A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Búcsú a narancstól

2010.10.29. 07:00 kolbenheyer

Ahogy a dolgok most állnak, valószínűleg idén szavaztam utoljára a Fideszre. Pedig szép hosszú sor volt: 1990, 1994, 1998, 2002, 2006 és 2010. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy egyedül 2002-ben kapta meg mindkét voksomat a Fidesz, a többi választáson csak egyéni képviselőjelöltjét támogattam. Nem titok, olyan embereket, akiket most is a Fidesz mérsékelt, józan és tisztességes politikusának tartok: Szájer Józsefet és Pokorni Zoltánt. Listán a ’90-es években az akkori SZDSZ-re, az új évezredben pedig belőlük kiábrándulva az új ökopártokra (Védegyelet-Élőlánc, LMP) szavaztam. Azért írom le mindezt, hogy érzékeltessem, ez egy személyes történet is. A személyes kiábrándultság története, a becsapottságé.

Személyesen is végigjártam azt a politikai utat, amit a ’90-es években a Fidesz: úgy tűnt velük együtt jutottam el a liberalizmustól az általam legszívesebben kereszténydemokráciaként definiált eszméig (hogy ez alatt pontosabban mit is értek, legutóbb itt fejtettem ki). Nem kritikátlanul, de alapvetően helyesnek tartottam az 1998 és 2002 közti kormányzásukat, sajnáltam, hogy elvesztették, és főleg ahogy elvesztették a 2002-es választásokat. A 2006-os kampány már ellenszenves volt, de reméltem, hogy ez csak rossz eszköz a jó cél érdekében. Idén tavasszal pedig nem látszott más kormányképes alternatíva a leszerepelt baloldallal szemben (erről pedig itt és itt írtam).

A Fidesz kétharmados győzelme azonban már az elején igazolta a balsejtelmek egy részét. Kínos volt a semmittevés az önkormányzati választásokig egy kétharmados felhatalmazás birtokában lévő párttól, amelyik állítólag romhalmazt örökölt elődeitől. És még kínosabb volt a hatalomszerzés pofátlansága. Sólyom László megalázó elküldése emberileg megrázott: szerintem ő volt az utóbbi húsz év legjobb elnöke, ráadásul tisztességes és vérbeli konzervatív. A választási törvény módosítása, ami pl. az LMP őszi esélyeit nagymértékben rontotta, szintén védhetetlen. Ősszel így a négy szavazatomból már csak egyet kapott meg a Fidesz, Pokornit polgármesterként továbbra is támogattam.

Az önkormányzati választások után megcsillant a remény, a Fidesz kormányozni kezdett. Támogatom az adócsökkentést, és nincs kifogásom a válságadókkal szemben, ha azok valóban ideiglenesek, és valóban azt a célt szolgálják, hogy a kiadáscsökkentés és a reménybeli gazdasági növekedésből fakadó bevétel-növekedés bekövetkeztéig befoltozzák a költségvetés hiányát. Tartalmi kérdésekről még nem tudok, de bizakodtam, hallván az egészségügyi és az oktatási rendszer finanszírozásának átalakítási tervéről.

Aztán mintha minden elromlott volna. A magánnyugdíj-pénztári befizetéseim ideiglenes einstandolásán még csak meghökkentem, sőt elfogadtam volna egyfajta burkolt adóemelésnek, ha szépen kérik. De amikor kiderült, hogy az egész rendszert úgy ahogy van, érdemi vita nélkül államosítanák, megdöbbentem. Ami pedig az Alkotmánybírósággal történt, az vérlázító. Sokan leírták már, hát csak ismétlem: ez nem a büntetőadóról szól, abból csak 3,1 millió forint (!) bevétele volt eddig az országnak. Ez arról szól, hogy ha az AB nem dönthet költségvetési kérdésekről, akkor mostantól semmiről sem dönthet, ha a kormány elég okos, és a változást a büdzsébe rejti. Legyünk nyugodtak, elég okos.

Sokan mondhatják, hogy későn nyílt ki a szemem. Hiszen a köztársasági elnök, az ÁSZ elnöke, a leendő legfőbb ügyész, a Médiatanács mind mind azt bizonyítják, hogy a Fidesz minden ellensúlyt kiiktat. Igen. Így van. De mindezek súlytalanok az AB és a népszavazás mellett, nem véletlen, hogy ezt a két intézményt használta a Fidesz a Gyurcsány-kormány szénné égetésére. A mostani intézkedésekkel az akkori politikájukra is köpnek. Meg az én arcomba.

Én továbbra is azt hiszem, hogy a demokrácia nem baloldali dolog, hogy a vallás legitim világmagyarázat, hogy a nemzettudat működő érzelmi kötelék. Én továbbra is azt hiszem, hogy ezeket lehet Magyarországon is hitelesen képviselni. De azt már nem hiszem, hogy ezt a Fidesz tenné. Demokrataként demokratikus eszközökkel szeretnék küzdeni a hatalom nyilvánvaló túlkapásai ellen. Szavazni egyelőre nem tudok. Most azonnal két dolgot tehetek.
1.    El fogok menni az Alkotmánybíróság mellett szervezett demonstrációra, és arra bíztatok mindenkit, hogy csatlakozzon. Aki attól tart, hogy jelenlétével számára kínos pártokat támogat, annak azt üzenem, hogy ezzel a logikával otthonmaradásával meg a Fideszt támogatja.
2.    Levelet írtam az országgyűlési képviselőmnek. Kérek mindenkit, hogy hasonlóan cselekedjen, különösen azokat, akik eddig a Fideszre szavaztak. Ha a fideszes egyéni képviselők tömegével kapnának levelet a választóiktól, talán elgondolkodnának.
Most ti jöttök.

Kolbenheyer kommentpolitikája
 

30 komment · 1 trackback

Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr632405964

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szentesíthető-e az eszköz? 2010.10.29. 18:59:35

 Korábban már foglalkoztunk a magyar közéletet néhány napja tematizáló, az AB jogköreit szűkítő Lázárféle javaslatról. Megvizsgáltuk, hogy kommunikációs szempontból hatalmas baklövés; megállapítottuk, hogy a Fidesz saját maga adja meg az MSzP-nek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yda 2010.10.29. 07:56:39

"El fogok menni",hogy ne maradjunk szégyenben, legalább 10-en tiltakozzunk.

Arkhimedesz 2010.10.29. 08:11:27

Szia Kolbenheyer!

Nagyon régen nem írtam már kommentet az írásaidhoz, sőt bevallom, sokat nem is olvastam közülük. Másfél éve beszélgettünk egymással a nemzet és nemzettudat kérdéséről, annak fontosságáról, avagy anakronisztikus túlhaladottságáról egyik Kolbenheyer olvas című írásodat követően. Akkoriban sok mindent el tudtam képzelni Rólad, csak azt nem amit ebben az írásban olvastam. Ez számomra egy új Kolbenheyert mutat. Most sajnálom csak igazán, hogy az elmúlt másfél évben nem követtem figyelemmel ezt az átalakulást. Pontosítok: nem is átalakulást, hanem a 2 éve még annyira trendi PC stílus elmaradását.
Szóval most és így kell kiderülnie számomra, hogy mi mindig is alapvetően egy oldalon álltunk. Ez döbbenetes számomra! Komolyan. Én magam is ugyanígy szavaztam az elmúlt választásokon egy apró kivétellel: az SZDSZ-re soha nem! De ez apró különbség csak az egyezések mellett. :)

Amit pedig ebben a cikkben leírsz azzal vita nélkül értek egyet.

A hosszú bevezető után ennyit szerettem volna csak mondani. :)

Üdv: Arkhimedesz

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.10.29. 09:33:53

Nem is tudtam, hogy földik vagyunk :-) a végén még talán az is kiderül, hogy a 314 szavazatom egyike tőled érkezett?
Mindenesetre örülök, hogy a jelenlegi helyzetet, eltérő világnézetünk ellenére, hasonlóan látjuk. A nagy különbség az, hogy szerinted a múltkori kormányzásuk jó volt, szerintem meg szinte pont olyan volt, mint a mostani, eltekintve attól, hogy a 2/3 most sokkal több lehetőséget ad nekik. Így engem eddig szinte egyetlen cselekedetük sem ért meglepetésként.
Amin én is megdöbbentem, az "csak" az, hogy kinéztem belőlük valami koncepciót, amiről tudtam, hogy nem fog nekem tetszeni, de gondoltam, 8 év alatt csak kitaláltak valamit. És mégsem, ad hoc módon kapkodnak immár lassan fél éve, az egyetlen fix dolog az, hogy betegesen ragaszkodnak a minél nagyobb hatalomhoz.

molaris 2010.10.29. 09:34:20

Szóval Fidesz szavazó vagy, csak nem értesz velük egyet. Érdekes- legalábbis.Szépen körbeírtad, hogy miért kell ugrani Gyurcsány hívására. Hallgattam Kovács Lászlót, hogy mi mindent hordott össze. Azért, aki össze tudja adni a 3+2- őt, az nem ül fel az ilyen ó- héber dumának.

Arkhimedesz 2010.10.29. 09:57:19

molaris, emlékszem Rád is, mindketten gyaktuk a földtől elrugaszkodott PC korrekt írásokat és hozzászólásokat.

Gyurcsány mellett akkor sem vonulnék föl ha maga az ördög ellen szervezne tüntetést. Az ördög ellen igen, de véletlenül sem akkor amikor Gy, és még véletlenül sem azért, hanem annak ellenére. Gondolom érted.

Ráadásul itt azért messze nem az ördögről van szó. Hanem "csupán" egy fölöttébb arrogáns és felháborító hatalmi intézkedés.

Viszont én lehet naív vagyok és hiszem azt, hogy a nem tetszés hangja elér a fülükbe és módosítanak. Nem az alkotmányon, hanem a hatalomhoz való hozzáállásukon. Mert akárhogy nézzük nincs más jelenleg aki tehet valami hatásosat a 8 év alatt szétzüllesztett ország összerántása érdekében. Tehetne, csak épp nem ilyen eszközökkel.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.10.29. 12:41:21

Alapvetően tetszik az írás, és kb. hasonlóan gondolkodunk. Én olyan régóta nem szavazok még, úgyhogy ez nem is tud egyezni.

Egyébként totálisan egyetértek azzal, hogy ezek a lépések leginkább azok számára sokkolóak, akik a Fideszt támogatták ilyen, vagy olyan okokból. Tegnap egy barátommal háromnegyed órán keresztül szidalmaztuk a Fideszt, azokért a dolgokért, amiket nem jól, vagy egyszerűen összeszedetlenül csinálnak.

Abban bíztunk, hogy ha megvan az önkormányzati teljhatalom is, akkor neki lehet menni közigazgatási átalakításoknak, illetve a válságadók árnyékában a három nagy pénznyelő (oktatás, egészségügy, máv) rendbetételének.

Ehhez képest még mindig forradalmi a logika (amiről ez a véleményem: polizis.blog.hu/2010/10/27/permanens_forradalom )amikor már kormányzati aprómunka lenne szükséges. (Ahogy azt egyébként Kövér László is megjósolta.)

Ez az alkotmánybíróság-ellenes lépés pedig egyenesen tragikus volt, és pont azt az intézményt alázta meg pitiáner módon, amely az elmúlt húsz évben talán a legjobban működött.

Tüntetni nagyon szívesen mennék az AB mellett. Viszont nem az MSZP-LMP kettőssel, és főleg nem azzal a Gyurcsány Ferenccel, aki kormányzása idején az egyik legnagyobb hangú támadója volt az alkotmányos intézményeknek, és aki kormányzásának a legszélsőségesebb, leghajmeresztőbb elemeit pont az Alkotmánybíróság utolsó fékje iktatta ki.

Valami teljesen "civil" megmozdulás kellene, vagy akár a Fidesz józan politikusai közül valaki vezethetné ezt az ügyet. Tudom, naiv vagyok, mert inkább lapítanak. Ahogy Kövér is Schmitt jelölése esetén.

sárkányfő 2010.10.29. 13:41:19

Akik nem látták előre, hogy a fidesz ezt fogja csinálni, bár a napnál is világosabb volt, gyakorlatilag törvényszerű, azok remélem a jövőben egy oktávval halkabban fogják hirdetni a saját (rendszerint felszínes és féligazságokból összeollózott) véleményüket...

akinek nem inge...

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.10.29. 14:36:45

@ó jaj: nem volt előre látható.
ez szerintem konkrétan váratlan húzásuk volt. nagyon sok embernek éppen ezért sokkoló.

cassander 2010.10.29. 15:41:18

Nyílt levél Dr. Navracsics Tiborhoz és Dr. Salamon Lászlóhoz

Tisztelt tanár urak!

Önök mindketten neves egyetem jogi karán oktatnak jogásznak készülő fiatalokat.

Ízlelgessék egy kicsit egyes szám első személyben, hogy kormányukkal mit tesznek, illetve fognak tenni!

"Az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek minősítette egy javaslatunkat, és megsemmisítette azt.
Erre mi még aznap benyújtottuk a javaslatot ugyanúgy, és bejelentettük, hogy szűkítjük az Alkotmánybíróság hatáskörét, hogy újra már ne vizsgálhassa meg - és még sok mást se vizsgálhasson."

Kegyetlen, hihetetlen valóság - és sajnos itt nincs "de" és semmilyen aktuálpolitikai magyarázkodás, másra mutogatás. Ezt Önök teszik, Önök erre készülnek, és erre nem mentség, hogy mit tettek az elődeik.

És egy politikust, így Önöket is, a saját tettei minősítenek az utókor, vagy ha valakinek úgy jobban tetszik, Isten ítélőszéke előtt, nem pedig a saját szavai vagy az elődei viselkedése.

Több nap eltelt, és Önök nem álltak ki azt mondani, hogy demokratikus jogállamban ilyet egész egyszerűen nem lehet csinálni? Hogy NINCS OLYAN OK, ami miatt ez megengedhető?

Ha én a jogi egyetemen az Önök hallgatója lennék, ezek után minden előadásukon, vizsgáztatásukkor "az arcukba nevetnék": hogy higgyem el egy szavukat is a jogról, az eszmékről, a jogállamról, a törvények szelleméről?

Salamon úr!
Ezt még az ellenfelei által "pufajkásgyilkosozott" Horn Gyula sem tette meg! Pedig megvolt a kétharmadja hozzá... A klasszikus "régi kommunista" is tisztességesebben viszonyult a jogállamhoz, mint Önök?
Ezek után hogy higgyük el egy nemes gondolatának őszinteségét is a készülő új alkotmány kapcsán? Mennyire lesz hiteles az Önök által megírni készült új alkotmány, ha a jelenlegivel így bánnak? És hogy várjuk el bárkitől a következő évtizedekben, hogy ha kormányra kerül, tartsa tiszteletben az új alkotmányt?

Navracsis úr!
Húsz év múlva, ha visszatekint, nevetséges, pitiáner dolognak fog tűnni a konkrét indok, ami miatt most arcul csapják, véglegesen aláássák a magyar jogállamiságot - és a jövendő új alkotmányuk legitimációját.
Ha a mai Alkotmánybíróság jogköreinek elvonását megszavazza, azt kívánom, hogy élete végéig minden alkalommal jusson eszébe, amikor belép a patinás egyetem kapuján: "a jogállamiság elveiről én már nem beszélhetek tisztességgel".

Tisztelt tanár urak!

Önök pontosan tudják, hogy a 98%-os különadó itt csak egy ürügy: ha akarják, lesz, alkotmányosan - de ha nem, az sem lényegi kérdés.
Hiszen itt ennél sokkal többről, a magyar jogállamiság alapjairól van szó.

És ha hallgatnak, netán nem voksolnak, és párttársaik "Önök nélkül" átviszik az alkotmnymódosítást - az sem több képmutatásnál...

Még nem késő...

Önöknek van lelkiismeretük. Ha most nem tesznek semmit, sőt, megszavazzák az Alkotmánybíróság porig alázását és gyakorlatilag lerombolását aktuálpolitikai érdekekből - akkor ugyan lehet, hogy lesz majd új alkotmány, és lehet, hogy egyszer majd jobbra fordul az ország sorsa is,

de ezt a két-három hetet életük végéig szégyellni fogják.

Egy választópolgár,
aki családos lévén nem meri kiírni a nevét, mert félti az egzisztenciáját.

ParadiseLost 2010.10.29. 15:42:30

Respect.

(Minden más másodlagos: "Sokan mondhatják, hogy későn nyílt ki a szemem." Ezt rám is jó sokan mondhatják, és igazuk van. De azt is meg kell jegyezzem, hogy a poszt ezen a ponton még mindig túl jóhiszemű, és csak az idei pofátlanságokról beszél, és a múltból is max. a 2006-os kampányt tartja kínosnak ["az előző kormányzás "kritikája" másnak hangzik]), pedig akik már akkor agyvérzést kaptak a Fidesztől, és abba a hihetetlen helyzetbe kényszerültek, hogy amellett érveljenek, hogy ma már nagyobb demokrata egy Horn Gyula vagy egy Kovács László is, azok nem légből kapott dolgokon akadtak ki. Simicska első hétvégéje az APEH-ben azóta is elképesztő, Polt akkor is rosszabb főügyésznek tűnt, mint a korábban otthagyott, de Áder által bizalmas körülmények között lemondatott Györgyi, vagy éppen a mostani "emberekre" (de leginkább csak a "magyar"=Fidesz-szavazó emberekre) hivatkozó kommunista "jolly joker" érvelést sejtette a 2002-es tavasz teljes kampánya.

Ha jöhet egy személyes adalék, én idén jutottam el odáig, hogy mérsékelt és felelős lépésnek tartsam, ha valaki felhatalmazza a változásra a Fideszt, és szánalmas butaságnak tartsam a fasisztás-diktatúrás riogatást. Utóbbit még mindig annak tartom, de elég nevetséges helyzetbe hozott a Fidesz engem is azzal, hogy most mégis mintha a riogatóknak lett volna igazuk. [Bizonyos értelemben most sincs, de hát akkor most tessék meggyőzni őket...]. Én tavasszal szavaztam volna először a Fideszre, csak külföldön voltam. Na tessék.)

Earendil 2010.10.29. 16:20:40

Szerdán csak az LMP tüntet, az MSZP később fog, gyertek velünk. Gyülekező 17:00 ami kicsit korai a magamfajta bérből élőnek, de később is lehet azért csatlakozni, elvileg 20:00-ig tart.
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=119759678085860
A cím Donáti u. 35, már ha van aki nem naponta jár az alkotmánybíróságra esetleg.

döncike1 2010.10.29. 17:02:09

@Krokodil: bocs de 98-2002 között mit mondott Kövér Laci: nincs semmi sem kőbe vésve. Ebből bármi kijöhet

LTamás 2010.10.29. 17:11:30

ha valaki írni akar a képviselőknek:

www.alkotmanyossag.hu

Ha egyetértetek, terjesszétek. Az eddigi visszajelzések alapján életképes...

Tilikov (törölt) 2010.10.29. 17:25:18

@Horváth Andor Márton: Hú vazze, te igazán tökös levelet küldtél a képviselődnek, igazán tökös fenyegetésekkel fűszerezve. Én is ilyet akarnék küldeni, ha már nem küldtem volna el a magamét, amely ehhez képest igen szoftra sikeredett:

"Tisztelt Képviselő Úr!

Egyszerű választópolgárként fordulok önhöz, aki nevemben és választókerületünk többi állampolgárának nevében a demokratikus közhatalmat gyakorolja. Üzenetem célja, hogy kifejezze aggodalmamat és bizonytalanságomat, az általam nagyra becsült és feltétlenül szükségesnek tartott Alkotmánybíróság illetékességi jogköreinek korlátozása miatt. Úgy vélem mi, a választók, elegendő hatalmat ruháztunk önre és pártjára, többet, mint a rendszerváltás óta akármelyik más pártra, és nehezen értem, hogy miért van szükség a demokratikus jogállam őrzésére hivatott szervezet jogköreinek korlátozására ilyen széles hatalom birtokában. Nehezen hiszem, hogy a 98%-os extraadók ügye miatt.

Arra kérem önt, hogy az erre vonatkozó alkotmánymódosítás szavazása során olyan döntést hozzon, amely mind a saját lelkiismeretével, mind az önt megbízó választók igazságérzetével összhangban van."

Majd meglátjuk, hogy a burkolt fenyegetés vagy a szelíd meggyőzés ér-e el nagyobb sikert, de sajna szerintem egyik sem :(

Tilikov (törölt) 2010.10.29. 17:30:29

@Krokodil: Szerintem is előre látható volt. A magam részéről keresztbe-kasul ágáltam a választások előtt pontosan ez ellen. Nem akarok azzal jönni, hogy én aztán megmondtam, de szerintem ezt csak az nem láthatta tisztán, akit a hatalommániás Gyurcsány iránti gyűlölete annyira elvakított, hogy inkább a másik hatalommániás őrült szavain csüggött.

Etniez 2010.10.29. 19:37:13

Csatlakozom, én is ezekre szavaztam. Az mnyp és az alkotmánybírósági dolgaik miatt kiábrándultam, tüntetésen ott leszek.
Gyurcsány nekem is ördög, most megy mellé Orbán.

kolbenheyer 2010.10.29. 21:14:09

@Arkhimedesz:
Az utóbbi két évben nem változtam sokat, ezt félreérted. Akkori vitánk sem a nemzettudat anakronisztikus mivoltáról szólt, hanem az anakronisztikus nemzettudatról.

@tothh:
Az LMP és Gyurcsány nem együtt tüntet. Az LMP-vel lehet elvi bajod, de olyan nem, mint Gyurcsánnyal. Te döntesz, most mi fontosabb.

@ó jaj:
Nem ingem. :-)

kolbenheyer 2010.10.29. 21:19:41

@Horváth Andor Márton:
Újfent nagyrabecsülésem. Illés Zoltán is azok között van, akikért kár lenne.

bpe 2010.10.29. 22:22:17

hova siettek, ti mind, nem értem. wishful thinking, prejudikálás, nettó alultájékozottság. tge esetén erősen felülpozícionálja ezeket a trackbackeket a blogmotor, gyengék itten az érvek, mint vörösiszapban a savas kémhatás, már ha vannak egyáltalán.. tg-től én legalább az óvatosságot és a kivárást eltanulnám a helyetekben, h ne kelljen aszondani idővel, bakker, ezt benéztük, csucsucsúnyán..

gyöngyök 2010.10.29. 22:56:22

Csak egy idézet azoknak, akik ezt nem gondolták volna a Fideszről : ha kitalálják, kiről szól az idézet, akkor azt is tudják, hová vezetHET ami most történik:
Ahol megjelent, tömegeket mozgatott meg anélkül, hogy terve,elmélete vagy megoldási javaslata lett volna a válságra;
Viszont megnevezte a bűnösöket; a korrupt rendszer politikusait;
Politikai állásfoglalása alig lépett túl a meglévő állapotok elvakult tagadásán; agitációs taktikája voltaképpen csupán
lejáratásból és látomásból állt: a jelen gyűlölettel teli ócsárlásából és
a hatalmas jövő ígéretéből. Nem volt ez más, mint az erős állam kitartóan
variált dícsérete, a nemzet dicsőítése, a népnemzeti újjászületés meg a
politikai cselekvési szabadság követelése;
Felismerte, hogy a mozgalom ereje a célok kétértelműségével párhuzamosan
nő. A tömegek és a hatalom azé lesz, aki a jelen legradikálisabb tagadását
összekapcsolja a jövőre vonatkozó leghomályosabb ígéretekkel.

Ismerőseim azonnal rávágták: Orbán Viktorról.
De - és igazán nagyon sajnos - nem róla szólt. Egy nagyon "történelem formáló" német politikusról....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.29. 22:57:36

@bpe: egy forradalom során nem szokás óvatoskodni és mint tudjuk, az igazságérzet a legfontosabb. Ja hogy az nem mindenkinél ugyanaz? Szar ügy :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.29. 22:59:16

@gyöngyök: mindenki lop Dolfi bácsitól, csak legfeljebb tagadja.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.30. 07:21:41

@Krokodil:

"nem volt előre látható."

pont EZ nem volt előre látható, de én láttam, amit 98-02 között műveltek: ugyanez, csak 2/3 nélkül.

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.30. 11:27:04

Lényeges pont ez a keddi (és a folytatása) a történetben, most először láthatunk nagyarányú csalódottságot a Fidesz szavazói között. Ilyen kommenteket (ráadásul tömegével) korábban nem olvastam.
Most elválnak egymástól a politikai pártot hitközösségként támogatók, illetve a gondolkodásra és önkritikára is képes Fidesz szavazók.

Nyilvánvaló, hogy hosszútávon kimutatható folyamatok indulnak el azzal, hogy OV "cserben hagyja" az értelmesebb szavazóit, és megelégszik a demagógiával vezérelhető "tudatlanok" tömegével.

Bár nem dolgom, hogy ítéletet mondjak, és becsülök minden önkritikai szintre eljutó egyént, azért nem tehetek úgy sem, mintha nem lett volna egyenes következménye a jelen helyzet az eddigieknek. De persze jobb későn, mint soha...

Csak hogy a politikai állásom se maradjon titok (milyen pozícióból beszélek), nem szavaztam soha a diktatúra bármilyen arcot felvenni képes utódpártjára - mszp, a liberalizmus fogalmát leginkább címkeként használó, valójában pénzlenyúló gépezetként működő szdsz-re, és a jobboldali demagógiákkal manipuláló fideszre sem.

Ha szavaztam, akkor civil szervezetekre, vagy azokhoz hasonló kis pártra, mivel ez az egyetlen út arra nézve, hogy a hatalmukat megszilárdító nagy-pártok ne nőhessenek a fejükre, civil kontrollt kapjanak.

banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/25/jobboldali_uthenger

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.10.30. 23:10:31

@Krokodil> te nem láttad előre, vagy nem hitted, hogy ez lesz belőle. Mindenesetre "ó jaj"-nak igaza van. Mit gondolsz miért nem mentek el az emberek szavazni? Megmondom: mert ők már akkor tudták azt, ami itt is meg van fogalmazva (persze, aki nem szavazott nem mind ezért nem szavazott, de egy részük biztosan).

yanchi345 2010.11.01. 10:41:58

@Krokodil: nem a fenét nem volt előre látható. Az elmúlt 12 évben is úgy politizáltak, hogy minden megengedhető, ami a számukra hasznot hoz. Mitől változna meg ez az attitűd attól, hogy valaki gyakorlatilag korlátlan hatalmat kap mellé? Ebben a helyzetben ismerszik meg igazán, mi lakik benne/bennük. Sajnos azt kell mondjam, ehhez képest Horn Gyula egy keresztény konzervatív polgári úriember volt, mert amikor a Bokros csomag jelentős részét elkaszálta az AB, nem mészárolta le őket virtuálisan, pedig nagyobb parlamenti erő volt a kezében, mint Fidesz Castronak most.

varvizib 2011.01.26. 14:11:38

Én két forgatókönyvet kapásból el tudok képzelni, ami a Fidesz számára reális lehet.

Mindezen kívül is persze számos lehetőség van, ezeket viszont vagy nem látják, vagy nem akarják látni. (Ezeket viszont lehet hogy a Jobbik fogja kikényszeríteni belőlük.)

1. forgatókönyv:

A Fidesz átmenetileg egy diktatórikusabb irányt vesz fel (hogy az őket visszafogó erők megnyirbálásával tényleges haladást tudjanak elérni, szükség esetén gyorsan tudjanak reagálni változó körülményekre, válságadókat gond nélkül be tudjanak vezetni), majd amikor már a körülmények megengedik, és nem kell válságmegoldásokban gondolkozni, fokozatosan teret engednek egy valóban demokratikus berendezkedésnek.

Azért nem ismerik el, hogy ilyen irányban indultak el, mert nem akarnak pánikot kelteni, és ők maguk is csak átmeneti megoldásként, egy szükséges rosszként tekintenek ezekre az intézkedésekre.

2. forgatókönyv:

A Fidesz egy diktatórikusabb irányt vesz fel (szépen fokozatosan legyűrve az ellenállást), majd amikor már egyértelművé válik mindenki számára, hogy a demokratikus intézményrendszert teljesen lerombolták, addigra már nyíltan be tudják ezt ismerni, ugyanakkor senki sem tudja már megállítani őket abban, hogy valódi diktatúrában betonozzák be magukat a hatalomba.

Megoldás: egy új forradalom az elnyomás ellen, de azt már nem a fülkékben fogják vívni a szavazók, hanem az utcákon, fegyverekkel.

brunn 2011.04.07. 20:14:51

Valóban magyon-nagyon későn nyílt ki a szemed!

"Vígasztalásul" mondom, hogy sokaknak még most sem. Sőt valószínűsítem, hogy az igazán hithű FIDESZ rajongóknak sosem fog.