - illetve egyszerűen csak szidja. Mer az jó.

A blogokon is láthatjuk, hogy mennyire össze tudja hozni az embereket egy jó kis közös szidás. Lehet szidni a nőket, a férfiakat, a bmwseket, a szőkéket, a kigyúrtakat akár.
Ez erős összetartó erő - és ez a politikában is jól megnyilvánul.

is 2010.04.23. 10:03:23

@Rostos: @tuggya: @Prof. William: nyugodtan írjátok le, hogy sosem cigányoztatok, zsidóztatok életetekben, de még csak baráti, családi, ismerősi körben sem hallottatok ilyet. na, gyerünk, ne remegjen a kezetek! akkor elhisszük, hogy Magyarország nem a 70% rasszista országa.

is 2010.04.23. 10:07:09

@poszt: a FIDESZ már nem egy embert kicsinált az idők folyamán, Molnár Oszkár, meg Nógrádi, aki elindult egyéniben, az első repedés a falon. most jön majd egy nagyobb hullám, amikor kiderül, hoyg sokan értelmetlenül törték meg a gerincüket, álltak elvtelenül a FIDESZ hülyeségei mellé, nekik abból semmi hasznuk nem lesz. az a kérdés, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy elérje a tömegek ingerküszöbét, lesz-e kibeszélőshow, mint az MSZP-ben (ahol az újságokban üzengetett Szily Katalin is, mert nem jött rá, hogy csak magának árt vele). eddig nem volt.

belekotty 2010.04.23. 10:15:23

Egy aspektust nem vizsgál senki. Olyan nagy létszámú lesz az egyéniben nyert fideszes képviselők száma, hogy Orbánnak számolnia kell azzal hogy ezek önálló erőt képviselhetnek. Ha 40-50 összefog ellene, akkor nagyon nehéz helyzetbe kerülhet. Kérdés hogy elég ügyesen válogatott-e össze Orbán sok-sok megzsarolható embert, akik nem mernek ellenefordulni.

kicscsávók 2010.04.23. 10:28:09

Nem tudom, hogy OV. figyeli-e a számokat, vagy megelégszik a parlamenti 2/3-os többséggel, mint ahogyan azt ordas nagy felhatalmazásnak és nem nemzeti egységnek próbálja meg feltüntetni.
8 millió szavazati joggal rendelkező állampolgár
5,1 millió szavazat (kb. 63%-es részvételi arány)
2,7 millió fideszre leadott szavazat (a leadott szavazatok kb. 53%-a)
vagyis van 5,3 millió ember, aki nem, vagy nem a fideszre szavazott.
Na, ezt az 5,3 milliót kellene nemzeti egységbe fogni.
Aztán persze nagyságrendileg 1,5-2 millió ember fizet SZJA-t, akiknek egy része nem a fideszre szavazott, így a fidesz szavazók egy bizonyos része nem fizet SZJA-t. Milyen adócsökkentésre lehet nekik számítani. Mennyivel lesz jobb ezeknek az embereknek a helyzete :)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.23. 10:34:48

@is: Mondja ezt egy magyarozó meg akinek a védencei szintén magyaroznak meg parasztoznak,csodás.

Egyébként szánalmas ,hogy mindenki rászístááá aki egy igazságosabb,rendezettebb világban szeretne élni,ahol bűnözők (is) vannak ,nem csak elesettek,sajnálni való védencek.Aki a jogok mellett a kötelezettségekre is fel szeretné hívni a figyelmet,az íratlan szabályokról nem is beszélve.

eremita 2010.04.23. 10:40:44

A demokrácia lényege - az egymástól eltérő értékrendek, vélemények szabad versenye - sérül abban a gondolatmenetben, amelyben Orbán egy párt érdekét egybemossa egy nemzet érdekével. Vagyis Orbán azt sugallja, hogy aki a FIDESZ-t támogatja az a nemzetet erősíti, aki pedig nem az nemzetellenes.

Orbán tanult ember, aki pontosan képes érzékelni és felfogni nemcsak mondatainak az emberekre gyakorolt közvetlen hatását, hanem azok manipulatív jellegét is.

Ez egy kiforrt demokráciában nem is lenne akkora problémai, mint nálunk 20 évvel a rendszerváltás után. Ugyanis ezek az orbáni gondolatok veszélyesen hasonlítanak az egypártrendszer bukott eszméire. ("A párttal a néppel egy az utunk...")

Nem azt állítom, hogy Orbán diktatúrát akar bevezetni, mert ez butaság, és szövetségesek nélkül a mai Európában ez nem is menne. De az 50 éven keresztül marxista jelszavakkal butított tömegek számára ez az orbáni ideológiai katyvasz csak fokozza az emberek fejében azt az értékrendbeli zűrzavart, ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy az ország itt tart.

silverhand13 2010.04.23. 10:41:36

Youtube-on találtam a fidesz angyalföldi jelötjéről. Kihagyhatatlan!

www.youtube.com/watch?v=lHpbGJADTlc

dr kíváncsivagyok 2010.04.23. 10:41:53

Orbánnak a "mindent megvétózni , kivonulni (be sem menni) , kordont bontani szabad, " destruktív politikájával sikerült egyrészt hozzájárulnia a gazdaság romlásához , másrészt ezzel nyerte meg (ilyen arányban) a választásokat . Most szembesül ezek hátrányaival . Populista, demagóg szemlélete miatt , milyen erkölcsi alapon fogja ugyanezen megszorító lépéseket meghozni , mit fog tenni a hasonló módon hozzá viszonyuló , a politikát az utcára vivő ellenzékkel ?!

dr kíváncsivagyok 2010.04.23. 10:44:42

@silverhand13: És ezek fogják az Országunkat vezetni !!

tuggya 2010.04.23. 10:45:40

@is: Nem kívánom tőled, hogy te bármit is elhiggy. Zepp, hogy te mit hiszel.

dr kíváncsivagyok 2010.04.23. 10:47:51

@Vonó István vállalkozó: A retorikád alapján Jobbikos lehetsz . Na nem baj , csak gondolom a stílus maga az ember .

dr kíváncsivagyok 2010.04.23. 10:52:52

@eremita: Orbánnak ezzel a veszélyes demagógiával sikerült megosztania az Országot . 20 éve ezt sulykolja az emberekbe . Most , a saját bázisán felül sikerült innen-onnan elszívnia pár százezer embert és ez nagyon veszélyes . A kérdés az , hogy mennyi ideig tudja zombi-állapotban tartani Őket és mikor fordulnak ellene . Mert neki nem a megmaradt szociktól kell félnie !!!

dr kíváncsivagyok 2010.04.23. 11:00:37

@kovi1970: Remélem sikerül az Ország rendbetétele. Egyszerűen nincs más lehetőség. egy valamit nem szabad elfelejteni . Most nem X millió jobboldali és Y millió baloldali ember jólétét kell megteremteni , hanem az egész népét . Azért veszélyes a 2/3 , mert most nincs kormányon belüli ellenzék , akire lehet a hibákat hárítani , most minden balhét Orbánnak és csapatának kell majd elvinnie !!

Csigorin 2010.04.23. 11:08:04

azt mondja már meg valaki, hogy ha mink olyan fene nagy rasszisták vagyunk, akkor miért pont a cigókkal szemben "elő"(inkább utó...)ítéletes mindenki? Miért nincs baj a sváb kisebbséggel, az örményekkel, és sorolhatnám... miért csak a kriminalisztikailag felülreprezentált hiperpigmentált honfitársaink váltanak ki indulatokat viselkedésükkel?

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.04.23. 11:09:12

Ged kommentjét moderáltam, mivel agresszív rasszizmust tartalmazott. "A cigányok és zsidók élősködni akarnak a magyarokon" - ez értelmetlen, értelmetlenül általánosító felvetés. Értelmetlen, mert vannak magyar cigányok és magyar zsidók, másrészt értelmetlenül általánosít, mivel a kommentelő feltehetőleg nem ismeri minden egyes élő, már meghalt vagy még meg sem született cigány és zsidó szándékait.

molaris 2010.04.23. 11:12:12

@Terézágyú:
Azért a sort, messze a bodzások vezetik. Ezt kifelejtetted!XD

molaris 2010.04.23. 11:13:07

@Csigorin:
Csak!XDXD- mert tapasztalatokon nyugszik.

molaris 2010.04.23. 11:14:57

@Horváth Andor Márton:
Marcikám! Mesélj nekem a magyar bolgárokról, a magyar üzbégekről, esetleg egy jó sztorit a magyar malájokról!!

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.04.23. 11:15:41

@Csigorin: Nem csak a "cigókkal" szemben. A zsidókkal, a szlovákokkal és a románokkal szemben is. De ha ez nem is lenne így (pedig ugye így van), elég egyetlen rasszal szemben rasszistának lenned, hogy rasszista legyél. Az is vagy.

molaris 2010.04.23. 11:20:51

Mint már kifejtettem többször és több helyen: a zsidók szorosabb kötelékben élnek mint a nemzet. Ábrahám óta egy család.
Na erre varrj gombot, vagy ideológiát is gyárthatsz, de veszett fejsze nyele az.

Brukk 2010.04.23. 11:26:48

Hát ez már marha gyengére sikeredett.
Egyébként "a nemzeti egység, önmagában problémás kérdés, rengeteg értelmezése lehet, melyeknek legalább a fele semmitmondó stb..."
felvetésre csak annyit, hogy azért demokráciában nem túl sok érztelmezése lehetséges...

old_field 2010.04.23. 11:31:15

Szánalmas ez a görcsölés a helyzeten, ill. ezt is a fidesz nyakába varrni, hogy miért volt ilyen sz@r a maszop-szadesz 8 évig... :)
Mint ahogy szánalmas a megosztottságot is rájuk hárítani : a megosztottság a "rendszerváltásból" adódik , pl. mint ahogy trianon is magában hordozta a II. v.háborút, mert nem oldott meg semmit.
Persze bízom benne,h itt nem lesz semmiféle komolyabb zavargás, de tény, hogy a rendszerváltozás legalább annyi feszültséget generált, mint amennyit látszólag megoldott.
Kérdés, hogy a fidesz által most többször hangsúlyozott szemléletváltás a hatalom gyakorlásban és az együttműködés a különböző társadalmi, gazdasági szereplőkkel a kompromisszumkészség a rájuk váró reformok során hogy valósul meg majd a gyakorlatban.
Mert ezek a dolgok hiányoztak alapvetően az elmúlt 8 évben , viszont volt hatalmi arrogancia, lopás, csalás, mindez vezetett alapvetően ehhez a helyzethez, amiben most vagyunk...

tölgyes 2010.04.23. 11:35:30

Nem osztom sárdobáló véleményét. Van lehetőség a nemzet egységének megteremtésére, mert van néhány olyan ügy ami köré ezt fel lehet fűzni.
Ma az ország többsége egyetért abban, hogy:
1. az emberek életét, vagyonát, munkáját meg kell védeni;
2. abban is nagy egyetértés van, hogy munkahelyekre van szükség;
3. azt is gondolják, hogy a politika csinálásához több felelősség kéne;
4. abban is egyetértés van, hogy el kell számoltatni és meg kell büntetni azokat akik nagy károkat okoztak;
5. abban is egyetértés van, hogy kisebb állam kell..
és azt hiszem a sor még bővíthető.Ráadásul ezek megvalósításhoz KELL A 2/3-AD!

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.04.23. 11:44:59

A megosztottság Orbán Viktor és utánfutóinak a felelőssége! Akik nem voltak képesek elviselni, hogy az ország háromszor sem őket választotta, cserébe Kövér elkezdett hazaárulózni a parlamentben, mintegy kiteljesítve a torgyáni "liiiberááááálbolsevik" szintű kérődzését! Onnantól pedig már ment minden magától, s ide jutottunk!

Ápropó! Vasutasvédő Gaskó mikor folytatja a sztrájkot a jól megérdemelt 200ezerért?

eremita 2010.04.23. 11:49:25

@tölgyes: Mitől kell két harmados többség az általad felsoroltakhoz? Egyedül a kisebb állam megteremtéséhez kellenek olyan módosítások, ami a 2/3 szabály alá esik. A többi sima parlamenti többséggel elintézhető. Persze majd meglátjuk. Az első pontra csak két hetet kell várni, Orbán ezt ígérte.
Nem akarlak megbántani, de tipikus Zombi érvelés. Orbán kiadja a soros jelszavát, amit lehet ész nélkül ismételgetni.

Ajánlom figyelmedbe azokat a FIDESZ-es véleményeket, amiket 1994-ben az MSZP 2/3-os győzelmekor tettek. Valahogy másképp viszonyultak ehhez a kérdéshez. Ja persze akkor nem ők győztek.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.04.23. 11:50:00

@kíváncsivagyok: Tehát Vonó István vállalkozó kommentjét moderáltam, mert személyes fenyegetést tartalmazott.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.23. 11:55:09

@tölgyes:

1-es: Ehhez nem kell a fidesz
2-es: Ehhez sem kell a fidesz
3-as: a fidesz bebizonyította 1998-2002-ig hogy képtelen erre (Deutsch, Pokorni, Járai, Torgyán, Csurka stb. szar emberek)
4-es: a fidesz mikor fogja a saját sleppjét (Széles, Liszkay, Vegyépszer Tulajkör, Schmidt Mária stb. szar embereket) elszámoltatni?
5-ös: Basszad meg tölgyes az édesanyádat, ha jól tudom a patkány orbáni éra volt a legnagyobb ellensége minden közalkalmazotti leépítésnek.

:))))
Hajrá köztörvényes orbán,
hajrá magyarok
:))))

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.23. 12:03:19

Szerintem a magyarok TÖBBSÉGE nem rasszista.

titan 2010.04.23. 12:03:40

Többé-kevésbé rasszista? Az meg milyen? Kicsit utálja a cigányokat, és csak éppenhogy a kínaiakat?
Nomeg érdekes kérdés: csak az a rasszista, aki utálja az egyes népcsoportokat, vagy az is, aki hovatartozás alapján felmentést ad bizonyos társadalmi szabályok alól?

Rostos 2010.04.23. 12:09:45

@is: Jajj kérlek ezt a demagóg szöveget. Ha azt mondom hogy a cigányoktól itt félnek az emberek akkor rasszista vagyok? Majd azután szövegelj hogy felszálltál 5-10 olyan vonatra ami tele van kormosokkal és egyszer sem húztak le. Nekem eddig 6 telefonom volt ebből 2őt cigányok vettek el tőlem. Nem ellopták, kipakoltattak. De húztak már be órával, nyaklánccal és pénzzel is. Most te tényleg nem láttál még ilyeneket élőben? Hülye vagy vagy hülyének nézel?

has 2010.04.23. 12:11:44

Szerintem a nemzet egységével nincs nagy baj, inkább a pártok nemzethez való viszonyában. Meg kell nézni , az elmúlt években miben voltak egységesek: a saját javadalmazásuk és kiváltságaik megszerzésében bővítésében és , ha nagyon muszáj volt az átnevezésében.

eremita 2010.04.23. 12:17:31

@Rostos:
Hát igen a cigányoktól félnek az emberek, van is okuk rá. Talán azt a kérdést is fel kellene tenni, hogy miért jött létre ez e helyzet és kinek milyen felelőssége van benne.

Én például jobban félek a magyar bűnözéstől, mint a cigánytól. Mert ami a BKV-nál, az önkormányzatoknál, az állami cégeknél zajlik, az a cigány bűnözésnél számolhatatlanul nagyobb kárt okoz. Mert ezek a szarháziak (akik magyarok) a mi jelenünket és a gyerekeink jövőjét teszik tönkre.

old_field 2010.04.23. 12:23:06

@Rostos: Teljesen igazad van !
Ez az egyik legnagyobb tévedése/csalása a szoclib szemléletnek : ha leírsz valami történetet, amiben negatív szereplő 1 cigány vagy 1 zsidó ember, akkor rasszista vagy meg antiszemita...
Pedig csak a tényeket mondod el.
Persze egyik sem járt cigányokkal 1 osztályba és nem élt cigányok közelében, ez az aljas módon cinikus az egészben.
És persze ezek a tapasztalások nem azt jelentik, hogy minden cigány bűnöző !
De sajnos a tények azt mutatják, hogy arányaiban sokkal többen vannak köztük bűnözők, mint más rétegekben.
Mindehhez hozzájönnek még a demográfiai jellemzők, amik csak még súlyosabb jövőt jeleznek, ha nem lesz gyorsan változás ezen a téren is...

tölgyes 2010.04.23. 12:25:57

@eremita: A rendőrségi törvényhez (1), mentelmi jog, képviselői jogállás, kormányzati struktúra(3-4), kisebb állam (5).
A kérdés azonban a cikkben nem a 2/3-ra, hanem a nemzeti egységre irányult. Az általam felsorolt pontokban a 2/3-hoz megvan a nemzeti egység lehetősége is!

tölgyes 2010.04.23. 12:27:57

@tróger.gyerek: "basszad meg tölgyes az édes anyádat".. NO AZ A MASZOPOS-JOBBIK HANGJA! A nemzeti egyég sohasem jelenti azt, hogy az ilyenekre ott szükség volna..:::))

Pszt! 2010.04.23. 12:30:44

LESZ ADÓCSÖKKENTÉS?????

ellenszenvesfigura 2010.04.23. 12:38:33

@tuggya: Egyészen pontosan azt mondta Rákosi, Magyarország a tízmillió fasiszta országa. Úgy tűnik, megint divatba fog jönni ez a szöveg. Azért aggodalomra nincs ok: még mindig jobb, mint bolseviknak lenni.

eremita 2010.04.23. 12:41:16

@tölgyes:
Nekem - lassan a 70-hez közeledve - meglehetősen gyanús, ha egy párt általános nemzeti egységet hirdet, ráadásul ezt egy választás keretében teszi. Személyes tapasztalataim mondatják ezt velem. Volt már részem egypár rendszerben-

Ezek a nagy nemzeti egységek - mint később rendszerint kiderült - semmi jót nem hoztak az országnak, annál többet viszont egy szűk elitnek, (természetesen a nemzet nevében.)
Ne legyen igazam, én örülnék neki a legjobban.

tölgyes 2010.04.23. 12:41:19

@Pszt!: Természetesen lesz adócsökkentés. Azt azonban vegye figyelembe, hogy Gyurcsány és az MSZP 18.000 milliárdot költött el a befizetett adóinkon felül, (ennyibe került a pekingi olimpia tokkal vonóval)vagyis 8 év alatt ennyivel növelte az adósságot. Ennek az lett a következménye, hogy az ország elveszítette gazdasági szuverenitását... minden gazdasági döntést az IMF ellenőriz. Ezért az MSZP-Gyurcsány-Bajnai elkúrt kormányzása miatt bizony nehéz a helyzet..de az adót azért kell csökkenteni, hogy az ország kimásszon a negatív spirálból.. adó-csökkenő termelés-növekvő infláció- növekvő hiány-csökkenő termelés...és így tovább!

tölgyes 2010.04.23. 12:44:02

@eremita: Mi a nemzeti egységgel a baja???azokban a kérdésekben amiket leírtam??? Ön szerint azokban nincsen egység..úgy 70 felé??? A nemzeti egység és az egypárt rendszernek semmi köze egymáshoz. A 2/3-ad meg azért kell, mert az alkotmányos berendezkedés olyan, hogy ezeket a döntéseket (1-5) csak 2/3-os felhatalmazással lehet megvalósítani!!
Írja le már nekem a 70-hez közeledve, hogy az 1-5 pontból Ön melyikkel nem ért egyet!

old_field 2010.04.23. 12:45:23

@eremita: Kedves eremita !
Valamiféle egység kell, DE semmiképp se arra a "nemzeti egységre" gondolj, amit a komcsik adtak elő az orosz hadsereggel a hátuk mögött.

eremita 2010.04.23. 12:52:08

@tölgyes:
A nemzeti egységgel semmi bajom. Azzal van bajom, ha választási szempontoknak és párt érdekeknek rendelik alá ezt a különben rendkívüli jelentőséggel bíró eszmét.

Csak zárójelben: mikor volt utoljára Magyarországon igazi nemzeti egység? talán 1848-ban. A rendszer váltó pártok (beleértve a FIDESZ-t is)mit tettek az elmúlt 20 évben a nemzeti egységért? Semmit, viszont mindent megtettek az ország ketté szakításáért.
Ne legyünk már naívak.

old_field 2010.04.23. 12:56:07

@eremita: " a megosztottság a "rendszerváltásból" adódik , pl. mint ahogy trianon is magában hordozta a II. v.háborút, mert nem oldott meg semmit.
Persze bízom benne,h itt nem lesz semmiféle komolyabb zavargás, de tény, hogy a rendszerváltozás legalább annyi feszültséget generált, mint amennyit látszólag megoldott.
Kérdés, hogy a fidesz által most többször hangsúlyozott szemléletváltás a hatalom gyakorlásban és az együttműködés a különböző társadalmi, gazdasági szereplőkkel a kompromisszumkészség a rájuk váró reformok során hogy valósul meg majd a gyakorlatban.
Mert ezek a dolgok hiányoztak alapvetően az elmúlt 8 évben , viszont volt hatalmi arrogancia, lopás, csalás, mindez vezetett alapvetően ehhez a helyzethez, amiben most vagyunk... "

Terézágyú 2010.04.23. 12:56:31

@old_field:
"Ez az egyik legnagyobb tévedése/csalása a szoclib szemléletnek : ha leírsz valami történetet, amiben negatív szereplő 1 cigány vagy 1 zsidó ember, akkor rasszista vagy meg antiszemita..."

Vedd észre, hogy ez visszafelé is működik. Ha egy román mond el egy történetet amiben negatív szereplő egy magyar, akkor te mire gondolsz? Ugyebár rögtön arra, hogy az illető román egy magyargyűlölő.
Pedig lehet, hogy csak a tényeket mondta el, és a történet színigaz.

Akkor most mi is van ezzel?

Brain$torming 2010.04.23. 13:02:38

Kedves posztoló!

Olyan de olyan szívesen befizetnélek egy kis nyaralásra egy kedves, cigánylakta ózdi faluba.
A vidám üdülés végén megkérdezném, mi a véleményed, ki is a rasszista.

Mert szerinted az már az, aki nevén nevezi a problémát, és nem elkendőzi, elbeszél mellette.

tölgyes 2010.04.23. 13:03:24

@eremita: Itt Ön a naiv! Szeretné ha lenne egység, azzal is egyetért amit az 1-5 pontban leírtam, de nem hajlandó megérteni ennek politikai feltételeit.. Nézze: a fidesz a 200 fős parlamentre szóló javaslatát 72 szer terjesztette be.. de az MSZP még tárgysorozatba se vette, pedig elvileg egyetért vele.. TEHÁT KELL EGY ERŐ, AMELYIK EZT MEGVALÓSÍTJA.. EZ MA A FIDESZ. MÉG AKKOR IS HA NEM SZERETI ŐKET.

xylu 2010.04.23. 13:04:49

Ne csináljunk úgy, mintha megmaradna a demokrácia:2/3-dal azt csinálhatnak, amit nem szégyellnek,mindenkit ők neveznek ki, első lépés (a pénzbe nem kerülő)hatalommegszilárdítás,pl.csak egyéni jelölt lesz az önkormányzati választásokon,nincs lista.100% FIDESZ győzelem.Törvényellenes?Nem, ha ez a törvény.És így tovább...
Európában a török fundamentalista kormánynak van a legnagyobb felhatalmazása, 62%.....!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.23. 13:06:13

Tisztelt Hölgyeim és Uraim,

a mi fizetett bloggerünk @tölgyes korunk patriotizmusának (orbanizmusának) "Luther Mártonja".

:)))
Hajrá köztörvényes orbán
hajrá magyarok
:)))

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.23. 13:07:51

@tölgyes:

igazad van, nem akarok része lenni az egységes nemzetnek :))))

old_field 2010.04.23. 13:08:17

@Terézágyú: akár még igazad is lehetne, ha romániában olyan lenne a "magyar-bűnözés" aránya, mint nálunk a "cigány-bűnözésé".
Főleg ne hasonlítsunk 1 trianon következményt
1 magyarországi szociális problémához.

eremita 2010.04.23. 13:08:18

@old_field:
Azt olvasom ki a hozzászólásodból, hogy ez a magyar megosztottság egyfajta objektív történelmi kényszer, amit nem lehetett volna elkerülni. Sajnos ez nem így van.

Példa rá a környező országok elitjének politikája mondjuk az elmúlt 50 évben. Akár Románia, (CSeh)Szlovákia, Lengyelország, Szerbia stb példáját nézzük, azt látjuk, hogy ott is voltak szép számmal belső ellentétek, de a nagy kérdésekben az elit mindig meg tudott egyezni. Mi pedig még a végveszélyben is egymást öltük, ha nem is mindig fegyverekkel de szóval bizonyosan.

Én sajnos a mi politikusaink mentalitásában nem sok jót látok, és ezen a nézeten még akármilyen párthűségből sem vagyok hajlandó változtatni.

has 2010.04.23. 13:09:50

@tölgyes: M ikor volt az ország gazdasága független? Egyáltalán melyik ország gazdasága az?

old_field 2010.04.23. 13:11:52

@xylu: A jelen hatalmat 2/3 nélkül sem gátolta semmi abban, hogy gátlástalanul lopjon, csaljon, hazudjon. Persze lebuknak szépen, sorban...előbb-utóbb talán az összes.
Plusz a pártot is elsöpri a választás.
Ugyanez várna a fideszre is, ha hasonlóan működne, DE ne aggódj, ennyire nem lehetnek hülyék, és aljasak sem.

Terézágyú 2010.04.23. 13:14:32

@old_field:
"akár még igazad is lehetne, ha romániában olyan lenne a "magyar-bűnözés" aránya, mint nálunk a "cigány-bűnözésé"."

Nem tudom mekkora, de ha az a román úgy érzi, akkor mi van?

"Főleg ne hasonlítsunk 1 trianon következményt
1 magyarországi szociális problémához. "

A románok szemszögéből ez nem trianon-következmény.

De ha úgy jobban tetszik, vegyünk példának egy amerikai filmet. Ha abban van egy negatív magyar szereplő...

Mellesleg: egész egyszerűen a cigányokat és a zsidókat "divat" szidni évszázadok óta, minden tapasztalat nélkül is.

old_field 2010.04.23. 13:17:18

@eremita: Nagyon jól látod !! Az volt az alapvető különbség az általad felsorolt kommunista' államok és a miénk között, hogy azokban a komcsi hatalmak nacionalisták voltak CSAK NÁLUNK voltak nemzetellenesek .
Az az elit mentette át nagymértékben a hatalmát a múlt rendszerből a mai gazdaságiba, majd a látszólag "sikeres/ügyes" gazdasági "szakemberek" visszatértek a politikába és 8 év alatt leamortizálták az országot.
Alapvetően kb erről szólnak a feszültségek jelenleg, szerintem.

eremita 2010.04.23. 13:18:47

@tölgyes:
Szeretném leszögezni világosan: Én Eremita, mint magyar választó polgár a demagógiát és populizmust nem szeretem és teljesen hidegen hagy, hogy hívják az adott pártot aki ezzel a módszerrel él. És a józan eszemet és ítélőképességemet sem fogom sutba dobni semmilyen párt propaganda hatására. Tartozom magamnak annyival, hogy nem csinálok hülyét magamból pártvezérek kedvéért.

old_field 2010.04.23. 13:20:29

@Terézágyú: "Nem tudom mekkora, de ha az a román úgy érzi, akkor mi van?" - akkor miért hozod ide ??
"De ha úgy jobban tetszik, vegyünk példának egy amerikai filmet. Ha abban van egy negatív magyar szereplő..." az film, ez itt a valóság !
"Mellesleg: egész egyszerűen a cigányokat és a zsidókat "divat" szidni évszázadok óta, minden tapasztalat nélkül is." én tapasztalásokról beszéltem és nem szidtam, ha te nem láttál, hallottál, tapasztaltál ilyet az elmúlt években, akkor nem itt élsz...

2010.04.23. 13:23:02

A kisebbség jóval rasszistább a többségnél és emellett bűnöző is.

tölgyes 2010.04.23. 13:24:53

@has: Egy bonxolult függési rendszernek része lenni az természetes dolog. Az meg egy másik ügy, amikor az IMF (az 50-70-es években egy idegen ország, KGB, vagy bank képviselői ellenőriznek minden gazdasági folyamatot. Az első egy természetes dolog, a második a szuverenitás egy részének elveszítése. Ez az MSZP rossz kormányzása miatt 2009-ban bekövetkezett.

nestrot10 2010.04.23. 13:30:11

Minden nap elmondom:Sok ember már most LŐPOR SZAGOT ÉREZ . Erre is gondolni kell. Orbántól a gonosz törpétől a hatalmat csak fegyverrel lehet majd elvenni, úgy változtatja,meg a választási törvényt, az alkotmányt, sőt már be is indította a munkahelyeken a FIDESZ -ÁVÓT. Aki nem nyal a Fityisznek azt menesztik, ellehetetlenítik! Más megoldás nem lesz !

Terézágyú 2010.04.23. 13:31:45

@old_field:
""Nem tudom mekkora, de ha az a román úgy érzi, akkor mi van?" - akkor miért hozod ide ??"

Miért ne hoznám ide? :) Éppen arról van szó, hogy az a román is azért szidja a magyarokat, mert jogosnak érzi.

"De ha úgy jobban tetszik, vegyünk példának egy amerikai filmet. Ha abban van egy negatív magyar szereplő..." az film, ez itt a valóság !

Jó, akkor egy amerikai turista beszél erről :)

"én tapasztalásokról beszéltem és nem szidtam, ha te nem láttál, hallottál, tapasztaltál ilyet az elmúlt években, akkor nem itt élsz..."

De, itt élek, méghozzá vannak cigányok a környezetemben stb. Csak nekem nem ez határozza meg a mindennapjaimat, hogy a cigányokról beszéljek, és nem élvezem, hogy de jó, szidhatok valakit :)

Egyébként igen, legyen rend a településemen. De nem érdekel, hogy cigányok vagy nem-cigányok miatt nem tudok aludni éjjel. Egyébként nagy részben nem-cigányok miatt.

xylu 2010.04.23. 13:32:33

@old_field: minőségi különbség,hogy van- e lehetőség leváltani a kormányt, vagy nincs, van-e bármiféle kontroll, vagy még a látszattal se kell foglalkozni.Így lopni is sokkal könnyebb

tölgyes 2010.04.23. 13:33:36

@eremita: No de amit előad az is egyfajta előítélet és demagógia, aminek elhagyását én Öntől nem kérem..csak megjegyzem: nem fog a macska egyszerre kint és bent egeret...A hatékonyság is 2/3-ot követel és az is, hogy az ország egy sor kérdésben végre egyetért. Most lehet, hogy az egyetértés megvalósulásának megteremtődnek a politikai feltételei..Ha Ön ezzel nem ért egyet akkor ez ellen szavaz!!!Ebben Önt senki se korlátozza..míg azokban az években, amire Ön elvtelenül hivatkozott Öntől épp a választás jogát vonták meg... Hülyét meg úgy is csinálhat magából ha saját értékrendjét követi és nem másét, vagy mert összekever kétféle politikai berendezkedést: az egypártrendszert és a többpártrendszerben létrejövő 2/3-os fölényt:).. mert a hülyeségnek a hülyeség a kritériuma és nem az, hogy másokat követ, vagy elfogadja-e a 2/3-ot.

eremita 2010.04.23. 13:36:28

@old_field:

Egyetértek veled, bár azt meg kell jegyeznem, hogy a magyar elit a háttérben meglehetősen összetartó. Ugyan a felszínen megy egymás gyalázása, de azért megkérdezném a példa kedvéért: ha a volt párttitkár FIDESZ taggá vált, akkor ő most jobb ember mint az, aki MSZP-s maradt?

Eléggé visszataszító, ahogy a volt elvtársak (akik régen feleségestül együtt élvezték kiváltságaikat) most a nyilvánosság előtt fröcsögve kommunistázzák egymást, attól függően ki melyik pártba lépett át.

Ne hidd, hogy cinikus vagyok. Ha sokáig él az ember annak egy előnye biztos van. Sokakat megismer, talán az emberismerete is javul.

old_field 2010.04.23. 13:38:19

@xylu: lopni nem volt könnyű! sokat kellett szervezni az "elvtársaknak"... :) lebukni volt könnyű és ez ezentúl is így lesz, mert 1 ideje kezd működni 1 féle civil kontroll.
De aki mindenképp aggódni akar, az tegye... :)
de szóljon bauertominak is !
tudod, a körömtépkedős familia...

Terézágyú 2010.04.23. 13:39:57

@old_field:
"de szóljon bauertominak is !
tudod, a körömtépkedős familia... "

Ennek a mondatnak itt kellett lennie ugyebár.

old_field 2010.04.23. 13:42:33

@Terézágyú: 1.továbbra sem ugyanarról beszélünk...
2.BAZ megyében sokaknak más a véleménye,
más a tapasztalása.

Terézágyú 2010.04.23. 13:43:26

@old_field:
"1.továbbra sem ugyanarról beszélünk..."
De, a rasszizmusról.

"2.BAZ megyében sokaknak más a véleménye,
más a tapasztalása."

Én ott lakom. Te is?

old_field 2010.04.23. 13:43:36

@Terézágyú: nem morbid szerinted, hogy ő retteg ebben az országban...?

lehet más a propaganda 2010.04.23. 13:43:45

Ha nagyon következetes a Fidesz és kigyomlál mindenkit a pártból egy-két libsiknek nem tetsző megjegyzés miatt, senki se fog maradni Schmitt Pálon kívül. Ő is mond néha olyanokat de az más, mert eleve nem beszámítható

Terézágyú 2010.04.23. 13:45:33

@old_field:
"nem morbid szerinted, hogy ő retteg ebben az országban...? "

Nem tudom. Retteg?

old_field 2010.04.23. 13:45:53

@Terézágyú: áááá közöm nincs hozzá ! Nekem csak rokonaim élnek ott, és tartok tőle, hogy Te sokkal tisztábban látod a világot ! :)
Ezért jössz romániával, megy amcsi filmmel...

lorantka_a_gall 2010.04.23. 13:47:49

@kicscsávók: sőt, Európában 800 millióan élnek, és a Fideszre csak 2,7 millió szavazott!!!!! Miféle egység? Miféle támogatottság?????? :D

Terézágyú 2010.04.23. 13:48:41

@old_field:
"áááá közöm nincs hozzá ! Nekem csak rokonaim élnek ott, és tartok tőle, hogy Te sokkal tisztábban látod a világot ! :)"

Hogy tisztábban-e, azt nem tudom, de az tény, hogy igyekszem a dolgok mélyére nézni, illetve megnézni a másik oldalt is.

"Ezért jössz romániával, megy amcsi filmmel..."

Miért, Románia nem jó példa a rassziztázásra? a gyűlölködésre? :)

Terézágyú 2010.04.23. 13:51:21

@old_field:
"hivatásszerűen... :) "

Hát, ahogy pl. a tisztifőorvos hivatásszerűen retteg a h1n1-től, vagy hogy?

Vagy úgy hivatásszerűen, ahogy pl. egy zsidózó politikus, aki attól retteg, hogy pajeszosok támadnak meg minket, és ezen nézetei miatt került be a parlamentbe, a jó fizetésért?

old_field 2010.04.23. 13:54:18

@Terézágyú: De, románia jó példa a rasszizmusra :
sokan gyűlölik a magyarokat csak azért, mert magyarok lakosokkal együtt kapták meg erdélyt és a többi részt. Tényleg nehéz lehet feldolgozni...

Ezt párhuzamba hozni a magyarországi
cigány-bűnözéssel jellemzően "liberális" agymenés.

Terézágyú 2010.04.23. 14:00:06

@old_field:

"Ezt párhuzamba hozni a magyarországi
cigány-bűnözéssel jellemzően "liberális" agymenés. "

Én nem hoztam párhuzamba a cigány-bűnözéssel, mivel nem is beszéltem a cigány-bűnözésről :))))

A téma ez volt: "Ez az egyik legnagyobb tévedése/csalása a szoclib szemléletnek : ha leírsz valami történetet, amiben negatív szereplő 1 cigány vagy 1 zsidó ember, akkor rasszista vagy meg antiszemita..."

Amire én leírtam válaszul, hogy mi van ha egy magyar emberről írnak le egy történetet, amiben az negatív szereplő...? Akkor te mit gondolsz? Nem te is ugyanilyenekre?

De persze te semmit se gondolsz, csak azt, hogy neked igazad van, a másiknak meg nem ....

old_field 2010.04.23. 14:00:15

@Terézágyú: úgy csinálja , hogy ha meglát 1 kamerát+mikrofont , akkor kapásból megragadja
és előadja a világfélelmét , orbán és fidesz-fóbiáját... :) mindezt olyan 8(12) év után aminek ő is komoly résztvevője volt a szadesz soraiban.
tevékeny részese volt annak a szellemi vonulatnak, ami ide juttatta az országot.
tényleg minden oka megvan a rettegésre...

old_field 2010.04.23. 14:07:56

@Terézágyú: bocs, de úgy tűnik vagy buta vagy vagy "csak" sunyi... :)
Tény : a cigány-bűnözés aránya nálunk, lényegesen magasabb, mint a cigányok aránya a népességben .
Ha valaki erről beszél, attól még nem rasszista !
én kb ennyiről akartam mondani azzal, amit idéztél.
Ha ezt nem akarod érteni, akkor sajna áll az 1. mondatom.

(és akkor még mindig nem értem a román nacionalista párhuzamot...)

tölgyes 2010.04.23. 14:17:31

@old_field: Azzal én is egyetértek hogy a kádári elit nemzetellenes volt. Pozsgay e tekintetben is kivétel volt. Kapott is érte hideget és meleget.

old_field 2010.04.23. 14:24:38

@Terézágyú: ui, Természetesen semmi bajom alapból a cigányokkal... Tiszteletre méltó emberek élnek közöttük is az egyszerűbb rétegben ugyanúgy, mint a zenészek, sportolók, írók, költők között.
Ezek az emberek valahol még értékesebbek, mint ha ezeket a minőségi életviteleket 1 "magyar" ember valósítja meg.
Az volna a cél, hogy ezek a tisztességes emberek legyenek a példa a nyomorból kimozdulni akaróknak.
Persze meg kell teremteni a kitörési pontokat a számukra és ez a politika felelőssége !

old_field 2010.04.23. 14:30:15

@tölgyes: kap még most is néha... :)
Pedig Pozsgay vagy Bíró Zoltán értékesebb politikus mint az egész maszop-szadesz.
Még a jobb oldalon is kevés hitelesebb ember van...

Vidéki 2010.04.23. 14:48:47

Nagyon sok szükséges 2/3-os törvényt kb két évtizede nem sikerült meghozni a pártok irracionális szembenállása. Ezek mint értelmetlenül behúzott fékek akadályozzák az előrehaladást, hiába „bőgetjük a motort”.

Ha a parlamentben sikerül a törvények meghozatalához szükséges többséget létrehozni (annyi sikertelen év után) az az egész ország érdekében állhat.

Elek István a Népszabadságban így jellemzi a kialakult helyzetet:

„A legrosszabb arcát e rendszer tagadhatatlanul az elmúlt évtized politikai hidegháborújában mutatta meg, amikor már minden igyekezetével kétpártivá próbálta egyszerűsíteni magát.”

„Minél előrébb jutott e folyamat, annál terméketlenebbnek tűnt a keretei között zajló küzdelem, és annál elérhetetlenebbnek látszott a rendszer konszolidációjának lehetősége. Annál szembeötlőbbé vált ugyanis a felek közötti konszenzus alapjainak hiánya.”

old_field 2010.04.23. 15:01:00

@Vidéki: Közel állnak hozzám Elek I. gondolatai,
ebben is sok igazság van, amit itt leírt.
Ő pl. 1 igazi liberális, nem is volt soha a szadesz közelében...

xylu 2010.04.23. 15:31:11

@Vidéki: akkor sokkal jobb lesz az egypártrendszer,lötyögött magyarországon a demokrácia nagykabátja.Az oroszok is új cárt választottak

TrackerXX 2010.04.23. 16:41:58

Nemzeti egység, itt, valaha? Közröhej.. :D

histar007 2010.04.24. 10:00:26

Mutasson valaki egy olyan országot, ahol minimálisan sincs rasszizmus!
A legtöbb fejletlen ország csípőből utál minden bevándorlót, hiszen azok csak elősködők, rombolnak és nem dolgoznak. Franciaország: arabok, Németország: törökök, Skandináv országok: délszlávok, Kanada: cigányok, USA: latínók

Ha meg nálunk valaki megüt egy hasonló hangot, akkor egyből világ szégyene kirekesztő ország vagyunk. Pedig szerintem nem.
Sőt, a történelem során befogadtunk mindenkit, jöhetett ide tót, román, horvát, német, zsidó, kínai, szinte bárki.

Ők idejönnek, és még az sem zavar nagyon senkit, hogy még a nyelvünket sem beszélik. Menj el Svájcba: ott sok év után folyamodhatsz állampolgárságért, és még a szomszéd utcában is érdeklődni fognak utánad, nem volt-e csak egyszer is egy csokipapír az udvarodon... És 40 év után is csak egy "bevádorló" leszel. Talán még a gyereked is az marad.
Ilyen van nálunk?